2010 cannondale flash

Scudo

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.803
Tepki
2.483
Şehir
İstanbul Bahçelievler
neden takılıyor arkadaşlar, bir çok motorsiklet bunları kullanıyor, aradaki tek fark bisiklette görünüm biraz daha tuhaf duruyor bunun nedeni de lastik ebadı ve motordaki kaplamar vs.
 

Bora

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Ocak 2005
Mesaj
893
Tepki
1.432
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Focus
Disk fren de sadece sol tarafta var ama kimse sormuyor nasil dengeli durabiliyor diye..
Demek ki sorun lefty'de:)
 
Kayıt
5 Eylül 2010
Mesaj
72
Tepki
78
Şehir
istanbul
Cannondale Flash alüminyum kadrolarının tartı üzerinde net bir bilgi yada incelemesi var mı acaba? Bu kadrolar için kesin bir ağırlık bilgisine ulaşamadım.
 

ertan sevim

Aktif Üye
Kayıt
21 Eylül 2010
Mesaj
186
Tepki
100
Şehir
İzmir/Bornova
ön maşa biraz itici durmuş.ama ağırlığı artı değer tabi.sağlam mı onu denemeden bilemeyiz
 

ozantuna

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2007
Mesaj
763
Tepki
270
Şehir
izmir
Valla ben hiç kullanmadım hatta görmedim ama şunu söyleyebilirim.Bu bisiklet yada bu tür bisiklet Sadece Türk insanı için Türkiyede yapılan bir marka olsa Kırılır kopar diye hayatta almazdım.Ama Amerikada Avrupada Bu Lefty yada arka bacak Kırılır Kullanıcısıın bir yerine girerse Canondale hayatı boyunca bu adamın 5. göbeğe kadar tüm sülalesine yetecek bir tazminat ödeyeceği için itibar ve satış kaybı zaten inanılmaz olur.
Toyotayı biliyorsunuz.Ayağının altındaki paspası düzeltemeyen bir çok amerikalıya inanılmaz paralar verdi.Benim Renault Megane da her frende düzeltmem gereken paspas takımlarıya senelerce kullandım.Bir kaç kaza atlattım Oda kader olur okadar.Madenci vb.bir çok ölüme Kader Evet diyen insanlarla dolu bir ülkede yaşıyoruz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atagün Elma

Catbalca

Üye
Kayıt
10 Eylül 2008
Mesaj
83
Tepki
54
Şehir
Ankara
Çok güzel bir bisilet ama maşa hakkaten biraz göze batıyor.
 

Atagün Elma

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Ocak 2009
Mesaj
531
Tepki
317
Şehir
Adana
Bisiklet
Diğer
Bence budur,daha da hafifleyebilir,sağlamlık konusuna gelince ise zaten bu bisiklet belli bir kiloya kadar hitap etmektedir o yüzden sorun yok şükela:D
 

Sadık Dedeoğlu

Aktif Üye
Kayıt
19 Haziran 2010
Mesaj
177
Tepki
172
Şehir
Ankara
Cannondale Flash Carbon Ultimate ve Scalpel Carbon Ultimate kullanan ve müsabakalara katılan biri olarak, bazı soru işaretlerini gidermek isterim.Öncelikle belirtmek istedigim şey,Delta firması ile hiçbir ticari bağım bulunmamaktadır.

Cannondale mtb bisikletlerinde güvenilebilecek ve memnun kalınacak en önemli parçasının left amörtüsör ü oldugunu düşünüyorum. Bu maşanın çatlamasını kırılmasına ne şahit oldum ne de duydum. Yalnızca belli bir kullanım aralığından sonra maşa çalışma boyu düşüyor. Bunuda firma bakımını yaparak gideriyor. Duruşundan tedirgin olan arkadaşlara ise diyecegim tek şey,bisikletin üzerine çıktıktan sonra hissiyat açısından diger bisikletlerden hiçbir farkı kalmıyor. Ancak seyircilerin hissiyatına hiç birşey diyemem.

Patenti Cannondale firmasına ait olan BB30 diye adlandırılan sistem ise hem esnemezlige hizmet ediyor,hemde bisikletin ağırlığını azaltıyor.Tabiki krank da BB30 a uyumlu olması lazım.Krak degiştirmek istediğinizde ise elinizdeki krank ı satmanız biraz zor oluyor. Alıcısının da aynı sitemi kullanıyor olması lazım.

Sele borusu ve arka alt çeki borusu ise kullanım esnesında konfora yönelik esneme sağlamaktadır.Çift amaörtisörlü olan Scalpelde alt çeki borusunda hareketli parça bulunmamasına karşın amörtisörle birlikte inanılmaz şekilde esnemektedir. Flah daki sele borusuda tamamen bu bisiklete mahsus sele borusu kullanmaktadır. Sele borusunun boyu uzun olduğundan başka bir sele borusu kullanamıyorsunuz. Tek amörtüsörlü olan Flash dahi bozuk zeminlerde inanılmaz derecede konforlu.

Gelelim ön tekere. Mehmet Cemalin dedigi gibi lastik değiştirmek için tekeri sökmenize gerek yok. Ancak sökme işlemi için alyan gerekiyor,ayrıca vida biraz fazla sıkıştırılırsa tekerin dönüşü zorlaşıyor. Tekerin rahat dönmesi için,eskiden şahinlerin vitesi gibi biraz kullanmak gerekiyor. Bir süre sonra alışıyor.

Bu bisikletleri dahada hafifletmek isteyen kullanıcılar içinde bunu yapabilecekleri imkanlar var.Ciddi şekilde ağırlıgını düşürebilirler,ancak tavsiye etmem. Benim ilk işim lastigini değiştirip dahada ağırlaştırmak oldu.Çok hafif malzemelerin kullanın ömrü hem az hemde kırılgan oluyorlar. Önemli olan malzemenin olabildigince hafif, sağlam ve uzun ömürlü olmasıdır.

Gelelim kadroya: Scalpeli 2 senedir kullanmama,defalarca yarışlara girmeme ve birçok kez düşmeme rağmen üzerindeki boyası dahi nerdeyse cizilmedi. Scalpelin gerçekten saglam bir kadrosu var. Ancak Flas geçen sene polonezköy yarışında matara kafesinin oldugu yerden çatladı. Ancak bisikletin bütünlüğü bozulmadı,yarışı tamamladım.Firma herhangi bir zorluk çıkarmadan en kısa zamanda değiştirdi. Buda kafamdaki oluşabilecek olumsuz imajı sildi.

Dilimin döndügünce bir kullanıcı olarak deneyimlerimi ve görüşlerimi aktarmaya çalıştım. Ama bir laf vardır, kargaya yavrusu bülbül gelirmiş. Ben bisikletlerimden memnunum ve kullanıcı olarak tavsiye ederim. Hepinize kazasız binişler dilerim.
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
@Sadık Dedeoğlu

Sadık abi, Scalpel ve kazalar :) bunun üzerine bir kitap yazılır..

Heralde o aralar bisikleti yeni almıştın hani şu Ankara'da GATA'da yapılan yarış vardı ya.. Eşim de o yarışta yarışıyordu ben de fotoğrafçılık yapmıştım. Yanımda birileri fısıl fısıl bişeyler diyordu;
"Yav adama bak 20bin TL. lik bisikletle yarışa katılmış.. kaza yapmış..."
Acep kim ki bu? derken kan revan içinde Scalpel'li birini gördüm önümden yürüyerek geçerken :)
Ankara küçük tabi. Daha sonra Sadık abi ile dost olabilme şansına eriştik.
Sonra şu geçen seferki Manavgat maratonu. Merhum dostumuz Çağatay'da yanımızdaydı. Üçümüz kaptırmış dik bir yokuştan aşağı son sürat inerken kafamı bir anlığına sola çevirdiğimde bu sefer de bisikletinden ayrılmış havada süzülerek giden bir Sadık abi gördüm :) sonra patırtı kütürtüler.. O kazada Scalpel'in değil de asıl senin sapasağlam çıkmanı bide üstüne finish e benden önce girmeni hiç unutmayacağım galiba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadık Dedeoğlu

Sadık Dedeoğlu

Aktif Üye
Kayıt
19 Haziran 2010
Mesaj
177
Tepki
172
Şehir
Ankara
Güney okadarda sakar oldugumu cümle aleme yaymasanda olurdu:)).Firmalar kadrolarını test etmeleri için bana teklif getirirlerse şaşırmayın.
 

Selim Esener

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Temmuz 2009
Mesaj
870
Tepki
392
Şehir
Ankara
@Ozzgurr

bencede çok itici sanki kırılmıs gibi duruyor halbuki hafiflige bu kadar takmamak lazım 100 gr agır olsa nolur sanki :)))
 

Selim Esener

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Temmuz 2009
Mesaj
870
Tepki
392
Şehir
Ankara
@Güney Tuncer

aynen abi ultra hafiflik=ultra kırılganlık bırakın az biraz agır ve dayanıklı olsun...