yusufturkovic
Üye
- Kayıt
- 17 Haziran 2013
- Mesaj
- 32
- Tepki
- 83
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- KTM
Herkese merhaba. Geçtiğimiz günlerde aldığım ktm strada 2000 yol bisikletimin fotoğrafını paylaşmış ve sürüş izlenimlerimi aktaracağımı söylemiştim. Bisiklet ile yeterince vakit geçiremediğim için fotoğraflamak ve yazıyı yazmak için beklemek zorunda kaldım. Dün normalde anadolu performans grubu ile birlikte tanışma etabına çıkacaktık fakat önceki akşam saatlerinde yağış ve fırtına yüzünden ertelediğimiz için bende sabah bir tuzla-kadıköy yaptım ve şansıma yağış olmayınca tek başıma keyifli zaman geçirmiş oldum.
Aslında çok memnun olduğum ve severek kullandığım bianchi şehir bisikletim vardı fakat geçen sene yaz aylarında gps ile yaptığım gezilerin analizelerine bakarken her turda kendimle yarıştığımı fark ettim. Tabi bahsettiğim 30-40 km ile sınırlı kalan turlardı ve artık şehir bisikletinin bana yetmediğini anladım. Bu noktadan sonra hem araştırma yapmaya başladım hem de forumdaki yorumları dikkatli bir şekilde takip ettim. Yok şu set yok bu set yok karbon derken bu dünyanın içine girince aslında çok fazla ayrıntılı olduğunu ve genel olarak çoğu şeyin kişilerin zevkine göre değiştiğini anladım.(Bütçenize bağlı olarak tabiki)
-
Öncelikli amacım ikinci el bir yol bisikleti almak ve oradan bir tecrübe edinip neye ihtiyacım olduğunu bulmaktı. Şansıma 1989 model bir yol bisikleti çıktı, birazcık eski ikinci el fakat oldukça diri bir bisiklet. Çelik kadro. Oldukça agresif bir bisiklet ve pedala bastığım gibi aldığım tepki öyle hoşuma gitti ki birdaha, birdaha bastım Geçtiğimiz gün arkadaşım alıp sürdü kısa bir tur yaptık, klasik şehir bisikleti kullanan adam yol bisikleti bakıyor şimdi.Neyse
-
Çelik kadro, 6lı ruble ve oranları yüksek, yokuş çıkmak imkansız, kondisyon lazım hemde çok ciddi kondisyon. Ayvalık'ta bazı yokuş antrenmanları yaptım ve patladım, daha hafif ve dişli oranı 'normal' bir bisiklet alsam daha iyi olur dedim, çünkü oran yanlış saymadıysam 50-34 aynakol ve 24-12 ruble var. Yanlış olmasın ama böyleydi yanılmıyorsam.
-
Tatilden döner dönmez merida bakmaya başladım. Çünkü scultura 903 lampre-merida takımının renklerindeydi ve kadrosuna-renklerine aşık olmuştum zaten. Bütçem doğrultusunda vermiştim bu kararımı tabiki. Ancak daha sonra merida için beklemem gerektiğini, elinde yeni ktm'ler olduğunu söyledi bisikletçim. Geçtiğimiz sene 2013 modeli için, öğrenci olduğumdan dolayı maddi kaynak yaratamamış direkten dönmüştüm, ancak sabırla bekleyince yine karşıma çıktı aslında 'ilk aşkım' diyebilirim. Bisikletler yeni gelmişti kutusundan beraber çıkardık, zaten kurulu haldeydi sadece seleyi ve gidonu ayarlayıp bastım gittim. Tabi ailemin desteğiyle, tiagra setli bir bisikletten bir anda 105 setli bir bisiklet sahibi oldum, körün istediği bir göz misali. Yoksa ben claris olur, sora olur hepsine razıydım önceden. Bisiklet almak biraz da sabır işi diye düşünüyorum. İnşallah herkes gönlüne göre bir bisikleti, çok daha iyilerini alma fırsatını yakalar arkadaşlar.
-
Son olarak bütçenizi sonuna kadar zorlarsanız benim gibi kilitli pedal için bir süre daha beklemek gerekirsiniz arkadaşlar aman diyim iyi hesap yapın
Bu bisikleti almayı düşünen arkadaşlar varsa kendi izlenimlerimi paylaşıyorum:
Ktm rakiplerine göre daha uygun bir fiyat politikası var. Setleri bozmuyorlar, örneğin çoğu firma fren takımları için farklı markalar kullanır,dikkatimi çeken bir detay. Kullanıcı için çok fark edeceğini sanmam ama bu pintilik neden kardeşim
Ktm genel olarak sele, sele borusu ve jantlarda bilinen markaları kullanır, diğer firmalar yine fiyatları kırmak için kendi jant markalarını ürettirirler. Üretimi yapan yine büyük bir jant,sele firmasıdır ancak o firma adına bu üretimi yapar. Bim gibi düşün, kendisine özel üretim yaptırır özellikle giriş seviyesi bisikletler için.
Çok fark edeceğini sanmıyorum ancak bunu merak edenler için söylüyorum tabiki.
**105 set oldukça seri ve keyifli. Aynı zamanda kalite hissini de yaşattırıyor. 6lı ruble'den sonra 10lu ruble'ye geçiş yapmak ve seri vites geçişleri sayesinde büyük keyif ve performansımı da etkileyen bir faktör oldu.
**Frenlere alışmak biraz zor oldu. Fren mesafesi gerçekten çok kısa. Eski bisikletimle kıyaslayınca alışmak için biraz zaman gerekti çünkü bu kadar çabuk duracağımı tahmin etmiyordum. Bastığım gibi duruyorum ve önüme aniden atlayan arabalar ve yayalardan kaçmak için önemli bir güvenlik unsuru.
**Çelik kadro'nun o sert yapısından sonra aliminyum kadro ve karbon maşalı bir bisiklet için ilk bindiğim andaki yorumum 'mercedes benz yahu' olmuştu. Jantların ve lastiklerin de etkisi olmuştur tabiki. Genel olarak kadroyu yorumlayacak kadar iyi anlamıyorum sanırım bisikletten. İç kablolama ve oldukça hafif benim için hem performans hem görüntü olarak 10 puan. Ancak çelik sanki daha safkan yarışçı gibi geldi, tadı başka olduğu için satmaya kıyamadım, zaten kullanıyorum onu da.
**Jantlar bu bisiklette en çok hoşuma giden unsurların başında. 1848gr olarak belirtilmişti bir sitede. Oldukça güzel sesi olduğunu söyleyebilirim. Aerodinamik olarak dura-ace bilmemne jantından esinlenilerek yapmışlar, benim için o kadar önemi yok fakat belki merak edenler olur diye bugün öğrendiklerimi yazayım istiyorum. Muadili olur mu bilmiyorum ama mavic aksium dan 100 gram daha ağır diye araştırdım bugün.
**Sele borusu, gidon ve gidon boğazı 'Ritchey' yazması dışında beni pek etkileyen bir şeyi var mı bilmiyorum zamanla göreceğiz, sonuçta carbon veya üst düzey bir malzeme değil benim için şimdilik sadece piyasada tanınan bir marka olması kişisel tatmin sağlar en fazla. Tabi bana itiraz edip durumu açıklarsanız hayır demem sevgili dostlar.
**Furç kapağı ve sele kelepçesinin kırmızı olmaları gözüme hoş gelen detaylardan.
**Son olarak bisiklette en sevdiğim şeye geldim. 'Selle si'. Abi, konforun asıl unsurlarından olan sele, görüntü olarak pek rahat gözükmeyebilir ancak evimdeki kanepede uzandığım gibi rahatım üzerinde.
Rahatlık. Yeni bisiklet almayı düşünen arkadaşlar için en öncelikli unsurlardan birisi olmalı kesinlikle. Bu konuda bisiklet sahiplerine sorular sormalılar diye düşünüyorum. Tabiki pedli tayt ile birlikte, yoksa sıkıntı yaratmayacak sele düşünemiyorum.
Şimdi sırada fotograflar ve bisikletin detayları. Eğer buraya kadar okuduysanız; tebrikler sevgili dostlar. Biraz uzun yazıyorum eski bir alışkanlık olarak kusura bakmayın. Herkese kazasız belasız bol pedallar diliyorum. Birlikte pedallamak dileğiyle.
Pedallar ve çanta için kusura bakmayın şimdilik sele altı çantam ve kilitli pedallarım yok. Soru ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Saygılar.
KTM Strada 2000 R: 1303
Roadrace Alloy-Frame triplebutted
Fork
KTM F-5 Carbon-Road-Fork
Carbon Monocoque Design
Alloy-Shaft 1.1/8-1.1/4"
Headset / Stem / Bar
Ritchey Pro Logic Zero Drop-In RR
Ritchey OE -6°
Ritchey Comp Road
Caliper-Brake
Shimano 105
Shifting-components
Shimano 105 5700
Shimano 105 5700
Shimano 105 5700
Drivetrain
Shimano 105 5750 50-34 compact
Shimano BB51-Unit BSA
Shimano 4600 12-28
Wheelset / Tire
Shimano WH-RS11
Shimano Alloy rim 24mm
Shimano Alloy hub
Shimano Alloy hub
Conti Grand Prix SL 23-622 folding
Saddle / Seatpost
Selle Italia X1 Flow
Ritchey OE 300/27.2
8,9kg
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Aslında çok memnun olduğum ve severek kullandığım bianchi şehir bisikletim vardı fakat geçen sene yaz aylarında gps ile yaptığım gezilerin analizelerine bakarken her turda kendimle yarıştığımı fark ettim. Tabi bahsettiğim 30-40 km ile sınırlı kalan turlardı ve artık şehir bisikletinin bana yetmediğini anladım. Bu noktadan sonra hem araştırma yapmaya başladım hem de forumdaki yorumları dikkatli bir şekilde takip ettim. Yok şu set yok bu set yok karbon derken bu dünyanın içine girince aslında çok fazla ayrıntılı olduğunu ve genel olarak çoğu şeyin kişilerin zevkine göre değiştiğini anladım.(Bütçenize bağlı olarak tabiki)
-
Öncelikli amacım ikinci el bir yol bisikleti almak ve oradan bir tecrübe edinip neye ihtiyacım olduğunu bulmaktı. Şansıma 1989 model bir yol bisikleti çıktı, birazcık eski ikinci el fakat oldukça diri bir bisiklet. Çelik kadro. Oldukça agresif bir bisiklet ve pedala bastığım gibi aldığım tepki öyle hoşuma gitti ki birdaha, birdaha bastım Geçtiğimiz gün arkadaşım alıp sürdü kısa bir tur yaptık, klasik şehir bisikleti kullanan adam yol bisikleti bakıyor şimdi.Neyse
-
Çelik kadro, 6lı ruble ve oranları yüksek, yokuş çıkmak imkansız, kondisyon lazım hemde çok ciddi kondisyon. Ayvalık'ta bazı yokuş antrenmanları yaptım ve patladım, daha hafif ve dişli oranı 'normal' bir bisiklet alsam daha iyi olur dedim, çünkü oran yanlış saymadıysam 50-34 aynakol ve 24-12 ruble var. Yanlış olmasın ama böyleydi yanılmıyorsam.
-
Tatilden döner dönmez merida bakmaya başladım. Çünkü scultura 903 lampre-merida takımının renklerindeydi ve kadrosuna-renklerine aşık olmuştum zaten. Bütçem doğrultusunda vermiştim bu kararımı tabiki. Ancak daha sonra merida için beklemem gerektiğini, elinde yeni ktm'ler olduğunu söyledi bisikletçim. Geçtiğimiz sene 2013 modeli için, öğrenci olduğumdan dolayı maddi kaynak yaratamamış direkten dönmüştüm, ancak sabırla bekleyince yine karşıma çıktı aslında 'ilk aşkım' diyebilirim. Bisikletler yeni gelmişti kutusundan beraber çıkardık, zaten kurulu haldeydi sadece seleyi ve gidonu ayarlayıp bastım gittim. Tabi ailemin desteğiyle, tiagra setli bir bisikletten bir anda 105 setli bir bisiklet sahibi oldum, körün istediği bir göz misali. Yoksa ben claris olur, sora olur hepsine razıydım önceden. Bisiklet almak biraz da sabır işi diye düşünüyorum. İnşallah herkes gönlüne göre bir bisikleti, çok daha iyilerini alma fırsatını yakalar arkadaşlar.
-
Son olarak bütçenizi sonuna kadar zorlarsanız benim gibi kilitli pedal için bir süre daha beklemek gerekirsiniz arkadaşlar aman diyim iyi hesap yapın
Bu bisikleti almayı düşünen arkadaşlar varsa kendi izlenimlerimi paylaşıyorum:
Ktm rakiplerine göre daha uygun bir fiyat politikası var. Setleri bozmuyorlar, örneğin çoğu firma fren takımları için farklı markalar kullanır,dikkatimi çeken bir detay. Kullanıcı için çok fark edeceğini sanmam ama bu pintilik neden kardeşim
Ktm genel olarak sele, sele borusu ve jantlarda bilinen markaları kullanır, diğer firmalar yine fiyatları kırmak için kendi jant markalarını ürettirirler. Üretimi yapan yine büyük bir jant,sele firmasıdır ancak o firma adına bu üretimi yapar. Bim gibi düşün, kendisine özel üretim yaptırır özellikle giriş seviyesi bisikletler için.
Çok fark edeceğini sanmıyorum ancak bunu merak edenler için söylüyorum tabiki.
**105 set oldukça seri ve keyifli. Aynı zamanda kalite hissini de yaşattırıyor. 6lı ruble'den sonra 10lu ruble'ye geçiş yapmak ve seri vites geçişleri sayesinde büyük keyif ve performansımı da etkileyen bir faktör oldu.
**Frenlere alışmak biraz zor oldu. Fren mesafesi gerçekten çok kısa. Eski bisikletimle kıyaslayınca alışmak için biraz zaman gerekti çünkü bu kadar çabuk duracağımı tahmin etmiyordum. Bastığım gibi duruyorum ve önüme aniden atlayan arabalar ve yayalardan kaçmak için önemli bir güvenlik unsuru.
**Çelik kadro'nun o sert yapısından sonra aliminyum kadro ve karbon maşalı bir bisiklet için ilk bindiğim andaki yorumum 'mercedes benz yahu' olmuştu. Jantların ve lastiklerin de etkisi olmuştur tabiki. Genel olarak kadroyu yorumlayacak kadar iyi anlamıyorum sanırım bisikletten. İç kablolama ve oldukça hafif benim için hem performans hem görüntü olarak 10 puan. Ancak çelik sanki daha safkan yarışçı gibi geldi, tadı başka olduğu için satmaya kıyamadım, zaten kullanıyorum onu da.
**Jantlar bu bisiklette en çok hoşuma giden unsurların başında. 1848gr olarak belirtilmişti bir sitede. Oldukça güzel sesi olduğunu söyleyebilirim. Aerodinamik olarak dura-ace bilmemne jantından esinlenilerek yapmışlar, benim için o kadar önemi yok fakat belki merak edenler olur diye bugün öğrendiklerimi yazayım istiyorum. Muadili olur mu bilmiyorum ama mavic aksium dan 100 gram daha ağır diye araştırdım bugün.
**Sele borusu, gidon ve gidon boğazı 'Ritchey' yazması dışında beni pek etkileyen bir şeyi var mı bilmiyorum zamanla göreceğiz, sonuçta carbon veya üst düzey bir malzeme değil benim için şimdilik sadece piyasada tanınan bir marka olması kişisel tatmin sağlar en fazla. Tabi bana itiraz edip durumu açıklarsanız hayır demem sevgili dostlar.
**Furç kapağı ve sele kelepçesinin kırmızı olmaları gözüme hoş gelen detaylardan.
**Son olarak bisiklette en sevdiğim şeye geldim. 'Selle si'. Abi, konforun asıl unsurlarından olan sele, görüntü olarak pek rahat gözükmeyebilir ancak evimdeki kanepede uzandığım gibi rahatım üzerinde.
Rahatlık. Yeni bisiklet almayı düşünen arkadaşlar için en öncelikli unsurlardan birisi olmalı kesinlikle. Bu konuda bisiklet sahiplerine sorular sormalılar diye düşünüyorum. Tabiki pedli tayt ile birlikte, yoksa sıkıntı yaratmayacak sele düşünemiyorum.
Şimdi sırada fotograflar ve bisikletin detayları. Eğer buraya kadar okuduysanız; tebrikler sevgili dostlar. Biraz uzun yazıyorum eski bir alışkanlık olarak kusura bakmayın. Herkese kazasız belasız bol pedallar diliyorum. Birlikte pedallamak dileğiyle.
Pedallar ve çanta için kusura bakmayın şimdilik sele altı çantam ve kilitli pedallarım yok. Soru ve önerilerinizi yazabilirsiniz. Saygılar.
KTM Strada 2000 R: 1303
Roadrace Alloy-Frame triplebutted
Fork
KTM F-5 Carbon-Road-Fork
Carbon Monocoque Design
Alloy-Shaft 1.1/8-1.1/4"
Headset / Stem / Bar
Ritchey Pro Logic Zero Drop-In RR
Ritchey OE -6°
Ritchey Comp Road
Caliper-Brake
Shimano 105
Shifting-components
Shimano 105 5700
Shimano 105 5700
Shimano 105 5700
Drivetrain
Shimano 105 5750 50-34 compact
Shimano BB51-Unit BSA
Shimano 4600 12-28
Wheelset / Tire
Shimano WH-RS11
Shimano Alloy rim 24mm
Shimano Alloy hub
Shimano Alloy hub
Conti Grand Prix SL 23-622 folding
Saddle / Seatpost
Selle Italia X1 Flow
Ritchey OE 300/27.2
8,9kg
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)