21 Vites bir bisiklette doğru vites kullanımı

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında CanerG tarafından paylaşıldı.

  1. CanerG

    CanerG Hızlı ve Pedallı

    Kayıt:
    28 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Caner G.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Merhaba, 21 Vites bir MTB bisiklette doğru vites kullanımı nasıl olmalıdır? Vites koluna göre söylerseniz ve nerelerde kullanılır(eğimli yollar vs.) şeklinde söylerseniz daha yararlı olacak benim için teşekkürler şimdiden.
     
  2. onur_özkan

    onur_özkan bisikletliyaşam

    Kayıt:
    11 Eylül 2014
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    296
    Şehir:
    ADANA
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @CanerG aynakol en kucuk dişliyi arka 1-2-3 dişliyle

    aynakol orta dişliyi arka 3-4-5 dişliyle

    aynakol en büyük dişliyi arka 5-6-7 dişliyle kullanmalısın
     
    CanerG ve Kuzey Ege bunu beğendi.
  3. DOKTORBEY

    DOKTORBEY Cannondale Flash

    Kayıt:
    5 Haziran 2015
    Mesajlar:
    478
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    Kütahya
    Adı:
    Samet
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    buyur burda anlatımı var 1025838_625927760764613_1761931702_o.jpg
     
    CanerG ve Tolga Çelebi bunu beğendi.
  4. Kuzey Ege

    Kuzey Ege Onursal Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    2.488
    Beğeniler:
    6.537
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Zincir sürekli kadroya paralel olacak veya açı çok düşük olacak.
     
    CanerG bunu beğendi.
  5. arev

    arev Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    8 Şubat 2015
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Daha açık bir dille yazmak gerekirse,

    rampa çıkarken ön vites 1'deyken arka dişli 1-2,
    düz yolda rölantide ön vites 2'deyken arka dişli 3-4-5
    ve rampa inerken veya düz yolda sürat yaparken ön vites 3'teyken arka dişli 6-7 olacak şekilde kullanmanız gerekir.
     
    sonselim16 ve CanerG bunu beğendi.
  6. #6
    CanerG

    CanerG Hızlı ve Pedallı

    Kayıt:
    28 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Caner G.
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @arev

    Arka dişliden kastınız vitesmi? Arka vites 1 deyken dişlidemi 1 de oluyor?

    Diğer arkadaşlarada çok teşekkürler.
     
  7. arev

    arev Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    8 Şubat 2015
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @CanerG Evet evet, ön dişli derken sol vites kolunu, arka dişli derken de sağ vites kolunu kastediyorum aynı zamanda. Dediğim şey, diğer arkadaşların dedikleriyle aynı zaten. Ön vitesi artırdıkça arka dişlinin de onunla beraber artması gerekir özetle, başka türlü zincirin ömrü kısalır ne yazık ki. İyi sürüşler :)
     
    sonselim16 ve CanerG bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

upload_2016-10-25_19-27-33.png
Daha önce açtığım konularda periyodizasyon ve antrenman planlamadan bahsetmiştim. Aynı şeyleri tekrar etmemek için açtığım konuların bağlantılarını verip, konuda anlattıklarımdan kısaca özet...
Echelons-.jpg
Hazır bu konuya parmak basmış bir GCN videosuna denk gelmişken, forumda da tartışalım istedim :D [MEDIA] GCN, bisikleti hobiden öteye geçirmek isteyen herkesin mutlaka öğrenmesi gereken yakın...
upload_2017-2-6_15-26-49.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...