Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Ztr Olympic Ve Sorunlari

Konu, 'Tekerlekler' kısmında beverly tarafından paylaşıldı.

  1. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    gecetigmizx hafta ztr olympic lerimi bisikletime monte ettim. epey bi kilo tasarrufu oldu bu jantlarla. baslangicta mukemmel gibi gozukuyodu ama sonra ufak problemler basladi.
    ( bilmiyeyenler icin ztr olympic i anlatayim biraz. bu jantlarin ozelligi inanilmaz hafifler ve tubeless olarak kullaniliyorlar.yani ic lastik yok. piyasadaki diger tubelesslerden farki; biraz daha hafif, firmanin iddiasina gore daha saglam ve her turlu dislastikle kullanilabiliyo, ozel tubeless dislastik olmadan bile, ic lastik kullanmadan istediginiz performansi alabiliyosnuz.)
    bunu almadan once yuzlerce elestiri okudum lastikle ilgili. soylediklerine gore 100 kg nin uzerindeyseniz ve bisikleti cok sert kosullarda kullaniyorsaniz problem yasayabilirsiniz( problem ise sert kosullarda biraz hava kaybedebilir)
    benim kilom 75 yani sinirlarin epey altinda. kafamdaki dusunce ne kadar sert kullansamda benim agirligimdaki biri icin lastik hava kaybetmezdi. ilk testimi gece surusu ile yaptim. aksam 8 den gece yarisi 12 ye kadar bildigim en sert en zorlu parkurlari denedim. hatta bazi yerler gunduzleri downhill ciler icin bi parca tehlikeli yerlerdi( hatta 2 kez dustum dizlerim ayar bere icinde) sonuc ortalama 35-40 basinc hava olmasi gereken lastiklerde test sonunda 16 hava vardi. hemen janti yapan sirketi aradim. cevaqplari ilk montajdan sonra 1 hafta boyunca mukkemmel perfoans beklemen cok dogru deil cunku kimyasal ilaclarla hava iceri muhafaza ediliyo ve bu ilaclar islemlerini tam olarak yapmalari, butun delikleri kapamalari , bi kac gun surebilir dediler.
    bende 1 hafta boyunca hafif arazi antremanlari yaptim. mumkun oldugunca lastikleri zorlamamya calsitim.
    neyse bu gun tekrar 35-40 basinc havayi basarak sert antremana ciktim.
    limitleri sonuna kadar zorladim.sonuc hala lastikler bi parca basinc kaybediyor. hava basinca 27 lere dusmustu testten sonra.
    sunu anladim, ztr mukemmel bi jant, cok hafif, ama sadece cross country icin kesinlikle cross country sinirlarini asmamak gerekiyor.
    yorumlarda cross country de profesyonel yariscilarin lastik bitimine kadar( yarislar ve antremanlar dahil) janta dokunmadan sadece belli araliklar hava ayarlarini yaparak bu janti kullandiklarini ve anormal memnun oldukalrini okumustum. ztr lerle ilgilinenlere yorumunu birakiyorum...
     
  2. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Ben bayağı bir ilgiliyim. Hatta biraz sabredip, uzun bir süre bisikletde herhangi bir değişiklik yapmayıp, parayı kenara atarak ZTR 355 almayı düşünüyordum. ZTR 355 de Tubeless mi? Ben nedense Tubeless jant seti kullanmak istemiyorum. Sebebini bilmiyorum, ama iç lastikli kullanmak daha uygun geliyor bana. Şimdi yazıyı okuyunca biraz şaşırdım. Yani basılan hava jantın neresinden çıkıyor? Aynı problem ZTR 355'de de yaşanır mı? Eğer bilginiz varsa 355 modelinden de bahsederseniz sevinirim. Son olarak da 355 ile Olympic arasındaki genel farklar nelerdir? Olympic V-Fren ile kullanılabilir mi? Türk parasıyla hesaplarsak tanesi ne kadar? 355 mi daha uygun Olympic mi? Yoksa ikisi de aynı fiyat mı? Cevap için şimdiden teşekkürler. Umarım problemleriniz bir an önce hallolur...
     
  3. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    iki jant nerdeyse ayni sadece ufak bi sekil degisikligi var ve 355 hem diskle hemde normal frenle kullanilabiliyo. sanirim 355 daha ucuz. ayni calisma prensibine sahip olgugu icin benim yasadgim problemlerin aynisini sende yasayabilirsin. ama bunun icin inan bana cok sert kullanman lazim. eger o kadar sert kullanmiyorsan ve lastigi daoru yerlestirdiysen sorun cikmaz. bu arada www.notubes.com dan lastigin takilisi ile ilgili filmleri izle. ordan jant hakkinda daha fazla bilgi edinmis olursun.
    ayrica adamlarinda dedigi gibi bu jant cross country icin bununla downhill yapamazsin. yani eger benimki haava kaybediyorsa bu jantin sucu diyemem.
     
  4. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Anladim Sabri Abi, çok sağol. Bu durumda ben bu jantla büyük ihtimal bir problem yaşamam sanırım. Fiyatı da 75 dolarmış. Bir çifti 140 dolar yapar... Eğer istediğim tüm donanımı alabilirsem, daha sonra da ZTR için para biriktiricez :) Ama bir de kargo vs. masrafı var :(

    Bir de konuyla alakasız ama, http://www.notubes.com/product_info.php/cPath/23_32/products_id/104 linkteki fren kolları hakkında bir bilgin var mı? Kalitesi nasıldır? Ağırlıkları iyimiş... Eğer kalitesi iyiyse almak istiyorum. Senin Türkiye'ye gelmek gibi bir niyetin var mı abi bu aralar? :)
     
  5. okan_ergun

    okan_ergun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Kiev
    Seviye:
    tubeless dediğiniz zaman en sağlıklı sıstem UST MAVİC lerdedir UST lastıklerle 2 sendır kullanıorum patlakken bile 7-9 saatte ınıo en zor şartlarda bıle hawa kayebttıını görmedım ... sercan sende paranı kenara atıp ZTR alıcağına CM serisinden bi teker takımı seçip kullan hepsi, çok güzel...
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Okan, Mavic iç lastiksiz sistemlerde kendini kanıtlamış bir firmadır. Ancak patlak lastiğin inmesinin, Mavic'le bir alakası yok.
    Olaya şu yönden bakalım ;).
    Mavic 819'lar 550 gr geliyor (teki). ZTR'lar ise iç bandı ile beraber 375 gr kadar...
    Mavic'te ayrı bir jant teli başı takma yöntemi kullanılıyor, teller dışarıdan takılıyor çünkü jant iç lastiksiz kullanıma uygun üretilmek için iç kısmı kapalı olarak tasarlanmış.
    Ancak ZTR'lerde bunun yerine özel bir jant fitili ve bu fitile rağmen açık kalacak yerler, hava kaçıracak delikler için özel bir solüsyon kullanılıyor. bu yüzden ZTR'lerin ilk kullanımlarda hava kaçırması çok doğal.
    Hafiflik meraklısı birisi için ZTR'ler bulunmaz hint kumaşı. Hem çemberin kendisi hafif, hem normal dış lastikler hafif, hem patlamaya karşı solüsyon içerisinde, hem de farklı tel ve göbek kombinasyonları ile ultrahafif teker setleri yapmak mümkün.
    Bir takım Crossmax SL'e vereceğin parayla DT Swiss, Tune veya Chris King göbekler ve hafif teller kullanarak aynı kalitede, aynı fiyata daha hafif jant seti yapabilirsin ;).
     
    Ercan Bayram ve beverly bunu beğendi.
  7. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Aynı para mı? :) Bence daha ucuza, CM serisinden daha hafif bir set yapmak mümkün ZTR jant+ Revo tel+Ultra hafif göbek kombinasyonuyla. Hele bir de göbekleri ikinci el temiz ayarlarsak dadından yenmez :)
     
  8. beverly

    beverly Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2006
    Mesajlar:
    434
    Beğeniler:
    307
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    sercan o gordugun fiyatlara vergi ekle+ yol parasi ekle+ tr ye girerken bi de gumruge vergi ode+ ona bir de gobek takman lazim. nerdeyse cross ma sl e yaklasir fiyat. benim bildigim kadari ile tr de satan biri yok bu jantlari.
     
  9. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Zaten eğer paramı biriktirip almaya niyetlenirsem bir şekilde elden getirtirim. Kargo vs. gümrük olayına girmek istemiyorum yani. notubes.com'da gördüğüm FRM 95 gramlık fren kollarını almak istiyorum mesela şuan. Elden getirecek birisini ayarlarsak alacağım. Var mı ordan Türkiye'ye gelecek tanıdık falan abi? Ya da sen gelmeyi düşünmüyor musun?:D
     
  10. okan_ergun

    okan_ergun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Kiev
    Seviye:
    bende acaip bi mavic crossmax hastalığı başladı janta delı oluyorum abi değişmeyede nıyetım yok bu gun elıme dısc takımı geldı şimdiye kadar hiç hıdrolık dısc kullanmadım merak edıorumperformansını sırf kullanmak için biş teker seti kurucam dediğiniz gibi bi teker seti CM parasını geçio ama büyük ihtimal xt göbek 819 çember olcak tekerler.
     
  11. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Hidrolik diske geçmen güzel olmuş hayırlı olsun...
    Kullanınca yüzündeki gülümsemeyi görmek isterdim...;)
    Yorumum bu olacak...:D

    819 da süper seçim...;)
     
  12. okan_ergun

    okan_ergun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    215
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Kiev
    Seviye:
    walla dısc ler geldı ama içinde yağları yok bakalım nasıl yapacaz 819 unda ağırlığı canımı sıkıo ama zaten dısc olunca battı balık yan gider hesabı oldu:D
     
  13. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Hehe:D

    Valla şöyle söyleyeyim...Diskin fren performansını ve yaşattığı hissi yaşaman güzel olacak...Eğer yarışmıyorsan, bence "fazladan 500-600 gr ağırlığa değer" diye düşünüyorum...

    Bu tamamen kişisel görüşüm tabiiki...;)