Aydın arkadaşımın yazdığına katılıyorum. Benzer kalitede bir bisiklet toplayacaksanız "çıt" dediğinde başvuracağınız güvenilir bir adres olmalı.
Önder, karbon yol bisikleti toplamaya karar verdiğimde cyclingnews oylamalarından çok Cervelonun kurucularından biri olan Gerard Vroomen in 2.5 yıl önce bayilerine gönderdiği ve okuma şansına ulaştığım bir memo büyük çapta etkili oldu.
Ayrıca tüm modellerin felsefesi ve yenileme,iyileştirme artı aero programları bana mantıklı geliyor.
Yani başka bir üst seviye markanın yaptığı gibi 5500 -6000 USD ye en üst modelini satmaya çalışıp daha sonra "daha en üst" model çıkarıp ,yeni modeli anılan fiyatlardan satmaya çalışıp,eski en üst modelinde de 1000-1200 dolar fiyat indirimine gitmek gibi saçmalıklar yaşamıyorsun.
Ayrıca kadrolar monokok.
Başka bir arkadaşla burada lugged ve monokok karbon kadro konusu hakkında fikir alış verişinde bulunmuştuk.Dayanıklılık üzerine.
Ama lugged kadro yapıp ...yani üretim maliyetlerini alt seviyede tutarak ,piyasada varolan eski yapımcı adınızdan faydalanıp bu daha ucuz üretim sisteminde üretilmiş kadroları yüksek fiyatlarla satılmasına en azından benim bir itirazım var.
Başkalarınında olmalı diye düşünüyorum...istediğiniz kadar İtalyan hayranı olunuz veya olmayınız...
Kısa bir üretim notu: Lugged karbon kadrolarda kadro "borularının" bağlantı parçaları üretilip ,uygun borularla yapıştırılıp,otoklav dan geçirilip kadro yapılır.(kısaca)
Yani değişik BOY kadro yapmanız için sadece değişik büyüklükte
furş borusu yapmanız ve bunları TEK bir kalıpta toplamanız yeterlidir.
Monokok kadro yapımında her boy kadro için ayrı kalıp yapmak zorundasınız. Ayrıca bu kalıplar kadronun pişirildiği kalıp olduğundan lugged kadroların birleştirildiği kalıptan çok daha maliyetlidir.
En pahalısı monokok aero karbon kadro yapmak.Yani boru çaplarının farklı bölgelerde farklı olması...boruları rüzgar tarafından şekillendirilen kadrolar için olan kalıplar.