203 mm lik rotor

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
slm arkadaşlar;203 mm lik rotor almayı düşünüyorum,frenler hidrolik olacak, rotorun çapı büyük olursa fren sıkma daha kolay oluyormuş önerirmisiniz görüşlenizi bekliyorum.
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Peki kullanacağın maşa, bu fren çapını destekleyecek mi?
Ya da sürüş tarzın gerçekten bu denli büyük bir frene ihtiyaç doğuruyor mu? :)
 

Selim Üsel

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Haziran 2007
Mesaj
1.031
Tepki
1.464
Şehir
BURSA
Bana kalırsa rotoru almadan önce kullandığın maşanın bu çapı önerip önermediğini bi kontrol et bence. Maşa üreticileri her çaptaki rotoru sağlıklı bulmadıklarını ifade ettikleri gibi min ve maks ölçüleri belirtiyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
@deniz çelik
sıkmamnın kolay olacagını dusunmuyorum ancak tekere uygulanan fren kuvvetı daha buyuk olur (moment:D )
 
  • Beğen
Tepkiler: Alican

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Sürüş tarzınız nedir bilmiyorum ama;

Size birkaç açıklama yapabilirim...

Eğer bu 203 mm'lik rotoru bir hidrolik fren ile;

Zoom, RST, SR Suntour'un herhangi bir maşasına takarsanız başınıza ilk gelecek şey, maşanızınsol dış borıusunun kulaklarıyla beraber kopması olacaktır...
Bunun dışında bu rotoru yine hidrolik fren ile düşük travellı maşalarda kullanmak birde ek olarak güvenlik sorunu oluşturur, acil durumda ne kadar teknik bilsenizde kilitlme ve kayma yapacaktır...Ancak 160 mm gibi çalışanmaşalardan sonra bu frenler tehlikesiz olmaya başlıyor...Çünkü çoğu kişinin dikkat etmediği fren absorbu olayı düşük travelda daha azdır...

Yine birdiğer konu ise, yukarıdabahsedilen ve üreticilerin verdiği ''min-max'' değerleridir...Eğer max 160 yada 180 denilen bir maşaya 203 mm takarsanız yine maşanın yapısındaki metalin yorulmasına ve uzun vadede en üsttebahsettiğim ''kulakla beraber maşanızı elinize alma'' olayınız gerçekleşecektir...

Dolayısıyla her şeyin bir amacı ve bir sınırı var...Amaçlar dahilinde hareket etmek bazen hayat kurtarır...;)
----------------------------------------------------
Edit:
Fren kuvveti daha fazla olmaz...
Fren yine aynı oranda aynı yere basınç yapar...
Oradaki olay diskin çapı büyüdükçe sürtündüğü alan fazlalaşır ve ısınma azalır, performans alma olayıdır...


İyi günler:)
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
selam arkadaşlar; bu konu hakkında aydındınlattığınız için teşekkür ederim kullandığım maşa sutour xcr maşa kullanıyorum bilmem bu frene dayanır mı? Alican arkadşımız bu konu hakkın da ayrıntılı bilgi vermiş;hepinize teşkkür ederim inanınki bisikletimi size danışarak birleştiriyorum
 

tuninger_haa

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ağustos 2007
Mesaj
1.373
Tepki
486
Şehir
Gaziantep
ALİCAN abi ne yaptın fren kuvvetı nsl degısmez bu bıldıgımız dısk capı degıl mı
oyleyse en basıtınden momete gore bıle kuvvet artar (dıger kosullar aynıyken:) )
 
  • Beğen
Tepkiler: kasapogluu

Emir Alaca

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ocak 2006
Mesaj
827
Tepki
437
Şehir
İstanbul/Cerrahpaşa
M=F.d olduğuna göre moment artar.Çünkü F(kuvvet)sabit kalsa dahi disk çapı arttığından d(dönüş eksenine olan dik uzaklık)de artacaktır dolayısıyla moment de artmış olacaktır.Örneğin 160 mm. lik bir disk için dönüş eksenine olan dik uzaklık 8 cm. iken 203 mm.lik diskte 10.15 cm. olur.Yani aynı fren gücü büyük çaplı diskte fren koluna daha az kuvvet uygulanarak sağlanabilir.(d artar ise aynı moment için F azalmalıdır.)
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
arkadaşlar kısacası bisiklet birinci viteste daha kolay gider dişli büyüdükçe daha kolay gider ama devir artar;parelel olarak rotorun çapı büyük olunca paralel olarak daha kolay firenleme yapar;sebebi ise arka dişlinin ve rotorun çapı daha büyük olduğu içindir ama devir artar bu yüzden balatalar daha çabuk yeneceğine inanıyorum;bu sadece benim kendi görüşümdür arkadaşlar gerçekten bu forumda fizikten çok iyiy anlayan arkadaşlar da var tebrik ederim
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
moment arttkça kuvvet artar ama aldığı mesafe kısalır moment azaldıkça kuvvet azalır ama mesafe uzar örneğin bisiklet birinci viteste 1m giger yedinci viteste 7m gider buna benzen bir çok örnekler vardır; ama benim derdim sutour xcr maşaya uyum sağlar mı? maşa dayanır mı? bu konu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
@deniz çelik

Bu maşa giriş seviyesinde bir XC maşası. XC bisikletlerinde 180 mm.nin üzerini görmek pek olası değil, o nedenle (ürünü araştırmadan, tahmini yazıyorum) 203 mm bu maşa için çok, çook, çoook fazla gelebilir. Risk almana gerek yok diye düşünüyorum.
 

Alican

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2006
Mesaj
1.290
Tepki
739
Şehir
Acıbadem, İstanbul
Arkadaşlar...
Benm yazdığım yanlış anlaşılmış...
Momente bağlı güç artışı tabiki var...
Benim bahsettiğim komik bir şekilde, (benimde gecenin kaçında kafam ne şekildene anladıysam) hidroliğin daha fazla güç ile basmasına gitmiş kafam...

Kısaca aynı güçte basan hidrolik, rotorda çap büyüdükçe daha iyi tutuş sağlayacaktır...:)

Yanlış anlattığım için özürdilerim:)
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
@HaliliOzturk

slm halil bey;160mm veya 180mm hangi rotoru önerirsiniz ben 160mm likmekanik disk kullanıyorum ama frenlemesi hiç hoşuma gitmiyor hidroliğe geçeceğim sizin öenerilerizi beklerim ilgileriniz için teşekkür ederim
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
deniz çelik, madem öyle önce hidroliğe geç sadece. Frenleme hala seni tatmin etmezse o zaman 180 denersin ;)