Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

24 delik göbeğe 20 delik çember

sonerrr

Üye
Kayıt
2 Aralık 2008
Mesaj
8
Tepki
3
Şehir
İstanbul-Ümraniye
Öncelikle merhabalar.
Geçtiğimiz temmuz ayında yol bisikletimle geçirmiş olduğum bir kaza sonucu arka jantımı katladım.

Fotoğraf bulunamadı.

Bisikletimin üzerindeki jant seti shımano wh-r500
Ön 20 delik
Arka 24 delik.
Arka jantıma uygun bir 24 delikli cember bulamadığımdan dolayı sizlerden bir konuda yardımcı olmanızı rica ediyorum.
Elimdeki 24 delikli göbeğime 20 delikli bir cemberi örmem mümkünmü.Mümkün olsa dahi sakıncası neler olabilir bu konuda bilgilendirirseniz sevinirim.Örülmesi gereken jantın arka jant olduğunu göz önünde bulunduralım simdiden teşekkrler...
 
Scudo
Abi bir yorumum yok ama sorum var.Jantı öyle nasıl katladın acaba?
 
Açıkcası herşey biranda oldu. :)
İstanbulun anadolu yakasında ümraniye istikametinden göztepeye yokuş aşağı inerken bir taksi plakanın yol birleşiminden dikkatsizce yola girmesi sonucu ve benim direksiyonu kırmamın sonucunda arka tekeri sert bir şekilde kaldırıma vurdum.En son hatırladığımda ben yolun karşı seridindeydim bisikleti bulmaya akut gelicektiki bir vatandaş 2 km ileride olduğunu bildirdi :D Umarım az cok bir fikir sahibi olmussunuzdur. :)

Fotoğraf bulunamadı.

Sorumun cevabı bekliyorum arkadaşlar lütfen ilgilenin.
 
malesef dizemezsiniz.4 tel 32 delikli jantı 36 delikli göbeğe dizerkende artar ancak yine olmaz.fazla olan delikler için bırakılan boşluklar akordu engelliyo.bu yüzden 20 delikli bir jant bulmanız gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonerrr
şey unuttuğum birşey daha var çok geçmiş olsun inşallah birdaha böyle bir kaza yaşamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonerrr
Özür diliyorum tam anlatmak istediğinizi anlıyamadım.20 delikli derken acaba 24 delikli cember bulmanızmı gerekiyor demek istediniz?

Bu arada teşekkür ederim umarım kimsenin başına gelmez kazasız belasız sürüşler yaparız..
 
yok öyle değil.demek istediğim jant yada göbek farketmez.eksik yada fazla delik olduğu zaman akort her zaman sorun olur.boş bırakılan delikler dizimde zaten dengesizlik oluşturuyo.bunun üzerinede akort tutturmak zorlaşır.size tavsiyem delik sayısı eşit jant ve göbek kullanmaya çalışın.
 
İlgilendiğiniz için teşekkür ederim ozaman artık tek çare göbeğide değiştiricez başka yol görünmüyor tekrar sağolun.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutkahraman
@sonerrr

aslında başka bir yolu var. diğer arkadaşlardan özür dileyerek yazmak istiyorum.
öncelikle büyük geçmiş olsun. allah tekrarını yaşatmasın.
sonuçta sizin jantınızda tel boşluğu olmayacak. sadece örgü dizilişi ve tel uzunluklarınızı değiştirerek akort işlemi yapabilirsiz. eğer bu örgü sizi sarmaz ise ön jantınızı arkaya alarak yeni jantı ön kısma geçirip darbe emişini eski durumuna getirmiş olabilirsiniz. bulunduğunuz yerde bu akort işlerini çok bilen arkadaşlar vardır. ama ön arka çember değişini yapabilirsin. tekrar geçmiş olsun....
 
  • Beğen
Tepkiler: sonerrr
Oncelıkle gecmıs olsun.
Benımde on jantımda vuruk vardı ve duzeltılemeyecek kadar pert olmustu.Kullandıgım gobek 28 delıklı fakat 28 delıklı cember bulamadıgım ıcın 32 delıklı bı cember aldım ve ısının ehlı bı ustamıza ordurdum mukemmel derecede saglam ve orantılı bı orgu yaptı 2 yıldır en ufak sorun cıkarmadan kullanıyorum sert arazı kosulları dahıl.Bosta kalacak delık fazla olmayacak sekılde bı cembere dızılırse sorun cıkmaz,tabı ustayada baglı.Umarım faylalı olmusumdur.Gerekırse fotografta gonderebılırım.
Sevgı ve saygılarımla.......
 
öncelikle geçmiş olsun. sizin durumda rakamlar biraz farklı ama;

36 delikli göbeğe 32 lik çember örülmüş yol bisikleti gördüm. hemde arka göbek. göbekte karşılıklı iki delik boş bırakılır. 2 delik de bunların simetriğinden boş bırakılır. güzel bir şekilde örülürse sorun olmaz.
başka bir tarif ile:
göbeği bir silindir gibi düşünüp tam olarak yandan bakarsak dikdörtgen görünür. dikdörtgenin köşelerine gelen yerlerden birer delik boş bırakılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonerrr
İlgi ve alakanızdan ötürü teşekkür ederim.
Bu durum beni baya aştı artık binmeye biniyorum ancak mekanik kısımlarda sorun yaşıyorum. :D

Birkaç bisikletci abilerimiz ile görüşmelerim sonunda sonuca ulaşamayacağımıza karar verdik.Hepsinin sölediği 32 delik göbek alıp çembere örmekti ki,
Bunu ben bilmiyomuyum zaten.Sıfırdan jant örmek yerine.
Elimdeki ön jantımı ve arka göbeğimi verip üstüne birazda kendi bütçemi zorlamıcak sekilde bir takviye ile yeni jant seti almaya kadar verdim.
Tekrardan engin bilgi ve fikirleriniz ile yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.Kazasız belasız güzel keyifli sürüşler diliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Bozdağ
@sonerrr

Size özelden mesaj atıyorum, uygun olursa hem sizin, hem de benim işim çözülür :)
 
Selamlar. Bir sorum olacak; 24 delik jant çemberim var 32 delik göbeğe örülebilir mi? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
@altughansinan

Piyasada 24 delik göbek yok.

Hortlatarak aynı soruyu soralım bakalım. Ya da "24 delik çembere kaç delik göbek gerekiyor?"
 
@pohuman
24 delik çembere 32 delik göbek uyar. 2:1 çapraz örüm şeklinde örülebilir (8 dik+16 çapraz şeklinde) boş kalan çember delikleri bantla kapatılınca sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@Erkin Kalender
Seti 2.el aldım ve binlerce km görmesine rağmen hiçbir problem yaşatmadı. Ultegra 6800 göbek, Alexrims Race32 32mm çember, telleri hatırlıyorum ama çok çok güçlü telleri yok. Çember çok sağlam.

Bu da ön jant. Aynı malzemeler. 32 delikli çember, 32 delikli göbek. 8+8 dik örüm.

@pohuman çemberdeki delikler boş kalıyor. Toz, toprak kaçmasın
 

Dosyalar

  • 1478765672225-1574888710.jpg
    1478765672225-1574888710.jpg
    106,9 KB · Okunma: 44
  • 1478766191684-367622846.jpg
    1478766191684-367622846.jpg
    106,3 KB · Okunma: 45
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Geri