Sabit maşaya lastik takviyesi

Kayıt
23 Haziran 2009
Mesaj
53
Tepki
7
Şehir
İstanbul
Sabit maşalı tur bisikletim var. Bu aralar taş ve toprak yolda sürmek istiyorum bisikletimi.

İlk aklıma gelen süspansiyonlu bir maşa almak ya da bisikleti değiştirmek oldu. Fakat biraz araştırınca, farklı lastik seçenekleri ile bisikletimi araziye bir nebze daha uygun hale getirebileceğimi anladım. Kalın arazi lastikleri, baloon lastikler vs.

Bu lastik modifikasyonları ön maşa süspansiyonunun yerini tutar mı acaba?
 
Scudo

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Süspansiyondan ne beklediğinize bağlı. Toprak yol ile taşlı veya çakıllı yol farklı şeylerdir. Orta/üst seviye arazi sürüşlei yapmadığınız sürece düz maşa + 700x40C lastikler bence yeterli konforu sağlayacaktır. Ben 700x35C kullanıyorum bir sıkıntım yok. Beklentim de amortisör yaylanması değil.

Maşaya uyması konusunda maşanızın genişliği belirleyici olsa da genelde 47C'ye kadar uyumlu olması gerekir diye biliyorum. Sadece ön lastiği değil arkayıda değiştireceksiniz değil mi? kadro arka bacak ve maşa genişliğini ayrı ayrı ölçmelisiniz.
 
Kayıt
23 Haziran 2009
Mesaj
53
Tepki
7
Şehir
İstanbul
Şöyle anlatayım, taş, çakıl, pürüzlü yollarda düz maşa ve 700x30 lastikle, bileklerimde, kollarımda titreşimi hissediyorum. Tabi 60-100 psi aralıgında degisen lastigin hava durumu da titreşimi etkiliyor. Uzun bir yolda bu titreşim insanı yoruyor. Amacım bunu azaltmak. Tabi sanıyorum bir de sürüş, gidonu tutuş tekniği de bu titreşimi hissetme konusunda etkili. Bu konuda tavsiyeniz olur mu?

Uzun bisiklet turları ilanları oluyor. Mesela geçenlerde gördüğüm ve katılmak istediğim "Az bilinen antik kentler" turunda, yolun 2/3'ünün asfalt, kalan bölümünün toprak, taş yol olduğu söylenmiş, bu sebebe dayandırarak Dağ Bisikleti zorunludur demişler katılım için. Bana pek mantıklı gelmedi bu dayatma. Ya yol bisikleti ya da şehir, katlanır bisiklet gelmesin demek istiyorlar ya da süspansiyon ve kalın lastik arıyorlar.

Bu arada benim 700'lük jantlara takabileceğim en konforlu ölçü nedir?
Edit: Pardon 47'ye kadar uyumlu olabilir demişsiniz, görmedim, ölçüp kontrol edeceğim. 47'lik lastik bana nasıl bir avantaj sağlar?

Teşekkürler cevabınız için.

İki lastiği de değiştirmeyi düşünüyorum, evet.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
28 ile 35 arasında çok ciddi farklar var. Ben 28 silik lastik (asfaltta hız için), 32 ortası silik kenarları dişli ve 35 seyrek dişli (genel ve arazi kullanımı) lastikler kullanıyorum. genişlik arttıkça basıncı bir miktar daha düşürüp konforda ciddi artışlar kazanılabiliyor.

40 veya eğer kadronuz desteklerse 47C lastikler ve kelebek tur gidonu ( çift kat sargı ve jel destekli eldiven ile) sizin arazide tüm ihtiayçlarınızı karşılar ve bahsettiğiniz turu rahatlıkla çıkarır. Maalesef tur bisikletlerine cam biblo muamelesi yapılıyor hala. Tur, şehir hatta yol bisikletleri sanılanın aksine çok sağlamdır ve zorunlu tuttukları Dağ bisikletlerinin birçoğundan daha dayanıklıdır. bisikletinizin marka / modelini söylerseniz daha detaylı bilgi verebiliriz.

Lastik basınçları için asfaltta kullanacaksanız kilonuza göre azami basıncı, arazi sürüşleri için lastiğin üzerinde yazan en az değerin biraz üzerinde (fazla kilolu değilseniz) kullanırsanız asfaltta hız arazide konfor elde edersiniz.
 
Kayıt
23 Haziran 2009
Mesaj
53
Tepki
7
Şehir
İstanbul
@Tolga Günsezer

Gidon, sargı ve eldiven tavsiyenizi dikkate alacağım, bu modifikasyonun konfora etkisini düşünmemiştim.
Bahsettiğiniz gibi Türkiye'de yapılan turlarda dağ bisikleti bozuk koşullara en uygun bisiklettir ve sağlamdır intibası mevcut ne yazık ki.

Merhaba, lastik konusunda bu başlıktan devam etmeyi uygun gördüm.

(link)
 

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.553
Tepki
897
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
Sabit maşayı istediğiniz kadar modifiye edin istediğiniz performansı alamazsınız,arazideki çıkıntıları amortisör absorbe etmezse takla atarsınız.
 

ilkcan çağdaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2010
Mesaj
629
Tepki
265
Şehir
İstanbul
Amortisörün araçlarda görevi nedir?Yoldaki,arazideki...v.s. zeminlerdeki engebeleri size elinden geldiğinizce hissettirmemektir.
Süspansiyon sistemi makas olan bir araçla,süspansiyon sistemi helezonik yay olan bir araç aynımıdır?tabii ki hayır.
Bisiklette de süspansiyonlu maşa ile süspansiyonsuz maşada aynı değildir.
Doğal olarak ta süspansiyonsuz maşalı bir bisiklettede çok yorulursunuz.
Ayrıca süspansiyon maşada direksiyon arızaları daha çabuk nükseder.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
@ilkay çağda

Yazdığınız tanımda hemfikiriz. Fikirlerimizin ayrıldığı nokta 2. satırda başlıyor. Makaslı amortisörler yük taşımak için, helezonlular yolcu taşımak için tasarlanmıştır. Bu nedenle makaslı amortisörler sert olur yeterli yük olmadığı taktirde zıplatır yolculuk esnasında. Aynı şekilde helezonlu amortisöre fazla yük bindirirseniz ya patlar ya da oturur ve görevini yapamaz. Buradan da anlaşılan kullanım amacına göre geliştirilmiş aparatlardır aynı bisiklet maşalarında olduğu gibi.

Konu "amortisörsüz maşa lastik ile amortisörlü hale gelir mi" değil, verilen cevaplar da öyle. Amortisörsüz maşa lastik ve diğer unsurların değişiklikleri ile arazide eski haline göre daha uygun olur mu sorusunun cevabını arıyoruz.

Ayrıca amortisörsüz maşalı bir bisiklette daha çabuk yorulursunuz tespitinize katılmak mümkün değil. Eğer öyle olsaydı profesyonel bisiklet yarışlarında kullanılan bisikletler düz maşalı değil amortisörlü maşalı olması gerekirdi. Yarışlar yüzlerce km ve saatler sürüyor.

Sonuç olarak dağ bisikleti için mutlaka gerekli olan amortisör sürekli arazi sürüşü yapmayan diğer bisiklet türleri için bu kadar fazla gerekli değildir. Farklı yöntemlerle konfor arttırılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ygtdkc