Doğukan Aksu
instagram/no85atelier
- Kayıt
- 2 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.144
- Tepki
- 4.142
- Şehir
- Ankara / Çankaya
- Bisiklet
- Diğer
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_0963.jpg
Bisiklet tutkusu bir başkadır bunu hepimiz biliriz. Bizim altımızda araçlıktan, makinalıktan çıkarlar adeta bizim bir parçamız oluverirler. Birde bunun klasik yönü vardır ki, bunu herkesin anlamasını beklemeyiz, beklememeliyiz. Hatta kimileri için miyadını doldurmuş hurfa yığınından farksızdırlar. Halbuki bilmezlerki o kirli, paslı ve eski bedenlerinin altında ne kadar zamana direnme çabası vardır... İşte dostlarım benimkiside böyle bir hikayenin kahramanlarından. Üstelik zamanın, 1980 Fransa Turu (le tour de France) şampiyonlarından joop zoetemelk imzalı, "ti team raleigh" lerinden bir tanesi.
Kendisi ile bir bisikletçide kenara atılmış olarak tanıştım ve sahiplendim, döneminin campagnolo super recordları ve dura ace komponentleri ile tekrar ona varolduğunu hatırlattım ve şimdi ise son toparlamaya geldi. İştebu başlık altından siz sevgili dostlarıma en ufak detayına kadar toplanma aşamalarını, komponent seçimlerini, temin edilişlerini ve teknik bilgilerini elimden geldiğince paylaşacağım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aaa.jpg
Ve ayrıca buradan da tekrardan olmak üzere, sevgili Burçak Erbil'e değerli fikir ve görüşlerini eksik etmeden bana yardımda bulunduğu içinde teşekkür ederim.
Bisikletin genel künyesi ve bir kaç teknik bilgisi ile başlamak istiyorum.
Kadro TI TEAM RALEIGH (REYNOLDS 753 FRAME)
Maşa TI TEAM RALEIGH
Kadro
61cm
1740gr
Maşa
650gr
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/TI-753_specs.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aa-1.jpg
Ve iki sene kadar önce kaderine terk edilmiş halde bulduğum fotograflarından bir kaçı.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/a-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/b.jpg
Yılların yorgunluğu her haliyle görüntüsünden anlaşılıyor. Bu da toplandıktan yani fixed gear projeme başlama kararı aldığımdaki son durumu. Üzerindeki komponentler Dura Ace ve Campagnolo S Record.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/c.jpg
Kadronun durumu boya anlamında kötü değildi fakat yenilenmesinde fayda olduğunu düşündüm ve fotograflarda olduğu gibi boyayı kaldırma işi için kolları sıvadım. Boya sökücüye daha önceki topladığım bisikletlerden yabancı olmadığımdan daha temkinli ve tecrübeliydim ama yinede tenekede durduğu gibi durmadı ve buharıyla bile olsa tenimi ve genzimi yakmayı başarabildi. (o kadarda kapı pencere açtım, maske kullandım.) Ve kollar sıvandı, kesin karar alındı, "TI TEAM RALEIGH" parçalandı, boya kaldırma işlemi için ortam hazırlandı. (İnanın bir klasik bir efsane için üzerinde değişiklik kararı almak oldukça zor biraz zor kabullenebildiğim bir şey oldu. )
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2-3.jpg
İlk boya sökücü ardından ilk 20dk'lık zaman dilimi.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4-2.jpg
Nihayet biraz olsun çıplak kadro görünebildi ama yine umduğum gibi olmadı. Bu kez devreye boya sökücü atıklarıda silindikten sonra sırasıyla 400 / 600 ve 1200 nolu zımparalar ile zımparalamaya geçtim ve tamamladım. (her gece 3'er saatten 4 gün, gerçektende bisiklet işi spor buradan da anlayabilirsiniz. )
Bu arada size lupların beni ne kadar uğraştırdığından bahsetmeyeceğim bile. 1 haftanın ardından sonuçtatmin ediciydi, kadronun en ince zımparasına kadar bitirebildim, alkol ile temizleyerek toz ve yağlardan arındırdım. Sonrasında da Ankarada kadro statik boyada ve maşada kromajda olmak üzere bu hafta almam üzere ilgili yerlere bırakıldı ve büyük bir sabırsızlıkla beklemekteyim. Heyecandan az kalsın unutuyordum rengi yine döneminin takım renklerinden seçilerek "le tour de france" da kullanılan takım rengi olan kırmızı olarak hazırlandı. :rolleyes:
Burada da boya tamamen kalkmış durumda. (Boş yere Raleigh olunmuyormuş 30 yılın ardından tertemiz ve metal yorgunluğu olmayan passız, eziksiz ve çatlaksız bir kadro ile karşılaştım.) Unutmadan drop outlardaki vites bağlantı kulakları ve yine aynı şekilde kablo taşıyıcı metal pinlerde çıkarıldı.(adını unuttum onların, neydi neydi...:brutal324 )
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/5-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8.jpg
Kadro ve maşamızı bir kenara bırakıp gelelim komponent durumlarına ve seçimlerine. Parça listesi tamamen kafamda hazırlandı, parça takibi yurtdışından tarafımca yapılmakta hatta ve zaman zaman siz sevgili dostlarımla buradan da paylaşacağım.
İlk olarak elimde hazır bir çift Campagnolo Super Record fixed göbekleri bulunmaktaydı. (iyiki bulunmaktaydı gerçekten yurtdışı fiyatları bile çok uç rakamlarda, şuan için beni ekstra masraftan kurtardılar. :rolleyes: ) Ama bir hayli yağ, toz ve yüzeysel minik pas içerisindeydi. Önce ve sonra olmak üzere fotograflarınıda unutmadım tabiki. öncesi sonrası dememe gerek yok sanırım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/9-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10-1.jpg
Yine aynı şekilde Dura Ace 7402 Fren bacaklarım ve geçen hafta maceristandan getirtebildiğim NOS Shimano 600 Arabesque krank setim hazır durumda. Bu arada krank konusunda çok tereddütlerim oldu Dura Ace 74.. ya da Campagnolo Super Record da düşünmedim değil hani. Ama inanın kesinlikle beklediğimin çok daha üzerinde bir işçilikte ve kalitede bir krank set ile karşılaştım. (sol kol ile 550gr.) Herneyse fazla konuşmadan siz dostlarımı fotograflarla başbaşa bırakayim.
Dura Ace 7402 Bacak
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13.jpg
Macaristandan getirtebildiğim Shimano 600 Arabesque Krank set. (Geldiği günü sarılıp uyumak istedim kendisine, nedir bu işçilik, bu kalite.)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11.jpg
Devamı gelecek dostlarım. Herkese sevgiler ve saygılar benden.
Bisiklet tutkusu bir başkadır bunu hepimiz biliriz. Bizim altımızda araçlıktan, makinalıktan çıkarlar adeta bizim bir parçamız oluverirler. Birde bunun klasik yönü vardır ki, bunu herkesin anlamasını beklemeyiz, beklememeliyiz. Hatta kimileri için miyadını doldurmuş hurfa yığınından farksızdırlar. Halbuki bilmezlerki o kirli, paslı ve eski bedenlerinin altında ne kadar zamana direnme çabası vardır... İşte dostlarım benimkiside böyle bir hikayenin kahramanlarından. Üstelik zamanın, 1980 Fransa Turu (le tour de France) şampiyonlarından joop zoetemelk imzalı, "ti team raleigh" lerinden bir tanesi.
Kendisi ile bir bisikletçide kenara atılmış olarak tanıştım ve sahiplendim, döneminin campagnolo super recordları ve dura ace komponentleri ile tekrar ona varolduğunu hatırlattım ve şimdi ise son toparlamaya geldi. İştebu başlık altından siz sevgili dostlarıma en ufak detayına kadar toplanma aşamalarını, komponent seçimlerini, temin edilişlerini ve teknik bilgilerini elimden geldiğince paylaşacağım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aaa.jpg
Ve ayrıca buradan da tekrardan olmak üzere, sevgili Burçak Erbil'e değerli fikir ve görüşlerini eksik etmeden bana yardımda bulunduğu içinde teşekkür ederim.
Bisikletin genel künyesi ve bir kaç teknik bilgisi ile başlamak istiyorum.
Kadro TI TEAM RALEIGH (REYNOLDS 753 FRAME)
Maşa TI TEAM RALEIGH
Kadro
61cm
1740gr
Maşa
650gr
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/TI-753_specs.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aa-1.jpg
Ve iki sene kadar önce kaderine terk edilmiş halde bulduğum fotograflarından bir kaçı.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/a-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/b.jpg
Yılların yorgunluğu her haliyle görüntüsünden anlaşılıyor. Bu da toplandıktan yani fixed gear projeme başlama kararı aldığımdaki son durumu. Üzerindeki komponentler Dura Ace ve Campagnolo S Record.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/c.jpg
Kadronun durumu boya anlamında kötü değildi fakat yenilenmesinde fayda olduğunu düşündüm ve fotograflarda olduğu gibi boyayı kaldırma işi için kolları sıvadım. Boya sökücüye daha önceki topladığım bisikletlerden yabancı olmadığımdan daha temkinli ve tecrübeliydim ama yinede tenekede durduğu gibi durmadı ve buharıyla bile olsa tenimi ve genzimi yakmayı başarabildi. (o kadarda kapı pencere açtım, maske kullandım.) Ve kollar sıvandı, kesin karar alındı, "TI TEAM RALEIGH" parçalandı, boya kaldırma işlemi için ortam hazırlandı. (İnanın bir klasik bir efsane için üzerinde değişiklik kararı almak oldukça zor biraz zor kabullenebildiğim bir şey oldu. )
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2-3.jpg
İlk boya sökücü ardından ilk 20dk'lık zaman dilimi.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3-3.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4-2.jpg
Nihayet biraz olsun çıplak kadro görünebildi ama yine umduğum gibi olmadı. Bu kez devreye boya sökücü atıklarıda silindikten sonra sırasıyla 400 / 600 ve 1200 nolu zımparalar ile zımparalamaya geçtim ve tamamladım. (her gece 3'er saatten 4 gün, gerçektende bisiklet işi spor buradan da anlayabilirsiniz. )
Bu arada size lupların beni ne kadar uğraştırdığından bahsetmeyeceğim bile. 1 haftanın ardından sonuçtatmin ediciydi, kadronun en ince zımparasına kadar bitirebildim, alkol ile temizleyerek toz ve yağlardan arındırdım. Sonrasında da Ankarada kadro statik boyada ve maşada kromajda olmak üzere bu hafta almam üzere ilgili yerlere bırakıldı ve büyük bir sabırsızlıkla beklemekteyim. Heyecandan az kalsın unutuyordum rengi yine döneminin takım renklerinden seçilerek "le tour de france" da kullanılan takım rengi olan kırmızı olarak hazırlandı. :rolleyes:
Burada da boya tamamen kalkmış durumda. (Boş yere Raleigh olunmuyormuş 30 yılın ardından tertemiz ve metal yorgunluğu olmayan passız, eziksiz ve çatlaksız bir kadro ile karşılaştım.) Unutmadan drop outlardaki vites bağlantı kulakları ve yine aynı şekilde kablo taşıyıcı metal pinlerde çıkarıldı.(adını unuttum onların, neydi neydi...:brutal324 )
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/5-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8.jpg
Kadro ve maşamızı bir kenara bırakıp gelelim komponent durumlarına ve seçimlerine. Parça listesi tamamen kafamda hazırlandı, parça takibi yurtdışından tarafımca yapılmakta hatta ve zaman zaman siz sevgili dostlarımla buradan da paylaşacağım.
İlk olarak elimde hazır bir çift Campagnolo Super Record fixed göbekleri bulunmaktaydı. (iyiki bulunmaktaydı gerçekten yurtdışı fiyatları bile çok uç rakamlarda, şuan için beni ekstra masraftan kurtardılar. :rolleyes: ) Ama bir hayli yağ, toz ve yüzeysel minik pas içerisindeydi. Önce ve sonra olmak üzere fotograflarınıda unutmadım tabiki. öncesi sonrası dememe gerek yok sanırım.
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/9-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10-1.jpg
Yine aynı şekilde Dura Ace 7402 Fren bacaklarım ve geçen hafta maceristandan getirtebildiğim NOS Shimano 600 Arabesque krank setim hazır durumda. Bu arada krank konusunda çok tereddütlerim oldu Dura Ace 74.. ya da Campagnolo Super Record da düşünmedim değil hani. Ama inanın kesinlikle beklediğimin çok daha üzerinde bir işçilikte ve kalitede bir krank set ile karşılaştım. (sol kol ile 550gr.) Herneyse fazla konuşmadan siz dostlarımı fotograflarla başbaşa bırakayim.
Dura Ace 7402 Bacak
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13.jpg
Macaristandan getirtebildiğim Shimano 600 Arabesque Krank set. (Geldiği günü sarılıp uyumak istedim kendisine, nedir bu işçilik, bu kalite.)
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12-1.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11.jpg
Devamı gelecek dostlarım. Herkese sevgiler ve saygılar benden.