Hibrid için Alivio vs Deore vs Tiagra

Hibrid için hangisi?

  • 8'li sistem (Alivio)

    Katılım: 6 21,4%
  • 9'lu sistem (Deore veya üstleri)

    Katılım: 13 46,4%
  • Yol bisikleti grubu (Tiagra, vb)

    Katılım: 9 32,1%

  • Toplam katılım
    28

gatila

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2008
Mesaj
615
Tepki
812
Şehir
çerkezköy
merhabalar
yeni başlıyorum, saçmalıyor olabilirim :) şimdiden affola
hedef: bir haftasonu İstanbul şehiriçi keşfi, diğer haftasonu Istranca ormanlarının keşfi
arada bir de kamplı uzun turlar
gönül ister çift bisiklet olsun ama henüz o bütçe yok.
-son anda aklım çelinip slick lastikli MTB'ye kaymazsam- Hibrid almayı düşünüyorum (mesela corratec x-trail cross country, veya scott sportster P3)
Benim için viteste beklediğim özellikleri önem sırasına göre yazdım. Birinci madde en önemlisi:
1) Sorunsuz çalışma
2) dayanıklılık
3) sağlamlık
4) yeri geldiğinde sürat yapabileyim
5) hızlı geçişler
6) çok vites seçeneği sunması (yani 24 yerine 27 vites seçeneği bana göre en önemsizi... dedim ya belki de saçmalıyorum)

Buna göre acep hangisini seçmeliyim?
a) 8'li sistemin en üstü olan Alivio mu?
b) 9'lu sistem mi? (deore veya üstleri)
c) Yol bisikletine ait gruplar mı? (tiagra, vb)

teşekkürler
 
Scudo

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.443
Şehir
Alanya/İstanbul
Bence 8 li sistem ama alivio da düşük bir bir model deore göre. Şahsen XTR bugün 8li de yapılsa onu tercih ederdim 9 luya göre....
 

Haşim Okyay

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Ocak 2008
Mesaj
5.192
Tepki
4.407
Şehir
İstanbul
Deore nin 8`li sistemi yokmu? Bende Deore LX kollar vardı 8`li, tarih oldular tabi şimdi epeği bir eski model. Ama Sirkeci de bulmuştum güzel bir fiyat çekmişti bana :D
Yeni başlıyorsan eğer, bence Alivio yeterli olur. Bakımını yağını eksik etmedin mi tıkır tıkır çalışır. Bende de Deore, Alivio, Acera üçlüsü var. Hiç bir sorunum yok hala.
Ama hızlı geçiş istiyorsan 9`lu sistem kullanmalısın. Sürat istersen vitesin 8`li olmuş 9`lu olmuş pek bir önemi yok, iş sende bitiyor :D

Ama bütçen varsa tabiki XT nin altına inme derim, bilemedin LX :D
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
1) Sorunsuz çalışma (Acera ve üzeri)
2) dayanıklılık (Üretim amacına uygun ortamlarda kullanıldığında bütün gruplar dayanıklıdır)
3) sağlamlık (üstteki madde ile aynı cevap)
4) yeri geldiğinde sürat yapabileyim (sürat için önce kondüsyon, sonra hafiflik, kondüsyonunuz iyi ise Deore ve üstü veya yol grupları)
5) hızlı geçişler (mutlaka 9'lu yol rublesi)
6) çok vites seçeneği sunması (yani 24 yerine 27 vites seçeneği bana göre en önemsizi... dedim ya belki de saçmalıyorum) (9'lu sistem, 8'liye oranla 1-2 vites seçeneği daha sunuyor

Gördüğünüz gibi her beklentinizin karşılığı farklı oldu.Asıl belirleyici faktör;

1) Aynakolun dişli oranları (22-32-42 mi ? yoksa 28-38-48 mi?
2) Bineceğiniz ortam daha fazla asfalt ise yol rublesi, arazi ise mtb rublesi olmalıdır.
 

slipstream

Üye
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
8
Tepki
7
Şehir
istanbul
Bence iyi ve sorunsuz bir bisiklet istiyorsan ne yap et 9 lu sistem kur.Çünkü bu gün üretilen bütün yeni parçalar 9lu sisteme göre üretiliyo ve ileride herhangi bi parçayı değişmeye kalktığında aynı parçayı yada daha gelişmiş modelini rahatlıkla bulabilirsin.8li sistemde ise ileride hiç bi alternatifin olmaz ve hatta birkaç yıl sınra bu gün mevcut olan 8li parçaların bi çoğunu bulamayabilirsin,bu da bisikletin eskidiğinde başına büyük dert olur.
Ama bütçem sınırlı diyosan Alivio'da Acera'da sorunsuz iş görür...
 

ApQ

Aktif Üye
Kayıt
3 Haziran 2007
Mesaj
103
Tepki
41
Şehir
istanbul-çapa
eğer gezi amaçlı kullanıyorsanız 8 li sistem alivio yeterli olacaktır tabi 26-36-48 dişli bir aynakolda şart bu sete, hızlı geçişleri listede 5. sıraya koymuşsunuz o halde boşuna masraf yapıp sırf prestiji için xt veya xtr gibi bi seti zorlamaya gerek yok...
bende acera setli slick lastikli mtb var önümüzdeki günlerde de 26-36-48 dişli bi alivio aynakol almayı düşünüyorum bu arada üzerindeki set 3 yıldır en ufak bi sorun yapmadı
 

gatila

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Mayıs 2008
Mesaj
615
Tepki
812
Şehir
çerkezköy
yardımcı olan herkese teşekkürler
gayet yönlendirici ve net cevaplar var
cevaplar beni deore veya lx'e yönlendiriyor
anket ise yol grubu diyor :)
28-38-48 dişli olur sanırım (ya da belki yol grubu olursa daha büyük olur, di mi?)

pekii... anket yol grubu derken, acaba neden çoğu hibrid ve tur bisikletinin üzerinde MTB grupları var? bildiğim kadarı ile az sayıda tur bisikletinde Tiagra kullanılıyor.
ya da şöyle sorayım: yol grubu neden öneriliyor?
İki seçeneğe indirirsek: Deore ile Tiagra'nın (ya da benzerlerinin) dişli oranları dışında farkı var mı?
yani başka fark yoksa, olay şu kadar basit mi:
* hızlı gitmek istiyorsan, ya da min-max hız aralığını geniş tutup, vitesler arası farkın yüksek olmasına razı isen Tiagra
* daha düşük max. hıza razı olup, daha dar min-max hız aralığında, vitesler arası küçük farklar istiyorsan Deore
yoksa bunların dışında çalışma prensiplerinde fark var mı?
 

felis911

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2006
Mesaj
1.352
Tepki
859
Şehir
ce
bakın ben hibrit bir bisiklet kullanıyordum bisiklet şuan cyclocross havasına büründü fakat takılmları tamamen bugüne kadar edindiğim tecrübeler ve biniş tarzıma göre şekillendi. olması gereken kadar sizin durumunuz da önemli benim kullandığım birleşimi yazayım arka kaset lx değiştirici deore tiagra fren vites kolları ile gayet güzel çalışıyor ön taraf sora ve 3 lü 30-42-52 başka üçlü yol bulamadığım için. eğer düz gidon kullanacaksanız 26-36-48 aynakol seçeneğini öneririm. fren vites kollarım tiagra ve çok memnunum yalnız v frenlerle olmuyor cantilever frenle kullanıyorum avid shorty 6 (türünün fiyatına göre en iyilerinden biri)
 

cazz

Daimi Üye
Kayıt
13 Nisan 2006
Mesaj
352
Tepki
112
bende bunu kullanıyorum. ayna ikili ve 42-52 yol aynası yokuşlarda biraz zor oluyor. En kısa zamanda üçlüye geçmeyi düşünüyorum.

(link)
(link)