Başlangıç için Salcano XRS 300 Nasıl ?

fencimert

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2012
Mesaj
4
Tepki
0
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
Arkadaşlar bende yol bisikletlerine karşı bi' tutku oluştu, yol bisikleti almayı düşünüyorum. Başlangıç olarak Salcano XRS 300 nasıl bir seçim.
Genellikle uzun yollarda kullanmayı düşünüyorum.Ayırdığım bütçe 500 - 800 tl.Yeni bir üyeyim tavsiyelerinize açığım, yardımcı olursanız çok sevinirim .

Salcano XRS 300 Teknik Özellikler :
TİP : 700C YOL 14 VİTES
KADRO : HI-TEN
MAŞA : HI-TEN
ARKA VİTES : SHIMANO RD-2300
VİTES KOLU : SHIMANO A050 14 VİTES
FREN TAKIMI : CALIPER FREN
GİDON BOĞAZI : ZOOM AHEAD ALÜMİNYUM
JANT : SALCANO RACE 02 700C
LASTİK : SALCANO XRS SERİSİ 700CX23
KADRO ÖLÇÜSÜ : 17"-19"-21"

Fotoğraf : (link)
 
Scudo

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Sadece 500 lira bütçen olsaydı tamam alınabilir ama 800'e kadar çıkabiliyorsan az daha bekle xrs 800 alan al.
 
  • Beğen
Tepkiler: fencimert

fencimert

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2012
Mesaj
4
Tepki
0
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
Aklım bahsettiğin modelde kalmadı değil.Teknik özellik olarak aralarında pek bir fark göremedim.Ağırlıkları falanda yazmıyor kafam karıştı biraz, Konyada Salcano'nun bayisi falan var mı bir de bisikleti test etme fırsatım olursa daha iyi karar veririm diye düşünüyorum.
 

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
Ykbike var nenehatunun içinde ayrıca iki bisiklet arasında dağlar kadar fark var.
 

fencimert

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2012
Mesaj
4
Tepki
0
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
Hımm en iyisi gidip yerinde görmek, teşekkür ederim tavsiyen için.Bisikleti alınca tanışma fırsatımız da olur umarım.
 

Sait Hislioğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
9 Mart 2012
Mesaj
408
Tepki
212
Şehir
Kocaeli-istanbul
anladığım kadarıyla xrs300 ün kadros maşası falan hep çelik. Bu yüzden uzak dur bu bisikletten. XRS800 ü önermişler ama onun da tipi, renkleri falan çok çirkin hiç olmamış. Onların yerine bu (link) daha güzel sanki.
 

lumbers

Aktif Üye
Kayıt
3 Temmuz 2011
Mesaj
103
Tepki
23
Şehir
Bursa
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Salcano
valla bende xrs300 var memnunum günde 35 -40 km yapan birisi için ağırlık çook farketmiyor yani 1-2 kg için o fiyat farkını vermeye gerek yok zaten normal bisikletten yol biiskletine geçince o ince lastikler büyük dişliler büyük jantlar seni uçuruyor bence xrs 300 al hem sonuçta bisiklet çalınabilecek bişey çok para bağlamana gerek yok amatörsen hem karbon mu daha hızlı yoksa çelik mi diye bir makale vardı onu da oku ona göre karar ver
 

Ali.K

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ocak 2012
Mesaj
859
Tepki
488
Şehir
ankara
@kerem sezgin

Bisikletin iyi mi kötü mü olduğu sadece ağırlığına bakılarak değerlendirilmez.Bisiklet de dikkatli olunduğu taktirde çalınmaz.
 

sinan hüner

Aktif Üye
Kayıt
2 Temmuz 2011
Mesaj
184
Tepki
51
Yaş
29
Şehir
çorum
İsim
Sinan
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Geotech Air var 799 tl idi yanlış hatırlamıyorsam full alü kadro ve maşa daha hafif olacaktır xrs300 e göre
 
  • Beğen
Tepkiler: Sait Hislioğlu

Sait Hislioğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
9 Mart 2012
Mesaj
408
Tepki
212
Şehir
Kocaeli-istanbul
@kerem sezgin


İyi ki ortaya çıktı şu makale:) Ben de pek karbon taraftarı değilim ama çelik kadrolu bisiklet almak da gerçekten hammallık. En azından aluminyum kadrolu bir bisiklet alarak başlanmalı bu işe.
 

fencimert

Üye
Kayıt
22 Temmuz 2012
Mesaj
4
Tepki
0
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
Değerlendirmeleriniz için teşekkür ediyorum, gerçekten faydalı oldu benim için.Öncelikle XRS F01 iyi bir seçim fakat benim yol bisikletinde Compact gidon tercihimdir,
XRS 800 ise Sait Arkadaşımızın dediği gibi tipten kaybediyor. XRS 300 kadro ve jantlar bakımından daha hoş gözüküyor.Bahsettiğiniz makaleyi de okuduktan sonra şuan ki düşüncem XRS 300 sonuçta daha amatör seviyesindeyim ve başlangıç seviyesi olarak düşünüyorum.İlerleyen zamanlarda daha iyi modellere terfi ederim ... GEOTECH AIR modelini de araştıracam fiyatına göre özellikleri iyi gözüküyor.
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Xrs 300 kullanıyorum. Tüm yorumları ve önyargıları bilerek aldım. Yazım biraz geniş olacak, umarım okurken sıkılmazsınız.

Karl Marks diye bir alman düşünür birçok teorisi vardır, Bunlardan bir tanesi olan "Şeyleşme" hakikaten günümüz insanın davranış tarzını iyi tanımlar.

metafetişizmi-şeyleşme-yabancılaşma: bu kavramların özü şudur, gelişen kapitalizm ve emek sömürüsü neticesinde insanlar birbirleriyle olan ilişkilerini metalar yani alınıp satılan, ticari değeri olan eşyalar üzerinden yürütürler. böylece insanlar birbirlerine ve topluma yabancılaşır, şeyleşir. herhangi bir eşyaya hobi veya tutku olarak değil de ticari mal ve bunun değeri olarak bakarlar. Amaç değil de araç olarak bakarlar. En pahalı malı almak , O insanı diğerlerine nazaran daha üst sınıf bir insan haline getirir.Getirmelidir. Ödenen bunca bedelden dolayı getirse iyi olur.

Örnek vereyim. İnsanlar internete devamlı erişimin zaruri olmadığı bir durumda ise ve sadece telefon iletişiminden öteye bir ihtiyaçları yoksa, neden İ-phone veya benzeri akıllı telefon alır. ? En temel nedeni bu cihazı kendilerine layık gördükleri içindir. ama asıl neden bu alete sahip olmanın bedelini ödeyerek kendilerini İ-phone ve benzeri cihazlarından olmayan kişilerin üstünde görmektir. ( Yanımda çalıştırdığım sekreterime 750 lira aylık veririm.Bir tane yetmemiş olmalı ki , 2 İ-phonu var.Önünde 2 sabit hat olmasına rağmen sırf kullanabilmek için yemek siparişini bile kendi telefonuyla verir)

Çok yoğun trafik olan bir şehirde yaşayan insanlar neden ferrari ve benzeri araç alır. ? benzeri sebeplerden.

Geliyorum bisiklet konusuna. Üretici firma kadroyu üretir. Geri kalan aksamı , vites, sele, lastik, freni ön maşa, gidon vs vs diğer üreticilerden alır. Montajlayıp buna bir marka ve model adı verir. Bu durumda piyasada birbirinin aynı donanıma sahip ancak marka ve model adları farklı ve elbette fiyatlarıda farklı bir çok seçenek oluşur. Burada fiyat farkını markanın büyüklüğü,saygınlığı, servis ağı ve verilen garantinin çeşidi gibi , bisiklet kullanımında size avantaj sağlamayan etkenler oluşturur. ( aynen markalı bilgisayar ve toplama bilgisayar gibi ). Bizler bisiklet tercihi yaparlen önce bütçemize bakar, eğer bütçede bir sıkıntı yok ise markanın büyüklüğüne ve saygınlığına bakarız.Çünkü bu markaya sahip olmak , kullanıcısına extra saygınlık verecektir. Yanlız bisiklette durum biraz farklı.Burada tüm performans kullanıcısını performansı ile sınırlı.Yani bana dünyanın en hafif ve bileşenleri randımanlı bisikletini verseler, bu bisikletten alacağım performans benim kondüsyonum ile sınırlıdır.

İyi bir donanıma sahip bisikletle başlamak , hem form tutmanız hemde bu aktiviteyi sevebilmeniz için önemlidir.İlgi bilgiyiy, bilgide ilgiyi doğurur.Eğer sever ve kendinizi geliştirmek isterseniz, kullandığınız marka ve modelden size daha çok avantaj sağlayacak bir modele geçmeniz gayet normaldir.Ancak sevmezseniz ve fiziksel kapasiteniz bu aktiviteye yetmez ise aldığınız modelin pahalı, tanınır bir model olmasının size hiçi bir avantajı olmadığı gibi ya bir kenara atarsınız ya da zarırına elden çıkartırsınız.

Xrs 300 dünyanın 8. harikası değildir.En temel bileşenli yol bisikletidir.Ancak fiyatı en düşük modellerdende birisidir. STİ sistem vites leri olmadığı için yol bisikleti gibi değil, daha çok şehir bisikleti gibi kullanılır.Ömür tillah kullanılacak bir alette değildir.Ancak çalınırsa veya ciddi bir hasar görürse, diğer popüler markalara nazaran çok daha az bir bedelle telafi edilebilinir. Stoc hali size hitap etmiyorsa kendinize göre çok daha ucuz bedelle kişiselleştirilebilinir.Bu yüzden almak istiryorsanız ve bütçeniz bu modele yetiyorsa düşünmeyin alın. Performansınızı geliştirip bütçeyide ayarlayabiliyorsanız daha üst bir düzey bisiklet alana kadarda kullanın.Sizi üzmez. ama mucizlerde beklemeyin. Neticede en basit bileşenlerden yapılmıştır. Elleriniz benimkiler kadar büyük ise ( L beden eldiven kullanıyorsanız ) fren kolları size oldukça cılız ve güvensiz gelecektir. Bunları değiştirirseniz ( tektro marka ile değiştirdim. üzerindekinin 2 katı büyüklükte, kullanımı, frenlemeyi ve gidon kontrolünü bariz bir şekilde olumlu etkiliyor) ve kaliteli fren papuçları kullanırsanız , birde iyi bir pompa edinir ve lastiklerine doğru oranda hava basarsanız , pek ala istediğiniz performansa gelene kadar güle oynaya kullanabilirsiniz. Marka bağımlı olmayın.Önemli olan size verilen fiyat-fayda oranıdır.Bu aletle yapmak istediğinizi yapıp yapamadığınızdır.

Bisikletinizin her yanının karbon olması önemli değildir. Sİz bu bisikletle bekletinlerini karşılayabilieyormusunuz bu önemlidir. Bisikletten beklentiniz aynı tempoyla uzun güzergahları tamamlayabilmek ise, hafif olması elbette önemlidir. Eğer amacınız profesyonel yarışcı olmak değil ise veya çok yüksek süratlere çıkmak veya çok uzun mesafeler katetmek değilde. BİSİKLET SÜRMENİN KEYFİNİ yaşamak ise, alacağınız markanın ve modelin bir önemi yoktur.Bu keyfi salcanoylada yaşarsınız trek veya başka bir markaylada. Bunun için yüksek bedeller ödemekte sizin tercihinizdir. Her ne alacaksanız alın, keyif ile kullanabiliyorsanız , sizin için en faydalı bisiklet budur.Gerisinide kafaya takmayın.


Not: Salcano , teknik servis olarak sabıkalı bir markadır. Arıza durumunda , Arıza durumunda , çoğu zaman ,kendi çözümünüzü kendinizin üretmesi gerekecektir. Yani kendi bakım ve onarımınızı kendiniz yapabileceğiniz gibi, yapamıyorsanız 20 lira gibi bir extra teknik servis bedeli ödeme durumunda kalabilirsiniz.
 
Kayıt
14 Şubat 2013
Mesaj
1
Tepki
1
Şehir
antalya
Bisiklet
Scott
merhaba, birkaç sorum olacak yanıtlayabilirseniz çok sevinirim.

SALCANO XRS 300 HI TEN almayı düşünüyorum. Daha önce scott aspect 60 kullandım. Dağ bayırı bırakın, toprak zemine bile teker değmeyince anladım ki benim asıl ihtiyacım olan şey asfalt zeminde kısa mesafede daha konforlu kullanabileceğim şehir bisikletleri. Bütçem sınırlı. O nedenle salcanonun XRS 300 ü çok cazip geldi. Aklıma takılan bazı sorular var.

örneğin, günde 20 km üzerine çıkmayacak birinin bisikletin kadro malzemesine ve hafifliğine ne kadar önem vermesi gerektiği. Bu şartlarda çok önemli olmadığını anlıyorum yazılanlardan.

İkincisi, sanırım benim gibi kullanacak biri için aynakol sorun oluyor. Daha önce kullandığım bisikletimde 48 di. Benim sürüş tarzımda bu anakol küçük kaldı. Bu modelin aynakolu ile ilgili ise hiçbir yerden bilgi alamadım.

üçüncüsü, dağ bisikleti kullanmak ile yol-şehir bisikleti kullanmak arasında manevra kabiliyeti anlamında farklar olduğu söyleniyor. (Çok zorlamayacaksa tercihimi dağ bisikletinden yana kullanmak istemiyorum.)

son olarak da yol bisikleti tarzı gidon kullanmak istemiyorum. bunu düz tarzla değiştirme şansım var mı? var ise nelere dikkat etmeliyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Onuralp TOP
Kayıt
22 Temmuz 2014
Mesaj
9
Tepki
0
Şehir
Kastamonu
Bisiklet
Ümit
Bende şehir içinde kullanıcam amacım yol bisikleti kullanmak okula gidip gelirken kullanabilirim benim için yeterli olurmu ? günde 20-30 km yaparım
 

İsa Yavaş

Daimi Üye
Kayıt
28 Eylül 2014
Mesaj
249
Tepki
154
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
b'Twin
@fencimert
Fencimert arkadaş bisikleti aldın mı memnunmusun bende almak istiyorum da