Cannondale Flash Carbon Ultimate ve Scalpel Carbon Ultimate kullanan ve müsabakalara katılan biri olarak, bazı soru işaretlerini gidermek isterim.Öncelikle belirtmek istedigim şey,Delta firması ile hiçbir ticari bağım bulunmamaktadır.
Cannondale mtb bisikletlerinde güvenilebilecek ve memnun kalınacak en önemli parçasının left amörtüsör ü oldugunu düşünüyorum. Bu maşanın çatlamasını kırılmasına ne şahit oldum ne de duydum. Yalnızca belli bir kullanım aralığından sonra maşa çalışma boyu düşüyor. Bunuda firma bakımını yaparak gideriyor. Duruşundan tedirgin olan arkadaşlara ise diyecegim tek şey,bisikletin üzerine çıktıktan sonra hissiyat açısından diger bisikletlerden hiçbir farkı kalmıyor. Ancak seyircilerin hissiyatına hiç birşey diyemem.
Patenti Cannondale firmasına ait olan BB30 diye adlandırılan sistem ise hem esnemezlige hizmet ediyor,hemde bisikletin ağırlığını azaltıyor.Tabiki krank da BB30 a uyumlu olması lazım.Krak degiştirmek istediğinizde ise elinizdeki krank ı satmanız biraz zor oluyor. Alıcısının da aynı sitemi kullanıyor olması lazım.
Sele borusu ve arka alt çeki borusu ise kullanım esnesında konfora yönelik esneme sağlamaktadır.Çift amaörtisörlü olan Scalpelde alt çeki borusunda hareketli parça bulunmamasına karşın amörtisörle birlikte inanılmaz şekilde esnemektedir. Flah daki sele borusuda tamamen bu bisiklete mahsus sele borusu kullanmaktadır. Sele borusunun boyu uzun olduğundan başka bir sele borusu kullanamıyorsunuz. Tek amörtüsörlü olan Flash dahi bozuk zeminlerde inanılmaz derecede konforlu.
Gelelim ön tekere. Mehmet Cemalin dedigi gibi lastik değiştirmek için tekeri sökmenize gerek yok. Ancak sökme işlemi için alyan gerekiyor,ayrıca vida biraz fazla sıkıştırılırsa tekerin dönüşü zorlaşıyor. Tekerin rahat dönmesi için,eskiden şahinlerin vitesi gibi biraz kullanmak gerekiyor. Bir süre sonra alışıyor.
Bu bisikletleri dahada hafifletmek isteyen kullanıcılar içinde bunu yapabilecekleri imkanlar var.Ciddi şekilde ağırlıgını düşürebilirler,ancak tavsiye etmem. Benim ilk işim lastigini değiştirip dahada ağırlaştırmak oldu.Çok hafif malzemelerin kullanın ömrü hem az hemde kırılgan oluyorlar. Önemli olan malzemenin olabildigince hafif, sağlam ve uzun ömürlü olmasıdır.
Gelelim kadroya: Scalpeli 2 senedir kullanmama,defalarca yarışlara girmeme ve birçok kez düşmeme rağmen üzerindeki boyası dahi nerdeyse cizilmedi. Scalpelin gerçekten saglam bir kadrosu var. Ancak Flas geçen sene polonezköy yarışında matara kafesinin oldugu yerden çatladı. Ancak bisikletin bütünlüğü bozulmadı,yarışı tamamladım.Firma herhangi bir zorluk çıkarmadan en kısa zamanda değiştirdi. Buda kafamdaki oluşabilecek olumsuz imajı sildi.
Dilimin döndügünce bir kullanıcı olarak deneyimlerimi ve görüşlerimi aktarmaya çalıştım. Ama bir laf vardır, kargaya yavrusu bülbül gelirmiş. Ben bisikletlerimden memnunum ve kullanıcı olarak tavsiye ederim. Hepinize kazasız binişler dilerim.