Scudo Sports

21 vites mi 24 vites mi?

omeremmi

Üye
Kayıt
29 Temmuz 2008
Mesaj
35
Tepki
6
Şehir
HATAY
iyi günler bisiklet dizecegim

21 vites mi 24 vites mi ? Tercih Etmeliyim ?

21 Vites :
SHIMANO ST-EF60 / RD-TX55 21 VİTES
Suntour AYNAKOL SİYAH XCT V3
Shimano Tourney TX
Shimano 7 li Dişli
Shimano c-50 ön vites

24 Vites:
Shimano Acera
Shimano St Ef 51
Suntour AYNAKOL SİYAH XCT V3
Shimano 8 li Dişli
Shimano Acera Ön
 
Scudo
İkisi arasında tabiki 24 olanı tercih etmen lazım .Ayrıca ileride 9 lu sisteme geçmek istersen 7 liden 9 luya geçiş cok daha masraflı. teker göbeğini de değiştirmen gerekıyor.
 
Sanırım salcano modellerine bakıyorsun. Doanım salcanoya benzedi. Tabiki 8 li sistem olması lazım ferhat abininde dediig gibi aralarında bisikleti alırken cok büyük farklar olmuyor cunku. Daha sonradan degiştirmeye kalkarsan daha büyük masraf acacaktır.
 
Şehir içi kullanımda 21 vs 24 karşılaştırmasında belirgin farklar var mıdır?
 
@MossoM rr 520'mim 24 vitesti eğer cidden çok dik bir yokuş çıkmayacaksan 1. vitesi kullanmazsın diyebilirim. Yeni başlıyor olsan çok yorulunca belki ihtimali bırakırdım ama fotoğrafından bisiklete binen biri olduğun belli. Kullanacağını sanmam
 
  • Beğen
Tepkiler: MossoM
en küçük ruble dişlisi ve en büyük ruble diş sayısı aynıysa sadece vitesler arasında oran farkı olur yani mesela yokuş geldi 3. vitestesiniz 2ye aldınız çok yumuşak oldu 3 de gitmiyor gibi problem olur ama kadar da fark etmez.

birde çapraza düşmeden kullanabileceğiniz vites sayıları artar.
 
8x3 daha hızlıdır gördüğüm kadarıyla ama düz yolda burada asıl faktör jant boyları onları söylersen daha iyi olur
 
@Saburié mosso 1821 almayı düşünüyorum da öne tourney arkaya altus takmışlar 21 vites bisiklet bu arada. Daha iyi aktarıcı öndemi olmalı arkada mı?
 
sık kullanılan arka olduğu için bence arka
 
24 vites daha iyidir. Her iki sistemde de aynakol dişlilerinin aynı olduğunu farz edersek eğer piyasadaki 7'li rubleler ile 8'li rublelerin ilk 7 dişlisi sırayla 32, 29, 26, 23, 20, 17, 14 diştir. 8'li rublede ek olarak 11'li dişli mevcuttur bu da düz yolda ve yokuş aşağı daha yüksek hızlara çıkma olanağı sağlar. Ben 21 vitesli bisikletimle aşağı inen eğimde, bazen de düz yolda giderken bacaklarım 11'li arka dişliyi istiyor ama bisikletimde öyle bir dişli yok maalesef.

Buna karşılık benim görüşüm 27 vites ile 30 vitesin 24 vitese olan üstünlüğünün 24 vitesin 21 vitese olan üstünlüğü gibi olmayacağı yönünde. Çünkü standart 8'li rublelerle 9'lu ve 10'lu rublelerin en büyük dişlisiyle en küçük dişlisi aynı. Yani ne hızda ne de yokuş performansında değişme oluyor. Sadece bisikletin daha çok vitesi oluyor o kadar.
 
@Knight Rider Hocam hazır yakalamışken sizi sorayım o zaman. Birazdan mosso 1624 model 24 vites, amortisörlü ve hidrolik ( yani ağır :) bisikletimi satıp yerine 1821 model 21 vites, düz maşa ve v fren ( 1.7 kg daha hafif :) sıfır bisiklet almayı düşünüyorum. Sattığım full shimano jant göbeği ve orta göbek (ben taktırdım) dahil. Almayı düşündüğümde baya kısmışlar ekipmanı fotoğrafta paylaşıyorum. Bunu alma amacım taşırken ve sürerken hafif olsun, daha hızlı gidebileyim. ( mevcut bisikletimde amortisörü kilitleyince çukura girince çat diye ses geliyor, yokuş çıkarken tam kilitlenmediğini hissediyorum milimde olsa esneme yapıyor )

Bu planımı destekler misiniz? Yoksa 1000 tl ye başka bir bisiklet mi önerirsiniz?

Fotoğraflarda 12. Kg yazan almak istediğimin 14 kg yazan satmak istediğimin özellikleri. Teşekkürler
 

Dosyalar

  • BE55F944-9E7C-43A9-90F1-F59FE664EE59.png
    BE55F944-9E7C-43A9-90F1-F59FE664EE59.png
    34,4 KB · Okunma: 12
  • B7D46851-1E0C-41F1-B451-85807ECA8E21.png
    B7D46851-1E0C-41F1-B451-85807ECA8E21.png
    64,3 KB · Okunma: 12
@MossoM Amortisör ve disk fren olacağına hafif olsun diyorsan mevcut maşanı düz maşa olanı ile değiştir. Jantları ve fren sisteminini değiştirerek de v fren yap. Bisikletinden çıkan parçaları da satarak masrafını azaltırasın. Benim 2016 model mosso legarda kadrolu kron bisikletimde üstünde disk fren+sertlik ayarlı kilitli maşa+ön arka şehir bisikleti çamurluğu+bagaj+5-6 kiloluk çanta ile çok hafif bir eğimden aşağı giderken bile bacaklarım 11 dişliyi istiyor.
 
@Knight Rider Maşayı değiştirmeyi düşündüm ama kadro açısı disk frene uyması vs derken uygun maşa bulamıycağımı farkettim. Dün saattım şimdi 1821 i bekliyorum belki bunun dişli oranını yükseltmek daha kolay olur hemde yaşı sıfırlanmış olur bisikletin sonuçta katılırmısınız bilmiyorum
 
@MossoM Hocam 7'li rubleler vidalıdır, 8'li ruble istersen yeni arka göbek+yeni ruble+jantın yeniden örümü fazladan masraf demek oluyor. Daha ucuz yollu dişli oranı büyütme istersen aynakoldaki 42t dişli yerine 44t dişli takabilirsin ama ara hızlanmaların azcık düşecektir.

(link): 84.20 ₺

(link) 74.69 ₺

Jant örümü: Tahmini 35 ₺
Toplam:194 ₺

Üstünden çıkan 0 ayarındaki tourney göbek+rubleyi 50 liraya okutsan 3 aşağı 5 yukarı 144 liraya 24 vites yapabiliyorsun (acera göbek ve ruble kullanılmıştır)

Bisikletindeki Altus aktarıcı 8 vites uyumlu olduğundan hesaba aktarıcı değişimi eklenmemiştir.
 
Geri