Göbeğimizi çemberimize örelim.. Resimli.. Bölüm-1..

paramedik34

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
618
Tepki
819
Şehir
Maltepe, Ümraniye, Şile
Bu konuda daha önce başlık açıldı mı bilmiyorum ama bilgimi paylaşmak istedim.. 36 delikli standart teker göbeği ile 36 delikli bir jant çemberini öreceğiz. Mümkün olduğu kadar az resim ve anlaşılır kelimelerle anlatmaya çalıştım.. Hadi kolay gelsin.

Önce malzemeler.. Burada önemli olan göbeğimizle çemberimizin ölçülerine uygun jant telinin uzunluğudur.. Bu konuyu alış veriş yaptığınız yere mutlaka danışın.. Tabi bu jant teline uygun tel başı.. Akort anahtarına takılmayın unutmuşum onu orada..
(link)
(link)

İlk önce bir telimizi göbeğin herhangi bir yerinden İÇERDEN geçiriyoruz.
(link)
(link)

Sonra bu teli jantımızın HERHANGİ BİR YERİNDEN geçirip arkada tel başı ile birleştiyoruz. Burada önemli olan tel başlarını sonuna kadar tele geçirmeyeceğiz. Tel başını iki tur kadar çevirip gevşek bırakacağız ki bu gevşeklik son teller takılırken bize lazım olacak.
(link)
(link)

Efendim yavaş yavaş gelelim işimizin inceliklerine. Gördüğünüz gibi ikinci telimizide göbeğin iç tarafından geçirirken bir göbek deliğini atlıyoruz.
(link)
(link)

Bu yeni telimizi jantımıza geçirdiğimiz ilk telimizden 4 delik ilerisine yani 4. deliğe geçirip arkadan tel başını hafifçe çevirerek yerleştiriyoruz. İlk taktığımız tel kitabın üstünde olan teldir.
(link)
(link)

Yeni bir teli içerden bir göbek deliği boş bırakarak geçiriyoruz, yine bu teli jantta ikinci taktığımız telin girdiği delikten 4 sonrasına yani 4'üncü deliğe yerleştireceğiz.
(link)
(link)

Böyle böyle 6 teli takılmış görüyorsunuz.. Devam ediyoruz..
(link)
(link)

9 adet telimizi GÖBEĞE İÇERDEN GEÇİRİP ARALARINDA BİRER GÖBEK DELİĞİ BOŞLUĞU BIRAKARAK jantlarımıza yerleştirdik. BÖYLECE JANTLARIMIZDA DA HER TELİN ARASINDA 3 ADET JANT DELİĞİ BOŞ KALDI.
(link)
(link)

Çalışmamızın en can alıcı ve hata yapılmaması gereken ilk bölümü burası işte. İkinci can alıcını durumu Bölüm-2 de göreceksiniz.
ANLATALIM: Artık tellerimizi dışarıdan içeri doğru takıyoruz. Şimdi herhangi bir boş göbek deliğine yeni telimizi geçirip bu telimizin solunda kalan ilk teli işaretliyoruz.

Ben bir kağıt parçası astım üzerine iyi anlaşılması için. Bu işaretli telin adı ANA TEL olsun.
(link)
(link)

Bu yeni teli ANA TELİN ve ANA TELİN HEMEN SOLUNDAKİ ilk telin altından geçirip ANA TELİN SOLUNDAKİ İKİNCİ TELİN ÜZERİNDEN geçiriyoruz. Telleri biraz bükebilirsiniz sorun değil..
(link)
(link)

Jant çemberinde ana teiln girdiği deliği 0(sıfır) kabul edersek, sola doğru çemberde delikleri saymaya başlıyoruz ve 10.(onuncu) deliğe bu telimizi geçiriyoruz. Resim gayet net arkadaşlar.
(link)
(link)

Yine 10.(onuncu) deliğe tel başını bir iki turla sıkmadan monte edip bırakıyoruz.
(link)
(link)

Hızımızı hiç kesimiyoruz, dışarıdan göbeğimize yeni bir tel geçirip bu telin hemen solundaki teli ANA TEL kabul edip aynı işlemi tekrarlayacağız. Ana tele yine kağıt parçası asıyorum yeniden iyi anlaşılması için.
(link)
(link)

Ve yine ana telin girdiği jant deliğine 0(sıfır) numarasını veriyorum sola doğru 10.(onuncu) delik hedefimiz. Dikkat! burada iç lastik sibop deliğini saymayın:rolleyes:
(link)
(link)

Tabi bu 10.(onuncu) deliğe giderken telimizi ana telin, ana telin solundaki ilk telin altından ve ana telin solundaki ikinci telin üzerinden gçirmeyi unutmuyoruz.
(link)
(link)

10.(onuncu) deliğe telimize çemberin arkasından tel başımızı gevşekce takıyoruz.
(link)
(link)

(link)
(link)
 
Scudo

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Jant örmeyi bilmeyenler için çok süper bir rehber.Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: paramedik34

umut52

Üye
Kayıt
10 Mart 2008
Mesaj
69
Tepki
40
Şehir
ordu
İyi güzel bir anlatım teşekkür ederim ama bu konunun tekerlekler kısmında olması gerekiyor diye düşünüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: paramedik34

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Mesaj
857
Tepki
548
Şehir
Konya
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Anlatımınız için gerçekten teşekkür ederim..Gerçekten güzel bir anlatım olmuşş..Konu sanırım tekerlek bölümüne taşınıp sabitlenir..:)....

İyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: paramedik34

paramedik34

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Temmuz 2008
Mesaj
618
Tepki
819
Şehir
Maltepe, Ümraniye, Şile
İlginize teşekkürler.. İkinci bölümü tekerler kısmında yarın oluşturacağım inşallah..

Görüşmek üzere..
 

KMCPro

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Haziran 2009
Mesaj
777
Tepki
311
Şehir
İstanbul/Bahçelievler
İsim
Kadir KAMACI
Bisiklet
Diğer
Bravooo Demekten ve Hayran Kaldım demekten baska birsey denmiyor elinize Saglık paylaşım çok kalite Teşekkürler....
 

bisikletseven

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2008
Mesaj
1.038
Tepki
1.577
Şehir
Ordu----Artvin
Bisiklet
Trek
Böyle faydalı bilgileri okumak çok güzel.:) Emeğinize sağlık devamını beklerim
 

mziyaeddin

Daimi Üye
Kayıt
9 Kasım 2006
Mesaj
363
Tepki
272
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Mehmet Ziyaeddin UYANIK
Bisiklet
Marin
Paylaşım için teşekürler. Çok iyi düşünmüşünüz elinize, emeğinize sağlık.
 

cem eroğlu

Aktif Üye
Kayıt
1 Nisan 2010
Mesaj
110
Tepki
24
Şehir
BURSA
süper anlatım bende bu konuyu arıyordum ama kafa karıştırıcı bişey bi alttan diğerinin üstünden falan ama anladım sanki :)
 

sadık özer

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2009
Mesaj
560
Tepki
158
Şehir
izmir
Bisiklet
Beldeyama
çok teşekkürler fakat karşı tarafına nasıl başlıyoruz orasını çözemedim bir türlü