Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zincir mi yoksa bacaklarımız mı zorlanır.

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Taxonera tarafından paylaşıldı.

  1. Taxonera

    Taxonera Bisikletkolik

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.045
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İzmit
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arkadaşlar aklıma takıldı. Pedalları çevirmekte zorlandığımız zaman bacaklarımız mı zorlanıyor yoksa zincire mi yük verip zorluyoruz bunu nasıl anlarız.
     
    emancipation bunu beğendi.
  2. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    güzel soru...
    ben de bazen dik yokuşları tırmanırken zincir kırılacak diye korkuyorum.
    acaba saçma bir korku mu benimkisi? yoksa zincir yağlı ve temiz ise kolay kolay kırılmaz mı?
     
  3. Taxonera

    Taxonera Bisikletkolik

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.045
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İzmit
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    zincirin baklalarından bir tanesini bisiklet kullanırken kıracak bacak kuvveti varsa sizde bence siz Fred çakmaktaş gibi araba kullanın
     
  4. emancipation

    emancipation Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    473
    Beğeniler:
    672
    Seviye:
    siz zincir nasıl kırılıyor sanıyorsunuz ? :D
    tabii ki de bacak kuvveti ve zincirin zorlanması neticesinde.

    zorlanıyor ve çaaat diye atıyor işte. bir keresinde çocukken kaldırım taşının üzerinden geçmek için duran bisikleti zorlamıştım ve kırılmıştı(atmıştı, açılmıştı neyse işte)

    sanırım sizin sorduğunuz soru ile benimki ayrı.
    siz normal düz yolu soruyorsunuz bense yokuş tırmanırken.
     
  5. Bianchi tdl 1300

    Bianchi tdl 1300 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Ekim 2015
    Mesajlar:
    563
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    İstanbul-Beylikdüzü
    Adı:
    Kartal kaan
    Seviye:
    Doğru viteste gidip yokuşun ortasında vites değiştirmez iseniz kolay kolay bir şey olmaz.
     
  6. Orhan Akarkut

    Orhan Akarkut Bisikletkolik

    Yaş:
    57
    Kayıt:
    17 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    1.076
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Eddy Merckx
    Seviye:
    Aynı bisikletle, aynı yolda (eğim vs.), aynı vitesle ve aynı kadansla -sabit hızla demek oluyor bu- pedala, zincire ve oradan da rubleye aktarılan güç aynıdır. Bu sürüşü değişik sporcuların yaptığını varsayarsanız herbiri değişik zorlanma hisseder ama aynı gücü aktarır. Sürücüyü sabit tutup yol-vites şartlarını değiştirdiğinizde her defasında değişik güç aktarmak gerekecek, eğim arttığında hem kaslar hem zincir ve dişliler zorlanacaktır.
    Art arda gelen ve uzun süre tekrarlanan hareketler metalin zayıflamasına ve kopmasına/kırılmasına neden olur, buna metal yorulması denir. elinizle çekip koparamayacağınız kalın bir teli sürekli hızlıca büküp açarsanız kopuverdiğini görürsünüz. Zincir ve dişlilerde de metal yorulması etkileri görülebilir.
     
    Haluk Eke ve emancipation bunu beğendi.
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    @geziniyo ustanın chain-l konulu canlı roportaj incelemesinde fırançisko abi en çok yük zincirlere biniyor demişti. vucut ağırlığının 5 katı falan diye.
     
    geziniyo bunu beğendi.
  8. İbrahim A.

    İbrahim A. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    12 Haziran 2014
    Mesajlar:
    770
    Beğeniler:
    1.025
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Canyon
    Seviye:
    yumurta tavuk ilişkisi bu en güzeli horoz olup yoldan keyif almak..
     
  9. Halilibrahim

    Halilibrahim Enduro /Freerider - Fully Lover

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    26 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.271
    Beğeniler:
    2.217
    Şehir:
    ANKARA
    Adı:
    Halil ibrahim
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Eskiden Defalarca Zincir Koparmış Birisi Olarak, Kaliteli ve Bakımlı Zincir Kolay Kolay Kopmaz. Zincire Power Link Yerine Elinizdeki Mil İle Ek Yaparsanız Kopabilir :(
     
    Edip Dinçer bunu beğendi.
  10. BMdnciHkn

    BMdnciHkn Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    6 Şubat 2008
    Mesajlar:
    50
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Hakan Aras
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Zincir koparmış biri olarak bir daha başıma gelmesini istemediğim bir durumdur. Pedala yüksek güç uyguladığından pedal birden boşalır ve boşluğa basmış gibi olursun ve tüm dengen kaybolur, düşmekten beter olursun. bile bile lades oluyor doğru vitesi zamanında seçemedin mi zorlarsın , birde zincir çapraz kadıysa "tık" sesini duyarsın... metal yorgunluğu da etkilidir...
     
  11. Uğur S.

    Uğur S. Onursal Üye

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.897
    Beğeniler:
    2.103
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    48/16 oranli single speed bir bisiklet ile %12'lik bir rampada, bakimi yapilmis 9'lu KMC zinciri kopardım. Zincir hattı düz ve herhangi bir burulma yoktu.

    Ben 110 KG ağırlığındayım ve zincir koptugu sirada ayaktaydim. Oranın sertliğinden dolayı hızım en fazla 8 KM/S falan idi. Rampayi çıkmakta gerçekten zorlanıyordum. Eğer bahsedildiği gibi zincir surucu agirliginin 5 kati oranında bir yuke maruz kalıyor ise bu 550 KG eder. 9'lu KMC zincirin ince (narrow) olması daha zayıf olması mi demektir bilemiyorum ama ben bu olayi ben yaşadim.

    Bu yüzden kopabilecegine inanıyorum.
     
  12. mustafa genç

    mustafa genç Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.289
    Beğeniler:
    705
    Şehir:
    Samanlı, Bursa
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Zincir en zayıf baklası kadar kuvvetlidir Miyadını doldurmuş zincir tabiki kopar zamanla zincir uzar uzar inceldiği yerden kırılı verir onun için yanımda Mengene taşıyorum ne olur ne olmaz.
    Hatta zincirin uzaması zorlandığı anlamına gelir zincirin zorlanıp uzadığını zamanla bozulan ve ucları sivrilen sonra da kaçıran aynakol ve ruble dişlilerinden anlaşılır.
    Sadece dişlileri değiştirmek yetmez zincir uzamıştır ve yeni sağlam dişlilere uymaz yine kaçırır zincir de değiştirilir