2-9 Ekim 2011 Tek Başına Gökçeada’lı Marmara Turu – Bölüm 4

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
(5. Gün : Çanakkale – Biga)

Sabah fazlaca erken kalkmaya uğraşmadım. Çünkü Biga’ya kadar gidecektim. Aslında hedefim Karabiga’ya gitmekti ama eşimin Biga’da bulunan akrabalarına çok önceden söz vermiştim. O sebeple Karabiga’ya çok istememe rağmen gidemedim.
Rüzgarın ne denli sıkıcı, yıpratıcı, moral bozucu olduğunu daha önceki turlardan epeyce tecrübe etmiştim ama bu kadarını hiç aklıma getirmemiştim. Boğazın kuzey yolundan Gelibolu’ya ve hatta Kabatepe’ye kadar olan mesafesi oldukça iyi geçmişti ama güneyden geri dönmeye başladığımda işin rengi değişmişti. Böyle bir rüzgar görmedim. Beni rüzgar bu kadar yıpratmadı. Bu kadar canımı sıkmadı. Çanakkale’den Lapseki’ye kadar, uzaktan da olsa boğazı takip ederek yol aldım ama bir pedala basıyorsam iki geri gidiyordum sanki. Hep denir ama ben gerçekten yaşadım inişte bile pedal çevirmeyi.
Yolda bir teyzenin başında olduğu meyve tezgahında mola verdim. Teyze hanımla epeyce bir sohbet ettim meyvelerinden yedim ama pazarlığı baştan yapmıştım. Parasını verecektim. Teyze ile bisiklet sohbeti yaparken bu işten vazgeçirmek için çok dil döktü. Özellikle de hemen önünde olan bir olayı tekrar tekrar anlattı. Bir bisikletli turisti kovalayan bir araba varmış. Neden olduğu konusunda bir fikri yok ama çok etkilenmiş belli ki...
Lapseki’de kendimi bir çorbacıya atıp biraz soluklandım ve güzel bir çorba içerek kendime geldim. Yol kıyıdan uzaklaşarak devam ediyordu. Fark ettim ki rüzgarın etkisi azalınca güneş etkisini arttırıyor ve yakmaya başlıyordu. Bu arada yol yapım çalışmaları da başlamıştı. Çalışmalar yolda iki durum yaratıyordu. Ya yol çok daralıyor ya da trafiğin karşılıklı olarak aktığı şeritlerin yanında, asfaltı yeni dökülmüş ve bomboş duran bir ayrı bölüm bulunuyordu. Şansıma ikinci durum bana rastlamıştı. Uzun, yeni asfaltlanmış (tabi kurumuş) boş bir yol bana yoğun trafikten az etkilenme avantajı sağlamıştı.
Biga’ya akşamüstü vardım. Ama kalacak yer bulmak biraz zor oldu çünkü yine gruplar yüzünden kalacak yer kalmamıştı hiçbir yerde. Duş alıp yemek yedim ve eşimin akrabalarını ziyaret ederek akşamı geçirdim. Açıkçası bu parkur onca güzel geçen günlerden sonra bana pek heyecan vermemişti.

5.Gün VDO Z1 verileri
Çıkış : 09:30
Varış : 18:00
Mesafe : 98,92 Km
Sürüşü Zamanı : 6:46 saat
Ortalama Hız : 14,50 Km/s
Max. Hız : 55 Km/s

Ortalama Eğim (Çıkış) : % 3
Max. Eğim (Çıkış) : % 7
Ortalama Eğim (İniş) : % -2
Max. Eğim (İniş) : % -7

Yol Notu :
Yolda bir minibüsün arkasındaki yazı :“Düğün ve cemiyetlere giderken bir eksiğiniz olursa bizde bulunur.”

Meyve satan ve bana bol bol nasihat eden teyze
http://s7.postimage.org/500um6rsr/IMG_0142.jpg

Bu çevrede bol bol rüzgar türbinleri var
http://s7.postimage.org/9n6wnyf5n/IMG_0145.jpg

Yolda hamsi, yolda yılan, şimdi de yolda çekirge...
http://s7.postimage.org/dku6dd1yz/IMG_0147.jpg

Yol manzaraları
http://s7.postimage.org/664ukzg3f/IMG_0148.jpg

http://s7.postimage.org/ykaa4v3nf/IMG_0149.jpg

http://s7.postimage.org/5j5xvgj7f/IMG_0151.jpg

Çanakkale-Biga yolu
http://s14.postimage.org/rq3npzusx/anakkale_Biga.png


Mapmyride linki
(link)




(6. Gün : Biga – Bandırma)
Bugün keyiften öte ulaşım amaçlı ve trafiğin bol olduğu bir parkurdaydım. Yanımdan bolca kamyon tır ve otobüs geçti özelllikle Bandırma’ya yaklaştığımda. Bir yandan sol aşil tendonumun zorlandığını hissediyordum, diğer yandan Kapıdağ Yarımadası’nı uzaktan gördüğümde keyifleniyordum. Aslında yol gün için kısaydı ama Karacabey Boğazı’na kıyıdan gideceğim, yolu hiç bilmediğim ve karanlığa kalacağım için Bandırma’da kalıp sabah erken saate yola çıkmayı planlamıştım.

6.Gün VDO Z1 verileri
Çıkış : 10:50
Varış : 18:00
Mesafe : 75,62 Km
Sürüşü Zamanı : 4:26 saat
Ortalama Hız : 17 Km/s
Max. Hız : 60,20 Km/s

Ortalama Eğim (Çıkış) : % 3
Max. Eğim (Çıkış) : % 8
Ortalama Eğim (İniş) : % -2
Max. Eğim (İniş) : % -9



Uzaktan Kapıdağ Yarımadası
http://s7.postimage.org/nahk9wym3/IMG_0153.jpg

http://s7.postimage.org/dr7vggb3v/IMG_0154.jpg

http://s7.postimage.org/3jtxhse9n/IMG_0156.jpg

Rüzgar türbinleri
http://s7.postimage.org/ekp2mt6ij/IMG_0158.jpg

http://s7.postimage.org/mepo87ebf/IMG_0159.jpg

Biga-Bandırma yolu
http://s14.postimage.org/q9s57urw1/Biga_Band_rma.png

Mapmyride linki
(link)
 
Scudo

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çanakkale deyince akan sular durur benim için.Görür görmez "Teşekkürler"
 
  • Beğen
Tepkiler: five

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba,
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim.
Temiz enerji konusuna ben de katılıyorum. Özellikle önceki sene Gökova'yı turladığımızda (zaten Gökova'nın içindekini degörmüştüm önceden) tam kalbine saplanmış Kemerköy Termik santralini gördüğümüzde tam bir dehşete kapıldım. Doğal ortamlara yapılabilecek bundan daha büyük bir kötülük düşünemiyorum.
Ama ilginçtir "temiz" diye düşündüğümüz rüzgar türbinleri için de rüzgar akışını düzensiz hale getirdiği ve bunun da göçmen kuşlar için önemli olumsuzluklar ortaya çıkardığını savunan yazılar okudum. Ama aslına bakarsanız okuduğum herşeye de kuşkuyla bakar oldum. Hangi amaca hizmet ediyor diye.

Yine de "temiz"inden şaşmayalım. Marmara çevresi de rüzgar konusunda çok ciddi potansiyele sahip ve benim bördüğüm Bandırma cevresini (Gökçeada'da da öyle) yoğun olarak kullanmaya başlamışlar.

Kazasız ve kayifli turlar

five
 

Kimseyi İlgilendirmez

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Temmuz 2011
Mesaj
577
Tepki
316
Şehir
Ankara/Batıkent
İsim
Murat Ç.
Başlangıç
1981—82
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@five

Enerji temiz olsun da, niyet iyi ve uygulama bilinçli olursa kuşların göçlerine sorun çıkartmadan da yapılabilir bu işler. Yeter ki özen gösterilsin. Nasıl ki havaalanlarının yakın çevresine havacılıkta "Mania Planı" denilen yaklaşma sahası planlaması çerçevesinde, tehlike teşkil etmeyecek, sorun çıkartmayacak şekilde yapılaşma izini veriliyorsa, ekolojik denge için de ilgili mercilerden alınacak "Kuş göç yolları" planları incelenerek, uygun mesafeler gözönünde bulundurularak rüzgarlı enerji üreteci yerleşimi planlanabilir. Tabii bunu yapmak için öncelikle sistemleri, yani planlama ve denetleme mekanizmaları iyi çalışan bir idare gerekiyor! Bilmem, anlatabildim mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: five

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.683
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
Bisikletimle turlarken rüzgar tribünleri görmek beni her zaman endişelendiriyor. Nedeni ise rüzgara karşı gitme korkusu... Malum çok daha fazla güç tüketmek zorunda kalıyoruz. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Öz ve five

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@M.Ozkul

Sanki rüzgar alarmı gibi değil mi ? Hem çok güzel görünüyor, hem de zorlanacaksın diyor. Ama arkadan esiyorsa... O zaman da insan kendi gücüyle gitti sanıyor o kadar yolu o hızla...

Kazasız ve keyifli turlar

five
 

Joyrider

C'mon, join the joyride, everybody
Kayıt
24 Ağustos 2010
Mesaj
370
Tepki
201
Şehir
Ist
İsim
ZEA
Başlangıç
2011—12
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@five hocam, selenizi pek beğendim... jelli midir?
 

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba @Erdinç ALTINÇEKİÇ,

Evet jelli olan bir model. Bisikletin orijinal selesi. Herhangi bir değişiklik yok. Sanırım Giant MTB performance modeli
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider

tgulen

Üye
Kayıt
7 Ağustos 2012
Mesaj
13
Tepki
54
Şehir
İstanbul
Merhaba :)

Ben de önümüzdeki günlerde Bandırma-Biga-Lapseki-Çanakkale ve Gökçeada parkurunu yapacağım. BU parkur ile ilgili ilk olarak sizin güncenize ulaştım. Kendi adıma çok yararlandım; teşekkür ederim. Ben de önümüzdeki günlerde yolculuğum ile ilgili anı ve fotograflarımı forum sayfalarından paylaşacağım. Saygılarımla...

Tolga Gülen
 
  • Beğen
Tepkiler: five

five

Part time turcu
Kayıt
29 Temmuz 2005
Mesaj
1.453
Tepki
3.960
Yaş
52
Şehir
İstanbul-Bostancı
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@tgulen

Tolga Bey Merhaba,

Size şimdiden kazasız ve keyifli bir tur dilerim. Giderken rüzgar size epeyce destek verecek. Eğer aynı yoldan ve bisikletle dönecekseniz tüm verdiklerini de geri alacak. :)

Gökçeada'da, en batıdaki Gizli Liman sahilinde derme çatma büfeyi işleten Salih'e selam söyleyin. (Bisikletle gittiğimde değil ama Haziran'da 5 aile arabayla gittiğimizde misafiri olmuş ve çok keyif almıştık o tentenin altında.)

Kabatepe limanında menemen yemeyi de unutmayın. :)

Sizin izlenimlerinizi de okumak ve fotoğraflarınız görmek isterim.


(Tekrar) Kazasız ve keyifli turlar

five
 

Osman Kıtay

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
856
Tepki
1.091
Yaş
48
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Fuji
Gerçekten o bölgede anlatılacak pek bir sey yok. Güzel olan yer Şevketiye baliklicesme arası ormanlık yol.