Yol Bisikletçileri İçin Üç Esaslı Tüyo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Profesyonel sporcular zamanla otomotikleşen basit teknikler geliştirirler.. Golften tutun da atıcılığa kadar tüm sporlarda zamanında öğrenilip motor davranış haline gelen püf noktaları vardır.
Profesyonel yol bisikletçileri de kendilerini bisiklet üstünde diğerlerinden farklı gösteren karateristikler geliştirirler. Bu yalnızca görünüşten ibaret değildir. Diğer sporların aksine bisiklete bindiğiniz zaman tekniğiniz daha çarpıcıdır. Profesyonellik aynı zamanda stil ve teknik kadar maksimum güvenlik de demektir.

Bu tüyolardan birkaç tanesi için aşağıdaki adımlara göz atalım…


1.Rahatlayın.

Yüz. Eğer yüzünüz gerginse bunu vücudunuzdaki bütün kaslar izleyecektir. Yüzünüzü ve boyun kaslarınızı rahatlatmaya çalışın. Çene kaslarınızı açın. Dişlerinizi sıkmayın.


Kambur durmayın. Gergin sürücüler neredeyse kulaklarını örtene kadar sırtlarını kamburlaştırırlar. Omuzlarınızı boynunuza kadar serbest bırakın. Tehlikeden kaçan bir kaplumbağa gibi durmayın.


Gidonu Hafifçe kavrayın. Dirseklerinizi biraz kıvırın ve kollarınızın ön bölümleriyle ellerinizi rahat bırakın. Bir yere vurma veya düşüş durumunda gevşek kollar olası bir ön tekerleğe çarpma tehlikesini absorbe edecektir. Çizginizi koruyun ve kontrolü elden bırakmayın.




2.Rahatça Pedal Basın
Pedal çevirme tekniği başlangıçta zor gibi görünse de birkaç temel tüyoyla bunu kolaylaştırabiliriz. İşte nasıl esnek pedal çevirebileceğiniz hakkında ipuçları:


Alıştırmaya yavaştan başlayın. Dakikada 90 ila 110 arası hızlı kadans, gelişim için etkili ve teknik için yardımcıdır. Fakat ayaklarınız çabuk alışsa bile beyninizi bu hızlı gidiş fikrine alıştırmak zordur. Alıştırmaya dakikada 60-70 rpm ile başlayın, bu ilerde yüksek hıza konsantre olmanızı kolaylaştıracaktır.


Çamuru hatırlayın.Üç kez Fransa Turu’nu kazanan Greg Le Mond bu tüyoyu 1985’te vermişti, hala çok etkilidir: Ayağınızı pedaldan yukarı doğru çektiğinizde aslında çamura battığınızı ve ayağınızı çamurdan kurtarmaya çalıştığınızı düşünün. Bu daha fazla güç vererek seri pedal çevirmenize yardımcı olacaktır.


Gidonu yakalayın. Ayağınız pedalın en yüksek kısmına geldiğinde sanki gidona dokunmak istercesine dizinizi ileri doğru kaldırın. Bu pedal devrinin en zayıf noktasına güç verecektir.






3. İyileşme sürecini hızlandırın.
Bir etap yarışçısının yaptığı gibi antrenman sonrası iyileşme sürecini hızlandırın…

Bol sıvı alın. Vücudunuzdaki sıvının %1’lik kaybı bile performansınızdan ödün vermeniz anlamına gelir. Bisiklet üstünde olduğunuz her saat en az bir şişe sıvı tüketmelisiniz. Biniş sonrası kaybettiğiniz kilo yerine konana kadar sıvı almalısınız. Eğer her gece en az iki kere tuvaletin yolunu tutmuyorsanız yeterince sıvı almıyorsunuz demektir.

Glikojen Depolarını Doldurun:. 68 kiloluk bir bisikletçi antrenman sonrası 2 saat içinde günde 80 ila 100 gr. karbonhidrata ihtiyaç duyar.. Bir enerji barı 40 gr., muz 60 gr. karbonhidrat barındırır.

Dinlenin. Profesyonel bisikletçiler genellikle günde 9-10 saat uyurlar ve antrenman sonrası kısa bir uyku süreleri daha vardır. Biz bunu gerçek hayatta çalıştığımız ve patronumuza hesap vermek zorunda olduğumuz için yapamayız. :) Ama iyileşme için yeterli dinlenme çok önemlidir. Günde en az 8 saat uyumaya çalışın. Yapabilirseniz öğlen 15 dakika güç uykusuna yatın.


roadbikerider.com
 
Scudo

ali_gülcan

Daimi Üye
Kayıt
29 Temmuz 2006
Mesaj
218
Tepki
58
çok teşekkürler zuhal bu yabancı kaynakların çevrilmesi bizler için çok önemli devamını bekliyoruz.
 

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
teşekkürler.Yol bisikletçiliği içinde önemli bilgiler dağ bisikletçiliği içinde.
 

msd_57

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ağustos 2006
Mesaj
1.382
Tepki
487
Şehir
Avrupa Yakası
Guzel betimlenmis ve anlasilir bir sekilde yazilmis faydali bir konu olmus.

Maddelerden biri aradan cikartilmayacak kadar onemli !..

Tesekkurler.
 

simplonmurat

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2007
Mesaj
737
Tepki
336
Şehir
Evka-6 / İZMİR
İsim
Murat ALTINCAN
Bisiklet
Simplon
Teşekkürler.Gerçekten faydalı bir bilgi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Mert Bağcılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ağustos 2007
Mesaj
1.789
Tepki
1.214
Şehir
Eyüp, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Paylaşım için çok teşekkürler..

Şu ayağımızı çamurdan kurtarırmış gibi hissetmeyide yeni öğrendim ve çok mantıklı geldi...
 

Ahmet Gökdere

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mart 2006
Mesaj
1.430
Tepki
2.494
Şehir
istanbul-kartal
moderatör arkadaşın ellerine sağlık emek harcamış ancak bazı yerlerde sanırım mantık hataları var
pedal çevirirken mümkünse 70 devirin altına inmemek lazım çünkü bu sınırın altında diz ekleminize gereğinden fazla yük biner ve diz eklemi problemleri ortaya çıkabilir

çamur konusu ise şöyle sanırım , ayağınızı çamurdan çekmek değilde ayağınıza bulaşmış çamuru kaldırım gibi bi yerde kazırsınız ya o şekilde ayağınızı çekmek(pedal çevirirken ayağı çekme kısmında geçen bişey)
68 kilololuk bi bisikletçi sanırım varsa mtb yarışçısı olmalı heralhalde ama varsa da günde 80-100 gr kısmında bir cümle düşüklüğüolmuş tam anlaşılmıyor

yanlış anlamalarımı düzeltirseniz yeni başlayan arkadaşlara ve benim gibilere daha faydalı olur sanırım
 

Eduardo Bianchi

Daimi Üye
Kayıt
22 Ekim 2004
Mesaj
370
Tepki
358
Yaş
50
Şehir
Beykoz / İstanbul
İsim
Eduardo Bianchi
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Colnago
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bilgileri bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim Zuhal hanım,

Saygılarımla,
 

Ahmet Gökdere

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mart 2006
Mesaj
1.430
Tepki
2.494
Şehir
istanbul-kartal
sevgili arkadaşlar bisiklet tutkunlarına esas olarak tabiki
yukarıdaki yazıda ciddi hatalar var diye bi iki satır yazdım yazdığıma pişman oldum, eksi puanları doldurmuşlar ki ne anlam ifade ettiğini bile bilmiyorum aslında önemsediğimden yazmıyorum, ama anladığım yazdıklarımdan hoşlanılmadığı, amaç bilgilenmekse yazılan yazıdaki yanlışların düzeltilmesi için yazmıştım körler ve sağırlar birbirini ağırlayacaksa sorun yok , bu yazımdan sonrada bol miktarda eksi puan bekliyorum şimdiden ellerinize sağlık sayın forum sakinleri:D
 

Fatih Ertörün

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Şubat 2007
Mesaj
1.266
Tepki
1.064
Şehir
izmir/bostanlı
Yapılan bir bisiklet antrenmanından sonra, alınan vitaminler, yenilen yemekteki karbonhitrat ve proteinlerin oranı,mineraller, ve uyku gerçekten çok önemli.Gün içinde yapılan antrenmandan beklenen gelişim, o öğle uykusunda oluyor.
Ayrıca, ağır bir antrenman yahut yarış günü,öğle uykusundan sonra akşamları aktif sürüşler yapmak da toparlanma süresini hızlandıran birşey.
Vücudu esnetecek doğru hareketler yapılırsa bunun da dinlenmeye olan katkısı çok olumlu.
Ama tabi bunca aktivetiyi yapmak demek işinizin bisiklet olması demek ki bu kadar vakit ayırabilmek çok zor oluyor genelde.Ama en azından haftanın bir günü(pazar günü olabilir) böyle geçirilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Hekimoğlu

Serdar Emre ACAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Kasım 2008
Mesaj
751
Tepki
361
Şehir
âksaray
Ben yol yarışlarına katıldığım zamanlarda kahvaltı yapamazdım yiyecekleri yutamazdım, heyecandan midem bulanırdı.Yarış esnasında kekle muzla geçiştirirdim.Ama ne zman heyecanlamasam ve kahvaltı yapsam kürsüde kendime yer buldum.Kahvaltı çok önemli bir olay.
 

zekili

Üye
Kayıt
9 Mart 2008
Mesaj
62
Tepki
23
Şehir
İSTANBUL
Yol bisikletçileri için çok faydalı bir paylaşım teşekkürler.
 

zeyfer mir

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2010
Mesaj
101
Tepki
23
Şehir
kayseri
bilgiler iyi olmuş teşekkürler.
bakıyorum da neredeyse hiç bilgi veren yok.
 

ocanakci

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2010
Mesaj
333
Tepki
241
Şehir
ESKİŞEHİR
Bisiklet
Lapierre
teşekkürler. gerçekten yol bisikletçi için önemli olan tüyolar.
 

Bülent ÖZER

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
3.011
Tepki
2.822
Şehir
istanbul
Bisiklet
Colnago
@zeyfer mir

Nereye baktınız ve ne bilgisi arıyorsunuz, yukarıdaki arama tuşunu kullanın bisiklet ile ilgili herşeyi bulursunuz.