Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.895
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
"2000 TL'ye yol bisikleti önerisi?" sorusu adeta efsane soru haline gelmiş durumda. Çok da aşırı detaya girmeden piyasada bulunabilecek 2018 model, 2000 TL bütçeli, 10 farklı giriş seviye yol bisikletini inceleyeceğiz bu yazımızda
Listede hepimizin yakından tanıdığı modellerin yanında, pek konuşulmayan modeller de var;
Çok heyecanlı olacak Başlıyoruz!
Bianchi SLR 400 2018
Kadro ve geometri
SLR 400, oldukça agresif bir kadroya sahip görünüyor. Dümdüz, kıvrımsız maşa, çok düşük Fork Rake değeri (Maşanın ön tekeri ne kadar ileri attığının gösterir ölçü) bize maşanın konfordan daha çok performansa yönelik "tasarlandığını" gösterse de, maşanın çelikten imal edildiğini hesaba kattığımızda, alüminyuma kıyasla yoldan gelen titreşimleri daha iyi sönümleyeceğini söyleyebiliriz. Çünkü çelik bir maşa, alüminyum bir maşadan daha konforludur, fakat oldukça ağırdır. (Çelik yol maşaları ortalama 800 gram ağırlığındadır)
Alın borusu da neredeyse kısa olarak tanımlanabilecek cinsten. Gidon boğazının hemen altında çok sayıda spacer ile gelen bu bisikleti, spacerleri çıkartarak gidonu 3-4 cm kadar aşağı alabilmemiz mümkün. Bunu yaptığımızda ise bisiklet oldukça agresif bir hale gelecek. Gidon boğazının da -6 derece eğime sahip olduğunu sanıyorum.
Arka çatalda ise herhangi bir oynama yapılmamış, klasik yol kadrosuna oldukça yakın bir yapı söz konusu.
Kullanılan parçalar
11/30 ruble ve 34/50 aynakol, yeni başlayanlar için bulunmaz bir nimet. Bisikleti satın aldığınızda yokuşa yönelik hiçbir geliştirme yapmanıza gerek kalmayacak. 34/30 vites kombinasyonu neredeyse 1/1 oranı demek. Viteslerin gerçekten çok yumuşak oranlara sahip olmasının yanı sıra 11'li dişe de sahip olması yüksek hıza ulaşmasına da olanak sağlayacak. Dişli oranları kesinlikle tam not alıyor
Kullanılan jantlar pek çok giriş seviyesi bisiklette gelen tipik no-name jantlar. Genellikle 32 veya 36 tel ile geliyorlar. 32 tel kullanılmış olması bir nebze daha iyi olsa da, shimano jantlarla gelebilse çok iyi olurdu. Olabilecek neredeyse en alt seviye jantla geldiğini söyleyebiliriz.
Chaoyang marka lastiklerin patlak direnci konusunda detaylı bilgimiz yok, elbet koruyucu katmanları vardır ama patlamaya ve delinmeye karşı üst seviye koruma sağlayabilecek bir lastik değiller. Hamurlarının yumuşaklığı/sertliği ve lastik üzerindeki dişlerin yol tutuşuna etkisini bilemediğimden bunlarla ilgili yorum yapamıyorum. Yaklaşan kış sezonu için pek de uygun olmadıklarını tahmin ediyorum. Bu bisiklette yapılması gereken ilk geliştirmenin lastik terfisi, ikinci geliştirmenin ise orta seviyeye yakın bir jant seti (önerim 500-1000 TL arası olması) olmalıdır.
Artıları: Giriş seviyesi kullanıcılar için mükemmel dişli oranları. FULL Claris set ile gelmesi güzel, set bozulmamış ve bütün parçalar Claris R2000.
Eksileri: Çelik maşa, no-name lastik ve jant.
Mosso Cavalier 700 Tourney 2018
Kadro ve geometri
Bildiğiniz gibi Mosso bu yıl Cavalier geometrilerinde güncellemeye gitti ve tamamen farklı bir kadro kullanmaya başlandı. Gelen farklı kadroyla birlikte, farklı jantlar da kullanılmaya başlandı. Maşa yine düz kullanılmış, Fork Rake değeri neredeyse sıfır. Alüminyumdan yapıldığını da hatırlarsak, tam bir performans odaklı maşa düşünülmüş.
Özellikle üst boruda, chainstay'de (aynakol ile ruble arasındaki boru) ve arka çatalda çok uğraşılmış dizayn hamleleri var. Bunu çekilen videolarda da inceleyebilirsiniz. Kadro, günümüz üst seviye bisikletlerinin geometrik özelliklerine uyarlanmaya çalışılmış. Janta daha yakın geçen, kıvrımlı bir chainstay var. Olması gerekendan çok aşağıda bitirilen bir arka çatal var ve bu çok kısa bir arka çatal demek. Her iki örnek de aero bir kadro ortaya çıkarılmaya çalışıldığının kanıtı. Benzer şekilde keskin hatlara sahip, aero bir üst boru var bisiklette. Alın borusu da pek çok üst seviye bisiklette yapıldığı gibi çok kalın kullanılmış. Tüm bu hamleler aero görüntü ve aero kazanımı (!?) destekliyor. İşin içine yüksek profil jantı da eklersek, bisiklet kesinlikle safkan aero bisiklet görünümünde arkadaşlar. Tasarımda pek çok güncel yenilik görüyoruz. Buraya kadar çok güzel. Fakat, bu bir giriş seviyesi bisiklet, 10 kilodan daha ağır bir bisiklet ve en büyük vites kombinasyonu bile 50/12 arkadaşlar. Bisiklette kullanılan göbekler doğal olarak alt seviye göbekler, yani akıcı göbekler tabiki değiller. Nereye gelmeye çalışıyorum? Şuraya: Aero testlerin tamamı 40-45 km/h hız ile yapılır arkadaşlar. Bunu forumda daha önce de konuşmuştuk. Eğer siz çok ama çok aero bir bisiklet alır ama bu bisikleti 25-30 km/h hız ile kullanırsanız satın aldığınız aerodinaminin bir anlamı olmaz. Bu size sadece ekstra ağırlık olarak yansır. Benzer şey jantlar için de geçerli. Aero jantlar, normal jantlara göre cephe rüzgarını çok daha fazla yerler. 20 km/h ile rüzgarlı bir günde sürerken profilsiz bir jant, aero janttan daha kazanımlıdır. Ne zaman hız 40'lara çıkar ve yaw derecesi sıfıra yaklaşır (sele borunuza kısa bir ip bağladığınızı düşünün, bu ip arkaya doğru sallanacak sürüş sırasında, bu ipin sağ ve sol ile yaptığı açı sıfıra yaklaştığında) işte o zaman aero malzeme ve aero ekipman önem kazanır. Tamamen yaw derecesinin düşük olmasıyla alakalı, Yaw derecesini düşürmenin tek yolu da hızlanmak arkadaşlar. Aero testlerde +15 ile -15 arası yaw dereceleri hesaba katılıyor ve ekipmanlar buna göre üretiliyor. Eğer sizin yaw dereceniz +20 veya -20 ise siz bu aero ekipmanla hızlanmıyor, aksine yavaşlıyorsunuz çünkü yandan 20 derecelik açı ile rüzgar yediğiniz anlamına geliyor bu! Ve aero ekipman yanal rüzgarlara karşı çok hassastır, yavaşlar.
İşte tüm bu sebepler yüzünden, giriş seviyesi bir bisikletin, alt seviye ekipmana, alt seviye göbeğe, alt seviye lastiğe, alt seviye janta sahip bir bisikletin 40 km/h hız civarını pek koruyamayacağını düşünürsek, yapılan aero tasarım tamamıyla fazla ağırlık ve tamamıyla kuru görüntü anlamına geliyor Yani elimizde hızlı gibi görünen, ama hızlı olmayan bir bisiklet var. Üstelik pedalsız 11 kiloya yakın bir bisiklet. Bu ağırlığın ciddi bir kısmının janttan geldiğini biliyoruz. Özellikle yokuşlarda bu ağırlığı fazlasıyla hissedeceksiniz. İşin içine bir de kısa alın borusu, yani pek de konforlu olmayan bir duruş girince, nefes almakta gerçekten zorlanacaksınız çünkü bisiklet sizi öne eğilmeye mecbur bırakıyor olacak.
Kullanılan parçalar
Kadro ve jantlarda karşımıza çıkan tutarsızlıklar, grupsette de karşımıza çıkıyor. Rublenin hangi değerlere sahip olduğu hiçbir yerde yazmıyor fakat 14/28 olduğunu tahmin ediyorum. Kötü bir ruble var karşımızda. Ne hız vaad ediyor, 11 diş yok. Ne de yokuşta konfor vaad ediyor, 28 son diş. Adeta öylesine konmuş, ortaya karışık bir ruble görünümünde. Madem aero için bu kadar uğraşıldı, neden en küçük dişi 11 olan ruble takmıyorsunuz
28 dişin yokuşlarda çoğu kullanıcıyı idare edebileceğini belirtelim, çünkü aynakol zaten 34/50 oranına sahip.
Bisiklette Tourney A070 set kullanılmış ve aynakolun plastik kapaklı görüntüsü sizi bilmem ama benim pek hoşuma gitmedi.
2500 gram ağırlığa yakın jantlar kullanılmış ve gerçekten tırmanışlarda üzeceğe benziyorlar. Rubena Syrinx lastiklerle ilgili ufak bir araştırma yaptığımda ise, bulabildiğim tek kullanıcı yorumunda 7 oy üzerinden 1 puan aldığını (link)
Artıları: Alüminyum maşa. Şık görünüm, hem alt boruda hem üst boruda içeriden geçen kablolar.
Eksileri: Vasat ruble oranları, Tourney grupset, aşırı ağır jant ve alt seviye lastik.
Salcano XRS 055 Claris 2018
Kadro ve geometri
Bisiklette Salcano'nun yıllardan beri kullandığı tipik all-round kadro bulunuyor. Fakat bu modelde gözüme çarpan, çelik maşa kullanıldığı için bisikleti hafifletmek adına çok ince bir maşa kullanılmış.
Orta yükseklikte bir alın borusuna sahip. Arka çatal ise kavisli kullanılmış. Bu arka tekerden gelen titreşimin daha çok yol kat etmesine, titreşimin daha iyi sönümlenmesine ve tabiki bu borunun daha çok esnemesine yönelik bir hamle. Yani tamamen bir konfor hamlesi. Kadro tamamıyla her yola gelebilen, fakat ufak konfor hamleleri içeren, aynı zamanda maşası da inceltilerek hafifletilmiş bir görüntü çiziyor. Maşanın çok ince profilli kullanılması sebebiyle, bu bisikletin bozuk yol veya soğuk asfalt performansını çok merak ettiğimi de ekleyeyim
Kullanılan parçalar
Claris R2000 set tamamıyla kullanılmamış, fren ayakları maliyeti düşürmek adına Rektro R-312 kullanılmış. Keşke Claris kullansalarmış, fren performansından fedakarlık edilmiş malesef. Bu ayrıntı dışında bisikletin üzerinde tamamen Bianchi'nin kullanmış olduğu grupset bulunuyor, yani gayet iyi, giriş seviyesi için kusursuz dişli oranlarına sahip.
Kullanılan hem jant, hem lastik neredeyse Bianchi ile aynı diyebilirim. Salcano'nun lastikleri Chaoyang firmasından aldığını biliyoruz. Lastik ebatları yazılmamış, 25C olmaları muhtemel.
Artıları: Güzel bir all-round kadro, kadrodaki ufak konfor geliştirmeleri güzel. Yeni nesil Claris set ve çok iyi dişli oranları kullanılmış.
Eksileri: Kabloların tamamı alt ve üst boruların dışından geçiyor, görüntü biraz kötü. Alt seviye jant ve lastik. No-name sele
Carraro CR-Race 012 2018
Kadro ve geometri
Bianchi'ye çok yakın bir kadro geometrisine sahip Carraro kadroları. Maşaları arasında farklılık var, Carraro alüminyum maşa kullanarak paraya kıymış. Kadro Bianchi'ye çok ama çok benzemesine rağmen oldukça yüksek bir gidona sahip bu bisiklet. Bunun sebebini dikkatli baktığımızda şaşırarak görüyoruz: Gidon boğazı ters takılmış Yani -6 olması gereken gidon boğazı ters takılarak +6 olarak kullanılmış gidonu 2-3 cm yukarı almış. Bir de gidonun altındaki spacerlar hesaba katılırsa, gidonun çook yukarda olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Şu halde elinize ulaşan bisiklette çok ama çok dik duracağınızı, yani çok rahat edeceğinizi ve yokuşlarda da göğüs kafesiniz fazla büzülmeyeceği için çok daha rahat nefes alabileceğinizi belirtlelim İstenirse Spacerlar çıkarılıp, gidon boğazı ters çevrilebilir, bu durumda gidonumuz 6-7 cm civarı aşağı inmiş olacak.
Arka çatal çok standart kullanılmış ve genel amaca hizmet ediyor: All-round.
Özetle, ters gidon boğazı hamlesiyle konforu fazlasıyla arttırılmış bir kadro var karşımızda.
Kullanılan parçalar
Bisiklet, Tourney A070 olan en alt seviye sete sahip. Gelelim malesef rubleye, Mosso rublesine kötü demiştik ama tam değerlerini bilmiyorduk, belki onda da 14/28 vardı. Ama Carraro'da kesin bilgi: 14/28 ruble var ve bu ruble de malesef kötü, çünkü en küçük diş bile 14'lü Bu, bisikletin kesinlikle hıza müsait olmadığı anlamına geliyor. Aynakolumuz zaten standart 34/50 geliyor. Vitesi en büyüğe aldığımızda 50/14 kombinasyonu olacak ve 50/11'e göre aynı kadansta %20 daha yavaş gidiyor olacağız arkadaşlar. Bu çok büyük bir fark. Bisiklet 90 kadansta maksimum 42 km/h'ye ulaşıyor ve bu ulaşabildiği son hız 50/11 kombinasyonu olsaydı 53 km/h'ye ulaşıyor olacaktı. Tabiki hiç birimiz düz yolda bu hızda gitmiyoruz ama hafif inişli etaplarda veya arkamıza rüzgar aldığımız düzlüklerde bu hızları birkaç dakika boyunca koruyabiliyoruz. Fakat bu bisiklet ile 42-43 km/h'den sonra malesef pedal boşa dönecek 14'lü diş çok ama çok kötü
Jantlar yine diğer modellerde bahsettiğimiz gibi no-name, 500-1000 liralık bir jant setiyle değiştirilmesi iyi olur. Firma jest yaparak Amerikan CST markasının lastiklerini takmış Hangi model oldukları yazmıyor ama bu seviye bir bisiklete göre, en azından rakiplerine göre lastik konusunda bir tık önde olduğunu söyleyebilirim bu 25C lastiklerin. Bianchi'de kullanıldığı gibi Selle Royal sele kullanılmış
Artıları: Güzel bir all-round kadro, alüminyum maşa. Üst boruda kabloların içeriden geçirilmesi şık. CST lastikler ve Selle Royal sele daha iyi görünüyor.
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no-name jant.
Sedona 610 2018
Kadro ve geometri
Maşadan başlayalım yine İlk kez maşasında ciddi anlamda konfor hedefleyen bir bisiklet çıktı karşımıza Performans yerine konfora yönelmiş bir maşa, üstelik çelik! Bu ekstra konfor anlamına geliyor arkadaşlar. Karşınızda piyasada bulabileceğiniz en konforlu maşalardan biri duruyor.
Uzun olarak nitelendirebileceğimiz alın borusu da görünce, bu bisikletin gerçekten bir konfor bisikleti olduğunu düşünmeye başlıyoruz. Üstelik Sedona bu konuda çok ciddi, çünkü drop mesafesi düşük, özel bir gidon kullanılmış ve gidonu alttan bile tutsanız hala yüksektesiniz! Bu bisiklette ne yaparsanız yapın dik ve rahat duracaksınız, gidonu alttan bile tutsanız!
Dümdüz, yukarı hafif eğimli üst boru zaten alın borusunun bu halde olmasında büyük etkiye sahip. Bildiğiniz gibi Bianchi ve Carraro kadrolarında da boru tıpkı bunun gibi başlıyor, fakat sonrada kıvrılarak yere paralel hale geliyordu ve bu sebeple kısa diyebileceğimiz bir alın borusu çıkıyordu ortaya. Fakat Sedona'nın üst borusu adeta uzaya gidiyor ve gerçekten uzun bir alın borusuna sebep oluyor.
Ne çok yukarıdan, ne çok aşağıdan bitirilmiş bir arka çatala sahip ve kavis yok. Konforu sadece arka çatala yıkmaya çalışıp, konforu sadece arka çatalda arayan firmalara duyurulur, konfor öyle olmaz, böyle tüm kadroda olur Uzun arka çatal da bize bunun bir konfor bisikleti olduğunu gösterdi. Asfalttan arka tekerimize ulaşan titreşimler bu uzun sayılabilecek üst borudan geçerek sele borusuna ulaşacak ve bu esnada oldukça yüksek oranda bir titreşim emilimi sağlanacak, yani anlayacağınız yine konforluyuz
Kadro gerçekten çok sade görünüyor ve daha da önemlisi kadroyu oluşturan tüm ama tüm bileşenler tek bir ortak amaca hizmet ediyor: Konforlu, rahat bir sürüş!
Sedona'nın kadrosu benden tam puan aldı!
Kullanılan parçalar
Bisiklette eski nesil Claris kullanılmış. Sadece fren kaliperlerinde set bozulmuş ve Tektro R312 kullanılmışlar, tıpkı Salcano'nun yaptığı gibi Maliyeti düşürmek adına yapılan ufak hamleler bunlar. 50/34 aynakol ve 11/28 rubleye sahip bir bisiklet ve biz bu oranları çok seviyoruz çünkü tam olarak yeni başlayanların ihtiyacı olan oranlar bunlar, üstelik hem hız için, hem tırmanış için idealler :asik:
Jantların markası yine tüm firmalar gibi no-name. Bu fiyatlardaki bisiklette aksini bulmak neredeyse imkansız. Fakat lastik konusunda paraya kıymış Sedona, çünkü kullanıcı yorumları oldukça iyi olan CST C740 25C lastik setiyle geliyor bisiklet. Bu lastiklerin piyasa fiyatı (link) arkadaşlar.
Artıları: Çok sade görünen ve her bileşeninde aynı amaca hizmet eden bir kadro. Çok iyi bir fitness bisikleti. Muadillerine göre oldukça kaliteli lastikler.
Eksileri: Eski nesil Claris, no-name jant seti, Tektro fren kaliperleri.
KRON RC 1000 2018
Kadro ve geometri
Dikkatinizi çekmiştir belki, bu söyleyeceğim yukarıdaki tüm bisikletler için geçerli: Alüminyum maşa kullanan tüm bisikletlerde Tourney set var, Çelik maşa kullanan bisikletlerde ise Claris set var Demek ki çelik maşa ile alüminyum maşa arasındaki fiyat farkı, Tourney ile Claris arasındaki fiyat farkına eşit ve firmalar bu iki tercihten birini yapıyor Karşımıza hiç hem alüminyum maşalı, hem Claris setli bir bisiklet çıkmadı 2000 TL bütçesinde.
KRON da tercihini maşa kalitesinden yana kullanmış ve alüminyum maşa takmış. Fakat maşada tıpkı Sedona'nın yaptığı gibi konfor hamlesi yaparak maşaya kavis vermiş. Bu sayede ön tekerden maşaya ulaşan titreşimler hem daha fazla yol kat ederek daha fazla sönümleniyor, hem de karşımıza çıkan engebelerde ön jant darbe aldığında daha yumuşak bir açıyla maşaya iletiliyor bu darbe. Bu konfor hamlesini yapmaları hoş olmuş fakat Sedona kadar büyük düşünememiş çünkü sedonanın malzemesi çelikti Ve çelik alüminyumdan daha konforludur. Yani Kron'un tasarımında konforu amaçlayıp alüminyum malzemeden yaptığı bu maşa amacına tam olarak ulaşamamış. Böyle bir maşa ortaya çıkarmalarının tek bir mantıklı açıklaması olabilir, hem performansı hem konforu bir arada vermeye çalışmak Fakat ben bunu 1 taşla 2 kuş vurmak değil de, arada kalmak olarak yorumluyorum. Süper aero bir bisiklete amortisör takmak gibi bir şey. İkisi bir arada olsun! Bence maşayı madem bu tasarımda yapacaklardı, kesinlikle çelik olarak yapmalıydılar ve bu sayede aradaki bütçe farkıyla bisiklete Claris set takma imkanları olacaktı! Bunu duyarlarsa kesin beni işe alırlar, gözünüzü seveyim çenenizi sıkı tutun, bunu benden duymamış olun
Maşa hakkında destan yazdık, bundan sonrasını kısa tutacağım Kadroda Bianchi ve Carraro'ya yakın bir tasarım görüyoruz. Arka çatalı biraz daha yukarıdan bağlamışlar ve klasik kadroya yaklaşmışlar diyebilirim. Maşadaki kavis hamlesinin de aslında klasik bisikletlerde sıkça görüldüğünü hesaba katarsak akıllara "Acaba bu bir klasik kadro mu!?" sorusu geliyor Hayır değil, Carraro ve Bianchi gibi all-round bir kadro hedeflenmiş. Alın borusunun kısa tutulması için üst boruya kavis verilmiş ve bir performans kadrosu hedeflenmiş. Fakat ben yine de maşadaki konfor hamlesini tam oturtamadım bu tabloya. Tutarsızlık var.
Kullanılan parçalar
Tourney A070 sete sahip bisiklette tüm zamanların en kötü rublesi olarak bahsettiğimiz 14-28 ruble var. 34/50 aynakol yine standart. Lastiğin, jantın ve selenin ne olduğu konusunda en ufak bir fikrimiz bile yok.
Artıları: Alüminyum maşa, düşük fiyat (İncelediğimiz bisikletler arasında en uygun fiyata sahip bisiklet buydu)
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no name lastik,jant,sele. Amacı belli olmayan, kararsız maşa.
B'Twin Triban 500 2018
Gelelim listedeki tek 3'lü aynakola sahip bisiklete. Rahatlık alameti olan 3'lü aynakola sahip bu bisiklet bakalım gerçekten de rahat mı
Kadro ve geometri
Karşımızda 2000 TL bütçesine rağmen KARBON maşalı bir bisiklet var arkadaşlar "Yaşasın Performaaans!" diye bağırdığınızı duyar gibiyim ama amaç performans olmayabilir En konforlu maşa sıralamasının Karbon>Çelik>Alüminyum olduğunu hatırlatalım Üstelik üzerinde bagaj deliği bulunan bir karbon maşadan bahsediyoruz! Evet, hedef kesinlikle performans değil, konfor arkadaşlar.
Oldukça uzun bir alın borusuna sahip bisiklet Sedona kadrosunu anımsatıyor gibi olsa da arka çatalda farklı ufak bir hamle söz konusu, çünkü arka çatal sele borusuna oldukça aşağıdan bağlanıyor arkadaşlar. Sebebini öğrenmek için biraz yukarı çıkın ve şimdiye dek incelediğimiz tüm bisikletlerin 2 noktasına bakın: Sele kelepçelerine ve alın borularının bittiği yere, bu iki noktanın yatay yükselti farklarına bakın Hemen hemen tüm bisikletlerde bu iki yerin yerden yüksekliği eşitken, Triban 500 kadrosunda arada 5 cm civarı fark var ve sele kelepçesi gerçekten çok aşağıda arkadaşlar. Bu hamle, kadroyu "safkan yol bisikleti" görüntüsünden biraz uzaklaştırıyor. 3'lü aynakol da biraz uzaklaştırmıştı sanki... Gelelim sele kelepçesinin neden bu kadar aşağıda olduğu konusunda. Seleyi çok fazla aşağı indirebilmemize olanak sağlaması için. Eğer istersek o kadar dik durabileceğiz ki bu bisikletin üzerinde, neredeyse dimdik durabiliriz eğer kollarımız da biraz uzunsa Bu bisiklet tam anlamıyla bir kırma bisiklet arkadaşlar. Ve Decathlon bunu bilinçli yapıyor, çünkü çok ama çok geniş bir kitleye hitap ediyor Decathlon firması. Amaçları bu bisikleti daha çok insana uygun hale getirebilmek, daha çok insana satabilmek. Bunun için de adeta imkanları zorlamışlar (Bkz. karbon maşa takıp bagaj deliği açmak ) Yani ister al vitesi en büyüğe performans yap olduğu kadar, ister ulaşım amaçlı, fitness bisikleti olarak kullan, ister bagajını takıp şehirler arası kullan, hiç fark etmez kardeşim, ama sen gel bu bisikleti bizden al, sonra hangi amaçla kullanırsan kullan demişler Kendilerine bu düşünceli ve geniş yelpazeye hitap eden kadro tasarımlarından dolayı teşekkür ediyoruz, fakat bu performans hedefleyen çaylakların pek de hoşuna gitmemiştir. Hele bir de karbon maşayı görüp heyecanlananları da düşünürsek, tam bir hayal kırıklığı olacak
Uzun lafın kısası, kadro rahat kere rahat arkadaşlar. Önde bagaj deliği arkada bagaj deliği, al tura çık, kamptan kampa koş.
Kullanılan parçalar
Decathlon'un maliyeti düşürmek adına en meşhur hamlesi olan Microshift grupset kullanması bu bisiklette de görülüyor. Karbon maşa maliyeti zaten arşa çıkarmıştı bildiğiniz gibi. 12/25 ruble yokuşta üzer izlenimi yaratsa da bu bisiklette 3'lü aynakol olduğunu hatırlayıp derin bir oh çekiyoruz. Vitesi en küçüğe aldığımızda 1'e 1 dişli oranına sahip olacağız neredeyse: 30/25
Vitesi en büyüğe aldığımızda ise garip bir şekilde, yukarıda konuştuğumuz en hızlı bisikletlere bile rakip olabilecek bir viteste olacak bisikletimiz: 12/50 oran. Bu bisikletten 11/50 beklemek delilik olsa da, 12/50 gibi bir oranı bu bisiklete koymaları gerçekten ne kadar geniş bir kitleye hitap etmeye çalıştıklarını çok iyi ispatlıyor. Evet bu bisiklet kesinlikle herkes için olmalı, hızlı da gidiyor!
Bisikletle gelen yan ekipmanlarının tamamı Decathlon parçaları, Ergo fit sele, Sport jant seti ve Resist 5 lastikler. Hemen hemen yukarıda konuştuğumuz bisikletlerin no-name malzemelerine denk olduklarını düşünüyorum. Fakat 28 tel jant kullanmaları hoşuma gitti. 32 tel jantlar daha hantal kalıyor bu jantın yanında.
Sedona'dan sonra, ne amaçladığı tam olarak belli olan ve bunu tüm bileşenlerine yansıtabilmiş bir bisiklet Triban 500.
Artıları: 3'lü aynakolu ile tam bir yokuş canavarı. Aşırı konforlu, aşırı geniş bir kitleye hitap ediyor oluşu. Yol bisikleti kullanmaya korkanlar için ideal bir başlangıç olabilir. Kamp ve tur düşünenler için çok ama çok ideal. Şehirler arası yavaş turlar için ideal. Çok küçük bedenlerinin bile bulunabiliyor oluşu ve küçük bedenlerinde 650C jant kullanılıyor oluşu. Ücretsiz Decathlon teknik desteği.
Eksileri: Performansla yakından uzaktan hiçbir alakasının olmayışı.
Peugeot GTR 900 2018
Gelelim en çok merak edilen bisiklete
Kadro ve geometri
İncelediğimiz çoğu bisikletin kullandığı gibi düz bir çelik maşaya sahip Peugeot. Ne maşada, ne de kadroda alışılmışın dışında bir hamle görünmüyor. Gayet sade, kablolamanın çok iyi yapıldığı tüm kabloların içeriden geçirildiği hem sade, hem de arka çatal ve chainstayde kullandığı biraz kalın borularıyla "ben sağlamım" diyen bir bisiklet. Kadro geometrisi Sedona'ya çok ama çok yakın, fakat ön bölümde farklılıklar var, maşada konfor değil de performans konuşuyor. Güzel bir all-round kadro var karşımızda ve gerçekten çok şık ve bir o kadar da sağlam görünüyor
Peugeot'un kadrosu benden tam puan aldı!
Kullanılan parçalar
Bisiklette dikkati ilk çeken şey, bir ilke imza atarak hem çelik maşa, hem Tourney set kullanılışı. Yani hem maşadan hem setten tasarruf edilmiş. Peki bu para nereye gidiyor? Sorusunun cevabı sanırım sizin de aklınıza geliyordur: Kadroya
Bunun yanında CST lastik, Deda marka gidon bandı da maliyeti yükselten parçalar arasında. Jantların 28 tel oluşu performans konusunda ümit verici.
Gelelim üzücü haberlere Malesef yine tüm zamanların en kötü rublesi karşımızda arkadaşlar. Bu bisiklette bile bu rublenin kullanılmış olması benim Peugeot'u değil de, Shimano'yu sorgulamama sebep oldu ve kendime mantıklı bir açıklama aramaya çalıştım. Eğer siz bir firmaysanız ve bisikletinize Tourney A070 set takacaksanız Shimano size şu ruble seçeneklerini sunuyor: 14/28 , 14/30 , 14/32 ve 14/34 Malesef Shimano'nun en alt seviye grupseti olan Tourney'in minimum rublesi 14 arkadaşlar. Görünüşe göre, Tourney grupsetli bir bisiklet görürseniz direk olarak anlayın rublesi 14'ten başlıyor, 11,12 ve 13 diş yok
Bu üzücü tespitten sonra Peugeot'a devam ediyoruz. 34/50 aynakol standart, hem selenin Selle Royal oluşu, hem lastiğin CST oluşu, hem jantın 28 tel oluşu, hem de gidon bandının Deda oluşu Peugeot firmasının ortaya kaliteli, kullanıma hazır bir bisiklet çıkarmaya çalıştığının göstergesi. Yani bu bisikleti alınca hiçbir parçasını değiştirmeden direk olarak kullanabilmeniz için uğraşmışlar. Ruble dışında da bunu başarmışlar diyebilirim Tektro fren kaliperlerinin bile R312 değil de R313 kullanılışı bu konuda hassas olduklarını gösteriyor (Diğer Tourney setli tüm bisikletler R312 kullanıyordu)
Artıları: Her yerinden kalite ve tutarlılık akan, sağlam ve sade görünümlü bir kadro. Ben buna Peugeot tecrübesi diyorum Kullanılan daha üst seviye ekipmanlar (Deda marka gidon bandı,CST lastik, 28 tel jant seti ve R313 fren kaliperleri)
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble, çelik maşa, Tourney set.
Whistle Kanza 1682 2018
Kadro ve geometri
Listedeki en iyi maşaya sahip bisiklet Tamamen performans odaklı, hafif mir maşa. (Karbon bir maşanın ortalama 350 gr olduğunu hatırlatalım)
Bisikletin çok kısa bir alın borusu olmasına rağmen çok sayıda spacer kullanılarak ve gidon boğazının yine ters takılarak gidonun oldukça yükseltildiğini görüyoruz. Yani aslında kadrosu gereği bu kadar rahat bir bisiklet değil bu bisiklet, ama "rahatlatılmış" Eğer spacerları alır, boğazı da düz takarsanız karşınıza listedeki en agresif bisiklet çıkacak çünkü listedeki en kısa alın borusuna sahip bisiklet bu!
Arka çatal, üst boru ve diğer ölçülerde hiçbir oynama yapılmamış ve gayet klasik, yuvarlak kesitli borular kullanılmış. Bu bisikletin kadrosunun üretim maliyeti bu sebeple çok düşük arkadaşlar. Çünkü Hyrdoformed teknolojisiyle üretilmemiş, çünkü buna gerek yok. Bir örnekle açıklayayım: Yukarıda konuştuğumuz Mosso'nun kadro maliteyi bu bisiklete bakarak çok daha yüksektir. Çünkü kadro borularında çok sayıda bükülme, daralma, genişleme ve köşeli yapılar mevcut. Bunlar da su basıncı ile, yani Hydroformed teknolojisiyle yapılıyor ve daha maliyetli oluyor arkadaşlar. Bu kadroda ise adeta su borusu gibi, farklı kalınlıkta dümdüz borular kullanılarak birbirlerine kaynatılmışlar ve bu kadro çıkmış ortaya, bu sebeple bu bisikletin kadro maliyeti çok ama çok düşük. (Karbon maşanın parası nereden geliyor sandınız )
Kullanılan parçalar
Kabusumuz olan ruble yine karşımızda :islik: 14/28 ruble içler acısı bir ruble arkadaşlar. Maksimum pedallama hızı 42-43 km/h (90 kadans baz alınarak) olan bir bisikletten bahsediyoruz. Her ne kadar 23C lastik kullanılıp hız hedeflense de, 23C lastiğin popülerliğini fazlasıyla yitirdiğini ve yeni trendin 25C olduğunu, listedeki tüm diğer bisikletlerin de 25C lastik kullandığını hatırlıyoruz.
Tamamen sıradan 32 tel jantlar var listedeki çoğu modelde olduğu gibi. Bu jantların 500-1000 TL'lik jantlar ile değiştirilmesi iyi olacaktır, fazlası gereksiz ve zarar olacaktır.
Bisiklette karbon maşadan sonra bizi çok sevindiren ikinci ayrıntı ise aynakolda gizli. Tourney A070'e sahip olan bisiklette Tourney'in çok kötü görünen plastik kapaklı aynakolu yerine FSA aynakol kullanılmış, bu çok iyi bir hamle Listedeki Tourney aynakollara bakarak çok daha iyi bir aynakol bu. 34/50 standart orana sahip.
Artıları: Karbon maşa, grupsete kıyasla daha üst seviye aynakol.
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble. 23C lastik. No-name jant seti ve no-name sele.
Corelli KR 200
Listeye sonradan dahil olan bisikletimiz.
Kadro ve geometri
Bisiklette Carraro ve Mosso'nun maşasına çok benzeyen bir alüminyum maşa bulunuyor. Kavis yok, Fork Rake değeri çok çok küçük, performans maşası görünümünde. Fakat ince ayrıntılar mecvut Maşanın ön jantı tuttuğu yere dikkatli bakacak olursak ilginç bir mimari görüyoruz. Hemen yukarıda Whistle için bahsettiğimiz "su borusu gibi" bir borudan maşa yapıldığını, daha sonra bu borunun uç kısmına da ön jantı tutabilmesi için tırnak kaynatıldığını, fakat bunun çok ama çok amatörce ve gelişigüzel yapıldığını görüyoruz Yani maşadaki işçilik gerçekten çok kötü görünüyor arkadaşlar. Carrefour'dan aldığımız bisikletlerinkine benzer şekilde, borunun ucuna kaynatılmış kancalar...
Kadro da Carraro ve Bianchi kadrolarını biraz andırsa da, işçilikten tasarruf burada da söz konusu. Üst boruya dikkatli baktığımızda bisiklet adeta "Benim maliyetimi kıstılar, beni ucuza getirdiler ağbey!" diyor (Hem Claris set, hem Alüminyum maşa kolay mı 1950 liraya!?) Üst boru Carraro ve Bianchi ile neredeyse aynı başlamış. Fakat Carraro ve Bianchi'de bu boru ileride kavis alarak aşağı yöneliyor ve sele borusuyla daha aşağıda kesişiyor, tam olarak arka çatal ile kafa kafaya kesişiyor. Bu hem kadro sağlamlığı demek, hem görsel demek, hem arka çataldan gelen titreşimin çok az da olsa üst boruya geçip emilmesi demek, hem de en önemlisi bükük bir boru demek, Hydroformed teknolojisi demek yani pahalı demek. Fakat neyseki Corelli'de böyle pahalı bir yapı söz konusu değil Alın borusundan başlayan borumuz, tam olarak olarak aynı doğrultuda sele borusuna giriyor. Onun 5-6 cm aşağısından da arka çatal, sele borusuna giriyor. Ben bu bölgeye bakınca "ucuzluk" görüyorum arkadaşlar Bir yerde ucuzluğu mutlaka görmemiz lazımdı çünkü hem Claris R2000 hem alüminyum maşa (akıllara zarar bir maşa hem de) var bisiklette.
Kadro hakkında sanırım başka söze gerek yok Listedeki en ucuz kadroset arkadaşlar. Whistle buna fark atar çünkü karbon maşaya sahip.
Kullanılan parçalar
Göze çarpan ilk şey uzun bacak arka aktarıcı. 30'lu ruble sebebiyle yapılmış bir tercih. Ama Bianchi ve Salcano da 30'lu ruble kullanmış, aktarıcıyı uzun bacak seçmemişti. Uzun bacak arka aktarıcılar görsel olarak MTB'lere benzese de, aslında rubleyi daha da büyütmek isteyenler için yani 32 veya 34 diş yapmak isteyenler için bir kolaylık. Sadece rubleyi alacak ve takacaksınız.
Promax RC 462 isimli bir fren kaliperi kullanmaları dışında Claris seti bozmamışlar, bu yine maliyeti düşürmek adına yapılan bir hamle. Piyasada bulabildikleri en ucuz fren kaliperi buymuş anlayacağınız Süper.
Mitas diye bahsedilen lastik muhtemelen Mitas Syrinx, çifti 90 lira olan bir lastik ve pek iyi olduğu söylenemez. 25C olması güzel. 32 tel standart jant ile geliyor listedeki çoğu bisiklet gibi.
Artıları: Maşanın alüminyum malzemeden yapılması. Claris R2000 grupset, arka aktarıcının daha büyük bir rubleyi sorunsuz desteklemesi.
Eksileri: Kadro ve maşada göze çarpan kötü işçilik ve maliyeti düşürme çabası Fren kaliperlerini merdiven altında üretmeleri (Tektro bile takamamaları ilginç) Alt seviye lastik, no-name jant ve no-name sele.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Listedeki 10 bisiklet arasından Bianchi, Salcano, Sedona, B'Twin ve Peugeot bir tık öne çıkıyor.
B'Twin tamamen genel kullanıcı dostu bir bisiklet, bu konuda neredeyse kusursuz ve bulunmaz nimet. Bagaj delikleri sayesinde kamplı turlar için de ideal.
Listedeki en iyi performans puanına sahip bisiklet ise Bianchi, çelik maşasına rağmen 5 yıldızı hakettiğini düşünüyorum. Tam bir performans canavarı ve parçaları çok iyi seçilmiş, kadrosu da başarılı.
Salcano da performans konusunda aslında iddialı olsa da, kadrodaki ufak konfor hamleleri ve çok ince maşa onu performanstan biraz uzaklaştırdı.
Listede en iyi kadroya sahip bisiklet ise Peugeot oldu.
Sedona ise Peugeot'tan sonra en iyi ikinci kadroya sahip ve çok rahat bir fitness bisikleti görünümünde.
Puanlama tablosu
Başlık altından bu bisikletleri ve listede yer vermediğim diğer benzer bütçe bisikletleri konuşacağız
Tourney ruble bizi yiyip bitirse de, güzel ve dolu bir inceleme yazısı oldu sanırım. Ben yazarken bile keyif aldım
Kazasız sürüşler!
Anket eklemek amacıyla konuyu tekrar açtım yorum yazanlar lütfen kusura bakmasın
Edit: Corelli KR 200 eklendi
Listede hepimizin yakından tanıdığı modellerin yanında, pek konuşulmayan modeller de var;
- Bianchi SLR 400 2018
- Mosso Cavalier 700 Tourney 2018
- Salcano XRS 055 Claris 2018
- Carraro CR-Race 012 2018
- Sedona 610 2018
- KRON RC 1000 2018
- BTwin Triban 500 2018
- Peugeout GTR 900 2018
- Whistle Kanza 2018
- Corelli KR 200 2018
Çok heyecanlı olacak Başlıyoruz!
Bianchi SLR 400 2018
Performans | ★★★★★ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★★★ |
Maksimum hız | ★★★★★ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Çelik |
Grupset | Claris R2000 |
Ruble oranları | 11/30 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | Bianchi 32 tel |
Lastik seti | Chaoyang 25C |
Sele | Selle Royal |
SLR 400, oldukça agresif bir kadroya sahip görünüyor. Dümdüz, kıvrımsız maşa, çok düşük Fork Rake değeri (Maşanın ön tekeri ne kadar ileri attığının gösterir ölçü) bize maşanın konfordan daha çok performansa yönelik "tasarlandığını" gösterse de, maşanın çelikten imal edildiğini hesaba kattığımızda, alüminyuma kıyasla yoldan gelen titreşimleri daha iyi sönümleyeceğini söyleyebiliriz. Çünkü çelik bir maşa, alüminyum bir maşadan daha konforludur, fakat oldukça ağırdır. (Çelik yol maşaları ortalama 800 gram ağırlığındadır)
Alın borusu da neredeyse kısa olarak tanımlanabilecek cinsten. Gidon boğazının hemen altında çok sayıda spacer ile gelen bu bisikleti, spacerleri çıkartarak gidonu 3-4 cm kadar aşağı alabilmemiz mümkün. Bunu yaptığımızda ise bisiklet oldukça agresif bir hale gelecek. Gidon boğazının da -6 derece eğime sahip olduğunu sanıyorum.
Arka çatalda ise herhangi bir oynama yapılmamış, klasik yol kadrosuna oldukça yakın bir yapı söz konusu.
Kullanılan parçalar
11/30 ruble ve 34/50 aynakol, yeni başlayanlar için bulunmaz bir nimet. Bisikleti satın aldığınızda yokuşa yönelik hiçbir geliştirme yapmanıza gerek kalmayacak. 34/30 vites kombinasyonu neredeyse 1/1 oranı demek. Viteslerin gerçekten çok yumuşak oranlara sahip olmasının yanı sıra 11'li dişe de sahip olması yüksek hıza ulaşmasına da olanak sağlayacak. Dişli oranları kesinlikle tam not alıyor
Kullanılan jantlar pek çok giriş seviyesi bisiklette gelen tipik no-name jantlar. Genellikle 32 veya 36 tel ile geliyorlar. 32 tel kullanılmış olması bir nebze daha iyi olsa da, shimano jantlarla gelebilse çok iyi olurdu. Olabilecek neredeyse en alt seviye jantla geldiğini söyleyebiliriz.
Chaoyang marka lastiklerin patlak direnci konusunda detaylı bilgimiz yok, elbet koruyucu katmanları vardır ama patlamaya ve delinmeye karşı üst seviye koruma sağlayabilecek bir lastik değiller. Hamurlarının yumuşaklığı/sertliği ve lastik üzerindeki dişlerin yol tutuşuna etkisini bilemediğimden bunlarla ilgili yorum yapamıyorum. Yaklaşan kış sezonu için pek de uygun olmadıklarını tahmin ediyorum. Bu bisiklette yapılması gereken ilk geliştirmenin lastik terfisi, ikinci geliştirmenin ise orta seviyeye yakın bir jant seti (önerim 500-1000 TL arası olması) olmalıdır.
Artıları: Giriş seviyesi kullanıcılar için mükemmel dişli oranları. FULL Claris set ile gelmesi güzel, set bozulmamış ve bütün parçalar Claris R2000.
Eksileri: Çelik maşa, no-name lastik ve jant.
Mosso Cavalier 700 Tourney 2018
Performans | ★★★✰✰ |
Konfor | ★★★✰✰ |
Tırmanış | ★★★✰✰ |
Maksimum hız | ★★✰✰✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Alüminyum |
Grupset | Tourney A070 |
Ruble oranları | 14/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | Mosso Aero 32 tel |
Lastik seti | Rubena Syrinx 25C |
Sele | Mosso |
Bildiğiniz gibi Mosso bu yıl Cavalier geometrilerinde güncellemeye gitti ve tamamen farklı bir kadro kullanmaya başlandı. Gelen farklı kadroyla birlikte, farklı jantlar da kullanılmaya başlandı. Maşa yine düz kullanılmış, Fork Rake değeri neredeyse sıfır. Alüminyumdan yapıldığını da hatırlarsak, tam bir performans odaklı maşa düşünülmüş.
Özellikle üst boruda, chainstay'de (aynakol ile ruble arasındaki boru) ve arka çatalda çok uğraşılmış dizayn hamleleri var. Bunu çekilen videolarda da inceleyebilirsiniz. Kadro, günümüz üst seviye bisikletlerinin geometrik özelliklerine uyarlanmaya çalışılmış. Janta daha yakın geçen, kıvrımlı bir chainstay var. Olması gerekendan çok aşağıda bitirilen bir arka çatal var ve bu çok kısa bir arka çatal demek. Her iki örnek de aero bir kadro ortaya çıkarılmaya çalışıldığının kanıtı. Benzer şekilde keskin hatlara sahip, aero bir üst boru var bisiklette. Alın borusu da pek çok üst seviye bisiklette yapıldığı gibi çok kalın kullanılmış. Tüm bu hamleler aero görüntü ve aero kazanımı (!?) destekliyor. İşin içine yüksek profil jantı da eklersek, bisiklet kesinlikle safkan aero bisiklet görünümünde arkadaşlar. Tasarımda pek çok güncel yenilik görüyoruz. Buraya kadar çok güzel. Fakat, bu bir giriş seviyesi bisiklet, 10 kilodan daha ağır bir bisiklet ve en büyük vites kombinasyonu bile 50/12 arkadaşlar. Bisiklette kullanılan göbekler doğal olarak alt seviye göbekler, yani akıcı göbekler tabiki değiller. Nereye gelmeye çalışıyorum? Şuraya: Aero testlerin tamamı 40-45 km/h hız ile yapılır arkadaşlar. Bunu forumda daha önce de konuşmuştuk. Eğer siz çok ama çok aero bir bisiklet alır ama bu bisikleti 25-30 km/h hız ile kullanırsanız satın aldığınız aerodinaminin bir anlamı olmaz. Bu size sadece ekstra ağırlık olarak yansır. Benzer şey jantlar için de geçerli. Aero jantlar, normal jantlara göre cephe rüzgarını çok daha fazla yerler. 20 km/h ile rüzgarlı bir günde sürerken profilsiz bir jant, aero janttan daha kazanımlıdır. Ne zaman hız 40'lara çıkar ve yaw derecesi sıfıra yaklaşır (sele borunuza kısa bir ip bağladığınızı düşünün, bu ip arkaya doğru sallanacak sürüş sırasında, bu ipin sağ ve sol ile yaptığı açı sıfıra yaklaştığında) işte o zaman aero malzeme ve aero ekipman önem kazanır. Tamamen yaw derecesinin düşük olmasıyla alakalı, Yaw derecesini düşürmenin tek yolu da hızlanmak arkadaşlar. Aero testlerde +15 ile -15 arası yaw dereceleri hesaba katılıyor ve ekipmanlar buna göre üretiliyor. Eğer sizin yaw dereceniz +20 veya -20 ise siz bu aero ekipmanla hızlanmıyor, aksine yavaşlıyorsunuz çünkü yandan 20 derecelik açı ile rüzgar yediğiniz anlamına geliyor bu! Ve aero ekipman yanal rüzgarlara karşı çok hassastır, yavaşlar.
İşte tüm bu sebepler yüzünden, giriş seviyesi bir bisikletin, alt seviye ekipmana, alt seviye göbeğe, alt seviye lastiğe, alt seviye janta sahip bir bisikletin 40 km/h hız civarını pek koruyamayacağını düşünürsek, yapılan aero tasarım tamamıyla fazla ağırlık ve tamamıyla kuru görüntü anlamına geliyor Yani elimizde hızlı gibi görünen, ama hızlı olmayan bir bisiklet var. Üstelik pedalsız 11 kiloya yakın bir bisiklet. Bu ağırlığın ciddi bir kısmının janttan geldiğini biliyoruz. Özellikle yokuşlarda bu ağırlığı fazlasıyla hissedeceksiniz. İşin içine bir de kısa alın borusu, yani pek de konforlu olmayan bir duruş girince, nefes almakta gerçekten zorlanacaksınız çünkü bisiklet sizi öne eğilmeye mecbur bırakıyor olacak.
Kullanılan parçalar
Kadro ve jantlarda karşımıza çıkan tutarsızlıklar, grupsette de karşımıza çıkıyor. Rublenin hangi değerlere sahip olduğu hiçbir yerde yazmıyor fakat 14/28 olduğunu tahmin ediyorum. Kötü bir ruble var karşımızda. Ne hız vaad ediyor, 11 diş yok. Ne de yokuşta konfor vaad ediyor, 28 son diş. Adeta öylesine konmuş, ortaya karışık bir ruble görünümünde. Madem aero için bu kadar uğraşıldı, neden en küçük dişi 11 olan ruble takmıyorsunuz
28 dişin yokuşlarda çoğu kullanıcıyı idare edebileceğini belirtelim, çünkü aynakol zaten 34/50 oranına sahip.
Bisiklette Tourney A070 set kullanılmış ve aynakolun plastik kapaklı görüntüsü sizi bilmem ama benim pek hoşuma gitmedi.
2500 gram ağırlığa yakın jantlar kullanılmış ve gerçekten tırmanışlarda üzeceğe benziyorlar. Rubena Syrinx lastiklerle ilgili ufak bir araştırma yaptığımda ise, bulabildiğim tek kullanıcı yorumunda 7 oy üzerinden 1 puan aldığını (link)
Artıları: Alüminyum maşa. Şık görünüm, hem alt boruda hem üst boruda içeriden geçen kablolar.
Eksileri: Vasat ruble oranları, Tourney grupset, aşırı ağır jant ve alt seviye lastik.
Salcano XRS 055 Claris 2018
Performans | ★★★★✰ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★★★ |
Maksimum hız | ★★★★★ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Çelik |
Grupset | Claris R2000 |
Ruble oranları | 11/30 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | Salcano 32 tel |
Lastik seti | Salcano |
Sele | Salcano |
Bisiklette Salcano'nun yıllardan beri kullandığı tipik all-round kadro bulunuyor. Fakat bu modelde gözüme çarpan, çelik maşa kullanıldığı için bisikleti hafifletmek adına çok ince bir maşa kullanılmış.
Orta yükseklikte bir alın borusuna sahip. Arka çatal ise kavisli kullanılmış. Bu arka tekerden gelen titreşimin daha çok yol kat etmesine, titreşimin daha iyi sönümlenmesine ve tabiki bu borunun daha çok esnemesine yönelik bir hamle. Yani tamamen bir konfor hamlesi. Kadro tamamıyla her yola gelebilen, fakat ufak konfor hamleleri içeren, aynı zamanda maşası da inceltilerek hafifletilmiş bir görüntü çiziyor. Maşanın çok ince profilli kullanılması sebebiyle, bu bisikletin bozuk yol veya soğuk asfalt performansını çok merak ettiğimi de ekleyeyim
Kullanılan parçalar
Claris R2000 set tamamıyla kullanılmamış, fren ayakları maliyeti düşürmek adına Rektro R-312 kullanılmış. Keşke Claris kullansalarmış, fren performansından fedakarlık edilmiş malesef. Bu ayrıntı dışında bisikletin üzerinde tamamen Bianchi'nin kullanmış olduğu grupset bulunuyor, yani gayet iyi, giriş seviyesi için kusursuz dişli oranlarına sahip.
Kullanılan hem jant, hem lastik neredeyse Bianchi ile aynı diyebilirim. Salcano'nun lastikleri Chaoyang firmasından aldığını biliyoruz. Lastik ebatları yazılmamış, 25C olmaları muhtemel.
Artıları: Güzel bir all-round kadro, kadrodaki ufak konfor geliştirmeleri güzel. Yeni nesil Claris set ve çok iyi dişli oranları kullanılmış.
Eksileri: Kabloların tamamı alt ve üst boruların dışından geçiyor, görüntü biraz kötü. Alt seviye jant ve lastik. No-name sele
Carraro CR-Race 012 2018
Performans | ★★★★✰ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★★✰ |
Maksimum hız | ★★✰✰✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Alüminyum |
Grupset | Tourney A070 |
Ruble oranları | 14/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | Carraro 32 tel |
Lastik seti | CST 25C |
Sele | Selle Royal |
Bianchi'ye çok yakın bir kadro geometrisine sahip Carraro kadroları. Maşaları arasında farklılık var, Carraro alüminyum maşa kullanarak paraya kıymış. Kadro Bianchi'ye çok ama çok benzemesine rağmen oldukça yüksek bir gidona sahip bu bisiklet. Bunun sebebini dikkatli baktığımızda şaşırarak görüyoruz: Gidon boğazı ters takılmış Yani -6 olması gereken gidon boğazı ters takılarak +6 olarak kullanılmış gidonu 2-3 cm yukarı almış. Bir de gidonun altındaki spacerlar hesaba katılırsa, gidonun çook yukarda olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Şu halde elinize ulaşan bisiklette çok ama çok dik duracağınızı, yani çok rahat edeceğinizi ve yokuşlarda da göğüs kafesiniz fazla büzülmeyeceği için çok daha rahat nefes alabileceğinizi belirtlelim İstenirse Spacerlar çıkarılıp, gidon boğazı ters çevrilebilir, bu durumda gidonumuz 6-7 cm civarı aşağı inmiş olacak.
Arka çatal çok standart kullanılmış ve genel amaca hizmet ediyor: All-round.
Özetle, ters gidon boğazı hamlesiyle konforu fazlasıyla arttırılmış bir kadro var karşımızda.
Kullanılan parçalar
Bisiklet, Tourney A070 olan en alt seviye sete sahip. Gelelim malesef rubleye, Mosso rublesine kötü demiştik ama tam değerlerini bilmiyorduk, belki onda da 14/28 vardı. Ama Carraro'da kesin bilgi: 14/28 ruble var ve bu ruble de malesef kötü, çünkü en küçük diş bile 14'lü Bu, bisikletin kesinlikle hıza müsait olmadığı anlamına geliyor. Aynakolumuz zaten standart 34/50 geliyor. Vitesi en büyüğe aldığımızda 50/14 kombinasyonu olacak ve 50/11'e göre aynı kadansta %20 daha yavaş gidiyor olacağız arkadaşlar. Bu çok büyük bir fark. Bisiklet 90 kadansta maksimum 42 km/h'ye ulaşıyor ve bu ulaşabildiği son hız 50/11 kombinasyonu olsaydı 53 km/h'ye ulaşıyor olacaktı. Tabiki hiç birimiz düz yolda bu hızda gitmiyoruz ama hafif inişli etaplarda veya arkamıza rüzgar aldığımız düzlüklerde bu hızları birkaç dakika boyunca koruyabiliyoruz. Fakat bu bisiklet ile 42-43 km/h'den sonra malesef pedal boşa dönecek 14'lü diş çok ama çok kötü
Jantlar yine diğer modellerde bahsettiğimiz gibi no-name, 500-1000 liralık bir jant setiyle değiştirilmesi iyi olur. Firma jest yaparak Amerikan CST markasının lastiklerini takmış Hangi model oldukları yazmıyor ama bu seviye bir bisiklete göre, en azından rakiplerine göre lastik konusunda bir tık önde olduğunu söyleyebilirim bu 25C lastiklerin. Bianchi'de kullanıldığı gibi Selle Royal sele kullanılmış
Artıları: Güzel bir all-round kadro, alüminyum maşa. Üst boruda kabloların içeriden geçirilmesi şık. CST lastikler ve Selle Royal sele daha iyi görünüyor.
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no-name jant.
Sedona 610 2018
Performans | ★★★★✰ |
Konfor | ★★★★★ |
Tırmanış | ★★★★✰ |
Maksimum hız | ★★★★★ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Çelik |
Grupset | Claris (Eski seri) |
Ruble oranları | 11/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | Sedona 32 tel |
Lastik seti | CST C740 25C |
Sele | Sedona |
Maşadan başlayalım yine İlk kez maşasında ciddi anlamda konfor hedefleyen bir bisiklet çıktı karşımıza Performans yerine konfora yönelmiş bir maşa, üstelik çelik! Bu ekstra konfor anlamına geliyor arkadaşlar. Karşınızda piyasada bulabileceğiniz en konforlu maşalardan biri duruyor.
Uzun olarak nitelendirebileceğimiz alın borusu da görünce, bu bisikletin gerçekten bir konfor bisikleti olduğunu düşünmeye başlıyoruz. Üstelik Sedona bu konuda çok ciddi, çünkü drop mesafesi düşük, özel bir gidon kullanılmış ve gidonu alttan bile tutsanız hala yüksektesiniz! Bu bisiklette ne yaparsanız yapın dik ve rahat duracaksınız, gidonu alttan bile tutsanız!
Dümdüz, yukarı hafif eğimli üst boru zaten alın borusunun bu halde olmasında büyük etkiye sahip. Bildiğiniz gibi Bianchi ve Carraro kadrolarında da boru tıpkı bunun gibi başlıyor, fakat sonrada kıvrılarak yere paralel hale geliyordu ve bu sebeple kısa diyebileceğimiz bir alın borusu çıkıyordu ortaya. Fakat Sedona'nın üst borusu adeta uzaya gidiyor ve gerçekten uzun bir alın borusuna sebep oluyor.
Ne çok yukarıdan, ne çok aşağıdan bitirilmiş bir arka çatala sahip ve kavis yok. Konforu sadece arka çatala yıkmaya çalışıp, konforu sadece arka çatalda arayan firmalara duyurulur, konfor öyle olmaz, böyle tüm kadroda olur Uzun arka çatal da bize bunun bir konfor bisikleti olduğunu gösterdi. Asfalttan arka tekerimize ulaşan titreşimler bu uzun sayılabilecek üst borudan geçerek sele borusuna ulaşacak ve bu esnada oldukça yüksek oranda bir titreşim emilimi sağlanacak, yani anlayacağınız yine konforluyuz
Kadro gerçekten çok sade görünüyor ve daha da önemlisi kadroyu oluşturan tüm ama tüm bileşenler tek bir ortak amaca hizmet ediyor: Konforlu, rahat bir sürüş!
Sedona'nın kadrosu benden tam puan aldı!
Kullanılan parçalar
Bisiklette eski nesil Claris kullanılmış. Sadece fren kaliperlerinde set bozulmuş ve Tektro R312 kullanılmışlar, tıpkı Salcano'nun yaptığı gibi Maliyeti düşürmek adına yapılan ufak hamleler bunlar. 50/34 aynakol ve 11/28 rubleye sahip bir bisiklet ve biz bu oranları çok seviyoruz çünkü tam olarak yeni başlayanların ihtiyacı olan oranlar bunlar, üstelik hem hız için, hem tırmanış için idealler :asik:
Jantların markası yine tüm firmalar gibi no-name. Bu fiyatlardaki bisiklette aksini bulmak neredeyse imkansız. Fakat lastik konusunda paraya kıymış Sedona, çünkü kullanıcı yorumları oldukça iyi olan CST C740 25C lastik setiyle geliyor bisiklet. Bu lastiklerin piyasa fiyatı (link) arkadaşlar.
Artıları: Çok sade görünen ve her bileşeninde aynı amaca hizmet eden bir kadro. Çok iyi bir fitness bisikleti. Muadillerine göre oldukça kaliteli lastikler.
Eksileri: Eski nesil Claris, no-name jant seti, Tektro fren kaliperleri.
KRON RC 1000 2018
Performans | ★★★✰✰ |
Konfor | ★★★✰✰ |
Tırmanış | ★★★✰✰ |
Maksimum hız | ★★✰✰✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Alüminyum |
Grupset | Tourney A070 |
Ruble oranları | 14/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | KRON 32 tel |
Lastik seti | No-name 23C |
Sele | KRON |
Dikkatinizi çekmiştir belki, bu söyleyeceğim yukarıdaki tüm bisikletler için geçerli: Alüminyum maşa kullanan tüm bisikletlerde Tourney set var, Çelik maşa kullanan bisikletlerde ise Claris set var Demek ki çelik maşa ile alüminyum maşa arasındaki fiyat farkı, Tourney ile Claris arasındaki fiyat farkına eşit ve firmalar bu iki tercihten birini yapıyor Karşımıza hiç hem alüminyum maşalı, hem Claris setli bir bisiklet çıkmadı 2000 TL bütçesinde.
KRON da tercihini maşa kalitesinden yana kullanmış ve alüminyum maşa takmış. Fakat maşada tıpkı Sedona'nın yaptığı gibi konfor hamlesi yaparak maşaya kavis vermiş. Bu sayede ön tekerden maşaya ulaşan titreşimler hem daha fazla yol kat ederek daha fazla sönümleniyor, hem de karşımıza çıkan engebelerde ön jant darbe aldığında daha yumuşak bir açıyla maşaya iletiliyor bu darbe. Bu konfor hamlesini yapmaları hoş olmuş fakat Sedona kadar büyük düşünememiş çünkü sedonanın malzemesi çelikti Ve çelik alüminyumdan daha konforludur. Yani Kron'un tasarımında konforu amaçlayıp alüminyum malzemeden yaptığı bu maşa amacına tam olarak ulaşamamış. Böyle bir maşa ortaya çıkarmalarının tek bir mantıklı açıklaması olabilir, hem performansı hem konforu bir arada vermeye çalışmak Fakat ben bunu 1 taşla 2 kuş vurmak değil de, arada kalmak olarak yorumluyorum. Süper aero bir bisiklete amortisör takmak gibi bir şey. İkisi bir arada olsun! Bence maşayı madem bu tasarımda yapacaklardı, kesinlikle çelik olarak yapmalıydılar ve bu sayede aradaki bütçe farkıyla bisiklete Claris set takma imkanları olacaktı! Bunu duyarlarsa kesin beni işe alırlar, gözünüzü seveyim çenenizi sıkı tutun, bunu benden duymamış olun
Maşa hakkında destan yazdık, bundan sonrasını kısa tutacağım Kadroda Bianchi ve Carraro'ya yakın bir tasarım görüyoruz. Arka çatalı biraz daha yukarıdan bağlamışlar ve klasik kadroya yaklaşmışlar diyebilirim. Maşadaki kavis hamlesinin de aslında klasik bisikletlerde sıkça görüldüğünü hesaba katarsak akıllara "Acaba bu bir klasik kadro mu!?" sorusu geliyor Hayır değil, Carraro ve Bianchi gibi all-round bir kadro hedeflenmiş. Alın borusunun kısa tutulması için üst boruya kavis verilmiş ve bir performans kadrosu hedeflenmiş. Fakat ben yine de maşadaki konfor hamlesini tam oturtamadım bu tabloya. Tutarsızlık var.
Kullanılan parçalar
Tourney A070 sete sahip bisiklette tüm zamanların en kötü rublesi olarak bahsettiğimiz 14-28 ruble var. 34/50 aynakol yine standart. Lastiğin, jantın ve selenin ne olduğu konusunda en ufak bir fikrimiz bile yok.
Artıları: Alüminyum maşa, düşük fiyat (İncelediğimiz bisikletler arasında en uygun fiyata sahip bisiklet buydu)
Eksileri: Çok kötü dişli oranları, no name lastik,jant,sele. Amacı belli olmayan, kararsız maşa.
B'Twin Triban 500 2018
Gelelim listedeki tek 3'lü aynakola sahip bisiklete. Rahatlık alameti olan 3'lü aynakola sahip bu bisiklet bakalım gerçekten de rahat mı
Performans | ★★✰✰✰ |
Konfor | ★★★★★★ |
Tırmanış | ★★★★★★ |
Maksimum hız | ★★★★✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Karbon !? |
Grupset | Microshift |
Ruble oranları | 12/25 |
Aynakol oranları | 30/39/50 |
Jant seti | B'Twin Sport 28 tel |
Lastik seti | B'Twin Resist 5 25C |
Sele | B'Twin Ergo Fit |
Karşımızda 2000 TL bütçesine rağmen KARBON maşalı bir bisiklet var arkadaşlar "Yaşasın Performaaans!" diye bağırdığınızı duyar gibiyim ama amaç performans olmayabilir En konforlu maşa sıralamasının Karbon>Çelik>Alüminyum olduğunu hatırlatalım Üstelik üzerinde bagaj deliği bulunan bir karbon maşadan bahsediyoruz! Evet, hedef kesinlikle performans değil, konfor arkadaşlar.
Oldukça uzun bir alın borusuna sahip bisiklet Sedona kadrosunu anımsatıyor gibi olsa da arka çatalda farklı ufak bir hamle söz konusu, çünkü arka çatal sele borusuna oldukça aşağıdan bağlanıyor arkadaşlar. Sebebini öğrenmek için biraz yukarı çıkın ve şimdiye dek incelediğimiz tüm bisikletlerin 2 noktasına bakın: Sele kelepçelerine ve alın borularının bittiği yere, bu iki noktanın yatay yükselti farklarına bakın Hemen hemen tüm bisikletlerde bu iki yerin yerden yüksekliği eşitken, Triban 500 kadrosunda arada 5 cm civarı fark var ve sele kelepçesi gerçekten çok aşağıda arkadaşlar. Bu hamle, kadroyu "safkan yol bisikleti" görüntüsünden biraz uzaklaştırıyor. 3'lü aynakol da biraz uzaklaştırmıştı sanki... Gelelim sele kelepçesinin neden bu kadar aşağıda olduğu konusunda. Seleyi çok fazla aşağı indirebilmemize olanak sağlaması için. Eğer istersek o kadar dik durabileceğiz ki bu bisikletin üzerinde, neredeyse dimdik durabiliriz eğer kollarımız da biraz uzunsa Bu bisiklet tam anlamıyla bir kırma bisiklet arkadaşlar. Ve Decathlon bunu bilinçli yapıyor, çünkü çok ama çok geniş bir kitleye hitap ediyor Decathlon firması. Amaçları bu bisikleti daha çok insana uygun hale getirebilmek, daha çok insana satabilmek. Bunun için de adeta imkanları zorlamışlar (Bkz. karbon maşa takıp bagaj deliği açmak ) Yani ister al vitesi en büyüğe performans yap olduğu kadar, ister ulaşım amaçlı, fitness bisikleti olarak kullan, ister bagajını takıp şehirler arası kullan, hiç fark etmez kardeşim, ama sen gel bu bisikleti bizden al, sonra hangi amaçla kullanırsan kullan demişler Kendilerine bu düşünceli ve geniş yelpazeye hitap eden kadro tasarımlarından dolayı teşekkür ediyoruz, fakat bu performans hedefleyen çaylakların pek de hoşuna gitmemiştir. Hele bir de karbon maşayı görüp heyecanlananları da düşünürsek, tam bir hayal kırıklığı olacak
Uzun lafın kısası, kadro rahat kere rahat arkadaşlar. Önde bagaj deliği arkada bagaj deliği, al tura çık, kamptan kampa koş.
Kullanılan parçalar
Decathlon'un maliyeti düşürmek adına en meşhur hamlesi olan Microshift grupset kullanması bu bisiklette de görülüyor. Karbon maşa maliyeti zaten arşa çıkarmıştı bildiğiniz gibi. 12/25 ruble yokuşta üzer izlenimi yaratsa da bu bisiklette 3'lü aynakol olduğunu hatırlayıp derin bir oh çekiyoruz. Vitesi en küçüğe aldığımızda 1'e 1 dişli oranına sahip olacağız neredeyse: 30/25
Vitesi en büyüğe aldığımızda ise garip bir şekilde, yukarıda konuştuğumuz en hızlı bisikletlere bile rakip olabilecek bir viteste olacak bisikletimiz: 12/50 oran. Bu bisikletten 11/50 beklemek delilik olsa da, 12/50 gibi bir oranı bu bisiklete koymaları gerçekten ne kadar geniş bir kitleye hitap etmeye çalıştıklarını çok iyi ispatlıyor. Evet bu bisiklet kesinlikle herkes için olmalı, hızlı da gidiyor!
Bisikletle gelen yan ekipmanlarının tamamı Decathlon parçaları, Ergo fit sele, Sport jant seti ve Resist 5 lastikler. Hemen hemen yukarıda konuştuğumuz bisikletlerin no-name malzemelerine denk olduklarını düşünüyorum. Fakat 28 tel jant kullanmaları hoşuma gitti. 32 tel jantlar daha hantal kalıyor bu jantın yanında.
Sedona'dan sonra, ne amaçladığı tam olarak belli olan ve bunu tüm bileşenlerine yansıtabilmiş bir bisiklet Triban 500.
Artıları: 3'lü aynakolu ile tam bir yokuş canavarı. Aşırı konforlu, aşırı geniş bir kitleye hitap ediyor oluşu. Yol bisikleti kullanmaya korkanlar için ideal bir başlangıç olabilir. Kamp ve tur düşünenler için çok ama çok ideal. Şehirler arası yavaş turlar için ideal. Çok küçük bedenlerinin bile bulunabiliyor oluşu ve küçük bedenlerinde 650C jant kullanılıyor oluşu. Ücretsiz Decathlon teknik desteği.
Eksileri: Performansla yakından uzaktan hiçbir alakasının olmayışı.
Peugeot GTR 900 2018
Gelelim en çok merak edilen bisiklete
Performans | ★★★★✰ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★★✰ |
Maksimum hız | ★★✰✰✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Çelik |
Grupset | Tourney A070 |
Ruble oranları | 14/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | No-name 28 tel |
Lastik seti | CST 25C |
Sele | Selle Royal |
İncelediğimiz çoğu bisikletin kullandığı gibi düz bir çelik maşaya sahip Peugeot. Ne maşada, ne de kadroda alışılmışın dışında bir hamle görünmüyor. Gayet sade, kablolamanın çok iyi yapıldığı tüm kabloların içeriden geçirildiği hem sade, hem de arka çatal ve chainstayde kullandığı biraz kalın borularıyla "ben sağlamım" diyen bir bisiklet. Kadro geometrisi Sedona'ya çok ama çok yakın, fakat ön bölümde farklılıklar var, maşada konfor değil de performans konuşuyor. Güzel bir all-round kadro var karşımızda ve gerçekten çok şık ve bir o kadar da sağlam görünüyor
Peugeot'un kadrosu benden tam puan aldı!
Kullanılan parçalar
Bisiklette dikkati ilk çeken şey, bir ilke imza atarak hem çelik maşa, hem Tourney set kullanılışı. Yani hem maşadan hem setten tasarruf edilmiş. Peki bu para nereye gidiyor? Sorusunun cevabı sanırım sizin de aklınıza geliyordur: Kadroya
Bunun yanında CST lastik, Deda marka gidon bandı da maliyeti yükselten parçalar arasında. Jantların 28 tel oluşu performans konusunda ümit verici.
Gelelim üzücü haberlere Malesef yine tüm zamanların en kötü rublesi karşımızda arkadaşlar. Bu bisiklette bile bu rublenin kullanılmış olması benim Peugeot'u değil de, Shimano'yu sorgulamama sebep oldu ve kendime mantıklı bir açıklama aramaya çalıştım. Eğer siz bir firmaysanız ve bisikletinize Tourney A070 set takacaksanız Shimano size şu ruble seçeneklerini sunuyor: 14/28 , 14/30 , 14/32 ve 14/34 Malesef Shimano'nun en alt seviye grupseti olan Tourney'in minimum rublesi 14 arkadaşlar. Görünüşe göre, Tourney grupsetli bir bisiklet görürseniz direk olarak anlayın rublesi 14'ten başlıyor, 11,12 ve 13 diş yok
Bu üzücü tespitten sonra Peugeot'a devam ediyoruz. 34/50 aynakol standart, hem selenin Selle Royal oluşu, hem lastiğin CST oluşu, hem jantın 28 tel oluşu, hem de gidon bandının Deda oluşu Peugeot firmasının ortaya kaliteli, kullanıma hazır bir bisiklet çıkarmaya çalıştığının göstergesi. Yani bu bisikleti alınca hiçbir parçasını değiştirmeden direk olarak kullanabilmeniz için uğraşmışlar. Ruble dışında da bunu başarmışlar diyebilirim Tektro fren kaliperlerinin bile R312 değil de R313 kullanılışı bu konuda hassas olduklarını gösteriyor (Diğer Tourney setli tüm bisikletler R312 kullanıyordu)
Artıları: Her yerinden kalite ve tutarlılık akan, sağlam ve sade görünümlü bir kadro. Ben buna Peugeot tecrübesi diyorum Kullanılan daha üst seviye ekipmanlar (Deda marka gidon bandı,CST lastik, 28 tel jant seti ve R313 fren kaliperleri)
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble, çelik maşa, Tourney set.
Whistle Kanza 1682 2018
Performans | ★★★★✰ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★✰✰ |
Maksimum hız | ★★✰✰✰ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Karbon !? |
Grupset | Tourney A070 |
Ruble oranları | 14/28 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | No-name 32 tel |
Lastik seti | CST 23C |
Sele | No-Name |
Listedeki en iyi maşaya sahip bisiklet Tamamen performans odaklı, hafif mir maşa. (Karbon bir maşanın ortalama 350 gr olduğunu hatırlatalım)
Bisikletin çok kısa bir alın borusu olmasına rağmen çok sayıda spacer kullanılarak ve gidon boğazının yine ters takılarak gidonun oldukça yükseltildiğini görüyoruz. Yani aslında kadrosu gereği bu kadar rahat bir bisiklet değil bu bisiklet, ama "rahatlatılmış" Eğer spacerları alır, boğazı da düz takarsanız karşınıza listedeki en agresif bisiklet çıkacak çünkü listedeki en kısa alın borusuna sahip bisiklet bu!
Arka çatal, üst boru ve diğer ölçülerde hiçbir oynama yapılmamış ve gayet klasik, yuvarlak kesitli borular kullanılmış. Bu bisikletin kadrosunun üretim maliyeti bu sebeple çok düşük arkadaşlar. Çünkü Hyrdoformed teknolojisiyle üretilmemiş, çünkü buna gerek yok. Bir örnekle açıklayayım: Yukarıda konuştuğumuz Mosso'nun kadro maliteyi bu bisiklete bakarak çok daha yüksektir. Çünkü kadro borularında çok sayıda bükülme, daralma, genişleme ve köşeli yapılar mevcut. Bunlar da su basıncı ile, yani Hydroformed teknolojisiyle yapılıyor ve daha maliyetli oluyor arkadaşlar. Bu kadroda ise adeta su borusu gibi, farklı kalınlıkta dümdüz borular kullanılarak birbirlerine kaynatılmışlar ve bu kadro çıkmış ortaya, bu sebeple bu bisikletin kadro maliyeti çok ama çok düşük. (Karbon maşanın parası nereden geliyor sandınız )
Kullanılan parçalar
Kabusumuz olan ruble yine karşımızda :islik: 14/28 ruble içler acısı bir ruble arkadaşlar. Maksimum pedallama hızı 42-43 km/h (90 kadans baz alınarak) olan bir bisikletten bahsediyoruz. Her ne kadar 23C lastik kullanılıp hız hedeflense de, 23C lastiğin popülerliğini fazlasıyla yitirdiğini ve yeni trendin 25C olduğunu, listedeki tüm diğer bisikletlerin de 25C lastik kullandığını hatırlıyoruz.
Tamamen sıradan 32 tel jantlar var listedeki çoğu modelde olduğu gibi. Bu jantların 500-1000 TL'lik jantlar ile değiştirilmesi iyi olacaktır, fazlası gereksiz ve zarar olacaktır.
Bisiklette karbon maşadan sonra bizi çok sevindiren ikinci ayrıntı ise aynakolda gizli. Tourney A070'e sahip olan bisiklette Tourney'in çok kötü görünen plastik kapaklı aynakolu yerine FSA aynakol kullanılmış, bu çok iyi bir hamle Listedeki Tourney aynakollara bakarak çok daha iyi bir aynakol bu. 34/50 standart orana sahip.
Artıları: Karbon maşa, grupsete kıyasla daha üst seviye aynakol.
Eksileri: Kötü oranlara sahip ruble. 23C lastik. No-name jant seti ve no-name sele.
Corelli KR 200
Listeye sonradan dahil olan bisikletimiz.
Performans | ★★★✰✰ |
Konfor | ★★★★✰ |
Tırmanış | ★★★★★ |
Maksimum hız | ★★★★★ |
Kadro | Alüminyum |
Maşa | Alüminyum |
Grupset | Claris R2000 |
Ruble oranları | 11/30 |
Aynakol oranları | 34/50 |
Jant seti | No-name 32 tel |
Lastik seti | Mitas 25C |
Sele | No-Name |
Bisiklette Carraro ve Mosso'nun maşasına çok benzeyen bir alüminyum maşa bulunuyor. Kavis yok, Fork Rake değeri çok çok küçük, performans maşası görünümünde. Fakat ince ayrıntılar mecvut Maşanın ön jantı tuttuğu yere dikkatli bakacak olursak ilginç bir mimari görüyoruz. Hemen yukarıda Whistle için bahsettiğimiz "su borusu gibi" bir borudan maşa yapıldığını, daha sonra bu borunun uç kısmına da ön jantı tutabilmesi için tırnak kaynatıldığını, fakat bunun çok ama çok amatörce ve gelişigüzel yapıldığını görüyoruz Yani maşadaki işçilik gerçekten çok kötü görünüyor arkadaşlar. Carrefour'dan aldığımız bisikletlerinkine benzer şekilde, borunun ucuna kaynatılmış kancalar...
Kadro da Carraro ve Bianchi kadrolarını biraz andırsa da, işçilikten tasarruf burada da söz konusu. Üst boruya dikkatli baktığımızda bisiklet adeta "Benim maliyetimi kıstılar, beni ucuza getirdiler ağbey!" diyor (Hem Claris set, hem Alüminyum maşa kolay mı 1950 liraya!?) Üst boru Carraro ve Bianchi ile neredeyse aynı başlamış. Fakat Carraro ve Bianchi'de bu boru ileride kavis alarak aşağı yöneliyor ve sele borusuyla daha aşağıda kesişiyor, tam olarak arka çatal ile kafa kafaya kesişiyor. Bu hem kadro sağlamlığı demek, hem görsel demek, hem arka çataldan gelen titreşimin çok az da olsa üst boruya geçip emilmesi demek, hem de en önemlisi bükük bir boru demek, Hydroformed teknolojisi demek yani pahalı demek. Fakat neyseki Corelli'de böyle pahalı bir yapı söz konusu değil Alın borusundan başlayan borumuz, tam olarak olarak aynı doğrultuda sele borusuna giriyor. Onun 5-6 cm aşağısından da arka çatal, sele borusuna giriyor. Ben bu bölgeye bakınca "ucuzluk" görüyorum arkadaşlar Bir yerde ucuzluğu mutlaka görmemiz lazımdı çünkü hem Claris R2000 hem alüminyum maşa (akıllara zarar bir maşa hem de) var bisiklette.
Kadro hakkında sanırım başka söze gerek yok Listedeki en ucuz kadroset arkadaşlar. Whistle buna fark atar çünkü karbon maşaya sahip.
Kullanılan parçalar
Göze çarpan ilk şey uzun bacak arka aktarıcı. 30'lu ruble sebebiyle yapılmış bir tercih. Ama Bianchi ve Salcano da 30'lu ruble kullanmış, aktarıcıyı uzun bacak seçmemişti. Uzun bacak arka aktarıcılar görsel olarak MTB'lere benzese de, aslında rubleyi daha da büyütmek isteyenler için yani 32 veya 34 diş yapmak isteyenler için bir kolaylık. Sadece rubleyi alacak ve takacaksınız.
Promax RC 462 isimli bir fren kaliperi kullanmaları dışında Claris seti bozmamışlar, bu yine maliyeti düşürmek adına yapılan bir hamle. Piyasada bulabildikleri en ucuz fren kaliperi buymuş anlayacağınız Süper.
Mitas diye bahsedilen lastik muhtemelen Mitas Syrinx, çifti 90 lira olan bir lastik ve pek iyi olduğu söylenemez. 25C olması güzel. 32 tel standart jant ile geliyor listedeki çoğu bisiklet gibi.
Artıları: Maşanın alüminyum malzemeden yapılması. Claris R2000 grupset, arka aktarıcının daha büyük bir rubleyi sorunsuz desteklemesi.
Eksileri: Kadro ve maşada göze çarpan kötü işçilik ve maliyeti düşürme çabası Fren kaliperlerini merdiven altında üretmeleri (Tektro bile takamamaları ilginç) Alt seviye lastik, no-name jant ve no-name sele.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Listedeki 10 bisiklet arasından Bianchi, Salcano, Sedona, B'Twin ve Peugeot bir tık öne çıkıyor.
B'Twin tamamen genel kullanıcı dostu bir bisiklet, bu konuda neredeyse kusursuz ve bulunmaz nimet. Bagaj delikleri sayesinde kamplı turlar için de ideal.
Listedeki en iyi performans puanına sahip bisiklet ise Bianchi, çelik maşasına rağmen 5 yıldızı hakettiğini düşünüyorum. Tam bir performans canavarı ve parçaları çok iyi seçilmiş, kadrosu da başarılı.
Salcano da performans konusunda aslında iddialı olsa da, kadrodaki ufak konfor hamleleri ve çok ince maşa onu performanstan biraz uzaklaştırdı.
Listede en iyi kadroya sahip bisiklet ise Peugeot oldu.
Sedona ise Peugeot'tan sonra en iyi ikinci kadroya sahip ve çok rahat bir fitness bisikleti görünümünde.
Puanlama tablosu
Performans | Bisikletin "performans antrenmanına" olan yatkınlığının puana dökülmesi hedeflendi. Claris setli bisiketler ★★★★ civarında yoğunlaştı. Claris setli bu bisikletlerin kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı arttırıcı bir etken görüldüğünde tıpkı Bianchi'de yapıldığı gibi ★★★★★ verildi. Benzer mantıkla, kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı azaltıcı bir etken görüldüğünde ★★★ verildi. Tourney setli bisikletler ise ★★★ civarında yoğunlaştı. Kadrolarında, maşalarında, lastik veya jantlarında performansı arttıcı bir etken görüldüğünde ise ★★★★ verildi. Sadece Triban kadrosu Konfora aşırı yatkınlığı ve sağladığı aşırı dik duruşu sebebiyle performans puanı olarak ★★ aldı, nitekim grupseti de microshift, yani tourney ayarındaydı. |
Konfor | Öncelikli olarak sağladığı dik duruş, ikinci olarak kadro ve maşadaki konfor hamleleri, üçüncü olarak da vites rahatlığı göz önünde bulunduruldu. Triban kadrosu ★★★★★★ alarak açık ara en rahat bisiklet ünvanını aldı. Kadroda ve maşada hiçbir konfor hamlesi yapmamış, aynı zamanda kısa bir alın borusuna sahip bisikletler ise ★★★ aldılar. Sedona kadrosu ve maşası sebebiyle konfora aşırı yatkın bir diğer bisiklet ve ★★★★★ verildi. |
Tırmanış | Ruble bu puanlamayı belirleyici etken. En düşük vites kombinasyonu sunan 3'lü aynakola sahip Triban ★★★★★★ yıldız alarak en iyi tırmanışçı oldu. Rublesi 30 diş olan bisikletler ise istisnasız ★★★★★ aldılar. Rublesi 28 diş olan bisikletler ise ★★★★ aldılar. Rublesi 28 diş olmasına rağmen ★★★ alan bisikletler ise, kadroları gereği dik durmaya elverişsiz olduğu, veya kullandıkları ekipman ve grupsetlerin daha alt seviye veya ağır olduğu için bu puanı aldılar. |
Maksimum hız | Tamamen bisikletin en yüksek viteste ulaşabileceği maksimum pedallama hızı baz alınarak yapılmış bir puanlamadır. 14/28 rubleye sahip bisikletlere istisnasız ★★ verildi. 11/50 kombinasyonunu verebilen bisikletlere ise ★★★★★ verildi. 12/50 kombinasyonuna sahip Triban modeline ise ★★★★ verildi. |
Tourney ruble bizi yiyip bitirse de, güzel ve dolu bir inceleme yazısı oldu sanırım. Ben yazarken bile keyif aldım
Kazasız sürüşler!
Anket eklemek amacıyla konuyu tekrar açtım yorum yazanlar lütfen kusura bakmasın
Edit: Corelli KR 200 eklendi