Sonunda yol'a geldim Mosso 722 - 105

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
Bisiklete dönüş hikayemi sizlerle paylaşmak isterim, okursanız ne mutlu bana. Birçoğumuzun yaşadığı çocukluk bitince bisikletin bitmesi durumunu bende yaşıyordum tâki 2.el ürün satışı yapılan bilindik bir sitede 2. el Specialized Sirrus Elite ilanını görene kadar :eek:ha: tekrar bisiklet merakım canlandı 10 yıldır çürümeye terk ettiğim Bianchi Meta-Pro bisikletimi bahar aylarında elden geçirip toparladım sonra farkettim ki bu kadro bana küçük geliyor. Malum tatlı arayış başladı ne alsam diye karar vermiştim şehir bisikleti alacaktım ama hangisini?:eek: ekipman araştırmaları markalar modeller derken indirime girmiş bir Gt traffic - 4.0 modelini satın aldım ufak geziler, alıştırmalar günlük turlar derken bir baktım gün içinde 130km leri bulan turlar yapmaya başladık fakat her yol bisikleti görüşümde diyordum benim de böyle birşey almam lazım ağırlıksız hafif keyfime göre pedallamam lazım diyordum sonunda yola geldim :p
Bisikleti Ankara yiba çarşısından aldım (satış yapan tek yer var) liste fiyatı 2400 tl ye yakın fakat hatırı sayılır bir indirim yaptılar sağolsunlar 2000 tl ye 12 taksit yaptılar, ellerinde 1 adet mavi 54 kadro 105 setli bisiklet kaldı bilgilerinize sunarım.
gelelim 4 günlük deneyimin sonuçlarına. Daha önce yol bisikleti deneyimim olmadı o yüzden akışı gidişi gibi kıyaslamalar yapamam fakat kısıtlı tecrübemi paylaşmayı borç bilirim. bisiklet adı gibi tamamen 105 serisi ekipman ile dolu (jant ve pedallar hariç) zaten aklımı çelen de bu oldu neredeyse set fiyatına bisiklet almış oldum
parça parça çektiğim fotoğraflar üzerinden detaylı anlatım yapmayı tercih ettim daha verimli oluyor
genel görüntümüz bu şekilde
(link)
(link) (link)
fren vites kolları ve hatalı sardığım gidon bandım :) gidon demişken, aklınızda bulunsun gidonun açıları son derece rahatsız şekli herhangi bir yol gidonu tipine benzemiyor ve 56 kadro bisiklet için oldukca dar en yakın zamanda 44lük standart bir yol gidonu ile değiştirmeyi düşünüyorum
(link)
maşa alünimyum, daha doğrusu bisiklet tamamen alüminyum, tek parça karbon yok. İlerleyen zamanlarda alünimyum yerine karbon kullanarak daha da hafifleştirme şansı olabilir, hazır ağırlık konusu da açılmışken bisikleti tartmadım ama tam kilolarını bildiğim arkadaşlarımın bisikletleri ile kıyasaladığımda gerçekten 9 kilonun altında olduğuna emin oldum zaten mosso nun sitesinde bu kadronun ağırlığı 1.18 kg olarak geçiyor
(link)
göbekler de set parçası olarak 105. teker grubuna tekerlerden başlayalım üstünde gelen tekerler rubena-synrix ve 25c ebatda üstün performans almanız imkansız fakat ısınma evresi için acımadan kullanılacak lastikler 25c oluşu da acemiliği bir miktar kolay atlatmanızı sağlar diye düşünüyorum. jantlar mossonun kendi üretimi çift kat alüminyum, teller ve akord başları 20 yıllık bisiklet tamir ustası bir abimin dediğine göre 5 para etmez :) jantların sibop delikleri araba sibobu için uygun genişlikte delinmiş fakat kendi üstünde 23c ye uygun presta siboplu iç lastikle geliyor
(link)(link)
aynakol ve taban birleşim kaynakları, aynakol bildiğimiz 52 dişli 105. kaynak konusunda şunları söyleyebilirim bisikletin hiçbir yerinde kaynak izi silme işlemi yapılmamış bütün jaynak noktaları etli butlu ortada duruyor. görsel olarak güzel görünmeyebilir ama benim için sağlam bağlantı noktaları daha önemli diyorsanız o etli butlu görüntü hoşunuza bile gidebilir
(link)(link)
arka vites ve ruble, bisikletin üstünde 11-25t 10 lu ruble geliyor, zincir görüldüğü gibi hg-5700, arka vitese hayran kaldım, yokuşda pedala yüklenirken sorunsuz vites düşürme sonrası yüzümde sebepsiz bir gülümseme oluyor
(link)(link)
pedal olarak da r540 veriliyor şu an ihtiyacım olmadığı için pedal setini satıyorum ilgilenen olursa 2. el bölümünde ilanımı görebilirsiniz.
(link)
sonuç olarak, baştan aşağı güncel 105 setli bir bisiklet için 2000tl oldukca keyifli bir rakam, set harci parçaları ufak tefek keyfi olarak değiştirip kendi tarzınıza göre bir bisiklet toplayabilirsiniz ve dediğim gibi bütçeyi çok sarsmadan 105 set sahibi olmak hepsinden daha güzel.
bisiklet hakkında herhangi bir sorunuz olursa sorun inceleyip detaylıca fotoğrafını çekip paylaşırım, kazasız belasız bol pedallı günler sizin olsun.
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Öncelikle yazını baştan sona okudum, güzel bir anlatım olmuş. Bisikletin güzel, hayırlısı olsun kazasız belasız bol pedallı günler dilerim.
 

Engin ATAL

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Haziran 2010
Mesaj
698
Tepki
364
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
Hayırlı olsun , güle güle kullanın
 

adapolat

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Nisan 2012
Mesaj
473
Tepki
134
Şehir
İstanbul/Edirne
Bisiklet
Carraro
hayırlı olsun bol pedallamalar :)
 
Kayıt
11 Temmuz 2013
Mesaj
374
Tepki
254
Şehir
adana
Bisiklet
Salcano
Öyle güzel anlatmışsınız ki imrendim vallahi. Hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız gönlünüzce kullanın.
 

tuna karahan

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2009
Mesaj
327
Tepki
252
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
hayırlı olsun. yokuşlarda yüklenirken vites değiştirmeyin pek. evet yapabiliyor ama çok önerilen bir hareket değil. yokuşa başlarken bütün yokuşu çıkabileceğiniz vitesi seçin ve o vitese geçin.
 
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
43
Tepki
32
Yaş
37
Şehir
Sivas/Trabzon
Bisiklet
Carraro
Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim... Ben MTB kullanıyorum ama forumda siz ve sizin gibi arkadaşların paylaştığı bu yol bisikleti fotoğraflarını gördükçe içimde bir merak duygusu oluşmuyor değil :) Henüz bir yol bisikletini deneme fırsatı bulamadım ama ilerleyen zamanda hiç belli olmaz belki bende deneme amaçlı yola gelirim :)
 

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@BF Okuru
elimden geldiği kadar yaptığım inceleme sonucunda bunlar çıktı :) teşekkür ederim
@Çağlayan
teşekkürler, gidon ve gidon bandını kırmızı beyaz kombinasyonla tamamlamayı düşünüyorum hatta jantların bir kısmına kırmızı teller de örülebilir
@Engin ATAL
teşekkür ederim
@adapolat
teşekkürler, hep beraber kazasız belasız bol pedallar olsun.
@alp değer tanrıverdi
teşekkür ederim, malum ilk defa yol bisikleti almak hem pahalı hemde karmaşık bir konu, mosso hakkında Türkiye'de pek bilgi bulunmuyor elimden geldiği kadar araştırma yapanlara yardımcı olmak istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağlayan

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@tuna karahan
Vites düşürme işi gerçekten sıkıntılı bir konu, bütün yük tırnak ucu kadar dişliye biniyor ama koşullar yeri gelince mecbur bırakıyor. Yinede öneriniz için teşekkür ederim
@Tolga ASLANTÜRK
Teşekkürler, hep beraber olsun. çevrende yol bisikleti kullanan varsa kadro boyuna falan çok bakmadan biraz kullan derim. ilk bindiğimde hızını kaybetmeyişi ve manevra becerisine hayran kaldım o sebeple 4-5 aydır araştırdım sonunda yola geldim :D
@Bilici serhat
teşekkürler :)
 
Kayıt
20 Temmuz 2013
Mesaj
43
Tepki
32
Yaş
37
Şehir
Sivas/Trabzon
Bisiklet
Carraro
Valla Utku Bey çevremdeki herkes MTB kullanıyor henüz göremedim yol bisikleti kullananı... Bu aralar bir kaç farklılaşma söz konusu bakarsınız yolcular da çıkabilir ve bende deneme fırsatı bulabilirim :) Teşekkürler ve tekrar hayırlı olsun :)
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
ilk 1000 km tecrübesi olarak eklemek istediğim bir durum daha var

80 kiloyum lastik hava basınçlarını ön 100 arka 110 olarak kullanıyorum bugün bisikletin arka lastiği evin içinde durduk yerde patladı :D lastiği söktüğüm zaman anladım ki jant ve iç lastik arasındaki şerit gevrek bir malzemeden yapılmış bu sebeple iç lastik yüksek basınç yüzünden tel başının olduğu alana doğru yönelmiş sonunda kendini ve jant şeridini delerek patlamış. iyi ki yolda giderken başıma gelmedi diye teselli buluyorum.

jant şeridi olarak birçok arkadaşım elektrik bandı çekmemi söyledi ama ben dayanamadım zefal yol jant şeridi aldım şeritleri takarken de farkettim ki mosso kendi imalatı olan bütün parçalarda oldukca düşük işçilik kullanmış, jant çapaklarını temizlerken elimi bile kesti :D
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Merhaba bisiklette olan 2 li aynakoldan memnun musnuz acaba yada olsaydı 3 lü aynakoldan mı alırdınız ben şöyle düşünüyorum bendeki mtb ile yokuş çıkarken 3 lü aynakolla çıkabiliyorum bu bisikletle çıksam daha mı zor daha mı kolay olur malum aynakol farkı var .

3 lü aynakollu mtb ile mi
2li aynakollu yol bisikleti ile mi rampalar daha kolay olur ?
 

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@Tolga Çelebi

merhaba, tabiki 2 li aynakol tırmanışlarda zorluk çıkartıyor ama durum aynakol haricinde arka dişlinin değerlerini de ilgilendiriyor işin içine biraz rakam karıştırırsak;

yol bisikleti, 39 dişli küçük aynakol yaprağı, 25 dişli en büyük ruble dişlisi, teker çapı 28". bu orantıda 1 pedal turunda arka teker 1,56 tur atar, 28" çapa göre 348cm yol alır

tahmini bir mtb bisikletde 22 dişli aynakol küçük yaprağı, 32 dişli en büyük ruble dişlisi teker çapı 26". buna göre 1 pedal turunda arka teker 0,67 tur atar 26" çapa göre 138cm yol alır

yani ortalama olarak yol bisikleti 1 turda 3 kat fark atar buda 3 katı ağır pedal demektir :D tabiki bisikletin hafifliği, lastik inceliği, verimli güç aktarımı gibi düşürücü etkenleri hesaplarsak en iyi ihtimalle yol bisikleti 2 katı daha ağır gelir, aslında ağır gelen tamamen dişli oranları yol bisikletinin dişli oranlarına göre 1 vitesi ortalama 24 vites bir mtb nin 15. vitesine falan denk gelir

3 lü aynakollarda en küçük 30 dişli oluyor rubleni de 11-28 gibi bir aralıktan seçersen bahsettiğimiz ağırlığı en aza indirmiş olursun
 

Aşkın Şentürk

Forum Demirbaşı
Kayıt
24 Ekim 2012
Mesaj
496
Tepki
100
Şehir
Izmir
Bisiklet
Mosso
@UtkuSener

Ayni durum bende de oldu, 3 kat ,elektrik bandi ile sardim. Hava olarak da yazin 105 psi uzeri basmayin bence. Ben jant seridi ibaresi gecen bir l konuda yaptigim tum islemleri resimlemistim orda da gorebilirsiniz. Ben jant yuvalarini felan da torpulemistim , ozenle sardim elektrik bandini.
 

hakan çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Ağustos 2009
Mesaj
523
Tepki
266
Şehir
Çanakkale
İsim
Hakan ÇELİK
@UtkuSener



Çok güzel ve açıklayıcı bir cevap olmuş. Aynı zamanda mtb ile yol bisikleti farkı çok iyi anlatılıyor bu metinde. Teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: UtkuSener

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@Hakan ÇELİK

teşekkürler, ayrıca bahsetmediğim oturma açısı, rüzgar direnci gibi birçok etken var, gidonun alt kısmındaki düzlükten tutup ayağa kalkınca ağırlığın çoğunu ön tekere verip arka tekerin sürtünmesini düşürerek sprinte kalkmak falan filan... böyle gider bu liste :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan çelik

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Mesaj
2.735
Tepki
3.767
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
@UtkuSener


Düşündüğüm bisiklette 50/34 ve 11/28 oranları var ikili aynakoldan başka seçim yok sizce iyi mi bu değerler bu işlerden pek anlamamda.
 

UtkuSener

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Mart 2013
Mesaj
447
Tepki
678
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
@Tolga Çelebi

günlük kullanımda tırmanış anında 34/28 oranı benim 39-25 e göre baya insaflı :) başta mutlaka farklı gelecektir ama kullandıkça alışırsın düzenli bisiklet kullananıyorsan çok zorluk çekeceğini sanmıyorum