benim için bisiklette önemli kadronun kirlenmesi değil. arka arttırıcının içine giren toz toprak hatta otlar..onları elimle çıkarıp bisikletin rahat bir şekilde vites değiştirmesini sağlıyorum. aynakolda da aynı sorun oluyor. ince ve uzun bir dal alarak temizliyorum. kadro temizliği de 2 bez...
@Slynast
iplerin sıkı olması rahatsız edici olabilir ama ben eğer kaskımın ipini sıkmasaydım kaza anında daha farklı sonuçlarla karşılaşabilirdim. nefes almanızı zorlaştırmayacak şekilde ama kaskın kafadayken sallanmasını önleyecek şekilde takmanızı tavsiye ederim. :in:
abicim geçmiş olsun. ben de kaskın önemini bilenlerdenim. yaklaşık 1 ay önce 50 km hızla rampa inerken virajı alamadım ve mıcıra girdim. o heyecanla frenlere asıldım ve bisiklet beni üzerinden attı. ilk önce ellerimle düşüşü yumuşatmaya çalıştım(eldiven vardı ve gerçekten işe yaradı).sonra...
uzun mesafeli yola çıkmadan önce yaklaşık 3 haftam vardı ve uzun yola çıkmam gereken mesafe 300 km ve çoğu rampa(tırmanmaydı). 5 günlük bir turdu. antrenmanımı daha çok rampa tırmanarak yaptım ve rampalar %10'u buluyordu. ilk günler o rampalarda kesildim ama 2. hafta o rampaları hiç durmadan...
bir vidyoda izlemiştim de şimdi aklıma geldi. adam otobanda bisikletiyle polislerden kaçıyordu. adam da nasıl bir biyolojik vücut vardı anlayamadım. kovalamacanın sonucu ne oldu bilmiyorum ama adam hakkını vermişti. Bu arada bilgiler çok yararlı . yavaş yavaş kadans uygulamalarına başlasam iyi...
yaklaşık bir aydır sakatım. talihsiz bir kaza geçirdim(bisiklet kazası). şimdi yavaş yavaş bisiklete binme isteği geldi. ben de yavaştan başlayayım bu programa