@Çağrı Soylu
parkur çok teknik bir parkur değil. zorluk yaşamazsınız. ama yokuş çok. ve neticede toprak olduğu için kalın lastikli bisikletlerle gelmekte fayda var 32 hacimli cyclocrosslar bile inişlerde tutmayabilir, çünkü yol çok taşlı.
para pul zaten hobi varsa anlamlı. yarın elime yeterince para geçse ilk iş bi tane özel üretim colnago siparişi vermek olur. bisiklet benim hobim. burada mesaj yazan herkesin hobisi. herkes parasını buraya harcıyor. ben harçlıklarımdan artırarak harcıyorum, birileri benden daha fazla harcıyor...
@Murat Cömez
murat abi haklısın ama insanlar için önemli olan kolay söylemek. "yurtdışında yaşayan vatandaşlarımız" demek hiç de cazip değil. "almancı" gayet kısa ve net. zaten sadece almanya'da yaşayanlara değil fransa'da hollanda'da avusturya'da yaşayanlara da almancı deniyor. yani mesele...
amacı dış-iç-dış şeklinde apexi alıp dönmekti. zaten gelişi ve dönüşü de bunu kanıtlıyor. karşıdan araba gelince de dışarı taşmamak için biraz daha yatırıyor, o zaman da düşüyor. olan şey de oversteer, yani önden kayma. bu tip durumlarda arkadan kayma pedal hareketiyle veya kontrayla...
sedona kadroları kimden kopyalıyor bilmiyorum ama iyi ki öyle yapıyor. gerçekten çok kaliteli kadroları var. 2012 model 611 kullanmıştım, gerçekten sağlam ve rijit bi kadroydu. hele ki o salcanonun rezil xrs030larıyla filan karşılaştırınca arada neredeyse uçurum var. kadroyu çıkardım ama satmaya...
eğer içinizde bu kadar ekonomiye ilgililer varsa ve ingilzce de okuyabiliyorlarsa şuradan başlasınlar: http://eatonak.org/EC402/page1/page1.html
23 ve 36. sayfalar arasındaki metin eminim kafalardaki birçok soruyu cevaplayacaktır.
hareketli parçaların ağırlığını düşürürsen, akıcılığı iyi hale gelir bisikletin. maşayı, gidonu, sele borusunu değiştirmek bi jantları veya aynakolu değiştirmek kadar büyük etki yapmaz.
sanırım aynakol seçiminin mantığı yol bisikleti hızında kullanabilmek. ama iş biraz da gidonda jantta ve lastikte bitiyor. o akıcılığın geleceğini düşünmüyorum. ki en başında kadro da buna müsait değil ve maşa meselesi de var. efendi gibi xtr aynakol alırdım ben olsam.
ben bu işte o kadar istekli olduklarını düşünmüyorum. kesinlikle hızlı treni övmek için çıkarılan haberlerden biridir. haberi yapan da star gazetesinden ahmet fatih erturan. artık nasıl gazeteciyse ne bir kaynak yazmış ne başka bir şey. nereden duydun, nerede okudun söyle bizahmet de inanalım...
https://www.facebook.com/groups/istanbulcycling/?fref=ts
this group of riders are best way to get used to with city traffic for you. they also have more foreingners as far as i know, it is easier for you to hang out with them compared to others.
türkiye'de işler böyle yürüyor. ithal edilen yabancı markalarda senede bir kez sevkiyat oluyor. merida olsun, scott olsun, cannondale olsun böyle geliyor. o sene o mallardan başka mal gelmiyor. salcano sedona gibi firmalarda senede bir kez kadroları ve diğer parçaları getirtiyor, birleştirip...
mosso'yu al bence. yol bisikletinde cannondale kullanan biri olarak söylüyorum. mtbde kadronun o kadar fark yaratacağını düşünmüyorum. tabi ben çok kısa bi süre mtb kullandım yanılıyorsam arkadaşlar beni düzeltsinler. hatta salcano kullandım mtbde ve çok da memnunum fiyat/performans olarak çok...
patencilerin yolu kapatması hiç sorun değil. kardeş kardeş gidiyoruz. sorun olan önlerine bakmamaları. yaz geleli bisiklet yoluna her çıktığımda her gün kaza atlatıyorum. hadi kardeşim arkana bakmazsın anlarım da önüne niye bakmazsın? kimi bisikletçiler de böyle ama onlarda nadiren oluyor...