Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zincirin ortalama ömrü kaç km?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında özcan parlakoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. özcan parlakoğlu

    özcan parlakoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2010
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbuL / PendiK
    Seviye:
    5000km geride bıraktım değiştirmelimiyim? yeni zincir alırken vites sayısının dışında dikkat etmem gereken birşey varmı?

    bisiklette acera set var. 24 vites
     
  2. ercan günes

    ercan günes Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    353
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    28 vites ? :D
     
  3. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Aynakol 4lü mü ? öh :D
     
  4. özcan parlakoğlu

    özcan parlakoğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Haziran 2010
    Mesajlar:
    845
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    İstanbuL / PendiK
    Seviye:
    24 vites yahu =) konuyu açarken birşey sordular kafamı karıştırmışlar
     
  5. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    o kullanıma göre değişirde 28 vites ilk kez duydum

    düzgün yağlama yaptıysan daha gidmesi lazım bence arkadaşımda hg53 var 10000 i gecti ama o baya sık yağlar
     
  6. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.783
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Bunun ölçe aleti yokmu ki? ya da uzayıp uzamadığını nasıl anlarız, pratik bir yöntem bilen varsa çok makbule geçer.
     
  7. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bu konu daha önce açılmıştı zincir eskidikçe uzamaya başlar ve belirli uzamadan sonra rublenizin dişlerini kendine uydurur.Özel bir ölçü aleti ile uzayıp uzamadıgına bakılır. pratik yolu ise şudur.Zinciri en gergin pozisyonda tutarsınız.(ön tekeri bir duvara dayayarak bir arkadaşınıza pedala yüklenmesini rica edersiniz.) sonra üstten yada alttan 30 cm lik bir cetvel yardımıyla bir zincir milinin tam ortasından ölçmeye başlarsınız.10 inch yani 25.4 cm yani 256 milimetrenin yine başka bir zincir milinin tam ortası olması lazım.Eğer tam oraya gelen milin uzunluğu 25.6 ise yani 10 inchte 2 milim uzadıysa zincirinizin değiştirme zamanı gelmiştir.
    Bunun zamanı kilometresi olmaz kimisi kiloludur sürekli rampa cıkar 500 kilometrede bu hale getirir kimisi 5 bin km de uzatır.Ölçmek en güzelidir.Ayrıca uzama kontrolünden daha sık olarak baklaların şekillerine ve milleride göz kontrolü yapmanızda fayda var.Çapraz kullanımlardan dolayı yerini genişleten mil veya baklasını açmak üzere olan mil olabilir.

    Zincir Sıkışması
    bu konuyuda okumanızı hatta vites çekiş sistemindeki sabit konuların hepsini okumanızı da tavsiye ederim.
     
  8. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.054
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Eğer çok uzamadıysa zincir, yani 2mm'i geçmediyse eğer, yeni zincir alıp devam edebilirsiniz. Fakat zincir 2mm'in üzerinde uzadıysa, bu sefer rubleyi kendine uydurmuş olma olasılığı var arkadaşın da dediği gibi. Bu durumda yeni zincir rubleye tutunamayabilir ve sizi yeni bir ruble almak zorunda bırakabilir :)
     
  9. Talha Ateş

    Talha Ateş Forum Bağımlısı

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    8 Haziran 2011
    Mesajlar:
    686
    Beğeniler:
    828
    Şehir:
    Isparta
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Arkadaşlar motor ve bisikletlerde dikkat edilmesi gereken bir konu da dişlilerdir.
    Örneğin arka dişlilerde aşınma fark edilmiş ise dişli ile birlikte zincir de değişir. Bu bir kuraldır aslında. Şu an elimde yok ama orjinal dişli ile aşınmış dişli fotoğraflarını isterseniz sonraki günlerde koyabilirim. (Tamirci arkadaşımda vardır)

    Konumuzla ne ilgisi var diyenler olabilir? Yeni dişlilerin dişleri KÖŞELİ, Aşınanlarınki ise ÜÇGENLEŞMİŞ olur. Buda hem zincir hemde dişlinin değişmesi gerektiğini haber verir.

    Zincir aşınması pek gözle fark edilmez fakat zinciri elimize alıp düz tutarak yana doğru hafifçe kıvırmaya çalışsak, yeni zincir yana çok az esner, eski ve yıpranmış olan ise daha fazla yanlara bükülür. Yani bağlantı yerlerinden aşınma yapacaktır. Biraz uzun oldu ama herhalde anlatabilmişimdir....:D
     
    Semih Temiz ve AHMET67 bunu beğendi.
  10. aallyy_3585

    aallyy_3585 Üye

    Yaş:
    31
    Kayıt:
    14 Nisan 2016
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Oldenburg / Almanya
    Adı:
    Ali Sönmez
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Konuyu hortlatiyorum saniyorum, bir çok ilgili konu açilmis en güncel cevaplar bu baslik altinda idi o sebeple yaziyorum. Durum biraz karisik 3×8 bir sistem arkada sifir ruble ve sifir zincir ile kullanmaya basladim. Ayna kol degismedi, forumda okudugum tüm sistemin birlikte degismesiydi. Neyse 3000 km yada biraz daha üstü km yapmis olabilirim. 6 ay civari sürede, normal bir kilo ile hep zamana karsi hizli sürüyorum. Bununla birlikte aynakolda 2. 3. lü yaprak ile rublede 5.8. disi arasi devamli tempoma göre asiri vites degisimi yapiyorum. Ve sonuc olarak zincirim hafif olarak cik gibi tot sesler veriyor Zincir markasi shimano ruble aynakol shimano degistirici xt. Not olarak sorunum zincir atlatma degil o sebeple ruble degistirdim zaten.