Hasan Çağri
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 12 Ağustos 2006
- Mesaj
- 4.541
- Tepki
- 4.701
- Şehir
- Bostancı, İstanbul
- Bisiklet
- Specialized
Daha dün taktım canım frenlerimi... Avid Ultimate ön 160mm, arka 160mm.
Daha alışma safhasındalar kısmetse haftasonu Ankara yarışına hazır olacaklar ve gözlemlerime dayanarak size bir inceleme yazısı sunucam...
İşte Ultimate fren kollarından bir görüntü...
http://img525.imageshack.us/img525/9347/dscf3294ny6.jpg
Frenler xt centerlock rotorlarla beraber kullanıyorum şu anda... Fren seti ve rotorların toplam ağırlığı 721gr geldi yarın kablolarınıda kısaltmayı düşünüyorum biraz o zaman sanırım 10 gr daha kazanacağım... toplamda 710 gr gibi bir ağırlık olacak...
Söktüğüm v-fren seti ise fren bacakları, fren bacaklarının vidaları, kadrodaki fren pivotları, iç dış kablolar ve fren kollarıyla beraber 682gr geldi...
İlk İzlenimlerim ise şöyle ;
Fren kaliperlerinin montajı genel standart olan M5x15mm alyan vidalarla yapılıyor ve takması gayet kolay bütün disk frenlerde olduğu gibi fakar Ultimate modelinde bu vidalar titanyum. Diğer Avid modellerinde ise bu vidalar Al malzemeden yapılmış... Kollarda ise kelepçeli sistem kullanılmış ve böylece vites kolu, elcik, barend gibi ekipmanlarınızı sökmeden kolayca monte edebiliyorsunuz.
http://img509.imageshack.us/img509/3339/dscf3299ie5.jpg
Ayrıva Juicy7 modelinden itibaren kutulardan kabloları kısaltmak için gerekli parçalarında yedekleri çıkıyor, bu sayede kendiniz yada bisikletçiniz kabloları kısaltabiliyor...
Kaliper ve rotrları yerlerine taktıktan sonra sıra ayar kısmına geliyor. Zor gibi görünen sürtmeden disk fren ayarı yapmak geyet kolay. Çünkü bütün Avid modellerinde v-fren padlerindeki her yöne ayar sağlayabilen pulle sistem mevcut.
http://img157.imageshack.us/img157/7720/dscf3297qq2.jpg
Bu sistem sayesinde sadece sağa sola değil yer yöne ayar yapmanız mümkün. Jantlarınızı oturttuktan sonra Frenlerinizi biraz pompalayıp daha sonra fren kolunu basılı tutyorsunuz ve fren sıkılıyken kaliperdeki ayar vidalarını dengeli bir şekilde sıkıyorsunuz. Sonuç ise sürtmeyen disk frenleriniz kullanıma hazır...
Daha alışma safhasındalar kısmetse haftasonu Ankara yarışına hazır olacaklar ve gözlemlerime dayanarak size bir inceleme yazısı sunucam...
İşte Ultimate fren kollarından bir görüntü...
http://img525.imageshack.us/img525/9347/dscf3294ny6.jpg
Frenler xt centerlock rotorlarla beraber kullanıyorum şu anda... Fren seti ve rotorların toplam ağırlığı 721gr geldi yarın kablolarınıda kısaltmayı düşünüyorum biraz o zaman sanırım 10 gr daha kazanacağım... toplamda 710 gr gibi bir ağırlık olacak...
Söktüğüm v-fren seti ise fren bacakları, fren bacaklarının vidaları, kadrodaki fren pivotları, iç dış kablolar ve fren kollarıyla beraber 682gr geldi...
İlk İzlenimlerim ise şöyle ;
Fren kaliperlerinin montajı genel standart olan M5x15mm alyan vidalarla yapılıyor ve takması gayet kolay bütün disk frenlerde olduğu gibi fakar Ultimate modelinde bu vidalar titanyum. Diğer Avid modellerinde ise bu vidalar Al malzemeden yapılmış... Kollarda ise kelepçeli sistem kullanılmış ve böylece vites kolu, elcik, barend gibi ekipmanlarınızı sökmeden kolayca monte edebiliyorsunuz.
http://img509.imageshack.us/img509/3339/dscf3299ie5.jpg
Ayrıva Juicy7 modelinden itibaren kutulardan kabloları kısaltmak için gerekli parçalarında yedekleri çıkıyor, bu sayede kendiniz yada bisikletçiniz kabloları kısaltabiliyor...
Kaliper ve rotrları yerlerine taktıktan sonra sıra ayar kısmına geliyor. Zor gibi görünen sürtmeden disk fren ayarı yapmak geyet kolay. Çünkü bütün Avid modellerinde v-fren padlerindeki her yöne ayar sağlayabilen pulle sistem mevcut.
http://img157.imageshack.us/img157/7720/dscf3297qq2.jpg
Bu sistem sayesinde sadece sağa sola değil yer yöne ayar yapmanız mümkün. Jantlarınızı oturttuktan sonra Frenlerinizi biraz pompalayıp daha sonra fren kolunu basılı tutyorsunuz ve fren sıkılıyken kaliperdeki ayar vidalarını dengeli bir şekilde sıkıyorsunuz. Sonuç ise sürtmeyen disk frenleriniz kullanıma hazır...