2009 En iyi "takım yol bisikleti" . 5 ci kez.

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
Başka bir topic te "dünya üzerinde birçok sitede,dergide v.s. oylamalar var...bir bisikletin şurada ,burada birinci olması çok önemsenecek bir konu değil" diye veya benzer bir yorumda bulunmuştum.
Aşağıdaki linkte benzer bir konu var...ama tek fark anılan markanın bu birinciliği 5 yıldır kimseye kaptırmadığı...
Farklı modellerle...
Cyclingnews okurlarının oylarını alan
2009 Best Team Bike ...sıralama ve alınan oy adetleri sayfanın altında...

(link)
 
Scudo

Doruk ÖZTÜRK

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
213
Tepki
46
Şehir
istanbul
Cervelolara kanım ısınmaya başladı competitive cyclistte %30 indirim varmış bir tane S3 çok iyi olur gibi geliyor ama benim ölçümde bi tek beyaz kalmış.
 

Aydın Hiçyılmaz

Daimi Üye
Kayıt
2 Eylül 2009
Mesaj
226
Tepki
129
Şehir
Ankara
Türkiye'de Cervelo bisikleti satılıyor mu acaba? Eğer satılıyor ise nerede bulabiliriz. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Türkiye'de Cervelo satışı yapılan bir yer yok.
Bu arada Selçuk abi makale için teşekkürler.Okudum hepsini,Cervelo'nun çok iyi olduğunu ve geçen seneki testlerde birinci geldiğini biliyordum ama bu başarısını 5 seneden beri sürdürdüğünü bilmiyordum,bravo valla! Senin de araştırmadan birşey almayacağını biliyorum.
 

serkkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
6 Ocak 2008
Mesaj
568
Tepki
240
Şehir
İstanbul
@Aydın Hiçyılmaz


İstanbul daki cadde bisiklete gelmişti 2 tane S3 , tabi geldikleri gibi satıldılar , birdaha gelirmi ??? isterseniz HIZ nikli arkadaşa sorabilirsiniz :)
yada özelden isteyene numarasını verebilirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Aydın Hiçyılmaz

Aydın Hiçyılmaz

Daimi Üye
Kayıt
2 Eylül 2009
Mesaj
226
Tepki
129
Şehir
Ankara
@serkkan

Sağolun ama eğer Türkiye'de bu bisikletlerin bir distribitörü yoksa bu bisikletlerden almayı düşünmem. Çünkü benim için garanti ve servis olayı önemli. Bunlardan mahrum kalacaksam almamayı tercih ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Çilek

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
Aydın arkadaşımın yazdığına katılıyorum. Benzer kalitede bir bisiklet toplayacaksanız "çıt" dediğinde başvuracağınız güvenilir bir adres olmalı.;)
Önder, karbon yol bisikleti toplamaya karar verdiğimde cyclingnews oylamalarından çok Cervelonun kurucularından biri olan Gerard Vroomen in 2.5 yıl önce bayilerine gönderdiği ve okuma şansına ulaştığım bir memo büyük çapta etkili oldu.
Ayrıca tüm modellerin felsefesi ve yenileme,iyileştirme artı aero programları bana mantıklı geliyor.
Yani başka bir üst seviye markanın yaptığı gibi 5500 -6000 USD ye en üst modelini satmaya çalışıp daha sonra "daha en üst" model çıkarıp ,yeni modeli anılan fiyatlardan satmaya çalışıp,eski en üst modelinde de 1000-1200 dolar fiyat indirimine gitmek gibi saçmalıklar yaşamıyorsun.
Ayrıca kadrolar monokok.

Başka bir arkadaşla burada lugged ve monokok karbon kadro konusu hakkında fikir alış verişinde bulunmuştuk.Dayanıklılık üzerine.

Ama lugged kadro yapıp ...yani üretim maliyetlerini alt seviyede tutarak ,piyasada varolan eski yapımcı adınızdan faydalanıp bu daha ucuz üretim sisteminde üretilmiş kadroları yüksek fiyatlarla satılmasına en azından benim bir itirazım var.
Başkalarınında olmalı diye düşünüyorum...istediğiniz kadar İtalyan hayranı olunuz veya olmayınız...

Kısa bir üretim notu: Lugged karbon kadrolarda kadro "borularının" bağlantı parçaları üretilip ,uygun borularla yapıştırılıp,otoklav dan geçirilip kadro yapılır.(kısaca)
Yani değişik BOY kadro yapmanız için sadece değişik büyüklükte
furş borusu yapmanız ve bunları TEK bir kalıpta toplamanız yeterlidir.
Monokok kadro yapımında her boy kadro için ayrı kalıp yapmak zorundasınız. Ayrıca bu kalıplar kadronun pişirildiği kalıp olduğundan lugged kadroların birleştirildiği kalıptan çok daha maliyetlidir.
En pahalısı monokok aero karbon kadro yapmak.Yani boru çaplarının farklı bölgelerde farklı olması...boruları rüzgar tarafından şekillendirilen kadrolar için olan kalıplar.
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
@Doruk ÖZTÜRK


Doruk bak bir video var youtube'da..
(link)

Competitive Cyclist'den Andy mazağayı gezdiyor.. 1.30dk. da görevlilerin bisiklet garajı görünüyor, bisikletlerin çoğu Cervello :) Benim de almayı planladığım bisiklet için en güçlü adaylardan birisi. Selçuk abinin bahsettiği nedenlerden dolayı Cervelo bana da çok mantıklı geliyor ama burada distrübütörünün olmaması üzücü.
Hoşuma giden bir diğer marka model ise Giant TCR advanced SL. Her ne kadar aerodinamik olarak Cervello kadar tatmin edici görünmese de A dan Z ye Giant kontrolünde üretilmesi ve burada geçerli olan garantisi artıları..
Yalnız Selçuk abi aklıma takılan bir husus var. Cervelo için başka markalar gibi daha üst modelini çıkarıp eskisinde indirim yapmak gibi huyları yok demişsiniz. Mesela Giant'ı ele alalım, evet bunu yapıyor. 2009'a kadar Giant en üst TCR serisinde T700 carbon kullanırken 2010'da Team Discovery'nin 2008 de yarıştığı kadroları yani T800 ile üretilenleri piyasaya sürdü. Biliyorsundur T800 daha yeni ve iddalı bir malzeme ama asıl dikkat çeken nokta T700'lere göre üretiminin 4 misli daha fazla zaman alması. Hal böyleyken Arge si güçlü olan her firmanın yaptığı gibi Giant'ın da yeni kadrosunu daha pahalıya satması yada bir öncekinde fiyat indirimi yapması bana çok mantıksız gelmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@Güney Tuncer

Güney,
her ne kadar Giant ı ön planda kastetmediysem de , benim itiraz ettiğim nokta şu.
En pahalı kadroyu alan tüketici fiyat indiriminde hayal kırıklığına uğruyor. Her yıl sonu mağazalarca elde kalan stoklara yapılan indirimden bahsetmiyoruz.
Ama üretim maaliyetini iyi yapan firma kaliteli bir malzeme kullanıyorsa nereden fedakarlık yaparakta indirimi kompanse ediyor?
Malzemeden mi?
Dünya piyasalarında kaliteli karbon elyafın fiyatları düşmüyor ki, tam tersine yükseliyor. Ayrıca kaliteli malzemede dar boğaz var.Yani karbon kullanım alanları çok çabuk gelişiyor ve genişliyor ama dünya devleri kapasitelerini aynı derecede arttıramıyorlar (arttırmıyorlar).
Dolaysıyla hayır.

Üretim proseslerinden mi?
Karbon kadro yapımında devrim sayılabilecek bir değişiklik(otomasyon) olmadı .Halen el işçiliği yoğun.

Dolaysıyla işçilik giderleride düşmedi.

Enerji ,vergiler v.s. Hayır.

Yegane fedakarlık yüksen karlardan yapılıyor.

Tüketici markaya olan inancını yitiriyor.Bunu nereden anlıyoruz?
Yıl sonu elde kalan ve 5 inci indirimden sonra halen satılmayan ürünlerden.
Ve dahası: Özenerek yaptığınız ve pazarlama departmanının onlarca çaba sarf ederek çeşitli yarı yalan/yarı doğrularla satmaya çalıştığınız en yeni ve üst modelinizin fiyatınında çok yüksek oranda "gereğinden kazık" olduğunu anlıyor müşteriniz.

Bunun piyasadaki en klasik örneği Pinarello markasının Prince ve Dogma modelleridir. Pinarello da bunun farkında.. Ne önlem alıyor? Üst modellerin birkaç bin USD altına yeni bir "giriş" modeli yerleştiriyor.

Bugünlük bukadar...
Okurları üzmeyelim...:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Güney Tuncer

Selçuk Çilek

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Eylül 2007
Mesaj
693
Tepki
1.258
Şehir
Ankara
@Tarık Kalkan

Yukarıdaki örnek ilgili sektör için geçerli olabilir. Bisiklet sektörü için geçerli değildir.Çünkü karbon el yapımı kadrolarda teknoloji maliyetinin çok az kısmını ( % 10-15 ini ) bisiklet sektörü üstlenmektedir. Diğer kısmı ham madde ve malzeme üreten firmalara aittir ve bunun neması bisiklet sektörüne müşteri olarak geri dönmektedir.Cervelo firması sektörde anılan fiyat politikasıyla yanlız değildir...benzeri fiyat politikaları Trek ve Specialized tarafından da uygulanmaktadır.