Kilitli Pedal ve Düz Pedal Seçimi 2008

hkn

Aktif Üye
Kayıt
28 Aralık 2007
Mesaj
169
Tepki
463
Şehir
Ankara
SPD: Bu kelime Shimano Pedal Dinamikleri anlamındadır. Kilitli bisiklet ayakkabılarının pedal çevirme performansını, bisiklet dışında konforlu ve emniyetli bir sürüş imkanı ile sağlayan entegre bir ayakkabı ve pedal sistemidir. SPD kilit sisteminin iki çeşiti vardır.

-Standart SPD sistemi: Arazi, genel amaçlı ve tur ayakkabısı şeklinde bilinir.
-SPD-SL sistemi yol kullanımı içindir. Özellikle yol yarışları için geliştirilmiştir. Oldukça hafif modelleri mevcuttur.

SPD kilitli pedal konusunda biraz teknik bilgi vermek gerekirse:
-Ayakkabı altına montajlanan kilit dilini, ayakkabı eksene paralel olacak şekilde montaj yapın.
-Kilit pedalı ilk kullanacak olanlar, pedal kilidini önceleri gevşek ayarda kullanmaları tavsiye edilir.
-Bir arkadaşınız yardımıyla, bisiklet üzerinde sabit durarak takma ve çıkartma çalışması yapınız.
-Eğer gerekliyse boş bir alanda sürüş teknikleri ve takma-çıkartma denemeleri yapınız.
-Alışma evresinde, ayagınızda kilitli pedal olduğunu aklınızda bulundurun,
-Kilit pedalı ilk kulanacak bisiklet sürücülerinin, pedala alışmadan trafiğe çıkmaları önerilmez.
-İlk kullanımdan sonra, kilit dil vidalarını tekrar sıkmanız gerekebilir.

Kolay kilitleme: pedal en alt seviyede iken, ayakkabı burnu bir kaç derece açı ile aşağı bakar şekilde kilit üzerine konur, bu şekilde kilitlenmesi daha kolay gerçekleşir.

Kolay kilit açmak: özellikle pedal en alt seviyede iken ayak topugunuzu dışa dogru çevirmeniz yeterlidir. Yine ayakkabı burnu birkaç derece aşağı bakar şekilde daha kolay gerçekleşir.

Seri ve düzgün pedal çevirmeyi ögrenmenin en basit yollarından biri, uygun zaman buldukça tek ayakla pedal çevirmektir. (Kilitli pedal gerektirir) Bu şekilde pedalı yukarı çekmek hareketine adapte olmanız sağlanır.

SPD Kilitli pedal avantajları :
-Öncellikle ayağınızın pedaldan kaymasını ve denge kayıplarını önler.
-Yağmurlu havalarda pedal kullanımını güvenlikle sağlar.
-Her iki pedalada eşit oranda güç aktarımı sağlar, bir ayağınız pedalı iterken digeri pedalı çekmek zorunda kalır. Bu da sürücüye aktif sürüş yeteneği kazandırır.
-Sürüşlerde performans artışı sağlar.
-İlk zamanlar kendinizi bisiklete bağlı hissedersiniz, bu ilk zamanlar biraz tedirginlik versede, zaman içinde kendinizi bisikletin bir parçası gibi hissedersiniz.
-Bacaklardaki itme ve çekme kuvveti ile farklı kas gruplarını çalıştırır. Yorgunluk durumlarında itme veya çekme kuvvetinde değişiklik yaparak kas gruplarına rahatlık sağlayabilirsiniz.

SPD Kilitli pedal dezavantajları:
-Alışma evresi, Ayağınızın kilitli olması nedeniyle düşme anında sorun olabilir hissi ve korkusu.
-Şehir içindeki yoğun trafikde dur-kalk durumlarında sorun yaratabilir, bu gibi durumlarda sadece tek pedalın kilitli olması, digerinin serbest şekilde kullanmanız önerilir.
-Pedala güvenmeniz ve ani durma halinde panik yapmamanız gerekiyor, yoksa harbinden düşersiniz.
-Durmanız gereken anlarda, bir kaç saniye önceden ayağınızı pedaldan çıkarın. Son ana kadar beklemeyin.

Ülkemizde bisiklet kullanıcılarının büyük çoğunluğu, kilitsiz düz pedalları kullanmaktadır. Bütün bu teknik bilgilerin uygulanabilmesi için, bisikletin size uygun yapıda olması : Kadro boyu, Sele yükseliği ve konumu, gidon açısı ve konumu çok önemlidir. Örnegin sele boyu sizin ölçülerinize göre fazla alçak olması halinde, kısa zamanda diz eklem ağrısı problemi yaşanır. Selenin çok yüksek konumda olması halinde : pedala yeteri kadar güç vermek zorlaşır, hem de kısa zamanda bacak arasında sele ağrısı oluşur. Kadro boyu ve selenin uygun konumda olması, pedal kuvvet açısını etkiler.

Verimli spor yapmanız ve bisikleti mutlu kullanmanız açısından en önemli konulardan biridir. Bu konudaki tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyoruz.

(link)
(link)
 
Scudo

karatren

Aktif Üye
Kayıt
20 Şubat 2007
Mesaj
122
Tepki
114
Şehir
istanbul
normal pedaldan spd ye geçmek istiyorum o yüzden çok yaralı bir konu oldu benim için,teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.803
Tepki
2.483
Şehir
İstanbul Bahçelievler
bilgiler için teşekkürler. Bende spd aldım yazın deneyeceğim. umarın düşmeden öğrenirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn

Koray Karaman

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2008
Mesaj
2.102
Tepki
752
Şehir
Avrupa Yakası
Paylaşımınız için teşekkürler..

SPD kullanıyorum ve düz pedalla arasında çok fark var ;)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@hakan baba

Hakan abi, bu ne güzel anlatım, sizi saygıyla selamlıyorum. Yazdığınız bütün yazıları fanatik bir taraftar gibi dikkatle izliyorum. Detaylı anlatım tarzınızı çok takdir ediyorum. Saygılarımla... :winkenlux
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn

enis57

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2007
Mesaj
403
Tepki
272
Şehir
İSTANBUL/MALTEPE
paylaşım için tşklr
bende bu ara almayı düşünüyorudüm
 

enis57

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2007
Mesaj
403
Tepki
272
Şehir
İSTANBUL/MALTEPE
arkadaşlar;
konu açılmışken pedal ve ayakkabı konusunda hesaplı çok prof olamamk kaydı ile hangi pedal ve ayakkabı tavsiye edersiniz.

şimdiden tşk
 

der76

Aktif Üye
Kayıt
13 Mayıs 2007
Mesaj
152
Tepki
149
Şehir
MERZİFON/AMASYA
bu güzel bilgilendirmeler için teşekkür ederiz hakan baba
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn

hkn

Aktif Üye
Kayıt
28 Aralık 2007
Mesaj
169
Tepki
463
Şehir
Ankara
@enis57

MTB için M540 tavsiye ederim. (Rulmanlı)
Yol bisikleti için R540 uygun olabilir, bu version oldukça populer.
Öncelikle kilit mekanizmasına karar verin ve bunu uygun ayakkabı seçin. Özellikle ayakkabıların ağırlık durumu, sürüş performansını doğrudan etkiler.

@Ediz Tevfik Özgan

Merhaba Ediz,
Eger hem mtb, hem de yol bisikletiniz varsa, iki modelde kullanmanız açısından M540 modeli uygun. Gerekirse değişkenli olarak kullanabilirsiniz. (Bu tarz kullanım, bizim grupda bir adet örnegi mevcut, herhangi bir absürd durum söz konusu degil !)

Ayrıca buradaki avantaj MTB tarzı kilite uygun ayakkabı ile gerekirse, dogada yürüyüş yapabilirsiniz. Yol bisikletinde kullanılan kilit mekanizmasının dizaynı nedeniyle, bu tarz ayakkabılar uzun yürüşlere, özellikle doğa içindeki yürüşlere uygun degil, kilit mekanizması zarar görebiliyor.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Hakan abi çok yararlı olmuş yazın teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn
Kayıt
12 Nisan 2008
Mesaj
12
Tepki
3
Şehir
Ankara
Selam arkadaşlar aranızda yeniyim.
SPD'ye geçmiş biri olarak söylüyorum: Bu iş kesinlikle asfaltı öpmeden öğrenemeyeceğim bir durum.
Haberiniz olsun.
Ben düşmeyi göze alarak başladım çok yakında bu pedalları tam anlamıyla kullanmayı öğrenicem ne kadar düşersem düşeyim vaz geçmek yok.
Düşmeyi göze alarak başlamanız ve bu durumu kabullenmeniz işiniz kolaylaştırıcaktır.
Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Baran Özkan

ultegra

Aktif Üye
Kayıt
9 Eylül 2006
Mesaj
118
Tepki
7
Şehir
istanbul
Bu spd pedalin kalini normal spor ayakkabısının altına vidalasak olmaz mı? Pedal zaten pahalı bi de ayakkabısı daha pahalı. Ben çok bi fark olmayacağını sanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: erhan.d

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
öyle olmaz cok fark eder, ayakabından da olursun sonra.sende ayakbının ucuz modelinden al ozman bisiklet sürmenin ne kadar fark etcegini anlarsır.
 

gültekin

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ocak 2008
Mesaj
446
Tepki
267
Şehir
Antalya
İsim
Ahmet Gültekin Gültepe
Bisiklet
Specialized
@kerem_nurgür

Bana kalırsa spd den korkacak birşey yok, spd pedal nedeniyle düştüğümü hiç hatırlamıyorum. Sadece başlangıçta spd kullandığınızı unutmayın yeter, zaten bir süre sonra spd kullanımı şartlı refleks haline geliyor.
 

M.Haktan Derin

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2006
Mesaj
683
Tepki
79
Şehir
Malatya
Paylasım icin tesekkurler ... Bir sorum olacak ben spd kullanıyorum yeni basladım sayılır en yumusak seviyede suanda seviyeyi artırmanın yani sertlestirmenin herhangi bir avantajı varmı yoksa sadece daha zor kurtulmayı mı saglıyor ? tesekkurler simdiden ...
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
tabiki çıkmayı zorlaştırıyor ama çıkmanın zorlaşmasıyla pedala olan güç aktarımı artıyor haliyle... Ve dah yüksek kontrol sağlıyorsunuz... Zamanla kullandıkça zaten sizce sertleştirme ihtiyacı hissedeceksinizdir kendiliğinizden...
 

NightHawk

Aktif Üye
Kayıt
2 Mayıs 2008
Mesaj
186
Tepki
128
Şehir
Ankara 100.Yıl
Bu yazınızı okuduktan sonra ben de geçtim, şehir içinde trafikte de kullandım , Allaha şükür yabancılık çekmedim ve düşmedim. Herkese tavsiye ederim korkacak bir durum yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: hkn