Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zincirin değişmesi gereken zaman ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında otante tarafından paylaşıldı.

  1. otante

    otante Misafir

    Genelde 1500-2000km civarlarında değişmesi gerektiğinden bahsediliyor lakin bu mesafeleri aldıktan sonra götürdüğüm bisikletçi değiştirmeye gerek olmadığını söylemişti.Bu durumda sanırım mesafe ile aşınmanın boyutunu oranlamak pek doğru değil,dişlilerle zincir arasındaki boşluklardan ya da zincirin uzamasından gözle görülür tespitler yapmak mümkün gibi,bu konuda püf noktaları nelerdir ?,mutlaka bahsedilen mesafelerde zincir değiştirmek gerekiyorsa 3-4 haftada bir zincir değiştirmek mi gerekir ?
     
  2. alperen_69

    alperen_69 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    891
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    bursa
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    peki benim komponentler 2000 yılında toplandı zincirimde 2000 yılının xtr zinciri bu zincirden bulunurmuki piyasada
     
  3. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    bence en kolayı zinciri temizleyip gözle kontrol etmek.baklalarda ezilen yada sürtünme sonucu incelen yıpranan var mı diye. genel bir yıpranma (sürtünmeye bağlı incelme) gözlenebiliyorsa ; ki zincir üzerindeki yazılar falan bu durumu anlamakta kolaylık sağlar; artık değişim zamanı gelmiş-geçmiş-yaklaşıyor denilebilir.

    eklediğim iki fotoda zincirin bir baklasının üstten ve yandan görüntüleri.görüldüğü gibi baklanın ortası (en azından benim zincirde) biraz daha bombelice...bombeye denk gelen Z eğer yıpranmışsa değişim zamanıdır...
    ;)
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:

    illa ki 2000 model xtr istersen biraz zor sanırım hatta imkansız.ama mutlaka onun yerine kullanabileceğin zincir bulunur.
     
  5. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    24 vitesli bisikletlerde 2500 -3500 (kullanım durumuna göre)
    27 vitesli bisikletlerde 1500-2000 km de zincirin değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

    Eğer çok düz yolda ve yumuşak kullanıp yağlama işlemlerini zamanında yapıyorsanız
    500 km ilave edebilirsiniz.

    Selamlar
     
  6. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    abi vites arttıkça zincir ömrü kısalıyor.bunu vitesin artmasıyla kasetteki vites aralarındaki boşlukların dar olması neden olabilir diim?
     
  7. Ergün Gündoğar

    Ergün Gündoğar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    679
    Beğeniler:
    216
    Şehir:
    Tuzla - İstanbul
    Seviye:
    Arazi kullanımın yoğun ve sürekli tork uyguluyorsan zincir doğal olarak çabuk esner ve aşınır, düz yolda kullanıyorsan daha uzun sürede esner ve aşınır, sürekli bakımlı ve her zaman iyi sürüş istiyorsan 1500km de bir değiştirmek en idealidir.
     
  8. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    2000 model XTR IG zincir kullanır.. Yani herhangi bir 8'li IG zincir olur.. Ya da KMC X8 de olur.. Paniğe gerek yok..
    Gürsel
     
  9. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar elektrik ampülü varken karanlıkta kitap okumaya kalkmayın..
    Senin o bisikletçinin dünyadan haberi yok herhalde.
    Shimano 800-1000 km yol yapmış zinciri değiştirin der..Hadi diyelim biraz abarttı. Ama aheste binilmiş bir bisikletin zinciri en fazla 1500-2000 km sonra değişmesi gerekir.. Tabi şimdi "ben zincirimi hiç değiştirmedim 7 bin km oldu, sorun yok " diyenler olmuştur.. Ama bunların da diğer donanımlarının ömrü fazla kalmamıştır bilsinler.. Bu bir seçim meselesi.. Aluminyum orta dişlilerin varsa ömrü en fazla zincir değişmezse 3-4 bin km.. Değişirse 8-10 bin gider.. Donanımlarınız ucuzsa değiştirmeyebilirsiniz.. Ama sonunda hepsi birden değişecek ona göre..Ben son zincirimi değiştirmekte biraz (1500 de) geciktim: Sonuç: 100-150 km boyunca orta ve küçük arka dişlilerde habire kaydırdı durdu.. Sonra aşınınca kesti.. Yine değişme zamanı geldi ama..

    Bir de çamurda çok biniliyorsa zincirin daha sık değişmesi lazım.. Yoksa "chain suck" yapar.. Bu daha feci bir derttir..(Bununla ilgili yazıyı (2 sayfa) foruma atmıştım)

    Zincir ölçme aleti diye bir şey vardır..Ben Alman malı Rohloff kullanırım .. En iyisi budur. Alu veya demir dişlilere göre yapılmıştır..Zincirdeki uzama milimetriktir..(Tüm boyunda) İyice açınmış zincirin boyu yeniye oranla yarım bakla uzar.. Ama bu hale gelmeden zincirin değişmesi gerekir. Fakat yapılan km nin cinsi de önemlidir.. Gezinti bisikletinin zinciri ile, ormanda, çamurda ayakta abanarak binilmiş bisikletinin zincirleri arasında aynı km.yi yapmış olsalar bile aşınmaya bakarak 1000 km fark vardır sanılabilir..Yani bu mesafe olayı biraz göreceledir..Yani aheste bisiklet 2000 yapmışken sıkı bisiklet 1000 yapmış olsa bile aşınmaları aynı olabilir..

    Selamlar..
    Gürsel
     
  10. otante

    otante Misafir

    Dünyadan haberi yok dediğiniz bisikletçi Yeşilbisiklet,2003 yılında bisikleti sizden almıştım 1.5 ay zarfında 2000km kadar yol yaptıktan sonra zinciri değiştirmek için geldiğimde elemanlarınızdan biri göz ucuyla kontrol edip gerek olmadığını söylemişdi.
     
  11. Özgür Dilaver

    Özgür Dilaver Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    708
    Beğeniler:
    324
    Şehir:
    Zeytinburnu/ İST
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Ortalama 1700 km sonra zincirin gercekten arka dişlilere zarar verdiğini tespit ettim tabiki hemen zinciri ve arka dişliyide değiştirmem gerekti galiba biraz daha zorlasaydım ön dişlilerede veda etmem gerekebilirdi neyse ki teknik arkadaslar bu konuda dogru tespitte bulunmuşlar ve daha büyük masraftan beni kurtadılar dogrusu... İllaki yüksek model bir takım kullanmayı dusunmuyorum XT XTR fiyat ve kullanım performansı olarak yüksek olabilirler ama eger 1000-2000 km de ben bunları degiştireceksem 1. fiyat performansı negatif demektir orta sınıf mekanik her kosulda daha verimli olacagını düşünüyorum ...
     
  12. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    gerçekten çok güzel bir noktaya değindim tebrikler abi..bencede xtr alıpta 1000km sonra veda etmek çok kötü bir his olsa gerek..
     
  13. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    2000 km binilmiş bisikletin zincirini değiştirmenin alemi yok da o yüzden öyle denmiş.(Çünkü bu durumda herşeyin değişmesi gerekiyor) Size kısa sürede büyük masraf çıkartmak istememişlerdir. Yani sizin lehinize bir karar verilmiş..Bu kadar basit..
    Yoksa stoğumuzdaki zincirleri tabii ki satmak isteriz..
     
  14. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    gürsel benim birkaç basit sorum var? ama cvplarını kulaktan dolma bilgilerle değilde senin işten anlayan birisine sormak istedim. Aynakol'un, kaset'in, ön ve arka attırıcıların,zincirin ömrü kaç kmdir acaba??
     
  15. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    verilecek cevap çok teorik olur.yukarıda da buna benzer açıklamalar var.
    sahil yolunda asfalt üstünde sprint yapmadan, 20km. hızı geçmeden kullanıyorsan 15.000km. diye bi cevap versek sanırım ne demek istediğimi anlarsın.kullanılan koşulalr malzemenin ömrünü belirler.
     
  16. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.248
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet çok doğru söylüyorsun Murat..
     
  17. eYa

    eYa Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.297
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    Eskişehir & Didim
    Seviye:
    Hımm şimdi anladım benim zincirin ve rublenin neden hala taş gibi olduğunu :D 4 senedir orjinali duruyor, tahmini km 15-20 bin km :rolleyes: Aynakol yamuldu değiştirdim zincir ve ruble tıkır tıkır halen :D Asfalttan dışarı fazla çıkmam. Çıksamda ağır araziye girmem. Patika ya da toprak yol...

    Sprint de yapıyorum aslında şehir içinde her gün trafikte kullanıyorum. Yani 0'dan 40-45 lere sonra aniden 20lere sonra tekrar 35lere :)

    Hala ben dahil kimse anlayabilmiş değil zincirin ve rublenin düzgün çalışması durumuna :D Ama az kaldı değiştirecem.. :in:
     
  18. Önder Özdoğan

    Önder Özdoğan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.329
    Beğeniler:
    1.290
    Seviye:
    Zincir onemli kompenantlardan birisi olduğuna göre...2000 km değişmesi makuldur..
    değişmesi sizin açınızdan iyi olucaktır ayna kol ve arka dişlileri bozmak istemezsiniz arkadaşlar..

    daha fazla km yapılabilir ama olsun gürsel abim taş mı yicek.. :D :D gelirsiniz bir güzel itina ile değiştirilir...
    saygılar..
     
  19. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    işin ilginç yanı bu örnekte olduğu gibi aşırı kullanımda zincir ve ruble ve biraz da ayna dişlinin bir bütün halinde yıpranması halinde sorun çıkarmadan çalışmaya devam edebilmesidir kimi zaman..

    ancak şundan eminm ki ruble ve aynakolda yıpranma meydana gelmişse sadece zincir değiştiğinde sıkıntılı bir süreç başlayacaktır. efektif çalışmayan vites geçişleri, kendiliğinden oluşan vites değişimleri v.b.
     
  20. chavanel

    chavanel Yeni Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    /dev/null
    Seviye:
    Üstünden epey zaman geçmiş ancak, zincir konusunda bir iki şey yazayım dedim. Daha sonra takip edenler belki faydalanır.

    Bir zincir halkası 1 inch = 2.54cm olduğuna göre, 10 adet zincir halkası 25.4cm yapar, dolayısıyla %1 uzama olduğunda dişlilere de zarar verecek kadar uzamış ve değiştirilmesi zamanı gelmiş olan 10 adet zincir halkasının 2.54 milimetre uzamış olması lazım. Bu ise aşağı yukarı bir adet zincir pini profil boyundan biraz fazladır.

    Benim şu anda yol bisikletimin üstünde bulunan kmc x9 93 serisi zincirin ömrü websitesinde yaklaşık 4000 mil olarak veriliyor. Bu ocak-haziran arası 5500 km yapmışım, gerçi bunun yarısı trainer üstündedir, halen aynı zinciri kullanıyorum, 25.4 cm de uzaması yaklaşık bir mm civarı, en az bin - bin beşyüz km daha yapıp değiştirmeyi düşünüyorum. Heralde dağ bisikletlerinde düşük viteslerde dik yokuşlar çıkarken binen yük, toz, çamur vb. etkiler zinciri daha çabuk yıpratıyor olabilir.

    İster bir cetvelle yada, a4 kağıdına 25.4cm ayarlayarak hemen bakıp zincirinizin ne kadar uzadığına/yıprandığına bakıp, gerekiyorsa bisikletçinizin yolunu tutmakta fayda var.