aslında hatalı ölçümü anlamak çokta zor değil... aynı tempoda giderken örneğin 20 km hız ile, siz tempoyu bozmadığınız halde gösterge birden 15-16 ya düşüp tekrar 20 seviyesine dönüyorsa yani ani oynamalar oluyorsa okuyucu mıknatısı bazan kaçırıyor demektir... bu okadarda önemli mi tartışılır...
abicim benim bahsettiğim şey yanlış anlaşılıyor..bahsettiğim mıknatıs ve okuyucu arasındaki mesafe değil.. tabiki, çembere veya göbeğe yakın yerleştime tur sayısı olarak farketmez, benim bahsettiğimi halil ibrahim hoca teknik olarak doğru olarak açıklamış... yani mıknatısı göbeğe yakın...
hocam cihazın altında iki metal konnektör vardır.. bir kablo ile o iki bağlantı noktasını kısa devre yapın ekran değişirse cihazda sıkıntı yoktur, bağlantı sıkıntılıdır, temasa rağmen değişim yoksa cihaz bozuktur...
daha önce tartışılmış olabilir ama hatırlatalım... bisiklet km sayacı monte ederken mıknatıslı parçayı ve karşılığını , mümkün olduğunca göbeğe yakın montelerseniz, özellikle yüksek hızlarda tetikleme kaçırma olmaz... çembere yakın monte ederseniz mıknatıslı parça tetikleme parçasının yanından...
enes kardeşim tşkr ederim, bu resim işlerinde biraz acemilik var bizde.... güzel yapmıssın... eline sağlık... abdullah hocam vites 1/1 deki görünüme bende hastayım, ama geçen gün 1/1 de yokuşu çıkarken yanımdan bir bayan yürüyüp beni geçti gitti ve ben habire pedal basıyorum, adamın biride...
hocam öndeki 4 dişliyide kullanabiliyorum... yani en büyük dişliyi de dahil. ancak ben normalde de en büyük dişliyi hiç kullanmam orta dişli bana gereken hıza ulaştırıyor..... zincirin lastiğe çarpması hiç olmadı ama teoride bu büyük bir olasılık, ancak benim şansım ön dişli grubun kadrodan...
zevk anlatılmaz hoca... hele bide şu arka dişliye son büyük dişli ilavesini yapiim... patikalardan dağa çıkmak inmek kadar zevkli....
resimdeki beyaz boru dikkatinizi çekmiştir, sormadan söyliim: köpeklere karşı ilk silah :)
:) hocam ön dişliyi en küçüğe geçirmek için orta aktarıcıda biraz ince ayar yaptım... ön en küçük arka en büyüğe kadar sorun yok, ancak arka dişli en küçük iki dişliye inince arka aktarıcı zinciri toplamada sıkıntı yaşıyor, bunu çözümü de zinciri bira iki bakla kısaltmak ama ben ön ve arka ufak...
hocam ön dişli 4 lü... parçaladığım bir arka dişliden ön tarafa ilave yaptım... önce vidalamayı denedim ama olmadı, sonrasında kaynak yaptırdım... bisikleti arazide kullanmayı sevdiğim için bunu yaptım ve gerçek arazi şartlarında çok başarılı oldum... kesinlikle çok yumuşak pedallarla ve...
vites ve çekiş sistemi ile ilgili değişik ve birazda sıradışı çalışmalar yapmaya çalışıyorum... ön dişliye ilave ettiğim küçük dişli ile çok ilginç sonuçlara ulaştım... yaklaşık 2,5 pedal çevirirken arka teker 1 tur atıyoer.... arazi ve asfaltta yaptığım denemelerde çok iyi sonuclar aldım...
soonx kardeşim, aynı meseleyi bende düşündüm... hatta bazı ön calışmalar yaptım... şöyle ki ;kablolu km saatleri cihazın altındaki 2 adet girişin birbirine temas ettirilmesi ile calısmaya baslıyor... yani teorik olarak tekerleğe giden kablonun alıcısını bır bacağına mıknatısı diğer bacağına...