Yol bisikleti lastik-jant ilişkisi

Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
71
Tepki
56
Şehir
eskişehir
Bildiğim kadarıyla yol lastiklerini sökmek (janttan ayrımak, lastik patladığında vs) mtb lere göre biraz daha zor oluyor.

Fakat yeni aldığım maxxis re-fuse lastiklerimi takarken bir iç lastiği pert ettim resmen. O kadar zor takılıyor ki 3 levye ile bile zorlanıyorum ve iç lastiği kıstırmamak çok zor takarken. Dün her takışımda 2-3 yerden patlattım iç lastiği 5-6 kez söküp çıkarmak zorunda kaldım. En sonunda yeni bir iç lastik taktım çok şükür hasarsız takabildim.

Bundan önceki lastiklerimde bu kadar olmasa da bayağı zor takılıyordu acaba jantlarımda mı bir problem var diye düşünmeye başladım. Çünkü markasını bile bilmiyorum jantın baya dandik bişey sanırım.

Sizde bu kadar zorlanıyor musunuz lastiği takarken? Yoksa kesin jantlarımda standart dışı bir durum var.
 
Scudo

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Ben Rubena kullanıyorum iç lastik levye bile kullanmadan çıkıyor.Lastiğin zor çıkmasının yol bisikletiyle alakası olduğunu düşünmüyorum.
 
Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
71
Tepki
56
Şehir
eskişehir
sanırım yanlış anlattım. Bahsettiğim zorluk dış lastiği çıkarırken veya takarken oluyor oluyor.
 

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Ben yanlış yazdım dış lastik levye kullanmadan çıkıyor hatta mtb'den daha kolay diyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan Kukul

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Bu genellikle kullanılan ürünün kalitesi vehatasızlığı ile ilgili bir sorun. Problem jant çemberinde ya da lastikte de olabilir. Ürünün imalatı sırasında çap mesafesindeki milimetrik bir sapma dahi lastiğin çok zor takılması ve çıkarılmasına ya da tam tersi çok kolay olmasına neden olur. Eğer ölçüler her ikisi içinde kusursuz ise normal bir şekilde elle takıp çıkartırken bir sorun yaşamazsınız çünki hatasız birbirleri üzerine otururlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan Kukul

Derya Keçeci

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2011
Mesaj
1.735
Tepki
4.127
Şehir
Ankara
İsim
Derya
Başlangıç
1970—71
Bisiklet
Fuji
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ayrıca bu işlerde pratik zamanla gelişir.Çok acele etmemek lazım.Öncelikle Quickleri söküp jantı çıkartın.Böylelikle lastiği takarken,çemberin her yanı kontrolünüzde olur.Bunun yanı sıra,yeni tip jant tellerine takılan minik levyelerden kullanın.Genellikle üçlü satılır.

Jantın iç yanaklarında levye ya da metal izleri oluşmuşsa bunlar takarken iç lastiğe zarar verir.Yüksek devirli cilalama aletleriyle pırıl pırıl düzlenir.Aynı işi 0 zımpara dediğimiz,İz bırakmayan karbon zımparası da yapar.

Son olarak ta iç lastiği dış lastikle birlikte mi takıyorsunuz,ya da dışı takıp sonra içine mi sokuşturuyorsunuz,bu kısmı da önemli.O sokuşturma işi iç lastiğe çok zarar verir.Dikkat etmekte fayda var.
 

Borell

Aktif Üye
Kayıt
4 Eylül 2009
Mesaj
112
Tepki
110
Şehir
Ankara
Benim icin her zaman farkli lastikler, farkli jantlara farkli zorluklarla takildi. Mesela continental gatorskinler mavic aksium jantlara buyuk mucadeleden sonra takilirken, gene mavic cxp 33 jantlara levyesiz takilip cikartilabiliyorlar. Bence hem lastige hemde jant profiline bagli olay. Lastigin kevlar olmasi isi bence biraz daha kolaylastiriyor birde.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar

ihtiyar

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mayıs 2005
Mesaj
1.590
Tepki
3.579
Şehir
Federal Almanya
İsim
Bülent B.
Bisiklet
Diğer
@dodeve
Forumda bu konuyla ilgili cok sayida anlatim var. Bir kismi dogru, bir kismi hatali veya eksik.
Mavic CXP33 ün levyesiz takilabilmesi, lastiklerin takilmasinin kolayligi ve zorlugunun sebebini aciklayabilmek icin cok güzel bir örnek.


Bir tane de mavic-open resmi ekleyeyim.


Görüldügü cxp33 te takilan lastik jantin en kücük capi olan ortasina kadar engelsiz inebilir. Mavic- open da ise kenara dogru bir basamak görülmekte. Yani lastik iki tarafindan ortaya dogru itilmezse, bu basamaklar üzerinde kalacagi icin en kücük cap üzerine kendiliginden inmez.

Burada elimde olan olan iki farkli yol bisikleti jantindan örnek resmi cizdim. Mavic CXP33 ve Miche Race707.
(link) [/URL]

Dis lastik takilirken, en sonunda bazi kisilerin levye kullandiklari noktaya gelince, lastigin, bu noktanin tam karsi tarafina gelen kismini elle iki tarfindan sikarak en kücük cap üzerine kaydirmalari, yeterli boslugu saglayacaktir, ve levye kullanmaya gerek kalmayacaktir.
Anladigim kadariyla, pek cok kisi, jantlarin nicin böyle bir profili oldugunu bilmediginden, lastik takarken levye kullanmakta. Ayni prensip otomobil lastiklerinde de vardir. Fakat orada lastik cok kalin ve genis oldugundan, elle sikistirmak mümkün degildir. Eger izahatlerimde anlasilmayan bir nokta varsa, vaktim oldugu bir zaman kisa bir video filmi kaydederek, nasil takildigini, daha anlasilir bir sekilde izah etmeye calisirim.
Yine benzeri bir topikte," nasil lastik tamir edilir" seklinde bir arkadas, zahmet etmis ve cok detayli bir sekilde lastik takip cikarmayi anlatmis. Sadece lastik takilirken cok önemli bir hata yaparak, önce sibobun oldugu noktanin takilmasini tekrar takrar üstelemis. Lastik takilirken, sibobun karsi tarafina gelen noktadan baslanir. Aksi taktirde dis lastigin son bölümünü jantin üzerine gecirebilmek icin, yukarida izah ettigim gibi, karsi tarafi elinizle sikistirmak istediginizde, arada sibop oldugu icin, lastigin dudaklarini jantin en kücük capi olan cukur kismina kaydirmaniz engellenir. Tabii ki o arkadasin kullandigi jant, Mavic CXP33 tipinde bir jant ise, dis lastigin karsi tarafi kendiliginden jantin en cukur, capin en kücük oldugu naoktaya iniyorsa, böyle bir sorunla karsilasmamis olabilir. Ama cizdigim resimdeki Miche Race707 tipi bir jantta büyük olasilikla basamak üzerinde kalacagi icin, lastigi, jantin üzerine gecirmek zorlasir. Bu durumda karsi tarafi iki tarafindan sikarak, lastigin dudaklarini jantin ortasindaki cukur bölüme kaydirmak, en iyi yoldur.

Muhakkak ki bazi lastikler ve bazi jantlar, digerlerine göre farkli ebattalar. Bisiklet tamirine 7 yasimda basladim. 50 senedir miktarini tahmin etmesi mümkün olmayan sayida lastik söktüm taktim. Celik jantlardan, yüksek profil jantlara kadar pek cok lastik ve jant kombinasyonunu kullandim. Lastik takarken levye kullanmanizi kesinlikle tavsiye etmiyorum, cünkü, jantlarin imalatinda bu nokta göz önünde tutulmustur.
Levye kullanip ta ic lastigini yaralayanlar maalesef olacaktir.