Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

18 popüler aynakol testi

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.780
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
Merhaba arkadaşlar,

"What Mountain Bike" dergisinin Aralık 2010 sürümünde ilginizi çekebileceğini düşündüğüm bir aynakol performans testine rastladım. Toplam 18 popüler aday var. Fotoğrafları kes/yapıştır şeklinde tek bir imaj üstünde derledim ve dosya boyu 400kb oldu malesef. Yavaş bir bağlantınız varsa yükleme biraz vaktinizi alabilir.

http://img132.imageshack.us/img132/7484/krank2.jpg


Yukardaki "Crank Deflection" grafiği yük altında test edilen aynakolların ne kadar esnediğini gösteriyor "en kısa olanı en esnemez olanı".
RaceFace'in karbon olan "Sixc" modeli 0.7112 lik esneme oranı ile testin birincisi. Hemen ardından ona çok yakın bir değerle Fsa'nın popüler karbon modeli "K-Force" geliyor. 3ncü ise 2011 model Shimano "XTR".

Burada dikkat çekici nokta Shimano XTR gibi aluminyum olan Race Face Evolve modelinin nerdeyse XTR ile aynı esnemezlik değerine sahip olması. Fiyatı da oldukça uygun olan bu modelin XTR'a göre sadece 140 gr fazlası var.

Olay sadece esnemezlik değil tabi. Vites geçişleri ve ağırlık gibi bir dizi başka parametreler de var. Ek olarak bu tip testlerde genellikle fiyat en önemli kıstaslardan biri oluyor. Tüm bunlar göz önüne alındığında Shimano "SLX" ve FSA "Comet" modellerini 1nci çıkmış. Bir SLX kullanıcısı olarak hak vermemek elde değil :)

Fiyatı bir köşeye bırakırsak, en iyisini almak isteyenler için önerilen ise FSA K-Force. Esnemezlik, ağırlık ve vites geçiş performansı ile her yönden tam not almış. Beraberinde gelen BB'nin seramik rulmanlara sahip olması da ufak bir artı.

Bol pedallı günler..
 
Scudo
deore'de 4 yıldız almış..bence fiyat/performans olarak en iyi aynakol deore.

fazlasına gerek yok
 
Deore - SLX - XT farkları nedir? Ağırlık hariç tabi. Hangisi daha dayanıklı? Deore - SLX arasında 2 kat fiyat farkı var!
 
slx-xt-xtr da krank kollarının içi boş. deore is dövme alu diye biliyorum. krank kolları arasında m542(seri dışı deore) ile m760 (xt) arasında 60gr fark var. bu belki yeni modellerde 65-70gr civarı olabilir.


bu arada yavaş yavaş Türkiye pazarına giren raceface aynakolların ne olduğu ortaya çıktı ;) evolve ile deus sl xtr ile benzer değerlerde çıkmış.

deus ile deus sl arasında titanyum farkı var. next-next sl gibi. bu arada 2011 içinde deus artık turbine olarak biraz daha üst seviyeye çıktı.
 
performans için ağırlıktan ödün vermeye başladıkça sağlamlıktan ve ömürdende ödün verildiğinin en güzel göstergesi sanırım bunu bu fiyat/performans tablosu çok güzel gösteriyor,teşekkürler
 
Atolye bolumumuzun, bu gibi kaynak teskil eden paylasimlara ihtiyaci var.
Paylasim icin cok tesekkurler:in:
 
Paylaşım için teşekkürler Güney abi..
2 Senedir SLX kullanarak ne kadar doğru bişey yapmış olduğumu tekrar anladım bu testle :)
Ancak Sram XX neden yok bu testte?
 
@d.berkay

Evet X9 ve X0 var ama XX yok. Artık ilgiç mi diyelim yada fiyatı da eklenince düşecek yıldızlardan dolayı mı acaba diyelim bilmiyorum :) XX 'de kullanılan Karbon malzemenin esnemezlik olarak X0 yada X9'un üstünde bir değer vereceğini pek zannetmiyorum.

Bu test açıkca şunu gösteriyor; Shimano çekiş sistemlerinde, XTR'ın dan Deore''sine kadar, nerdeyse her kategoride halen lider durumda yada en mantıklı çözümleri sunuyor diyelim. Ve FSA bu karbon işini çok iyi yapıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Abi paylaşım için teşekkürler...
Özellikle bu testten sonra SLX almaya karar verdim :)
 
Geri