2011 kron xc1000- sedona 711d- sedona 741

Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
İstanbul
merhaba arkadaslar,
foruma yeni katıldım. bu yakınlarda bisiklet almayı düşünüyorum ve yaklaşık 1 haftadır ufak bir araştırma yaptım. kafama takılan bir kaç soru var. bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.

vites sistemi alvio olmasından dolayı kron xc1000 daha iyi olur diye tahmin ediyorum çünkü sedona modellerinde vites sistemi olarak genelde acera kullanılmış.

bunun yanında kadro sedona modellerinde triple ve double butted 6061 alu olarak belirtilmiş. kron xc 1000 kadrosu triple butted kadro ile kıyaslandığında hangisi daha iyidir (hafiflik-rigidlik bakımından) ?

son olarak xc1000 de v-fren sistemi kullanılmış. sedona modellerinde ise hidrolik disk fren var. genelde hidrolik frenler hakkında sorun çıkartabiliyor diye yorumlar okudum 2011 teknolojisinde hala bu geçerli mi? ve tamiri-bakımı daha masraflı oluyormuş. ben bisikleti şimdilik pek çamurlu arazilerde kullanıcağımı düşünmüyorum ama ilerde bu değişirse v-fren dezavantaj olur mu?

çok soru sordum biliyorum ama insan en doğrusunu almak istiyor. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler:)
 
Scudo

Bahadır Kubaş

Aktif Üye
Kayıt
23 Haziran 2011
Mesaj
188
Tepki
97
Şehir
istanbul / Fatih
Bisiklet
Cannondale
bende 2011 kron xc1000 var. daha iki aydır kullanıyorum ve çok memnunum. araştırmanı zaten yapıp aradığın cevabı zaten bulmuşsun :D
forumdada fazlasıyla bu konuda başlık ve bu başlık altında her türlü kıyaslama ve bilgilendirmeler mevcut :)
ben xc1000 derim bence daha avantajlı hem ömür boyu kadro garantiside veriyor seçim senin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ögür Davudoğlu
Kayıt
28 Mayıs 2011
Mesaj
165
Tepki
109
Şehir
eskişehir
2011 xc 1000 lerde yeni u6 kadro kullanılıyor ve bu kadro 711 in kadrosundan daha iyidir. hidrolik disk ve v fren olayına gelirsek cok fazla camura fln girmeyecekseniz (zaten bu sıcak ve yagışsız havalarda nehirden fln geçmedikçe çamur bulmak zor) v frende işinizi görür. 15-20 tl ye baradine 3 renkli fren papuçlarındanda alırsanız v frenlerinizin performansını daha iyi hale getirirsiniz. bunun dışında disk frenlerde bakım hala v frenlere gore daha zor ve masraflı. teknoloji ne kadar artarsa artsın v frenden daha ucuz ve kolay bakımlı bir disk frenin olması biraz zor. ama özellikle arazide parkurda sürüş yapanlar için hidrolik fren tüm dezavantajlarına ragmen cok büyük bir kolaylıktır.

sizin tercihiniz konusuna gelirsekde yerinizde olsam xc 1000 i secerdim. bisiklet alırken en öncelikli tercih saglam bir kadro olması olmalı bence. kalan parcalar zamanla yükseltilebilir ama kadro sizi ve o parcaları bir arada tutan esas yapıdır. hidrolik fren ise 150 tl ile baslayan fiyatlarda daha sonra taktırılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ögür Davudoğlu
Kayıt
21 Temmuz 2011
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
İstanbul
tesekkurler arkadaslar en basından beri aklıma yatan da xc 1000'di sadece triple butted'la kadro kıyaslamasını merak ediyordum şimdi daha netleşti herşey kafamda.. hidrolik frenin ihtiyac oldugunda sonradan takılması da çok mantıklı :)
 

serhat toy

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2011
Mesaj
406
Tepki
369
Şehir
İzmir-Bandırma
Geçen gün birisi Kron ama başka model bisiklet sahibiyken sorun yaşadı bunu bildirdiğinde kadro gönderdiler...Başlıklarda vardı...
Kron büyük sempati topladı o hareketi ile...
Eğer xc1000 dede kadro garantisi mevcut ise, ön plana çıkabilir bence...
 

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Kron xc1000 tavsiye ederim. kadrosu gayet iyi vites aksamı vs.vs. genel olarak iyi seviyede bisiklet başlangıç için
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Kron da 7005 alü ve 3 kez dipçikleme, 711 de 6061 alü ve 2 dipçikleme, 741 de ise 6061 alü 3 dipçikleme mevcuttur.
6061 7005 e göre daha az rijit fakat daha fazla esneme payına sahiptir iyi hoş bu esneme miktarıda mm bile değildir çoğu zaman bunun sebebi ise; kadronun ön üçgeninde ki üst ve alt borunun ve arka üçgendeki üst ve alt çeki borularının çapları daha büyük olması ve tasarımdan. 7005 daha serttir fakat sertlik esneme kabiliyetiyle ters orantılıdır. 3 dipçikli olsun fakat 2 kadro da kullanılan alü çeşitlerini ne yaparsan yap zor kırarsın. Hangisi gözüne hoş gelmişse, 3 dipçikli hafifliği getirmesiyle birlikte toplma mukavemetinden artımını sağlar.
SON olarak hangisi gözüne hoş gelmişse onu al yok o sağlammış bu sağlammış diye bakma, sağlamlık görecelidir, esneme kabiliyeti en az rijitlik kadar önemlidir, ki sedona kadrolarındaki boru tasarımlarıyla bunu minimize etmiş resmen.