Dogru kadro boyu sectiginiz takdirde her iki teker boyunu da kullanabilirsiniz. Dogru kadro boyunu bulmak icin kilonuzdan ziyade, boy + bacak boyunuz önemlidir. Bacak boyunuz bacaklarınız bitişik iken terden pelvisinize kadar olan kısımdır.
Nasil olculur ve hangi boya ne uygundur aşagidaki linki incelerseniz bulursunuz:
(link)
29 jant birkac yildir ulkemizde populer ve parca sorunu buyuk olcude asildi.
27,5 jant bu sene yayginlasmaya basladi ve parca sorunu olabiliyor. Elbette internet alisverisi yapiyorsaniz sorun buyuk olcude asilabilir.
Parcadan kasit; ic lastik, dis lastik, jant, ön çatal vb.
Yoksa diğer hersey hemen her tur teker boyunda her bisiklete uygun. Ozel teknik detay ve olcu farkliliklari haric.
Kucuk ve buyuk jant farki genel olarak;
Buyuk jant ivme kazandiktan sonra daha hizli yol almanizi saglar.
Kucuk jantin artazide ve bozuk zeminde hakimiyeti kolaylastirdigi iddia edilir.
Kucuk jant sert kosullarda kullaniyorsaniz kisa jant teli nedeni ile yuke/kirilmaya daha direnclidir ve daha az sıklıkta akorda ihtiyac duyabilir.
Elbette bu sayilanlarkullanilan jant, jant teli ve gobeklerin kalitesine, yapilmis olan akordun iyi olup olmamasina gore de degisir.
Kisacasi siz boyunuza uygun kadroda istediginiz olcuyu alin ve pedallayin. Zamanla her sey yerine oturacaktır