Yol sorunu

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
383
Tepki
316
Şehir
ankara
Selam,

Uc-dort senedir Datca-Marmaris arasinda dag bisikleti ile antreman-keyif surusleri yapiyorum. Bu yolda ilk defa bu sene yol bisikletimi (CR1 Team) denedim. Sonuc - yolun iri tasli asfalt ozelliginden dolayi - tam bir fiyasko. Cikislarda sorun yok. Ancak bisikletin kendiliginden hizlanabildigi en zararsiz inislerde bile, surus ozelligi vibrasyonu abartili bir masaj koltuguna oturmaya benziyor. Hizlanma arttikca kontrol de azaliyor. Ankara'da daha once boyle bir terslik yasamadigim icin, bir hayli kotu bir tecrube oldu. Soru su: Bu parkur, yol bisikletine uygun degil mi? Yol bisikleti ille kaymak asfaltta mi kullanilmali? (Tour de France parkuru tamamen duz asfalt mi sozgelimi?)
 
  • Beğen
Tepkiler: bfatih
Scudo

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
İlk cevap evet uygun değil.

İkinci ise, hayır yol bisikleti kaymak gibi yollarda kullanılmak zorunda değil. Bknz. uzun parke yollar içeren 200+km yarışlar.
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@Mustafa ÇAKAR
Çok denendi ama vaz geçildi, dönüp dolaşıp geleneksele geri dönüyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Kayıt
20 Temmuz 2009
Mesaj
9
Tepki
6
Şehir
Bisikletin Uzeri
Kanimca yol bisikletleri (ozellikle karbon olanlar) duz asfaltin disi kullanima pek uygun degiller. Karbon cok saglam bir madde olsa da catladi mi cam gibi gider. Bir diger sorun da yol bisikletlerinin sert yapilari. Gecen dalginligima geldi tren yolundan hizli gectim arka vitesin ayari hemen bozuldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
383
Tepki
316
Şehir
ankara
Aslinda ben "yol bisikletini kullanmayi ne zannetmistiniz, tabii ki bu tip zorluklari da var isin, hadi yilmadan devam" gibi bir cevap almayi umud ediyordum. Ama cevaplar tesvik edici degil. Bu durumda soyle sorayim: Cumhurbaskanligi bisiklet turunun son etabi yanlis hatirlamiyorsam, Marmaris'e giden yolda kosulmustu. O yolun karakteristigi de ayni: ceviz buyuklugunde cakil ustu asfalt. Muhtemelen baska benzer etaplar da vardi bu turda. Yol bisikleti ve bisikletcisi icin ciddi riskler yok mu bu etaplarda?
 

çağdaş efe

Daimi Üye
Kayıt
5 Nisan 2008
Mesaj
200
Tepki
84
Şehir
antalya
@hakano

aslında bende yol bisikleti çok istiyorum.bu konuyu takib ediyorum
beklledim ki birisi herşeye rağmen yol bisikleti çok güzeldir desin.ama galiba yol bisikleti ülkemizin yollarına uygun değil.:(
 
  • Beğen
Tepkiler: nime ve hakano

AtilaF

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
1.187
Tepki
924
Yaş
42
Şehir
İstanbul/Nişantaşı
İsim
Atila F
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bence kötü yolda her bisikletin kullanımı kötüye gider. aksini düşünürsek kaymak bir asfaltta ise kullanım zevki ise katlanarak artacaktır. Ben yol bisikletine bindikten sonra yıllardır bisikletten başka birşey kullanıyormuşum demiştim. Bursa-Uludağ yolu gibi büyük kısmı parke taş ve yamalı-bozuk asfalttan oluşan kötü bir satıhta hızlı sayılabilecek süretlerde indim evet zaman zaman rahatsız ediyor.Ama diğer zamanlarda aldığım zevk bunu tolere etmeme yetiyor. Bu zevki değişmem başka bir bisiklete, ondan devam derim, güzel de bir bisikletiniz var tepe tepe kulanın derim :)
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@çağdaş efeÇağdaş, senden alıntı yaptım ama üstüne alınma, seninle ilgili değil.

Bir süredir yurtdışındayım, Dünyada bulunduğum, gezmeye yada iş için gittiğim ülkelerin sayısı 15. Bunların bir kısmına da bisiklet yarışı için gittim. Farklı bir çok kültür ile tanışma fırsatım oldu ve bu ülkelerin bir kısmında bisiklete bindim. Bir süredir de haftada 3-4 kez şu anda bulunduğum yerde biniyorum.

Buralarda insanlar "yollar kötü, şartlar kötü, yok yağmur yağdı, gök gürledi, vaktim yok, bisikletim kötü" gibi bahaneleri bilmiyorlar. Herkes çatır çatır bisiklete biniyor. Büyük şehirmerkezleri genelde tarihi ve adamlar yüzyıl önce geniş parke taşlı caddeler yapmışlar. Hiç birisi asvaltlanmamış. Olduğu gibi duruyor. Üstüne üstlük her yer tramvay rayları ile dolu. Ama insanlar yine de bisiklete biniyor. Hiç kimsenin de şu yollar "kaymak" gibi olsa dediğini şikayet ettiğini duymadım. Aksine tamamen sadıklar ve yolların eskisi gibi kalmasını istiyorlar.

Benim bulunduğum yer 15-20km büyük şehirin dışında. Dışardan bakında heryer kaymak gibi. Ama, kaymak gibi olan yolları kullanacaksanız, yanınızdan 100km hızla geçen kamyonlara aşina olmanız lazım. Yada 150 ile geçen motosikletlere. Bunlardan uzak duracaksanız ara yollara girmeniz lazım. Ve inanın kaymak gibi değil. Tertemiz de değil, çakılı da var kumu da. Bir çok yolda bırakın bisiklet yolunu, kenarda bisikletle gidecek yer yok. Ama kimsenin de umrunda değil.

Türkiye turunu koşanlar zaten yılda bir iki defa parke yollarda yarışıyorlar, niye yadırgasınlar? Onlar için normal.
 

Ali ALTIN

Aktif Üye
Kayıt
8 Nisan 2007
Mesaj
189
Tepki
138
Şehir
Niğde
BU tip yollarda dişli yol bisikleti lastiği takmak daha mı uygun olur?
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@Mert Dikmen

Ancak bu kadar yanlış bir cümle olabilir.. Karbon fiber'in temel özelliği "tok"luğudur.. Kompozit malzemelerin amacaı budur: yani yapıda ufak çatlaklar oluşsa bunların ilerlemesi çok yavaş olur.
Grafit halindeki "karbon" kırılgandır doğru, ama bisiklette kullanılmaz.. Kurşun kalemlerde kullanılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano ve bfatih

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@hakano

Ben de zamanında yol bisikletimi Bodrum'a götürme gafletinde bulunmuştum! Daha önce senelerce dağ bisikletiyle zevkle gezdiğim o sahilyolları tam bir eziyete dönüşmüştü! "Yol bisikleti o yollara uygun değil" dersem bence duruma cuk oturtmuş olurum! :D Tabi ki adamlar o yollarda yarışabilir, bu yarışın zorluklarından bir tanesi, sen de yarışmayı düşünüyorsan öyle yollarda antreman yapman gerekir.. Ama benim gibi zevk/spor için kullanıyorsan olayı eziyete çevirmenin bir alemi yok.
O gibi yollarda kullanmak için en azından "Cyclocross" tipi bir bisiklet lazım diye düşünüyorum.
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@burcakOldukça doğru bir açıklama.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
ben de datça marmaris arasında bisiklete biniyorum. yol bisikleti bir sene götürdüm (giant once) pürüzlü satıhlı ve oldukça dik inişler var nerdeyse %10 bisiklet 70-80 km/saat hıza kadar çıkıyor. titreşimden dolayı acaip sesler geliyor. bisiklete yazık. dağ bisikleti ise yolda keyifli değil. şehirde kullandığım 28inch aynakolu 3 yapraklı harcı alem bir bisikletim var en iyi sonucu onda aldım çatır çatır acımadan biniyorum. olanak varsa en iyi çözüm cylocross tabiki. birde yalnız girmemek şartı ile ormandaki yangın yollarında dağ bisikleti denemenizi öneririm.
 
Kayıt
20 Temmuz 2009
Mesaj
9
Tepki
6
Şehir
Bisikletin Uzeri
@burcak

Catlak bulunan karbon fiber parcalar asla ve katiyen kullanilmamali. Zaten cogunun omurboyu garantileri vardir. Hemen degistirilir. Ingilizceniz varsa Internette biraz vakit ayirip okumanizi tavsiye ederim.

Suralardan baslayabilirsiniz:
(link)
(link)
(link)

Bununla birlikte bisikletimde karbon fiber parcalar var. Normal kullanim sartlari altinda en az diger maddeler kadar saglam olduklarina son derece eminim. Benim demek istedigim sadece takir tukur yolda uzun sure sansimi denemem.

Karbon, cogu metaller gibi esneyip yamulmaz direk kirilir (cok buyuk bir guc gerekse de). Iddiamin da arkasindayim. Siz de sadece "yanlis" demek yerine altini doldurursaniz daha saglikli bir tartisma olur.
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@Mert Dikmen
Mert, açıklaman doğru değil. Burda testlerde karbon fiber boruları nasıl esnettiğimizi görsen bana hakverirsin.

Karbon da esner. Doğru miktarda esnerse kırılmaz. Titreşimli yollarda da diğerleri kadar dayanıklıdır.

Aluminyum çok ucuz bir malzeme olmasa, çelikten vaz geçilmezdi (Çünkü alu zayıf). Karbon bu kadar iyi bir malzeme olmasa hiç kimse kullanmazdı (çünkü pahalı).
 
Kayıt
20 Temmuz 2009
Mesaj
9
Tepki
6
Şehir
Bisikletin Uzeri
@gurol

Selam Gurol,

Pekcok degiskenden bahsediyoruz. Testlerini yaptiginiza gore mutlaka benden iyi biliyorsunuzdur. Materyallerin esneme tepkisi kadar, anlik guc altinda verdikleri tepkiler de var. Olayi karmasiklastiran diger nokta da carbon fiberlarin farkli yonden gelen kuvvetlere ayni tepkiyi vermemesi. Uzun lafin kisasi evet karbon fiber guclu (guvenmesem kendim kullanmam). Ancak catlakli bisiklete de binilmez.
 

Turkishflier

Aktif Üye
Kayıt
16 Eylül 2004
Mesaj
173
Tepki
143
Şehir
İzmir
Yolun durumuna göre 25 veya 28mm genişliğe sahip lastik kullanırsanız sürüş konforunuz da artar.Ben 28mm lik lastikle arnavut kaldırımlı yollarda gidiyordum yol bisikletiyle hiç sorun yaşamadan.Mıcır asfalt üstünde de 25mm iyi sonuç veriyor,tabi daha fazla konfor isterseniz 28 de kullanılabilir.
 

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
23 mm lastik ile çok kötü yollarda (stabilize) şehirler arası seyahatler yaptım. Sonuçta bir şekilde gidiyorsunuz ve her şeye rağmen dağ bisikletine kıyasla daha çok zevk alıyorum, sanırım bir tercih meselesi.

En son Edirne'ye giderken titreşimden suluğum kırıldı! Yollarımız o derece vahim durumda yani.

Ben de Turkishflier gibi 28 mm lastikle en kötü yolda bile sorunsuz gidilebileceğini düşünüyorum, cyclocross ile de keza aynı şekilde. Ancak 28 mm lastikler her kadroya takılamıyor, mesela benimkine.
İlk fırsatta bir cyclocross edinmeyi düşünüyorum. Böylece toprak yolda bile gidebileceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano