CST Traveller 26x1.15 City Classic (TEST)

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Merhaba,
Yeni bir test yazımla sizlerleyim...
Bu yazıdaki incelememiz, CST 26x1.15 MTB yol lastiği, evet ölçüden de anladığınız gibi bu lastikler MTB cantlarımızla uyumlu. Bu tür ince bir lastiği uzun süredir almak istiyordum ancak ülkemize pek gelmiyordu, artık bulunabildiğini görünce son derece sevindim. Daha önce 26x1.50 boyundaki Schwalbe lastiği kullanıyordum.

İthalatçı Firma: Aslı Bisiklet
Yaklaşık perakende satış fiyatı: 13-14 ytl

http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst1.jpg
"All season compound" yazısından lastiğin 4 mevsim kullanılabilecek bir hamura sahip olduğunu anlıyoruz, gerçekten lastik bu vaadini yerine getiriyor her koşulda mükemmel bir yol tutuş sağlıyor ve yol tutuş konusunda gördüklerimin en iyilerinden birisini oluşturuyor ve değişik zeminlerde size kötü süprizler yapmıyor...


İlk İzlenimler:
Lastik çelik tel çembere sahip bu da kevlar olan modellere göre çok hafif olmayacağı izlenimini ilk baştan veriyordu, nitekim tarttığımızda 490 gr olduğunu gördüm, bu ölçüde küçük bir lastik için biraz ağır. Lastik et kalınlığı oldukça fazla, bu nedenle bu lastikle çok aşırı bir durum sözkonusu olmadığı sürece patlama şansı oldukça düşük görünüyor.

http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst3.jpg

Lastik üzerinde yanlara doğru kanallara sahip bu açıdan da benden tam puan aldı, tam düz dişsiz lastikler yerine bu şekilde hafif kanallı lastikleri öneririm zira hafif tozlu ve ıslak ortamlarda yol tutuş güvenliğini çok arttıracaktır.

http://i234.photobucket.com/albums/ee272/hakanyz/cst2.jpg

Basınç değerleri:
Lastiğin üzerinde tavsiye edilen basınç aralığı 40-80 psi arası, 40 psi bence bu incelikte bir lastik için oldukça düşük olacağını düşünüyorum, öne 60 arkaya 65 psi gibi ortalama bir basınçla şişirdim. Kilonuza göre daha fazla bir basınç seçebilirsiniz (örneğin 80 kilo ve fazla olanlar) ancak bu basınç değerinden aşağı düşmenizi pek önermem, elbette kilonuz hafifse ve devamlı olarak dümdüz, çukur olmayan bir yolda biniyorsanız basınç değerlerinde daha rahat davranabilirsiniz...

Sürüş:
Bu tür ince bir lastik ve yüksek basınçla açıkçası oldukca rahatsız bir sürüş olacak beklentisi içindeydim, ancak sürmeye başladığımda oldukça etkilendim zira son derece konforlu idi, garip gelebilir ama gayet rahat konforlu bir sürüş deneyimi yaşadım, yoldaki pürüzleri sarsıntıları yansıtması diğer kullandığım büyük lastiklere çok abartı değildi, sanırım bunun nedeni lastik hamurunun oldukça etli olması... Ancak büyük çukurlarda sizi biraz sarsıyor bu da normal, zaten bu ölçüde bir lastikle büyük çukurlara çok dikkat etmek gerekiyor çünkü lastiğin şok emme kapasitesi bildiğimiz mtb lastiklere göre çok daha sınırlı olduğu için büyük ve keskin kenarlı çukurlarda cantın zarar görmesi riski var... Bunun dışında son derece konforlu olduğunu söylemem gerekiyor.
Bu lastikle şehirde dolaşmak bir keyif, esneme çok az olduğu için pedal gücünü en az kayıpla asfalta iletiyor, çok az enerji kaybı oluyor bu sayede uzun turlar çok keyifli hale geliyor.

Yol Tutuş:
Bu lastik beni her açıdan çok etkilediğini söylemem gerekir, bunların başında da yol tutuş geliyor, lastiğin fren performansı ve çekiş performansı tek kelimeyle mükemmel, bütün zeminlerde harika fren performansı sergiliyor, kendinizi güvende hissetmenizi sağlıyor, ıslak zeminlerde fren tutuşu çok iyiydi , kuru zeminlerde de bu incelikte bir lastikten beklemeyeceğiniz bir performans sergiliyor. Aslında abartılmış gibi gelecek ama daha önce kulandığım çok daha kalın olan yol lastiklerinden ve bir ok mtb arazi lastiğinden çok daha iyi olduğunu gördüm... Yine Yıldız parkında toprakta bile çok az sürdüm orda bile hissettirmedi inceliğini ve oldukça kontrollüydü, tabii siz böyle bir şey yapmayın :)

İç lastik konusu:
Elbette bu tür ince bir lastikte ölçüsüne uygun iç lastik kullanmanız gerekiyor, eğer çok zorda kalırsanız normal büyük lastiği (içine tıkarak) kullanan gördüm ama tavsiye etmem... İzmir yarışına gittiğimde CST nin 26x1.1 iç lastiğini bulup almıştım. İStanbulda (ve diğer şehirlerde) Delta bisiklet ve bayilerinde, ayrıca bike and outdoorda michelin in 26x1.15 iç lastiğini bulmak mümkün, elbette bulabilirseniz CST tercih edin zira Michelin biraz daha pahalı

Uyarılar:
Bu tür bir lastikle şehirde kullanırken klasik kalın bir mtb lastiğe göre çok daha dikkatli olmanız gerekiyor, özellikle mazgallarda, ızgaralarlarda, yağmur oluklarında dikkatli olmak çok önemli. Yine derin çukurlar ve keskin kenarlı çukurlar cantın zarar görmesine neden olabilir, bir süre dikkat edip alıştıktan sonra bir sorun yaşamıyorsunuz.
Lastiğin fren fren performansının çok iyi olduğunu yukarda belirttim ancak yine de ince bir lastik olduğu için tedbir olarak fren mesafenizi dikkatli bir şekilde ayarlamakta ve biraz daha uzun fren mesafesi bırakmakta fayda var.

Artıları:
Çok uygun fiyat: Mükemmel fiyat/performans oranı 10/10
Her zeminde Mükemmel yol tutuş ve çekiş: 10/9
Düşük basınç değerleri.
Mükemmel sürüş konforu: 10/10
Eksileri:
Kalıbına göre biraz ağır (490 gr) : 7/10

Sonuç:
Bu lastiği şehirde bisiklet kullanan, uzun yol yapan, bisikletini ulaşım amaçlı kullanan herkese hararetle öneriyorum, asfaltta bisikletten hiç almadığınız kadar keyif alacaksınız, her türlü hava şartına uygunluğu, zevkli sportif kullanımı, konforu ve güvenilirliği ile uzun süre zevkle kullanacağınızdan eminim, yine yol yarış veya hibrit bisiklet almak istemeyen mtb de asfalt keyfi yaşamak isteyen herkese öneririm . İyi ve bol pedallı günler dilerim
Hakan Yazman
 
Scudo

abdullahabdullah

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2007
Mesaj
633
Tepki
633
Yaş
41
Şehir
ÇANAKKALE
İsim
Abdullah YEŞİLTAŞ
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kalın malzemeden olması belki yoldan gelecek darbeleri yumuşatır. Schwalbe maraton 2.00 kullanıyorum, 70psi hava vuruyorum. Schwalbe'nin tanesi 60 ytl idi. BU lastiklerin ucuz olması da hoş.Ayrıca ilerde yapacağım Saros, Bursa - Ankara yolculukları için ideal olacaktır eminim.

Bilgilendirme için sağolun.
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bende tam bu lastikler için detaylı bilgi arıyordum. Benim için çok iyi oldu. teşekkürler Hakan Abi. Yalnız bunun içine aldığımız iç lastiğin araba siboplu olanları yok mu? Nedense italyan siboba karşı bir fobim var. Hiçbir zaman şişiremiyecekmişim gibi. Siz özellikle mi italyan sibop seçtiniz. Araba sibobu ile italyan sibobun artıları eksileri nelerdir.
 

temucin90

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2007
Mesaj
2.803
Tepki
2.483
Şehir
İstanbul Bahçelievler
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim...
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Selam ben tamamiyle ince siboba geçtim, araba sibobunu kapımdan içeri dahi sokmuyorum, herkese öneririm. Araba Sibobunun benzincide şişirmek dışında avantajı yok bildiğim kadarıyla, bir de biraz daha yüksek debili hava basıyor , onun dışında bir çok sorunu var mesela genellikle vidasız olduğu için sibobun hep içeri kaçması, ayrıca bazı cantların deliğini genişletmek gerekiyor. Dediğim gibi araba sibobu son derece kullanışsız...

@soneryen
 

abdullahabdullah

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mart 2007
Mesaj
633
Tepki
633
Yaş
41
Şehir
ÇANAKKALE
İsim
Abdullah YEŞİLTAŞ
Başlangıç
1987—88
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Aslı bisiklet, bu lastiği alana ince sibop için uygun pompa verirse neden olmasın:)
İğne sibop için jant genişleteni çok gördüm ve uzun yolda iğne sibop güven veriyor. İğne sibop için kullandığım pompa arıza yaparsa gibi sorunları kafadan atarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri

fatihgüven

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2007
Mesaj
1.882
Tepki
807
Şehir
topçular/eyüp/istanbul
gzl lastik paylaşım için teşekkürler.
 

guneeymurat

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2007
Mesaj
174
Tepki
86
Şehir
izmir
slm hakan sana danışmak istediğim bir konu var bu tanıtmış olduğun lastikten bisikletimde takılı (bisan aregon xt) dış lastik olarak mükemmel sana katılıyorum ama benim sorunum jantlarım iç lastikleri özellilkle siboplara yakın kesiyor ve durduğu yerde bir anda iniyor bisikletçim 5_6 kez değiştirdi içleri ve hatta 2 şer kat ped filan kesti ama durum düzelmedi tabi jant tek kat bu durum karşısın da attım bisikleti arabaya gittim bsan fabrikasına saolsunlar yeni iki jant verdiler ama durum aynı gümmm. böyle bi durum başına geldimi ve yazında traveller in iç lastik knusundan bahsetmişsin bundan olabilirmi hoş bu sorun bisikletin orj lastikler varkende oluyordu şimdidem tşk
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
@abdullahabdullah

Zaten yazıda belirttiğim gibi Aslı bisiklet bu lastiğe uygun iç lastik getirtmemiş, ben İzmirde tesadüfen buldum, İstanbulda en yakın michelinde var, bir cheng shing de de benzer ölçü gördüm ama nerelerde satıldığını bilmiyorum.
Çevre dükkanlarda gören arkadaşlar burdan yazarlarsa nerde bulunduğunu dış lastiği alacak arkadaşlara yardımcı olabilirler. Onun dışında evdeki trainer için aldığım 3 lastiğe elimde olmadığı için shwalbe 130 gr lık lastikler den taktım biraz zor oldu içine tıkmak ama şimdilik bir sorun yok...
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Selam sorunuz öncelikle sibob vidasının iyi sıkılmamasından veya sibobun dengeli oturtulmamasından olabilir, 2. olarak bir ihtimal cantın tek kat olmasından olabilir. Bence çift kat canta geçmeyi deneyebilirsiniz, tel başları daha içerde kaldığı için içten patlama riski çok daha az olacaktır... Zaten dediğiniz gibi muhtemelen dış lastiklerle ilgili değil sorunuz, cantlarla ilgili büyük ihtimal... Kanımca cantları çift kat iyi bir cant ve iyi bir iç şerit ile sorununuz hallolacaktır...


@güneysanat
 

hogutmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2007
Mesaj
831
Tepki
907
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
ben de bu lastiğin 26*1,40'ını aldım kullanıyorum. Forumda gürsel bey ve halil ibrahim bey öneriyorlar CST'yi. Bir çift dış ve iç lastik (butyl) toplam 50 ytl verdim. Memnunum böyle güzel öneriler için kendilerine teşekkür ederim.
 

serkanayt

Üye
Kayıt
13 Haziran 2007
Mesaj
20
Tepki
11
Şehir
antalya
26*1.15 lastikle ilgili aklıma takılan birşey var şu an 26*1.5 luk dış lastik kullanıyorum. bana 1.5 dan ince lastik kullanabilmek için jantıda değiştirmem gerketiğini söylemişlerdi. şimdi bu lastiği kullana bilmek için uygun ince jant almak gerekiyormu? ( gerçi böyle jant olup olamdığını bilmiyorum :) ))). teşekkürler
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
merhabalar bu lastik için iç lastik nereden bulabilirim zira yazın erdoğanlardan aldığımı patlattım...ben de lastiği çok beğeniyorum.ağırlığını çok çaktırmamıştı.ee napalım gülü seven dikenine katlanır diyelim...
 

Bozcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2005
Mesaj
710
Tepki
1.047
Şehir
Ankara
Aynı lastigi hem rollerda hem yolda kullanıyorum. Aldıgımda bu kadar iyi yol tutacagını hiç beklemiyordum. Gercekten 10 numara. Test için teskkurler
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
@serkanayt

Merhaba, özel bir cant almak gerekmiyor, standart mtb cantına oluyor, sadece mavic tubeless cantlar normalden biraz daha geniş belki onlarda olabilir sorun bir ihtimal, ama genel %99 cantlara uyar.
Bu arada yeri gelmişken belirteyim lastik canta çok iyi oturuyor atlama zıplama yapmıyor...
 

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
ankarada nerden alanlar nerden aldılar acaba??
 

yighitjan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ocak 2007
Mesaj
1.011
Tepki
292
Şehir
Ankara/Dikmen
erdoganlardan 1.40 ını aldım ama bana biraz pahalı geldi sanki
iç lastikle beraber 50 ytl
 

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.696
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Hakan Abi araba sibopla Alexrims jantlara iğne siboplu iç lastik nasıl takılır? Yada takılır mı diye sorayım.?