Bisiklet boyama püfleri

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Evet arkadaşlar bisiklet boyamak hepimiz için büyük bir dert ve istek bu sebeple amatör ve elinde imkan olmayan arkadaşların bunu yapabilmeleri için ufak bir yazı hazırladım. Bisikletinizi basitçe boyamak için bu taktikleri kullanabilirsiniz. İlk önce boyayacağınız parçaysökünüz kadro ise komple üstündeki parçaları ayırınız. Daha sonra üstündeki boya ise boya sökücü kullanarak pas izleri ve boyayı kaldırabilirsiniz. Ancak boya sökücü ile şunu söyelemem gerekiyo boya sökücü asitidik bir mamül değildir hatta iyi kaliteli bişey alırsanız üstünde yazar asidik bilmem bişeler yoktur diyeki benimde tavsiyem sökücü konusunda ucuza kaçmamanızdır...ayrıca boya sökücüyü uygularken eldiven ve maske takmanız gerçekten elzemdir tenle temaz ettiğinde ilk anda kaşıntı yapar eğer bol su ile yıkamassanız da daha sonra kızarıklık ve sürekli kaşıntıya sebep olur...Boya sökücüyü sürüp bekledikten sonra spatula (plastik olursa daha iyi) ile üstünden kazıyınız ve ıslak bezle siliniz. Daha sonrada yıkayabilirsiniz...

Boyama işlemine geçmeden önce boyanın daha kolay ve pürüssüz bir şekilde malzememiz üstüne yerleşmesi için 360 yada 400 kumluk su zımparası ile fazla bastırıp malzemeyi zedelemeden (gerçi 360 ve 400 kum zımparalar çok ince olduğu için çok zedeleyemez zaten ama) bir iki kat zımpara atılmalıdır. (istenirse ve sabırlıysanız önce 400 sora 600 felan çok daha iyi olur iki sefer)Su zımparasının nasıl kullanıldığğına gelince ise bilmeyenler için kağıt yaprakları ıslatarak zemine uygulamanız gerekmektedir. Boya işlemine geçmeden önce malzemeyi bol su ile yıkayıp tozlardan arındırdıktan sonra boyanın kendi rengi ile min 30 cm uzaktan çok ince seyrek ve ince olacak şekilde bir kat boya atıp 30 dk kadar bekleyerek bir astar katı yaratıyoruz...Daha sonra bu katın elle dağılmadığını gördükten sonra gene çok yakından olmamak kaydıyla (30 cm kadar bi mesafe boyanın sıkarken birikip kaymaması ve kaliteli olması için gerçekten önemlidir) ince katlar haline, katlar arasında 20 şer dakka bekleyerek 2 kat boya atarak iyi bir yüzey sağlayabilirsiniz...

Boyayı bütün katlar bittikten ve yaklaşık 20 dakika geçtikten sonra sıcak bir yere bırakarak yaklaşık bir gün bekleyip boyanın iyice sertleşmesini sağlarsanız boyanız hem daha kalıcı olur hemde parçalar takılırken oluşabilecek darbelere boyanızı heba etmessiniz. Eğer vernik atmak isterseniz boya katları bittikten en az 1 saat sonra aralarda 30 ar dk bekleyerek iki ince kat vernik atarsanız koruyucu bir kat elde edersiniz... vernik katlarının arasında ne kadar çok beklerseniz o kadar iyi olur çünkü vernik katları daha geç kuru ve arada kurumadan 2. katı atarsanız akma yapabilir.

Ayrıca aşağıdaki alıntıdan da faydalanabilirsiniz...

---

Bir forumun PC Modifikasyon bölümünden alıntıdır umarım yardımcı olur

Giris:
Herkes bir taneye sahip olduğunu iddia eder! Hemen hemen tüm fanatikler size nasıl yapılacağını bildiklerini söylerler. Fakat iş icraata gelince, kimin sahiden bitmiş gerçekten ayna gibi bir bilgisayar kasası var? Ben size gerçekten ayna gibi kasa kapağı nasıl olur söyleyeyim: Sabahları kasanızın kapağına bakarak saçlarınızı düzeltebiliyorsanız o zaman sizin de ayna gibi parlak bir kasa kapağınız var demektir. Peki bunu kendinizin de yapabileceğinizi hem de normalde kasa boyamak için kullandığınız sıradan boyalarla yapabileceğinizi biliyor musunuz? Bu aynayı nasıl yapıyoruz, sırları neler, hileleri, tavsiyeleri ve bütün o moda olmuş boya işlerinin en moda malzemeleri…

Öncelikle boyama hakkında biraz konuşalım. Modern kutu sprey boyama bir çok farklı teknik ve süreçten oluşur: Katı renkler, ince metal tabaka, metalik, inci vs… Bunların her biri farklı teknikler gerektirdiğinden bu makalede sadece birinden bahsedeceğiz. Eğer arada bir kasa boyama yapmıyorsanız bile modifiyeye birazcık ilginiz varsa keyifle okuyacığınızı tahmin ettiğimiz bir makale hazırladık. Bu yazıda sadece “Katı Renkler”den bahsedeceğiz.

Rengimiz siyah olacak. Bunu seçmek için birkaç küçük nedenimiz var. Siyah en popüler, bir şekilde de bağışlaması olmamasıyla aslında talihsiz bir renktir. Her hata üzerinde hemen gözükebilir. Ancak bunun yanında siyah, tüm renklerin en derinini sunar bizlere.

Şimdi, işimiz neyi nereden bulacağımız. Öncelikle kutu spreyleri bir çok otomotiv mağazalarından ya da nalburlardan edinebilirsiniz. Kutu spreylerde iki seçeneğiniz var: Enamels (emaye; parlatmak için) ve Lacquers (vernik). Emaye olanlar uzun ömürlüdür, uzun sürede kururlar ve tatmin edici parlaklıkları vardır. Vernik ise daha dayanıklıdır, çabuk kururlar ve en güzel parlaklıklardan birine sahiptirler.

Seçimimiz vernik. Çünkü ortalama bilgisayar kullanımı için daha dayanıklı. Örneğin makinanızı alıp LAN partilere gidiyorsanız üzerindeki boyanın taşıma esnasında yıpranmaması için dayanıklı olması gerekir. Bu boyamayı yapmamın sebeplerinden biri de aslında sıradan birinin de boyayla ne kadar güzel işler çıkarabileceğini göstermekti biraz da… Bunun için siyah akrilik bir boya seçtim.

*****************************************************************************

İşe Başlayalım. Ne Gereklidir?...

Bütçenize göre ihtiyacınız olabilecek bazı malzemelerin listesi aşağıda:

● Astar boya: hangisi işinize gelirse kullanabilirsiniz.
● Zımpara kağıdı: Islak/kuru gri renkli zımpara kağıdı. 2000, 1500, 600 ve 400’lük zımpara
kağıtlarına ihtiyaç duyacaksınız.
● Zımparalama bloğu. Örneğin tahtadan düz bir blok edinirseniz, zımparalama işleminiz çok daha
düzgün olacaktır. Hatta blok olmadan işinizin çok zor olacağını söylemiliyim. Her marangozun
kapısının önündeki artık tahta parçaları arasından kolaylıkla bedavadan
bulabilirsiniz. Hazır olarak ta satılıyorlar ama bence extradan para vermeye hiç gerek yok.
● Pasta. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz. „İnce“ olanlardan almaya
özen gösterin.
● Cila. Oto boya malzemesi satan yerlerden rahatlıkla bulabilirsiniz.
● Temiz, %100 koton bez.
● De-nature alkol.

Resimdeki malzemeleri herhangi bir otomotiv mağazasından, ya da çevrenizdeki büyük mağazalardan ( Bauhouse, Carrefour, MMM Migros, Real vs…) edinebilirsiniz. Ihtiyacınızdan biraz daha fazlasını almanız işinizin az malzemeyle yapılmasını önleyecek ve işinizin kalitesini arttıracaktır.

*********************************************************************************

Mesai Saati Başlasın...
Evet, şimdi işimize başlayabiliriz. Birinci adımımız orijinal kısmı zımparalamamız. Bir adet zımpara kağıdını alın ve zımpara bloğu üzerine sarın. Bir kaba serin, sabunlu su doldurun ve elinizdeki zımparayı içinde biraz gezdirin. Bir miktar sabunlu su kasa paneli üzerine dökün. Tebrikler! Islak bir şekilde zımparalamaya başladık. Bu kısım en önemli noktalardan bir tanesi ve daha sonra da karşımıza çıkacak. Konu ile alakalı olduğunda bununla ilgili daha fazla detay vereceğiz. Zımparalama yaparken boya tozları sürekli surette zımpara kağıdınızın yüzeyini kaplayacak ve tırtıkların aralarını tıkayacaktır. Zımparanızı sürekli değiştirmek zorunda kalabilirsiniz.

Amaç, burada bunu metal’e indirmek değil, düz yüzeye getirmek. Sakın çok fazla bastırarak işin bir an önce bitmesi için uğraşmayın. Sabırla düzenli bir şekilde çok bastırmadan zımparalayın. Eğer alttaki metali çizerseniz ancak macunla düzeltilebilecek durumlarla karşılaşabilirsiniz ve bu da işinizi çok ama çok zorlaştırır. Ayrıca metale kadar inmek şu bakımdan da kötüdür:. Ürün üreticisi bir çok zorluklarla çeşitli kimyevi maddeler kullanarak bu metal’I kolayca boya tutacak şekilde yapıyor. Eğer siz kazıyarak metalin üzerindeki o tabakayı da alırsanız, çıplak metalin boya tutması oldukça güçleşecektir. Eğer metal yüzeyin üzerine küçük benekler şeklinde zarar verirseniz telaş yapmayın. Fazla derin olmadığı takdirde boya tutacaktır. Bu sadece yontmak için biraz eğimli olmasına neden olacaktır.

Yapmaya çalıştığınız şey, elinizdeki zımpara kağıdı ile yüzeyi en prüzsüz hale getirmek olmalı. Panel oluşturulduğunda, köşeleri ve işaretlediğiniz yerlerdeki, kusursuz bir pürüzsüz yüzeye sahip olmanızı engelleyecek olan küçük ve büyük benekleri yok etmek üzerinde durun. Beneklerin nerelerde olduğunu bulabilmek için yüzeye bir miktar siyah ya da koyu renkli toz atmanız da sizlere yardımcı olabilir. Tozu attıktan sonra üstteki tozları aldığınızda çukur ya da benek olan kısımlar kendini belli edecektir. Ayrıca detay olarak yapılmış çukurluklar ise işinizi ayrıca zorlaştıracaktır. Kasa kapaklarındaki açma oyukları buna güzel örnektir. Ön bezel’ler için el işi yeteneği gerekmektedir. Bir de düzenli olarak zımpara kağıdınızı sabunlu su içinde durulamanız yapacağınız herhangi bir hatayı engelleyecektir. Bitirdiğinizde panelinizin bir bebeğin cildi kadar pürüzsüz olması gerekmektedir. Tabii ki kendi isteğinizle yaptığınız spotlar hariç. Aşağıda bir örneği bulunuyor. Şimdi astar boya kısmına geçiyoruz. Fakat öncelikle yüzeyde herhangi bir toz, pudra ya da herhangi bir istenmeyen madde bulunmadığından emin olmamız gerekiyor. Bunun için denature alkollü bir bez kullanmamız yeterli olacaktır.

Ve işte, işin astar boya kısmındayız. Ilk once kenarlardan başlayın, daha sonra orta kısımlara. Ileri geri boyamaya devam edin. Her hat üzerinden tekrar giderek daha verimli olması açısından her hattan iki kez geçtiğinizden emin olun. Boyamayı gölgede ve mümkünse rüzgarsız ve çimenlik olmayan bir alanda yapın. Eğer üzerinde böcekler varsa onları temizleyin. Çünkü böcekler boyanın güzel koktuğunu düşünürler, ya da hayatlarının değersiz olduğunu sanırlar, bu yüzden böyle saçma şeyler uğruna hayatlarını feda ederler. Ayrıca herhangi bir yolla işinize burunlarını sokmak ve işinize zarar vermek için bütün çalışma süreciniz boyunca ellerinden gelenin en iyisini de yapacaklardır. J Bu nedenle iyi havalandırılmış ve dış güçlere kapalı bir odaya ihtiyacınız olacak. Ancak kesinlikle maske kullanmaya özen gösterin. Ne yaparsanız yapın böcekleri toplamamaya çalışın. Işi sadece daha da zorlaştırmış olacaksınız. Herneyse, panelinizde iyi bir boyama yaptığınıza emin olun ve güneşte bir ya da daha fazla saat kurumaya bırakın. Birçok astar boya en az 30 dakikayı uygun görür. Siz yine de boyanızın etiketini control edin ve garanti olması için üstüne biraz daha zaman ekleyin.

Kuru ve iyi olduğuna emin olduğunuzda, işimiz tekrar ıslak zımparalamaya dönecek. Eğer bu aşamada da panele herhangi bir zarar verirseniz panik yok. Yapmanız gereken tekrar astar boya atıp beklemeniz ve ıslak zımparalamaya tekrar başlamanız. Elinizden geldiği kadar yüzeyi flat yapmaya çalışın ve denature alköllü bir bez ile tekrar ovalayın. Şimdi gerçek rengimize kavuştuk. Elinizdeki bezle neler topladığınıza bir bakın:

Ve şimdi işin resmi sonuna yaklaşıyoruz. Boyanızı çıkarın. Benim tercihim siyah, her ne kadar siyah gerçekten bir renk olmasa da, herneyse. Kutunun iyi sallandığından ve her ihtimale karşı yedek bir sprey kutusu aldığınızdan emin olun. İyiliğiniz için son kez panel üstünü iyice temizleyin. Öncelikle kenarlardan başlayın daha sonra da yüzeye. Astar boya aşamasında yaptığımız gibi her hattın üzerinden tekrar geçmeyi unutmayın. Boyamaya size yakın olan kısımdan başlayın en son da uzak tarafı boyayın. Hızlı hareket etmeyin. Boya belli bir derecede kalın fakat çok kalın olmasın.

Boyalı panelinizi güneşte bırakabildiğiniz kadar uzun süre kuruması için bırakın. Gece de almayı unutmayın. Yoksa sisten ya da dumanlardan dolayı zarar görebilir. Şimdi sıra ıslak zımparalamaya geldi. Panelin yüzeyine dikkatlice bakın, tüm o gamze gibi şekilleri görebiliyor musunuz? Buna portakal-kabuğu da denebilir. Bunu istemezsiniz herhalde. Fakat ne yaparsanız yapın hiçbir sprey boya istediğiniz ölçüde güzel bir iş çıkarmayacaktır. Alttaki resime bir göz atın. Islak zımparalamadan sonra aşağıdaki gibi donuk bölgeler görebilirsiniz. Bunlar zımpara kağıdının dokunduğu yerler ve boyanın gelmediği ya da az geldiği noktalar olabilir.

Bazı bölgelerin ise pürüzsüzce zımparalandığını görebilirsiniz (parlayan küçük spotlar ile). Kuzey ve güney doğrultulu zımparalayın, daha sonra doğu ve batı. En sonda ise 45 derece açılarla. Böylece 8 yönden zımparalamış olacaksınız. Zımparalarken daireler çizmeyin. Bu paneli baskıya maruz bırakabilir ve de yapmanız gerekenden daha derine inebilirsiniz.

Bunları yaparken evinizde bir çok karışıklığa ve düzensizliğe sebep olabileceğinizi unutmayın, ve bu yüzden elinizin altında yeterince temizlik malzemesi olduğuna emin olun. Bu boyama işini kesinlikle oturma odanızda ya da fırça yiyebileceğiniz yerlerde denemeyin. Şimdi tekrar bazı detayları halletmek için el becerinizi kullanmak zorunda kalacaksınız. Bu ilk tabaka boya için 600’lük (başlangıçta) ve 1000’lik (daha sonra) zımpara kağıtları kullanabilirsiniz. Herşey yeterince pürüzsüz göründüğünde 1000’lik zımparaya geçebilirsiniz. Panelin son görünüşü aşağıdaki gibi olmalıdır.

Bunu yaptıktan sonra bir kat daha boya atmak isteyeceksiniz (en az bir kat). Paneli temizleyip önceki aşamalarda yaptığımız gibi boyuyoruz. Önceki aşamalardaki gibi kurumaya bırakıyoruz (sabredebildiğiniz kadar bırakmanız önerilir). Tekrar ıslak zımparalama aşamalarını tamamlıyoruz (600’lük ile başlayıp sonra 1000’lik zımparalar ile). Aşağıdaki resimde görebildiğiniz gibi görünen kenar yeterince flat değil.

Bu noktada, paneli tekrardan zımparalamak (tabii metal yüzeye temas etmemeye dikkat ederek) ve bir kat boya daha atmak gerekecek. Ve ilk boyadığımız aşamaya geri dönüyoruz bu yüzden:

Görebildiğiniz gibi panel etraftaki nesneleri yansıtabilecek kadar flat bir konuma geldi. Bu aşama genelde bir çok kullanıcının işi bıraktığı nokta. Fakat bu böyle olmamalı. Bu yüzden bir kez daha zımparalama oalyına giriyoruz (sırasıyla 600, 1000, 1500, en son da 2000’lik ile). Işte son aşamada geldiğimiz nokta:

Şimdi üzerinde çalışabileceğimiz temiz ve flat bir yüzeye sahibiz. Pastanızı ve havlu kumaşınızı alın. Temizleyiciyi bezin üzerine dökün ve ovalamaya başlayın. Şişenin talimatlarına uygun olarak yüzey kuruyana kadar ovalamaya devam edin. Bezin kuru kısımlarını da kullanarak parlatabilirsiniz. İlk aşamadan sonra panelden bir görüntü:

Iyi bir yansıma alana kadar parlatmaya devam etmeniz gerekli. Bu 3-4 (az ya da daha fazla) kez sürebilir. Kendiniz tatmin olana kadar devam etmelisiniz. Fakat bazı hafif çiziklerin yüzey üzerinde kalabileceğini de unutmayın. Çünkü kullandığınız bez hafif aşındırıcı bir özelliğe sahip olabilir. Bunu bezinizin üstünde kalan boya kalıntılarından anlayablirsiniz.

Son durak: Parlatma-Sırlama. Temiz bir bezin üzerine bir miktar cila koyun ve dağıtın. Öncelikle ortalama bir baskı uygulayın. Birkaç kere aynı şeyi tekrarladığınızda (kendiniz parlaklıktan tatmin olana kadar) parlaklığı göreceksiniz. Işte şimdi sıra emeğinizin karşılığını almaya geldi. Panelinize bakıyorsunuz ve yüzünüz ve arkanızdaki herşey panelde. Iki aşama parlatmadan sonraki panel görüntüsü aşağıda:

Bir dip not olarak, boya bir ay veya daha fazla süre sertleşmez. Bu zamandan sonra oldukça sertleşecek ve hemen hemen çizilmesi bile zor bir kıvam alacak. Eğer bir veya iki kez daha parlatma işlemlerini tekrarlarsanız (ilerleyen zamanlarda) ve biraz da balmumu sürerseniz kasa kapağınız çok daha dayanıklı olacaktır.

Güzel calismasindan dolayi Cengiz YAMAN'a tesekkürler.

(link)
 
Scudo

İdris ACA

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Ekim 2006
Mesaj
1.775
Tepki
1.425
Şehir
bursa
değerli bilgin için teşekkürler
bende bişey daha danışmak isterim sana bu boyayı normal boya satan mağazalardaki sprey boya ile yapapilirmiyiz aynı şekilde ii bir sonuç verirmi acaba şimdiden teşekkürler
 

NaKe

Üye
Kayıt
20 Kasım 2006
Mesaj
32
Tepki
7
Yaş
34
Şehir
Ankara
İsim
Namık K. K.
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bu güzel bilgi için teşekkürler. Ben bisikletimi şu yeni model arabaların boyaları gibi parlak boya olmasını istiyorum. O boyayla boyasam olur mu acaba.
 

ercans2004

Üye
Kayıt
22 Kasım 2006
Mesaj
1
Tepki
0
mchael sorusuna bende katılıyorum acaba boyayı nerden temin edeceğiz hangi markayı kullanmalıyız. Teşekkürler
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
ancak sanayide oto boyası yapan yerlerde yaptırabilirsiniz,fırınlı olması lazım ,biraz daha maliyetli oluyor haliyle.
 

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
Selam Çağrı, sizin bf machine kadroları nasıl sıfırdan bu hale getirdiğinizi en ince ayrıntısına kadar yazmanızı rica etsem çok şey istemiş olur muyum?

Zira ben de 1 hafta içinde bir Giant XTC Team'i boyayacağım, sizinkiler gibi boyası sağlam, güzel görünüşlü birşey olsun istiyorum. Teşekkürler şimdiden...
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Bu yukarda nalattığım amatörce ama nispeten dayanıklı bir yöntem...Bizimkiler gibi daha sağlam olması için ya otoboyası gibi astar boya üstüne prjinal boya atılıp verniklenmeli yada elektrostatik toz boya ile boyanmalıdır...

Elektrostatik toz boyada istediğin her rengi bulamayacağın için otoboyası daha uygundur genelde.Fakat bisiklet boyama işi genelde kaportacılara külfet gibi geldiğinden yapmamak için uçuk fiyatlar isteyebilirler...

Onun dışında sanayideki boya dükkanlarından istediğiniz renkte boyayı gidip yaptırabilirsiniz.Onlar size seyreltici sertleştirici astar boyası ve gerekli diğer malzemeleri zaten söylerler fakat kompresörünüz ve boya tabancanız yoksa bunu kendiniz uygulayamassınız...
 

tansu berkay

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2005
Mesaj
458
Tepki
361
Şehir
istanbul cadde bostan
Bisiklet
Colnago
konu acılmışken bende bir soru soaracaktım şu etiketleri vernik altına yapıştırdığınızı okumuştum merak ettiğim vernik eritmiyomu o yapışkanları..
eritmiyosa hangi malzeme üzerine basılıyo acaba..
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
bu arada uzaktan sıkacağım derseniz,ki en güzel yöntem odur daha yakın tutayım derseniz boya isteğinizden fazla kalın olabiliyor ve hele birde astar atayım derseniz büyük boy bir boya spreyi almanızı tavsiye ederim.küçükler mümkün değil yetmiyor.birde uzaktan sıkılan boyalarda boya iyi yapışmayabiliyor.kompresörde böyle sorunlar çıkmıyor.basınç yüksek olduğu için boyayı yüzeye yapıştırıyor.ama hangi marka ile ve yöntemle boyarsanız boyayın çabuk çıkıyor ve fırın boya gibi olmuyor.tavsiyem bi yolunu bulup (tanıdık manıdık)işinizi sanayide halletmeniz.
 

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
Çağrı tekrar mesajın ve verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.

Ama konu hakkında neredeyse hiçbir bilgim olmadığı için sizlerden yardım almaya çalışıyorum. Şunu "veya" bunu yapabilirsin yerine, sırayla şu listeyi takip et, şunu şunu yap veya yaptır gibi bir ileti arıyorum. Biliyorum ki sadece boya alıp üstüne dökmekle olmuyor, bunun aşamaları var.

Şunu şunu yapabilirsiniz, size kalmışdan ziyade; sırasıyla şunları yaparsanız boyama işlemini tamamlarsınız şeklinde bir ileti rica ediyor, şimdiden çok teşekkür ediyorum bilgisi olup paylaşanlara...
 
  • Beğen
Tepkiler: Pikey ve Burak10

Gökhan Seda

Daimi Üye
Kayıt
4 Mart 2007
Mesaj
286
Tepki
123
Şehir
Antalya
Bisiklet
Trek
Bu boyama işi kafama yattı da ;)ya bu fırınlama olayını nasıl yapıyoruzz.Komple sanayiye götürüp orda mı yaptırmamız lazım...
 
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
94
Tepki
6
Şehir
aydın
sanırım merak etmekle kalcam bu işlemler çok zor ve uzun gözüküyor gözüme
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
O zaman şöyle anlatayım... Konunun başındaki gibi kadronun boyasını söktükten sonra boyama işlemine gelince ilk yapacağın şey oto sanayiye gitmek ve ordaki boyacılardan istediğin renkte boya yaptırmak olmalıdır... Daha sonra ordaki satcıya söylediğin taktirde sana hangi cins astar boya ve bunu sulandırmaya ve sertleştirmeye yarayan malzemeden kullanman gerektiğini anlatacaktır ve ve oranlarını yazacaktır sana...

Sen ordan aldığın astar sertleştirici ve seyrelticiyi o oranlarda karıştırıp boya tabancasına koyup kadronu astar ile boyayacaksın. Bu astarı fırçayla felan süremessiniz illaki kompresör ve tabanca kullanmanız gerekir. Ayrıca sertleştirici kullandığınız için fırınlama yapmanızada gerek kalmayacaktır, sadece biraz daha fazla beklemeniz gerekir. Daha sonra astar kuruyınca boyadan önce ince bir zımparayla zımparalayarak astarı tamamen kaldırmadan pürüzsüz bir yüzey oluşturmanız gerekir. Daha sonra tekrardan ama bu sefer Boyamak istediğiniz renk ile sertleştici ve seyrelticiyi karıştırıp tabanca ile kadroya ince ince iki kat atarsanız akmasını engellersiniz ve daha sonra kurumaya bırakabilirsiniz...

kadronun üzerine yapmak istediğiniz yazı ve şekilleri reklamcılarda folyo kesim şeklinde şablon yapıtırarak bunu desen yapmada kullanabilirsiniz...

bunun için mesela kadronuza kırmızı yazı yazmak istiyorsanız kadonuzun yazı yazacağınız bölümüne ilk olarak kırmızı boya yapar kuruyunca üstüne folyo kesim yaptırdığınız şablonu yapıltırırsınız ve kadronuzu komple olarak istediğiniz renge boyarsınız. Kadronuz tamamen kuruduğunda ise dikkatlice bu şablonları sökerek bunların altında korunan kırmızı yazılarınızı ortaya çıkarabilirsiniz...

Fakat Sanayiden alacağınız boyalar en az 100g olarak satıldığından çok renk çok boya ve masraf çıkartacaktır. Bu sebeple eğer yazılarınızı ve desenlerinizi çok değişik farklı renlerde yazdırmak istemediğiniz sürece folyo kesimle yada ozalitçilerden sticker olarak bastırabilir ve kadronuza yapıştırdıktan sonra üzerine boyacıdan alacağınız verniği atarsanız hem boyanız hemde stickerlarınız oldukça dayanıklı olur... Ayrıca çok fazla renge çok para vereceğinize sadece 1 tek vernik alarak maliyeti azaltabilirsiniz... Ozalitçilerde A4 ebatlarında renkli sticker baskı 3-4 ytl civarında yapılabiliyor.Fakat ozalitçiye gitmeden önce Photoshop yada benzeri programlarda stickerlanızı istediğiniz ebatlarda kendiniz ayarlayıp A4 ebatlarında ayarlayın ve JPEG olarak baskıya hazır halde kaydetmeyi unutmayın. Bazı ozalitçilerde bu işlemler için ücret talep edebilirler...

Unutmayınki bu başlık altındaki ilk mesajımda belirttiğim boyama tekniği tamamen amatörcedir ve şimdi yukarıda anlattığım teknik kadar sağlam ve kalıcı değildir. Fakat yukarıdaki teknik için kompresör ve boya tabancası gerekmektedir. Yada bu işleri yaptırabileceğiniz bir boya atölyesi bulmanız gerekebilir...
 

Serkan TELYAKAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Ağustos 2006
Mesaj
857
Tepki
1.492
Şehir
İstanbul-Altunizade
Ben bir şey daha ekleyeyim.Eğer ki astar için tabanca ve kompresör ile ben uğraşamam derseniz;

Bir nalbura gidip böcek ilaçlamasında kullanılan cam tüplü metal filit(plastik olanını almayın hiç bir poha yaramaz) alarak Çağrı'nın belirtmiş olduğu karışımı cam tüpe doldurup 25cm değil minimum 40 cm mesafeden püskürtme uygulaması yaparak uygularsanız %85 tabanca kıvamında bir sonuç alırsınız.(tarafımdan bizzat tecrübe edilmiştir). Fakat ASLA ama ASLA acele edip kuruma süresini belirtilen zamandan daha kısa tutmayın YOKSA boyanız en ufak darbede patlayabilir yada moralinizi çok ciddi bozacak şekilde kalkabilir.

Saygılar; KENDİNİZE İYİ BAKIN!!!
 

böCek

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2007
Mesaj
217
Tepki
98
Şehir
İstanbul - Başakşehir
yazı çok güzel olmuş öncelikle elinize sağlık eklemek istediğim bir şey daha var 7 yıl graffiti tecrübesi olan bi insan olarak sprey boya çok kullandım ve türkiyede en kaliteli boya diyebileceğim bir akçalı var ama size şiddetle öneriyorum MONTANA marka boya bu boya aslında graffiti yapmak için üretilir ama bununla tren felanda boyandığı için graffiticiler tarafından çok kalitelidir ve çok güzelde renkleri var Türkiye' de sadece mazot graffiti shop da satılıyor istanbulda oda beyoğlunda (link) dükkanın web sitesi adres bilgileri için bakabilirsiniz bu dünyadaki metal üzerine uygulanacak bence en kaliteli boyadır böcek kardeşiniz size şimdi montana boyanın metal üzerinde nasıl durduğunu bir resimnle göstersin sizde boya almadan önce bi bakın öyle karar verin derim.
 

erenkov

Üye
Kayıt
25 Haziran 2007
Mesaj
20
Tepki
3
Şehir
istanbul
Kadro kısmını sanayiye götürsek ve komple orada yaptırsak bu işlemler ne kadar tutar acaba?

Birde carrefour da boyamaya hazır kadrolar var. Benim bisiklete uygun kadrolara 99 ytl civarı. Sıfır 1 tane kadro alıp onu mu boyatsak daha iyi olur?

Yazı ve cevaplar için teşekkürler.