Arkadaşlar bu tartışmalar bitmez, ben de kendi açımdan disk ile sorun yaşayanları çok görüyorum, mesela son yarışta Boranın düşünce diski yamulmuş yarışda hep sürterek gitmiş düzeltememiş çok enerji kaybetmiş, önceki büyük ada yarışında Kamil alev in 2007 xtr disk sistemi durduk yerde hava mı yapmış bişeyler olmuş frene hafif dokununca hemen kitliyormuş bu yüzden çok sorun çekmiş, ve daha nice insanlar, diski sürtmeyen yok gibi birşey, bu sorunları gördükçe her şartta sorunsuz vfrenlerimi daha çok sever oluyorum. Geçen kışın başında yeni antrenman cantlarımı belki kışın ormanda binince disk takarım diye göbekleri disk uyumlu seçmiştim ama bir de baktım vfrenlerim belgradda yağmur çamur süper tutuyor kuruya göre hafif azalma oluyor tutmasında o hepsi o kadar o da ilk anda oluyor sonra geçiyor, dolayısıyla disk olayı benim cephemde tarih oldu, Vfren in basit güvenilir sistemini seviyorum, bir kere disk dış darbelere çok açık ve her an zarar görebilir ve başınıza olmadık sorunlar açabilir, kaldıki bir çok insan cantı söküp takınca bile ayarları kaçıyor...
Bu arada Çağrı senin dediğin gibi basit değil, diğer bisikletlerimde dandik xc420 cantlar var yani yanakları çok süper değil ama frenlemesi harika, gördüğüm bir çok kişinin vfrenleri çoook kötü tutuyor ve çok el kuvveti gerekiyor, bir çok insan da vfren kötü diye hidroliğe geçiyor. Benim vfrenlerin kabloların boylarını ve açılandırmalarını çok iyi optimize ettiğim ve ince ayar çektiğim için gerçekten diski aratmıyor ve deneyen herkes aynı fikir paylaşıyor, zaten internette millet konuşuyormuş "... ama hakan abinin vfrenleri bir başka tutuyor diye" bende bilmiyordum geçenlerde Ercan söylediydi. Ayrıca vfren kollarının çoğunda gücü arttırma mekanizmaları var insanların bunlardan genelde haberleri yok... Bir ara "Vfrenden hidrolik disk performansı nasıl alınır" konulu bir yazı hazırlama projem var, o zaman birçok insan vfrenlerinin performansını katlarca kez arttırabilecek...
Ayrıca aklıma gelmişken de söyliyeyim, 85 kilo küsür olduğum dönemlerde dahi vfrenlerimle en dik inişlerde, en hızlı pasajlarda, en zor koşullarda her zaman tek parmakla istediğim gibi kontrol edebiliyorum ve modulasyon olsun fren kuvveti olsun son derece iyi, istediğim zamanda yine tek parmakla kazıklatabiliyorum frenlerimi, bu açıdan bakarsak gündelik kullanıcıya ballandıra ballandıra satılan dünya para dökülen hidrolik sistemlere gerçekten kaç kişinin ihtiyacı var ?
selamlar,
Hakan...