Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zincir Uyumu 10'lu sistem

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında aso2 tarafından paylaşıldı.

  1. aso2

    aso2 Freedom way with Giant

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    182
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Merhaba arkadaşlar , 10'lu vites sistemine geçmek istiyorum, fakat ilk önce zinciri değiştirmek zorundayım hem bitik durumda hem de baklaların dış çeperlerinde hafiften paslanmaya başladı.

    Sorum şu önceden 10 vitese uyumlu xt ya da slx zincir alsam şuanki 9'lu rublede uyumsuzluk olur mu? Diğer aksamlar xt ruble hariç, sonradan rubleyi değiştirdiğimde ek masraf çıkmasın.

    Fikrininiz paylaşırsanız sevinirim.
     
  2. roberock43

    roberock43 Rap&Bisiklet

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Şubat 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Muğla - Marmaris
    Adı:
    Ahmet Sarı
    Seviye:
    hocam denemedim ama sıkıntı çekebilirsiniz sonuçta bol olacak haliyle uymayabilir yada çok fazla zincir atabilir şahsen riskli buluyorum rubleye dolanıp kazaya yol açabilir bence tüm uyumu aynı anda alın vites değişirken tüm vites parçaları aynı anda değişmeli çoğu video ve bisikletçiden duyduklarım bunlar
     
    Halid Burak Demirci ve aso2 bunu beğendi.
  3. Halid Burak Demirci

    Halid Burak Demirci Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2015
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    Bende ilerki zamanlarda 10lu sisteme yükseltmeyi düşünüyorum.viteslerle beraber asgari hangi parçaları değiştirmemiz gerekiyor?
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  4. roberock43

    roberock43 Rap&Bisiklet

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Şubat 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Muğla - Marmaris
    Adı:
    Ahmet Sarı
    Seviye:
    edindiğim bilgiye göre ruble zincir vites elciği aynakol ve tabi haliyle vites telleri yani uyumu yakalamak için aynı ölçülerde vites ekipmanlarına sahip olmak gerekiyor elcik değişiminde kaset olayı var onu tam olarak bilmiyorum 8-9-10 lu sistemlerde kaset kullanıldığını biliyorum sadece
     
  5. aso2

    aso2 Freedom way with Giant

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    182
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Evet öyle artık 9 'lu zincir alacağım mecbur, yaza artık para biriktirip bu işe girişmeli, riske girmeye gerek yok, 100-200 km uzun turlar yapıyorum sıkıntı olmasın,

    Aslında şu da var ama şuan için fazla bana :) Shımano SLX CS-HG81+CN-HG95 10 lu Ruble Zincir Seti
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  6. roberock43

    roberock43 Rap&Bisiklet

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Şubat 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Muğla - Marmaris
    Adı:
    Ahmet Sarı
    Seviye:
    bence de hocam riske girmeyin sağlık önemli :) Allah gönlünüze göre versin :)
     
    Örümböcük ve aso2 bunu beğendi.
  7. Osman D.

    Osman D. Forum Bağımlısı

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    18 Nisan 2012
    Mesajlar:
    737
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Antalya\Kepez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kullanamazsınız. 9lu ve 10lu sistemin zincir kalınlıkları farklı. Aynı şekilde ruble diş kalınlığı ve aralığı da farklı
     
    Örümböcük ve Deniz bunu beğendi.
  8. Halid Burak Demirci

    Halid Burak Demirci Üye

    Kayıt:
    27 Eylül 2015
    Mesajlar:
    54
    Beğeniler:
    48
    Şehir:
    Samsun
    Seviye:
    @roberock43 Hemen hemen tüm parçaları değiştirmek gerekiyo o zaman. Baya tuzlu oldu bu :confused:
     
    Örümböcük ve roberock43 bunu beğendi.
  9. Halilibrahim

    Halilibrahim Enduro /Freerider - Fully Lover

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.270
    Beğeniler:
    2.213
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil ibrahim
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    ALINTIDIR. Kaynak : Çekiş Sisteminde Uyum Soruları


    Yazı biraz eski tabi burada 10lu sistem yok ama 10'lu sistemin de zincir bakla kalınlıkları dokuzlu sistemden farklıdır. Bu tarz bir kullanım hem yeni zincire hem de eski sisteme zarar verir.


    Bir okuyucumuzdan aldığımız haklı tepki üzerine bir uyarı paragrafı eklemeyi uygun gördük. Genel olarak riâyet edilmesi gereken kural, kaçlı olursa olsun, her sistemi kendi içinde aynı grup ile birlikte kullanmaktır. Bu yazıda çalışacağı belirtilen (ve bugüne kadar sayısız tecrübeyle sâbit olarak çalışan) kombinasyonlar (sekizli ve dokuzlu öğelerin birlikte kullanımı, bilhassa zincir ve dişli sistemleri) teknik olarak mümkün olsa da Shimano tarafından tavsiye edilmemekte, yer yer sorunlara yol açabilmektedirler.



    Bisikletlerde teknik sahada en fazla gelen sorulardan biri 21 ya da 24 vitesli bisikletlerin nasıl 27 vitesli yapılacağı, ya da 24 vitesli bir bisiklette çekiş sisteminde herhangi bir parçanın değişimi esnâsında nelere dikkat edilmesi gerektiği, hangi ürünlerin uyum içinde çalışacağı türü sorular. Genel olarak söylenebilecek şu ki her sistemi kendi içinde değerlendirmek ve parça yenilenmesi durumunda gene kendi içinde parça yenilemek en sağlıklı olanı. Gene de sistemler arasında sorunsuzca ortak çalışan da bayağı parça bulunuyor. Dolayısıyla 7-8 ve 9’lu sistemlerin ortak yanları neler, farklı yanları neler yakından bakmakta fayda var.
    Ortak Yanlar


    7-8’li Sistem

    Kaset dişlilerinin arasındaki mesâfe aynı.
    Kullanılan zincirin eni aynı.

    8-9’lu Sistem


    Kaset dişli grubunun eni aynı.
    Ortak Kullanılabilen Parçalar


    Vites Kolları

    7’li vites kolları 8’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, yalnız haliyle 1 dişli (en ufak ya da en büyük) bu durumda kullanım dışı kalıyor.
    8’li vites kolları 7’li kaset dişlileri ile çalışıyorlar, haliyle vites kolunda fazladan bir vites kalıyor.
    9’lu vites kolları sadece 9’lu kaset dişli grubu ile çalışıyor, aynı şey tersten de geçerli. Yani 9’lu kaset grubu sadece 9’lu vites kolu ile kullanılmalı. Bunun nedeni 9’lu kaset gruplarındaki dişli arası mesâfenin 7-8’lilere oranla daha dar olması ve vites telinin bu darlık kadar daha az mesâfe katetmesi gerekmesi. Uzun lafın kısası sorunsuz çalışması için her iki yönde de „9’lu ile 9’lu bir arada“ olmalı.

    Kaset dişlileri


    7’li kaset dişli grupları 8 veya 9’lu tekerlek göbeklerine takılabiliyorlar, ancak bu durumda ek bir halka gerekiyor.
    8 ya da 9’lu kaset dişli grupları 7’li tekerlek göbeklerine takılamıyorlar, çünkü fazladan 1 dişli eni kadar daha genişler.
    8 ya da 9’lu kaset dişli gruplarının toplamenleri birbirinin aynı (9’lunun dişlilerinin arasındaki mesâfe daha dar bu nedenle), dolayısıyla aynı tekerlek göbeğine takılabiliyorlar, vites kolları için yukarıdaki bilgileri hatırlatalım.

    Zincirler

    7 ya da 8’li zincirler birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyorlar, çünkü her iki tip zincirin de eni aynı (7,1mm). Nedeni de basit: 7 ya da 8’li kaset dişlilerinin dişli arasındaki mesâfe de aynı sonuçta.
    9’lu zincirler sadece 9’lu kaset dişlileri ile kullanılmalılar. 7 ya da 8’li zincirler 9’lu kasetlerde düzgün çalışmıyorlar, daha çabuk aşınıyorlar, vites geçiminde sorun yaşatıyorlar vs. 9’lu zincirlerin eni (6.5mm) daha dar olan 9’lu kaset dişli grubu için daraltılmış.

    Arka Attırıcılar


    Arka vites attırıcılar 7-8 ya da 9’lu olsun birbirleri ile istendiği gibi değiştirilebiliyor ve her türlü kaset dişli grubu ile kullanılabiliyorlar.
    Aynakol Setleri


    Aynakol setleri kullanılan zincirlerin eni konusunda pek de önem taşımıyorlar. 8’li ve 9’lu kaset dişli gruplarının enleri birbirinin aynı olduğu için 8’li aynakollar 9’lu kaset dişlisi ve zincir ile ya da 9’lu aynakollar 8’li kaset dişlisi ve zincir ile kullanılabiliyorlar. Kezâ 7’li zincir ve kaset dişlisi ile de sorunsuz çalışıyor aynakollar.


    Ön Attırıcılar


    Aynakollar ile aynı.



     
    Son düzenleme: 12 Şubat 2016
  10. roberock43

    roberock43 Rap&Bisiklet

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Şubat 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Muğla - Marmaris
    Adı:
    Ahmet Sarı
    Seviye:
    @55HBD evet kardeşim tuzlu bak halil ibrahim adlı arkadaş ayrıntısına kadar anlatmış :)
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  11. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.533
    Beğeniler:
    856
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @aso2 Kaç Km Yaptınız Şuan Ki Zincir ile ve sistem bilgilerini zincir modelini yazar mısınız
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  12. aso2

    aso2 Freedom way with Giant

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    182
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    @can akıncılar Merhaba, yaklaşık 1500 ile 2000 arasında bir yerde tam emin değilim çünkü bazı turlarımda telefonumda internet yoktu. Birde uzun süre kullanamadığım bir dönem oldu 4-5 ay zincirin dış baklalarında ne kadar temizlemeye çalışsamda pas izleri canımı sıkıyor...

    Sistemim vites kolları, aynakol, arka aktarıcı xt(fakat 9'lu mu 10' mu bilmiyorum:), büyük ihtimal 10'lu ama) ruble ,ön aktarıcı(deore) ve zincir(CN-HG53 deore) ZATEN büyük ihtimal bu zinciri alacağım yaza kadar ama siz de fikrinizi söylerseniz sevinirim. Diğer taraftan uygun fiyatlı deore CS-HG62 ruble aklımın bir ucunda 10'lu sistem için bulursam, alabilirim taksitk imkanına göre...
     
    Örümböcük bunu beğendi.
    Son düzenleme: 13 Şubat 2016
  13. aso2

    aso2 Freedom way with Giant

    Kayıt:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    182
    Beğeniler:
    75
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Örümböcük bunu beğendi.
  14. roberock43

    roberock43 Rap&Bisiklet

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    9 Şubat 2016
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    35
    Şehir:
    Muğla - Marmaris
    Adı:
    Ahmet Sarı
    Seviye:
    hocam ucuz olanı atıyorum 70psı da kopuyor pahalı olanı 90psı ( sadece örnek amaçlı yanlış anlama olmasın ) diğer etken ağırlık olur kullanım amacınız ve yapacağınız zorlamaya göre size en uygun geleni almanızı tavsiye ederim:)
     
  15. Çaylaq

    Çaylaq Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    27 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hamza A.
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    bir şey sormak istiyorum göbek konusunda. bende 10 lu sisteme geçiş yapmaktayım. yani vites takımı tamamdır.ruble+arka aktarıcı+zincir+kollar. fakat 7 li sistemden 10 luya geçtiğimden dolayı kaset göbek almak zorundayım. şimdi 2 sorum var..
    1.kaset göbeklerde vites uyumları sıkıntı cıkarır mı? bazı göbeklerde uyumlu olanlar yazarken(örn;8/9/10 gibi) bazılarında yazmıyor.
    2.kaset göbek jant ile uyumluluk sıkıntısı çıkarır mı?böyle bir durum sözkonusu mudur?

    ilgilenen olursa sevinirim..
     
  16. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Eee şimdi koskoca erdoğanlar bisiklet boşuna koskoca olmadı. Şimdi Erdoğanlar bisiklette aynı yerden malzemeyi alıyor sizde diyelim. Siz ucuz kargo tercih ediyorsunuz, Erdoğanlar bana hemen 50 tane gönderin ama uçakla diyor. Dolayısıyla üzerine uçak kargosu biniyor, gümrük biniyor, kdv biniyor. EEe kar etmesinler mi bir de kar biniyor o fark oradan geliyor.

    Şaka bir yana yurt dışı kar oranlarını ve maliyet oranlarını bilmiyorum ama 46 Euro ya satılan bir ürünün kabaca alış fiyatı 23 Eurodur yani Türkiyedeki bir firma 23 Euroya bu malı alır. %18 kdv ve %20 gümrük verir. Navlun bedeli komisyon vs çok tutsa da getiren bir seferde 20-30 bin dolarlık mal getirirse en az. Parça başı maliyette oldukça düşer yani 23 Euro kdv+gümrük+navlun 32 Euro ya mal olsa ve 10 Euro da ıvır zıvır masraf deseniz gerisi bence komple kardır. Yani Avrupadaki ülkelerin ortalama gelirlerine bakın bir de Türkiye'deki ortalama gelire bakın diyeceğim bizim gelir abartı olduğundan bir anlam çıkmayacak. En elde tutulur şey bizim paramızın 3 kattan fazla değersiz olduğudur Euro'ya karşı.
    Şu aklınızda olsun eğer kartla alışveriş yapıyorsanız bankanızı arayıp teyit ettirin, yurt dışı alışverişlerinizi tek çekim alsanız bile komisyon karşılığı 2-3 takside sonradan bölebiliyorsunuz. Zaman da sıkıntı değil ise. Oradan alın bankanıza taksit yaptırın. Hadi onu geçtim uğraşamam derseniz kartınızdan o mal bedeli kadar taksitli nakit avans çekip kartınıza geri yatırın. Sonra da yurtdışı alışverişinizi yapın. Böylelikle kendiniz taksit yapmış olacaksınız.