ahmedseref
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 21 Mart 2008
- Mesaj
- 408
- Tepki
- 550
- Şehir
- İSTANBUL Çerkezköy
Yanlış vites kullanımı dişli ve zincire zarar verir. Geçenlerde yolum Delta'dan geçerken, içeri girdim. Kapının çıkışında kitapçıklar vardı. İçinde çok güzel püfler vardı. Arazide bisiklet kullanımı, rampa inme, çıkma, vs. Hızlıca sayfaları atlarken bir vites şeması gördüm ve bilmediğim bir şey öğrendim. Bilenler mutlaka vardır, bilmeyenlerin de az olmadığını düşünerek yazmaya karar verdim.
Şemada ön dişlide zincir 1. dişlideyken arkanın 1. veya 2. dişlide olması, zincir 2. dişlideyken arkanın 3. veya 4. dişlide olması, zincir 3. dişlideyken arkanın 5. veya 6. dişlide olması gerektiği yazıyordu.
Sebep: Misal ÖN 1, ARKA: 8'de olduğu zaman zincir ön dişliden çapraz bir şekilde çıkıyor ve dişlinin yenmesine sebep oluyor. Bisikletinizi ters çevirip bunları deneyip görebilirisiniz. Dişlerinizin sağlığı için önemli bir ayrıntı. Benim bisiklet 24 olduğu için ideal vitesler:
ÖN 1 ARKA 1-2-3
ÖN 2 ARKA 4-5-6
ÖN 3 ARKA 7-8
24 Vites oldu mu şimdi 11 Vites
Şemada ön dişlide zincir 1. dişlideyken arkanın 1. veya 2. dişlide olması, zincir 2. dişlideyken arkanın 3. veya 4. dişlide olması, zincir 3. dişlideyken arkanın 5. veya 6. dişlide olması gerektiği yazıyordu.
Sebep: Misal ÖN 1, ARKA: 8'de olduğu zaman zincir ön dişliden çapraz bir şekilde çıkıyor ve dişlinin yenmesine sebep oluyor. Bisikletinizi ters çevirip bunları deneyip görebilirisiniz. Dişlerinizin sağlığı için önemli bir ayrıntı. Benim bisiklet 24 olduğu için ideal vitesler:
ÖN 1 ARKA 1-2-3
ÖN 2 ARKA 4-5-6
ÖN 3 ARKA 7-8
24 Vites oldu mu şimdi 11 Vites