UtkuSener
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Mart 2013
- Mesaj
- 447
- Tepki
- 678
- Şehir
- Ankara
- Bisiklet
- Trek
Bisiklete dönüş hikayemi sizlerle paylaşmak isterim, okursanız ne mutlu bana. Birçoğumuzun yaşadığı çocukluk bitince bisikletin bitmesi durumunu bende yaşıyordum tâki 2.el ürün satışı yapılan bilindik bir sitede 2. el Specialized Sirrus Elite ilanını görene kadar ha: tekrar bisiklet merakım canlandı 10 yıldır çürümeye terk ettiğim Bianchi Meta-Pro bisikletimi bahar aylarında elden geçirip toparladım sonra farkettim ki bu kadro bana küçük geliyor. Malum tatlı arayış başladı ne alsam diye karar vermiştim şehir bisikleti alacaktım ama hangisini? ekipman araştırmaları markalar modeller derken indirime girmiş bir Gt traffic - 4.0 modelini satın aldım ufak geziler, alıştırmalar günlük turlar derken bir baktım gün içinde 130km leri bulan turlar yapmaya başladık fakat her yol bisikleti görüşümde diyordum benim de böyle birşey almam lazım ağırlıksız hafif keyfime göre pedallamam lazım diyordum sonunda yola geldim
Bisikleti Ankara yiba çarşısından aldım (satış yapan tek yer var) liste fiyatı 2400 tl ye yakın fakat hatırı sayılır bir indirim yaptılar sağolsunlar 2000 tl ye 12 taksit yaptılar, ellerinde 1 adet mavi 54 kadro 105 setli bisiklet kaldı bilgilerinize sunarım.
gelelim 4 günlük deneyimin sonuçlarına. Daha önce yol bisikleti deneyimim olmadı o yüzden akışı gidişi gibi kıyaslamalar yapamam fakat kısıtlı tecrübemi paylaşmayı borç bilirim. bisiklet adı gibi tamamen 105 serisi ekipman ile dolu (jant ve pedallar hariç) zaten aklımı çelen de bu oldu neredeyse set fiyatına bisiklet almış oldum
parça parça çektiğim fotoğraflar üzerinden detaylı anlatım yapmayı tercih ettim daha verimli oluyor
genel görüntümüz bu şekilde
(link)
(link) (link)
fren vites kolları ve hatalı sardığım gidon bandım gidon demişken, aklınızda bulunsun gidonun açıları son derece rahatsız şekli herhangi bir yol gidonu tipine benzemiyor ve 56 kadro bisiklet için oldukca dar en yakın zamanda 44lük standart bir yol gidonu ile değiştirmeyi düşünüyorum
(link)
maşa alünimyum, daha doğrusu bisiklet tamamen alüminyum, tek parça karbon yok. İlerleyen zamanlarda alünimyum yerine karbon kullanarak daha da hafifleştirme şansı olabilir, hazır ağırlık konusu da açılmışken bisikleti tartmadım ama tam kilolarını bildiğim arkadaşlarımın bisikletleri ile kıyasaladığımda gerçekten 9 kilonun altında olduğuna emin oldum zaten mosso nun sitesinde bu kadronun ağırlığı 1.18 kg olarak geçiyor
(link)
göbekler de set parçası olarak 105. teker grubuna tekerlerden başlayalım üstünde gelen tekerler rubena-synrix ve 25c ebatda üstün performans almanız imkansız fakat ısınma evresi için acımadan kullanılacak lastikler 25c oluşu da acemiliği bir miktar kolay atlatmanızı sağlar diye düşünüyorum. jantlar mossonun kendi üretimi çift kat alüminyum, teller ve akord başları 20 yıllık bisiklet tamir ustası bir abimin dediğine göre 5 para etmez jantların sibop delikleri araba sibobu için uygun genişlikte delinmiş fakat kendi üstünde 23c ye uygun presta siboplu iç lastikle geliyor
(link)(link)
aynakol ve taban birleşim kaynakları, aynakol bildiğimiz 52 dişli 105. kaynak konusunda şunları söyleyebilirim bisikletin hiçbir yerinde kaynak izi silme işlemi yapılmamış bütün jaynak noktaları etli butlu ortada duruyor. görsel olarak güzel görünmeyebilir ama benim için sağlam bağlantı noktaları daha önemli diyorsanız o etli butlu görüntü hoşunuza bile gidebilir
(link)(link)
arka vites ve ruble, bisikletin üstünde 11-25t 10 lu ruble geliyor, zincir görüldüğü gibi hg-5700, arka vitese hayran kaldım, yokuşda pedala yüklenirken sorunsuz vites düşürme sonrası yüzümde sebepsiz bir gülümseme oluyor
(link)(link)
pedal olarak da r540 veriliyor şu an ihtiyacım olmadığı için pedal setini satıyorum ilgilenen olursa 2. el bölümünde ilanımı görebilirsiniz.
(link)
sonuç olarak, baştan aşağı güncel 105 setli bir bisiklet için 2000tl oldukca keyifli bir rakam, set harci parçaları ufak tefek keyfi olarak değiştirip kendi tarzınıza göre bir bisiklet toplayabilirsiniz ve dediğim gibi bütçeyi çok sarsmadan 105 set sahibi olmak hepsinden daha güzel.
bisiklet hakkında herhangi bir sorunuz olursa sorun inceleyip detaylıca fotoğrafını çekip paylaşırım, kazasız belasız bol pedallı günler sizin olsun.
Bisikleti Ankara yiba çarşısından aldım (satış yapan tek yer var) liste fiyatı 2400 tl ye yakın fakat hatırı sayılır bir indirim yaptılar sağolsunlar 2000 tl ye 12 taksit yaptılar, ellerinde 1 adet mavi 54 kadro 105 setli bisiklet kaldı bilgilerinize sunarım.
gelelim 4 günlük deneyimin sonuçlarına. Daha önce yol bisikleti deneyimim olmadı o yüzden akışı gidişi gibi kıyaslamalar yapamam fakat kısıtlı tecrübemi paylaşmayı borç bilirim. bisiklet adı gibi tamamen 105 serisi ekipman ile dolu (jant ve pedallar hariç) zaten aklımı çelen de bu oldu neredeyse set fiyatına bisiklet almış oldum
parça parça çektiğim fotoğraflar üzerinden detaylı anlatım yapmayı tercih ettim daha verimli oluyor
genel görüntümüz bu şekilde
(link)
(link) (link)
fren vites kolları ve hatalı sardığım gidon bandım gidon demişken, aklınızda bulunsun gidonun açıları son derece rahatsız şekli herhangi bir yol gidonu tipine benzemiyor ve 56 kadro bisiklet için oldukca dar en yakın zamanda 44lük standart bir yol gidonu ile değiştirmeyi düşünüyorum
(link)
maşa alünimyum, daha doğrusu bisiklet tamamen alüminyum, tek parça karbon yok. İlerleyen zamanlarda alünimyum yerine karbon kullanarak daha da hafifleştirme şansı olabilir, hazır ağırlık konusu da açılmışken bisikleti tartmadım ama tam kilolarını bildiğim arkadaşlarımın bisikletleri ile kıyasaladığımda gerçekten 9 kilonun altında olduğuna emin oldum zaten mosso nun sitesinde bu kadronun ağırlığı 1.18 kg olarak geçiyor
(link)
göbekler de set parçası olarak 105. teker grubuna tekerlerden başlayalım üstünde gelen tekerler rubena-synrix ve 25c ebatda üstün performans almanız imkansız fakat ısınma evresi için acımadan kullanılacak lastikler 25c oluşu da acemiliği bir miktar kolay atlatmanızı sağlar diye düşünüyorum. jantlar mossonun kendi üretimi çift kat alüminyum, teller ve akord başları 20 yıllık bisiklet tamir ustası bir abimin dediğine göre 5 para etmez jantların sibop delikleri araba sibobu için uygun genişlikte delinmiş fakat kendi üstünde 23c ye uygun presta siboplu iç lastikle geliyor
(link)(link)
aynakol ve taban birleşim kaynakları, aynakol bildiğimiz 52 dişli 105. kaynak konusunda şunları söyleyebilirim bisikletin hiçbir yerinde kaynak izi silme işlemi yapılmamış bütün jaynak noktaları etli butlu ortada duruyor. görsel olarak güzel görünmeyebilir ama benim için sağlam bağlantı noktaları daha önemli diyorsanız o etli butlu görüntü hoşunuza bile gidebilir
(link)(link)
arka vites ve ruble, bisikletin üstünde 11-25t 10 lu ruble geliyor, zincir görüldüğü gibi hg-5700, arka vitese hayran kaldım, yokuşda pedala yüklenirken sorunsuz vites düşürme sonrası yüzümde sebepsiz bir gülümseme oluyor
(link)(link)
pedal olarak da r540 veriliyor şu an ihtiyacım olmadığı için pedal setini satıyorum ilgilenen olursa 2. el bölümünde ilanımı görebilirsiniz.
(link)
sonuç olarak, baştan aşağı güncel 105 setli bir bisiklet için 2000tl oldukca keyifli bir rakam, set harci parçaları ufak tefek keyfi olarak değiştirip kendi tarzınıza göre bir bisiklet toplayabilirsiniz ve dediğim gibi bütçeyi çok sarsmadan 105 set sahibi olmak hepsinden daha güzel.
bisiklet hakkında herhangi bir sorunuz olursa sorun inceleyip detaylıca fotoğrafını çekip paylaşırım, kazasız belasız bol pedallı günler sizin olsun.