Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zincir Yağları

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Mustafa İçdağ tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Forumda bu konuyla ilgili daha önce yazılmış, fakat zannediyorum dry lube -wet lube arasınada bir yanlış anlama var. Buna bir açıklık gelsin istedim.

    Bisiklette üç tip zincir yağı kullanılıyor:

    1) Wet Chain Lube (ıslak-akışkan): Zincir ve dişlilerde en yüksek perfonmansı
    sağlayan, viteslerin hızlı çalışmasına yardımcı olan yağ cinsidir. Bu bildiğimiz
    en klasik zincir yağı, metal-metale friksiyonu en aza indirgeyen yağdır.

    Dezavantajları; temizlenmesi zordur, çabuk toz-kir toplar, yağ sıçratabilir.
    200-300km. de bir zinciri silip tekrar yağlarsanız sorun yok. Ayrıca çok çamurlu ve ıslak ortamlarda kullanıyorsanız bu işlemi daha sık yapmanız lazım.


    2) Semi Dry Chain Lube ( yarı kuru): Perfonmans ve bakım kriteri açısından en iyi yağdır. Teflon katkısı sebebiyle metale sıkı yapışır, zinciri ilk yağladığınızda ıslak daha sonra yarı kuru hale geçer. Zincir bu yağ ile daha az toz toplayacağından temiz görünür, zincir-dişli- ayna friksiyonu azdır. Çamurlu ve ıslak kondüsyonlarda perfonmansı iyidir. Yinede her 200 km. de bir zincirinizi yağlarsanız malzemenizin ömrü açısından iyi olur.
    Semi dry lube her kondüsyonda zincirin perfonmansını yüksek tutacaktır.

    3) Dry Chain Lube ( Kuru): Perfonmansı en düşük yağdır, zincirin, dişlilerin ve özellikle aynanın ömrünü kısaltır. Zinciri ilk yağladığınızda ıslaktır, daha sonra aniden kurur ve film-wax(mum) vari kuru bir tabaka halinde zincire yapışır.

    Avantajları: eğer extrem çamurlu ve ıslak kondüsyonlarda ( arazi, dağ-tepe) kullanıyorsanız dry lube iyi bir seçim olabilir, çünkü su ve çamurdan çok kolay etkilenmez, zincire sıkı yapışır, ayrıca toz toplamadığı için zincirinizi temiz tutar.
    Eğer zincirim parıl, parıldak olsun diyor ve dry lube kullanıyorsanız, her 100km. de bir yağlamanızı tavsiye ederim. Çünkü dry lube zincir-pimine ve aralarına sıkı yapışsada, metal- metale friksiyonda wax-film vari yağ tabakası dişli ve zincir sürtüşmesinden dolayı daha kolay sıyrılır ve friksiyon yükselir.


    Yukardaki yağ cinslerinin iyi örnekleri piyasada var, bisikletçinize sormanız yeterli.... Bol yağlı zincirler dilerim...

    Mustafa İçdağ