TI Team Raleigh Fixed Gear Projesi

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/IMG_0963.jpg

Bisiklet tutkusu bir başkadır bunu hepimiz biliriz. Bizim altımızda araçlıktan, makinalıktan çıkarlar adeta bizim bir parçamız oluverirler. Birde bunun klasik yönü vardır ki, bunu herkesin anlamasını beklemeyiz, beklememeliyiz. Hatta kimileri için miyadını doldurmuş hurfa yığınından farksızdırlar. Halbuki bilmezlerki o kirli, paslı ve eski bedenlerinin altında ne kadar zamana direnme çabası vardır... İşte dostlarım benimkiside böyle bir hikayenin kahramanlarından. Üstelik zamanın, 1980 Fransa Turu (le tour de France) şampiyonlarından joop zoetemelk imzalı, "ti team raleigh" lerinden bir tanesi.

Kendisi ile bir bisikletçide kenara atılmış olarak tanıştım ve sahiplendim, döneminin campagnolo super recordları ve dura ace komponentleri ile tekrar ona varolduğunu hatırlattım ve şimdi ise son toparlamaya geldi. İştebu başlık altından siz sevgili dostlarıma en ufak detayına kadar toplanma aşamalarını, komponent seçimlerini, temin edilişlerini ve teknik bilgilerini elimden geldiğince paylaşacağım.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aaa.jpg

Ve ayrıca buradan da tekrardan olmak üzere, sevgili Burçak Erbil'e değerli fikir ve görüşlerini eksik etmeden bana yardımda bulunduğu içinde teşekkür ederim.:)

Bisikletin genel künyesi ve bir kaç teknik bilgisi ile başlamak istiyorum.

Kadro TI TEAM RALEIGH (REYNOLDS 753 FRAME)
Maşa TI TEAM RALEIGH

Kadro
61cm
1740gr

Maşa
650gr

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/TI-753_specs.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aa-1.jpg

Ve iki sene kadar önce kaderine terk edilmiş halde bulduğum fotograflarından bir kaçı.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/a-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/b.jpg

Yılların yorgunluğu her haliyle görüntüsünden anlaşılıyor. Bu da toplandıktan yani fixed gear projeme başlama kararı aldığımdaki son durumu. Üzerindeki komponentler Dura Ace ve Campagnolo S Record.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/c.jpg

Kadronun durumu boya anlamında kötü değildi fakat yenilenmesinde fayda olduğunu düşündüm ve fotograflarda olduğu gibi boyayı kaldırma işi için kolları sıvadım. Boya sökücüye daha önceki topladığım bisikletlerden yabancı olmadığımdan daha temkinli ve tecrübeliydim ama yinede tenekede durduğu gibi durmadı ve buharıyla bile olsa tenimi ve genzimi yakmayı başarabildi. (o kadarda kapı pencere açtım, maske kullandım.) Ve kollar sıvandı, kesin karar alındı, "TI TEAM RALEIGH" parçalandı, boya kaldırma işlemi için ortam hazırlandı. (İnanın bir klasik bir efsane için üzerinde değişiklik kararı almak oldukça zor biraz zor kabullenebildiğim bir şey oldu. :( )

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/1-3.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/2-3.jpg

İlk boya sökücü ardından ilk 20dk'lık zaman dilimi.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/3-3.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/4-2.jpg

Nihayet biraz olsun çıplak kadro görünebildi ama yine umduğum gibi olmadı. Bu kez devreye boya sökücü atıklarıda silindikten sonra sırasıyla 400 / 600 ve 1200 nolu zımparalar ile zımparalamaya geçtim ve tamamladım. (her gece 3'er saatten 4 gün, gerçektende bisiklet işi spor buradan da anlayabilirsiniz. :D )

Bu arada size lupların beni ne kadar uğraştırdığından bahsetmeyeceğim bile. 1 haftanın ardından sonuçtatmin ediciydi, kadronun en ince zımparasına kadar bitirebildim, alkol ile temizleyerek toz ve yağlardan arındırdım. Sonrasında da Ankarada kadro statik boyada ve maşada kromajda olmak üzere bu hafta almam üzere ilgili yerlere bırakıldı ve büyük bir sabırsızlıkla beklemekteyim. Heyecandan az kalsın unutuyordum rengi yine döneminin takım renklerinden seçilerek "le tour de france" da kullanılan takım rengi olan kırmızı olarak hazırlandı. :rolleyes:

Burada da boya tamamen kalkmış durumda. (Boş yere Raleigh olunmuyormuş 30 yılın ardından tertemiz ve metal yorgunluğu olmayan passız, eziksiz ve çatlaksız bir kadro ile karşılaştım.) Unutmadan drop outlardaki vites bağlantı kulakları ve yine aynı şekilde kablo taşıyıcı metal pinlerde çıkarıldı.(adını unuttum onların, neydi neydi...:brutal324 )

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/5-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/6-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/7.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/8.jpg

Kadro ve maşamızı bir kenara bırakıp gelelim komponent durumlarına ve seçimlerine. Parça listesi tamamen kafamda hazırlandı, parça takibi yurtdışından tarafımca yapılmakta hatta ve zaman zaman siz sevgili dostlarımla buradan da paylaşacağım.

İlk olarak elimde hazır bir çift Campagnolo Super Record fixed göbekleri bulunmaktaydı. (iyiki bulunmaktaydı gerçekten yurtdışı fiyatları bile çok uç rakamlarda, şuan için beni ekstra masraftan kurtardılar. :rolleyes: ) Ama bir hayli yağ, toz ve yüzeysel minik pas içerisindeydi. Önce ve sonra olmak üzere fotograflarınıda unutmadım tabiki. öncesi sonrası dememe gerek yok sanırım.:D

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/9-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/10-1.jpg

Yine aynı şekilde Dura Ace 7402 Fren bacaklarım ve geçen hafta maceristandan getirtebildiğim NOS Shimano 600 Arabesque krank setim hazır durumda. Bu arada krank konusunda çok tereddütlerim oldu Dura Ace 74.. ya da Campagnolo Super Record da düşünmedim değil hani.:) Ama inanın kesinlikle beklediğimin çok daha üzerinde bir işçilikte ve kalitede bir krank set ile karşılaştım. (sol kol ile 550gr.) Herneyse fazla konuşmadan siz dostlarımı fotograflarla başbaşa bırakayim.

Dura Ace 7402 Bacak

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/13.jpg

Macaristandan getirtebildiğim Shimano 600 Arabesque Krank set. (Geldiği günü sarılıp uyumak istedim kendisine, nedir bu işçilik, bu kalite.)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/12-1.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/11.jpg

Devamı gelecek dostlarım. Herkese sevgiler ve saygılar benden.
 
Scudo

Erdem Akcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2009
Mesaj
630
Tepki
592
Şehir
ANKARA/DEMETEVLER
ellerinize sağlık .....bir an önce bitirip resimlerini koyun ki bizde bakalım 4 gözle bekliyorum.....
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
MTB ci olarak bu işten çok anlamam ama fren bacakları klasik çizgiden uzak gibi ...daha geleneksel görünüme sahip birşey daha iyi olmazmıydı .Bunun dışında güzel birşey olucak gibi,özellikle zımpara :) helal olsun günde 3 saat bıkmadan zor iş...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Taner Rona MTB ci olarak bu işten çok anlamam ama fren bacakları klasik çizgiden uzak gibi ...daha geleneksel görünüme sahip birşey daha iyi olmazmıydı .Bunun dışında güzel birşey olucak gibi,özellikle zımpara helal olsun günde 3 saat bıkmadan zor iş...

Parçalarımın tamamını öncelikle 90'lara taşmadan tamamen 80'lerde tutmaya çalışıyorum, malum Dura Ace 74.. serileri dönemi komponentlerine göre daha yenilikçi modern çizgiler taşımakta olduğundan diğer parçalar ile kıyaslandığında dönemi dışında kalıyormuşcasına bir izlenim katmakta. Ki sizede katılıyorum bu konuda değeri ya da karşılığı daha klasik üst düzey bir parça bulabilirsem değişikliğe gidilebilir. Zımpara ve özellikle boya altındaki mevcut kadroya zarar vermemek amacında bir hayli zor ve sertlik derecesine uygun olarak yapmak zor oldu. Fakat işte çok farklı bir tutku bu, her aşaması ayrı bir keyif veriyor, sonuç olarak paranın satın alamayacağı eşsiz bir hal alıyor.

Bugün 00:32
umutkahraman çok güzel parçalar.sonunu merakla bekliyorum...

teşekkür ediyorum, bende sabırsızlanıyorum ama daha bir çok malzeme ihtiyacım var ve dilediğim şekilde hemen temin edemiyorum. :rolleyes:

Bugün 00:30
Erdem Akcan ellerinize sağlık .....bir an önce bitirip resimlerini koyun ki bizde bakalım 4 gözle bekliyorum.....

Teşekkür ederim, elimden geldiğince hızlı ve doğru parça arayışı ile sonlandırmak istiyorum.

Bugün 00:19
bislet Göbekleri nasıl/neyle temizlediniz?

Göbek üzerindeki kalın yağ artıkları(gres) önce wd40 (ya da benzeri olabilir bu) ile inceltilerek bez ile alındı. Daha sonrasında ise wd40'ın ince kaygan yağı alkol ile temizlendi ve ardından her göbeğe 1 saat aralıksız "metal polish" ile parlatma yaptım. Tabi dar ve ufak olduğu için bu bir hayli beni uğraştırdı. Bu arada anotlaştırılmış metal ve aluminyum üzerinde kesinlikle bu metal polishleri uygulamayınız, ciddi anlamda malzemenin yüzeyini bozar.
 
  • Beğen
Tepkiler: bislet

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Gerçekten severek uğraştığınız belli. Ellerinize sağlık.. Bende de bir columbus kardo var 80'lerden istediğim şekilde toplamayı çok istiyorum ama bakalım ne zaman kısmet olacak.. Sizinkisi kadar üst seviye parçalar olmasa da elimde bir kaç parça var şu an.. Ancak fixed göbek alamadım henüz. Aslında flip-flop göbek düşünüyordum ama belki de direk fixed göbek alabilirim.. Gerçekten çok keyifli iş klasik toplamak. :)
Kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Bugün 16:05
özgür bağdatlıoğlu Elinize sağlık devamını merakla bekliyorum...

Teşekkür ederim, devamı gelecek.

Bugün 15:47
d.berkay Gerçekten severek uğraştığınız belli. Ellerinize sağlık.. Bende de bir columbus kardo var 80'lerden istediğim şekilde toplamayı çok istiyorum ama bakalım ne zaman kısmet olacak.. Sizinkisi kadar üst seviye parçalar olmasa da elimde bir kaç parça var şu an.. Ancak fixed göbek alamadım henüz. Aslında flip-flop göbek düşünüyordum ama belki de direk fixed göbek alabilirim.. Gerçekten çok keyifli iş klasik toplamak.
Kolay gelsin..

İhtiyacım olmuş olsa kaçırılmayacak "Miche" göbekler var "Özgür Karataş" ın bir bakmanızı öneririm gerçekten bulunmayacak bir fırsat. Üst seviye parçada olacak diye bir kaidde yok aslında şuan elimde çok klasik sıradan parçalarla topladığım fixed gear'ımda var ve gerçekten tatmin edici bir gidişi, görünüşü ve sağlamlığı var. :in: Sanada tavsiyem çok geçmeden kolları sıva ve toparlamaya başla, bir şekilde her bisiklet alınır ama her bisiklet özelliklede bir klasik kolay toplanmaz ve herkes yapamaz. :in:


Melih Çörekçioğlu
Olmadi ki bu... Filmin en heyecanli yerinde elektrik kesilmis gibi hissesettim .

Devamı elbette gelecek, biraz fragman gibi bir giriş oldu. :)
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Haklısınız bir yerden başlamak lazım yavaştan başladım aslında çok geçmeden ayağa kalkar sanırım.. Miche göbekler aslında gerçekten harikalar ama malesef bütçe durumu o kadarına el vermiyor.. Belki biraz daha ileride düşünebilirim. Aslında okulum bu kadar yoğun olmasa çoktan başlardım. Ama şu sınavlar geçsin renk konusunda düşünmeye başlayacağım :) Belki o zaman sizinde fikirlerinizi alırım. Özellikle kromaj kaplama konusunda desteğiniz önemli..
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

tansu berkay

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2005
Mesaj
458
Tepki
361
Şehir
istanbul cadde bostan
Bisiklet
Colnago
bende şu an 60 cm bir kardo ile ilgileniyorum boyunuz kaç acaba birde kadro ölçüsü hakında bir yorum yaparsanız çok işime yarar bu arada şimdiden elinize sağlık...
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@tansu berkay

Tansu abi boyum 1.75, normal şartlarda benim için büyük bir kadro bu ama daha sonradan alıştım herhangi bir zorluk ya da sıkıntı çekmiyorum. Kadro ölçüsü hakkında da pek yardımcı olabileceğimi sanmıyorum ama şunu söyleyebilirim elimde 56, 54cm olmak üzere iki yol bisikletim daha var ve gidon açılarını sele boyutlarını aynı tuttuğum zaman bir sorun arz etmiyorlar bana. 60cm ilgilendiğiniz kadro da değecek bir bisikletin kadrosu ise değerlendirin derim. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: tansu berkay

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Ünlü japon bisikletçi Keirin Racer'ın kullanmış olduğu Nitto "Pearl 12" gidon boynu'da (120mm) an itibariyle sipariş verilmiştir. :rolleyes:
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
Merhaba Doğukan,
Güzel yorumun için çok teşekkürler :) Elbette her zaman severek yardımcı olmaya çalışırım.

Hadi bakalım, sabırsızlıkla bekliyoruz. Göbekler güzel parlamış. Arka göbekte kullanmak için; bendeki Loctite'ın numarası 243'müş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
Konuyu soğutmadan kaldığım yerden devam edeyim, kadrom geçen hafta itibariyle boyanmak ve maşasıda kromlanmak üzere ilgili yerlere bırakılmıştı. Dün itibariyle işte her ikisinide teslim almış durumdayım. Genel olarak değerlendirmem gerekirse maşanın kromu konusunda önceki kromlattığım maşalardaki tecrübem ve beklentimi bu maşamın kromunda tam olarak alamadığımı belirtmeliyim. Biraz benim açımdan hayal kırıklığıda oldu diyebilirim. (Pantol kısımlarında pürüzlü yüzey rahatsız etti) 1-2 saat kendim üzerinde çalışarak ve polisaj yaparak bunu düzeltebileceğimi umuyorum.

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/titeamfork.jpg


Kadroya gelecek olursak, ki en korktuğum ve beklediğim gibi olmayacak kısmıydı. Ama o kadar güzel bir boyama ve boya ile karşılaştım ki aşağıdaki fotograflardan sizlerde hak vereceksiniz dostlarım. En ufak bir pürüz, boya kalınlığı ya da leke kesinlikle olmamış ve beni şaşırtabilmişti bu işçilik. Hatta hızımı alamayıp, mutluluğumu evde pasta-cila yaparak çıkarttım. ;)

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/bbb.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/aaa-2.jpg

Unutmadan son olarak bir saatlik bir uğraş sonrası (zımpara/polisaj) sele kelepçe vidasınıda sizlere önce ve sonra olmak üzere aşağıdan paylaşmak istiyorum. Sırasıyla; 400 - 1000'lik zımpara ve metal polisaj. Ufak oluşu her ne kadar çalışmamı zorlaştırsada keyifli bir uğraştı, bu kadar pastan arındırabileceğimi ben bile düşünmemiştim ama isteyince oluyormuş. Buyrun öncesi ve sonrası sele kelepçe vidam; (Unutmadan o da Raleigh :) )

http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/titeamscrew.jpg


devamı gelecek...
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Boya işçiliği gerçekten çok başarılı görünüyor.. Yapanın ellerine sağlık..
Krom kaplama ve boya ne kadara mal oldu acaba? Bilgi almam mümkün mü?
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@d.berkay

Bir rica sonucu aile dostumuza boya ve kromaj işini çözdürdüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.142
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
5.günün ardından Japonya'dan getirttiğim Nitto Pearl'de elime ulaşmış durumda. Akşama fotograflarını siz dostlarıma buradan paylaşacağım.