Hakan Yazman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 31 Ekim 2004
- Mesaj
- 3.960
- Tepki
- 5.443
- Şehir
- Alanya/İstanbul
Merhaba sevgili bisiklet dostlarım, yeni test yazım ile karşınızdayım, bu yazımda konumuz bisikletimizin sürüş karakterini, konforunu, yol tutuşunu belki en çok etkileyen öğelerden biri olan lastiklerimiz hakkında, yazıyı zevkle okuyacağınızı umuyorum, sizlerim yazımla başbaşa bırakırken bol bisikletli günler diliyorum, bisiklet hayatınızdan eksik olmasın ...
Sevgiler, saygılar
Hakan Yazman
Bu testimizde konumuz bir bisiklet lastik firması olan IRC 'nin başarılı modellerinden Mythos XC 2 ...
http://www.irctire.com/tires/images/mythos_xc_ii.jpg
Irc lastiklerinin Sitesi (link)
Mythos XC2 tanıtım sayfası: (link)
Türkiye dağıtıcısı Sektör/Efor bisiklet
Yaklaşık satış fiyatı: 18-20 eu
Mythos XC ilk defa Atlanta olimpiyat oyunlarında IRC sponsorluğunda yarışan atletler için özel olarak geliştirilmişti, lastikler performans olarak son derece tatmin ediciydi. Teknoloji olarak süper hafif CAF (Carbon Aramid Force) teknolojisi ile (kırmızı yanak versiyonlar) lastiğin karkasını oluşturan ipliklerin karbon fiber ve aramid ile güçlendirilmiştir, bu sayede genel olarak hafiflik ve sağlamlık sağlanmıştır, Mytos XC serisi günümüzde IRC firmasının en çok satan modelleri arasında gelmektedir yazımızın ilerleyen bölümlerinde bu lastiği derinlemesine inceleyeceğiz .
Irc mythos XC2 modelini yaklaşık 3 senedir kullanıyorum, öncelikli seçme nedenim antrenmanlarımda ve genel ulaşımda kullanabileceğim çabuk aşınmayacak iyi yol tutan her yerde kullanabileceğim, ucuz, hafif ve dayanıklı bir lastik olmasıydı, sonuç olarak beklentilerimden çok daha fazlasını vermişti, diğer özellikleri yanında konforlu olması da uzun mesafeleri rahatlıkla alabilmemi sağladı sunduğu konforun ve dayanıklılığın yanısıra her yönden beni memnun etmişti, özellikle Belgrad Ormanına da çok uygun olduğunu söylemem gerekir .
http://img139.imageshack.us/img139/9852/mytosnz4.jpg
Bini aşkın kilometre yapmama rağmen kayda değer bir aşınma yok...
Günümüzde Irc firmasının bu çok güzel lastiği seneler geçmesine rağmen ve biraz eski bir dizayn olmasına rağmen halen çok iyi bir alışveriş ve bir klasik olma özelliğini sürdürüyor! 2. jenerasyon diş aralıkları arttırılmış diş yapısı daha da optimize edilmiş bir doku sağlıyor. Yaklaşık 5-10 bin km yaptığım bu lastik, benim için kış aylarının vazgeçilmez demirbaş lastiği olma özelliğini korurken yaz aylarında güzel bir sürüş sağlıyor, ancak biraz yüksek rolling rezistansı (yuvarlanma direnci) biraz enerji kaybına yolaçıyor yaz aylarında, özellikle uzun mesafe binişlerinde . Yine de her şartta güvenle kullanılabilecek bir lastik olma özelliğini (all-around tire) koruyor. Piyasada genellikle 2.10 boyu bulunuyor, eğer 1.95 boyunu bulabilirseniz bunun aynı zamanda mükemmel bir çamur lastiği olabileceğini de belirtmek isterim, ne yazıkki 1.95 boyu pek ithal edilmiyor, 1.95 in konfor açısından biraz düşük olacağını söylemek gerekir ancak 2.10'a göre çok daha fazla sürat ve enerji tasarrufu sağlayacaktır.
Mytos XC2 nin en çok göze çarpan özelliği her şartta (özellikle de ıslak ortamlarda) çok iyi yol tutuşu ve dayanıklılığıdır, kışın ıslak asfaltta ve hatta kar üzerinde dahi başarıyla test ettim ve çok memnun kaldım, Belgrad ormanında yapraklar üzerindeki performansı ise gerçekten göz doldurucu idi bunu ilk Hutchinson Pytonlastiklerim ile Belgrad ormanına girdiğimde gözlemledim, Pyhtonlar yapraklar üzerinde kendini hemen bırakıvermişti mytoslar ise güvenilir bir tutuş sağlıyordu. Genel tırmanış ve teknik tırmanışta da oldukça memnun kaldığımı söylemem gerekir, iyi hava kapasitesine rağmen iyi bir teknik tırmanış kalitesi de sağlıyordu, ayrıca dik tırmanışlarda da patinaja düşürmeniz pek kolay değil...
Zayıflıklıkları:
Mytos XC nin zayıflıklarının başında ise kesiklere özellikle de yanaklarda oldukça hassas olması, keskin taşlarda ve kayalıklarda çok dikkatli olmanız gerekiyor. Lastik örgüsü 66 TPI (Trade per inch= örgü yoğunluğu, inch başına düşen iplik sayısı) ile biraz düşük bir kategoride yer alıyor kesiklere hassas olmasının nedeni bu görüşüme göre, belki CAF ile kuvvetlendirilmiş versiyon (kırmızı yanak versiyon) bu konuda ilerleme sağlamış olabilir, ancak bunu uzun uzadıya test etme imkanım olmadı.Ayrıca ıslak köklerde yine dikkat etmek gerekiyor, iyi açılanmassa kendini süratle bırakıyor ıslak köklerde. Yine kuru ortamlarda çok keskin girilen virajlarda (özellikle de toprak swichback(=dik iniş 90 dereceden keskin virajlar)) ön lastik bazen tehlike yaratabiliyor ve kendini önden bırakabiliyor. Yazın Polonezköyde test ettiğimde de çok kuru ve tozlu ortamlarda viraj alma kapasitesinin zayıf olduğunu ve fren kabiliyetinin bir nebze azaldığını gördüm...
Kullandığım katlanabilir 2.10 boyu için Basınç olarak üzerinde minimum 40 psi yazmasına rağmen genel olarak 35-38 psi larda arazide ve asfaltta güvenle ve konforla kullandığımı belirtmek isterim ( vücut kilom 75-85 kilolar arasında kullandım) genel kullanımda 2.10 boyu için genel konfor ve yol tutuş açısından 85-90 kg üzeri değilseniz maksimum 40-42 psi üzerinde kullanmanızı önermem, bu verdiğim değerlerin 2.10 boyu için olduğunun tekrar altını çizmek istiyorum, 1.95 boyunda basınç değerleri biraz daha yüksek olacaktır ve yine kilonuz arttıkça kullanmanız gereken basınç artacaktır...
IRC firması, Mtytos XC nin son yıllarda tubeles versiyonunu da çıkardı, henüz yurdumuzda pek göremediğimiz bu sürümün bilgilerini kontrol ettiğimizde 790 gr ile ağırlık olarak kategorisinde biraz yüksek olduğunu düşünüyorum ama 2.10 ve light olmayan bir versiyon için de fena sayılmaz ayrıca muhtemelen normal sürümün zayıflıklarının önüne geçilmiş olabilir bu sürümde.
Yine yurdumuzda Mythos XC nin Slick (düşük diş boylu) versiyonunu da bisiklet mağazalarında bulmak mümkün, bu lastiği de kullandığımı ve çok memnun kaldığımı belirtmek isterim özellikle arazi maraton yarışlarında Mythos XC slick i tavsiye ederim arazi koşullarında oldukça hızlı bir lastik olan Mythos XC Slick in özelliklerini başka bir testte derinlemesine inceleyeceğiz...
Özetlemek gerekirse;
MytosXcII nin avantajları:
1-Uygun fiyat: Fiyat performansı :8/10
2-Çok iyi dayanıklılık: Dayanıklılık 8.5/10
3-Güvenilirlik: 7/10
4-Ortalama Viraj alma (cornering) 6/10
5-Konforlu, iyi sürüş Konforu (2.10 boyu için) 7.5/10
6-İyi bir hafiflik (katlanabilir 2.10 için 550gr) Hafiflik puanı: 7.5/10
7-İyi Grip (yol tutuş), Fren performansı, Tırmanış performansı 7.5/10
8-Ön ve arka için değişik özel diş yapısıyla geliyor.
MytosXcII Dezavantajları:
1-Rolling rezistansı (yuvarlanma direnci) biraz yüksek (yüksek puan daha iyi): 6.5/10
2-Keskin girilen virajlarda zorlandığında önden savrulabiliyor. Cornering puanlama: 6/10
3-Ön ve arka değişik desenli lastikler olduğundan ve ülkemizde ön arka takım olarak satıldığından arka aşınca (önden daha çabuk aşındığı için) yenileme şansı olmuyor. (İthalatçı arka lastiklerden daha fazla getirirse bu sorun çözümlenebilir). ( Not: günümüzde bu sorun aşılmış olabilir bu konuda henüz dağıtıcı ile görüşmedim)...
4-Tubeless modeli gelmiyor, yurtdışında olan tubeless modeli de biraz ağır.
5-Kışın Islak ve kaygan köklerde ve odunlarda çok dikkatli kullanmak gerekiyor iyi ortalanmassa size kötü süpriz yapabiliyor, yine bir çok lastik bu tür ortamlarda zayıf kalabiliyor ama mytos da ekstra dikkat gerekiyor.
6-Keskin, sivri taşlara ve kayalara karşı oldukça hassas özellikle yanaklarda kesikler oluşabiliyor bu konuda dikkatli olunması gerekiyor.
ORTALAMA PUAN: 7.5/10
Sonuç:
Bu lastik bence bir klasik! Düşük bütçeli yarışçılar için de adeta bir nimet olduğunu belirtmem gerekir, özellikle stans sıvısı veya slime lı bir içlastik ile ekonomi yarışçıları için vazgeçilmez ve sizi uzun süre patlaksız yolda bırakmadan götürecektir. Yine dayanıklı güvenilir her koşulda yaz kış kullanabileceğiz bir lastik arıyorsanız bu lastiği hemen herkese hararetle tavsiye ediyorum, fiyat/performansından da çok memnun kalacağınızdan eminim, ister bir haftasonu savaşçısı, ister genel sehiriçi ulaşımda kullanın , isterse de arasıra araziye giren kişiler veya amatör yerel bir yarışcı olun IRC Mytos XC2 sizi her zaman memnun bırakacaktır .
Sevgiler
Hakan Yazman
Sevgiler, saygılar
Hakan Yazman
Bu testimizde konumuz bir bisiklet lastik firması olan IRC 'nin başarılı modellerinden Mythos XC 2 ...
http://www.irctire.com/tires/images/mythos_xc_ii.jpg
Irc lastiklerinin Sitesi (link)
Mythos XC2 tanıtım sayfası: (link)
Türkiye dağıtıcısı Sektör/Efor bisiklet
Yaklaşık satış fiyatı: 18-20 eu
Mythos XC ilk defa Atlanta olimpiyat oyunlarında IRC sponsorluğunda yarışan atletler için özel olarak geliştirilmişti, lastikler performans olarak son derece tatmin ediciydi. Teknoloji olarak süper hafif CAF (Carbon Aramid Force) teknolojisi ile (kırmızı yanak versiyonlar) lastiğin karkasını oluşturan ipliklerin karbon fiber ve aramid ile güçlendirilmiştir, bu sayede genel olarak hafiflik ve sağlamlık sağlanmıştır, Mytos XC serisi günümüzde IRC firmasının en çok satan modelleri arasında gelmektedir yazımızın ilerleyen bölümlerinde bu lastiği derinlemesine inceleyeceğiz .
Irc mythos XC2 modelini yaklaşık 3 senedir kullanıyorum, öncelikli seçme nedenim antrenmanlarımda ve genel ulaşımda kullanabileceğim çabuk aşınmayacak iyi yol tutan her yerde kullanabileceğim, ucuz, hafif ve dayanıklı bir lastik olmasıydı, sonuç olarak beklentilerimden çok daha fazlasını vermişti, diğer özellikleri yanında konforlu olması da uzun mesafeleri rahatlıkla alabilmemi sağladı sunduğu konforun ve dayanıklılığın yanısıra her yönden beni memnun etmişti, özellikle Belgrad Ormanına da çok uygun olduğunu söylemem gerekir .
http://img139.imageshack.us/img139/9852/mytosnz4.jpg
Bini aşkın kilometre yapmama rağmen kayda değer bir aşınma yok...
Günümüzde Irc firmasının bu çok güzel lastiği seneler geçmesine rağmen ve biraz eski bir dizayn olmasına rağmen halen çok iyi bir alışveriş ve bir klasik olma özelliğini sürdürüyor! 2. jenerasyon diş aralıkları arttırılmış diş yapısı daha da optimize edilmiş bir doku sağlıyor. Yaklaşık 5-10 bin km yaptığım bu lastik, benim için kış aylarının vazgeçilmez demirbaş lastiği olma özelliğini korurken yaz aylarında güzel bir sürüş sağlıyor, ancak biraz yüksek rolling rezistansı (yuvarlanma direnci) biraz enerji kaybına yolaçıyor yaz aylarında, özellikle uzun mesafe binişlerinde . Yine de her şartta güvenle kullanılabilecek bir lastik olma özelliğini (all-around tire) koruyor. Piyasada genellikle 2.10 boyu bulunuyor, eğer 1.95 boyunu bulabilirseniz bunun aynı zamanda mükemmel bir çamur lastiği olabileceğini de belirtmek isterim, ne yazıkki 1.95 boyu pek ithal edilmiyor, 1.95 in konfor açısından biraz düşük olacağını söylemek gerekir ancak 2.10'a göre çok daha fazla sürat ve enerji tasarrufu sağlayacaktır.
Mytos XC2 nin en çok göze çarpan özelliği her şartta (özellikle de ıslak ortamlarda) çok iyi yol tutuşu ve dayanıklılığıdır, kışın ıslak asfaltta ve hatta kar üzerinde dahi başarıyla test ettim ve çok memnun kaldım, Belgrad ormanında yapraklar üzerindeki performansı ise gerçekten göz doldurucu idi bunu ilk Hutchinson Pytonlastiklerim ile Belgrad ormanına girdiğimde gözlemledim, Pyhtonlar yapraklar üzerinde kendini hemen bırakıvermişti mytoslar ise güvenilir bir tutuş sağlıyordu. Genel tırmanış ve teknik tırmanışta da oldukça memnun kaldığımı söylemem gerekir, iyi hava kapasitesine rağmen iyi bir teknik tırmanış kalitesi de sağlıyordu, ayrıca dik tırmanışlarda da patinaja düşürmeniz pek kolay değil...
Zayıflıklıkları:
Mytos XC nin zayıflıklarının başında ise kesiklere özellikle de yanaklarda oldukça hassas olması, keskin taşlarda ve kayalıklarda çok dikkatli olmanız gerekiyor. Lastik örgüsü 66 TPI (Trade per inch= örgü yoğunluğu, inch başına düşen iplik sayısı) ile biraz düşük bir kategoride yer alıyor kesiklere hassas olmasının nedeni bu görüşüme göre, belki CAF ile kuvvetlendirilmiş versiyon (kırmızı yanak versiyon) bu konuda ilerleme sağlamış olabilir, ancak bunu uzun uzadıya test etme imkanım olmadı.Ayrıca ıslak köklerde yine dikkat etmek gerekiyor, iyi açılanmassa kendini süratle bırakıyor ıslak köklerde. Yine kuru ortamlarda çok keskin girilen virajlarda (özellikle de toprak swichback(=dik iniş 90 dereceden keskin virajlar)) ön lastik bazen tehlike yaratabiliyor ve kendini önden bırakabiliyor. Yazın Polonezköyde test ettiğimde de çok kuru ve tozlu ortamlarda viraj alma kapasitesinin zayıf olduğunu ve fren kabiliyetinin bir nebze azaldığını gördüm...
Kullandığım katlanabilir 2.10 boyu için Basınç olarak üzerinde minimum 40 psi yazmasına rağmen genel olarak 35-38 psi larda arazide ve asfaltta güvenle ve konforla kullandığımı belirtmek isterim ( vücut kilom 75-85 kilolar arasında kullandım) genel kullanımda 2.10 boyu için genel konfor ve yol tutuş açısından 85-90 kg üzeri değilseniz maksimum 40-42 psi üzerinde kullanmanızı önermem, bu verdiğim değerlerin 2.10 boyu için olduğunun tekrar altını çizmek istiyorum, 1.95 boyunda basınç değerleri biraz daha yüksek olacaktır ve yine kilonuz arttıkça kullanmanız gereken basınç artacaktır...
IRC firması, Mtytos XC nin son yıllarda tubeles versiyonunu da çıkardı, henüz yurdumuzda pek göremediğimiz bu sürümün bilgilerini kontrol ettiğimizde 790 gr ile ağırlık olarak kategorisinde biraz yüksek olduğunu düşünüyorum ama 2.10 ve light olmayan bir versiyon için de fena sayılmaz ayrıca muhtemelen normal sürümün zayıflıklarının önüne geçilmiş olabilir bu sürümde.
Yine yurdumuzda Mythos XC nin Slick (düşük diş boylu) versiyonunu da bisiklet mağazalarında bulmak mümkün, bu lastiği de kullandığımı ve çok memnun kaldığımı belirtmek isterim özellikle arazi maraton yarışlarında Mythos XC slick i tavsiye ederim arazi koşullarında oldukça hızlı bir lastik olan Mythos XC Slick in özelliklerini başka bir testte derinlemesine inceleyeceğiz...
Özetlemek gerekirse;
MytosXcII nin avantajları:
1-Uygun fiyat: Fiyat performansı :8/10
2-Çok iyi dayanıklılık: Dayanıklılık 8.5/10
3-Güvenilirlik: 7/10
4-Ortalama Viraj alma (cornering) 6/10
5-Konforlu, iyi sürüş Konforu (2.10 boyu için) 7.5/10
6-İyi bir hafiflik (katlanabilir 2.10 için 550gr) Hafiflik puanı: 7.5/10
7-İyi Grip (yol tutuş), Fren performansı, Tırmanış performansı 7.5/10
8-Ön ve arka için değişik özel diş yapısıyla geliyor.
MytosXcII Dezavantajları:
1-Rolling rezistansı (yuvarlanma direnci) biraz yüksek (yüksek puan daha iyi): 6.5/10
2-Keskin girilen virajlarda zorlandığında önden savrulabiliyor. Cornering puanlama: 6/10
3-Ön ve arka değişik desenli lastikler olduğundan ve ülkemizde ön arka takım olarak satıldığından arka aşınca (önden daha çabuk aşındığı için) yenileme şansı olmuyor. (İthalatçı arka lastiklerden daha fazla getirirse bu sorun çözümlenebilir). ( Not: günümüzde bu sorun aşılmış olabilir bu konuda henüz dağıtıcı ile görüşmedim)...
4-Tubeless modeli gelmiyor, yurtdışında olan tubeless modeli de biraz ağır.
5-Kışın Islak ve kaygan köklerde ve odunlarda çok dikkatli kullanmak gerekiyor iyi ortalanmassa size kötü süpriz yapabiliyor, yine bir çok lastik bu tür ortamlarda zayıf kalabiliyor ama mytos da ekstra dikkat gerekiyor.
6-Keskin, sivri taşlara ve kayalara karşı oldukça hassas özellikle yanaklarda kesikler oluşabiliyor bu konuda dikkatli olunması gerekiyor.
ORTALAMA PUAN: 7.5/10
Sonuç:
Bu lastik bence bir klasik! Düşük bütçeli yarışçılar için de adeta bir nimet olduğunu belirtmem gerekir, özellikle stans sıvısı veya slime lı bir içlastik ile ekonomi yarışçıları için vazgeçilmez ve sizi uzun süre patlaksız yolda bırakmadan götürecektir. Yine dayanıklı güvenilir her koşulda yaz kış kullanabileceğiz bir lastik arıyorsanız bu lastiği hemen herkese hararetle tavsiye ediyorum, fiyat/performansından da çok memnun kalacağınızdan eminim, ister bir haftasonu savaşçısı, ister genel sehiriçi ulaşımda kullanın , isterse de arasıra araziye giren kişiler veya amatör yerel bir yarışcı olun IRC Mytos XC2 sizi her zaman memnun bırakacaktır .
Sevgiler
Hakan Yazman