Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

zincir karman çorman

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında observer tarafından paylaşıldı.

  1. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    arkadaşla ön vites tamamen gitmişti penseyle biraz düzelttim.zincir aynakoldan ayrılmış rubleye 3-4 tur sarılmıştı nasıl olduysa arka tekeri çıakartıp biraz düzelttim acaba bisikleti nasıl sürülebilir duruma getirebilirim?3 hafta kadar idare etse yeter.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence sürme. Çok sakat olmuş. Tekrarlarsa fena bir kazaya yola açabilir.
     
  3. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    bu hale gelmesinin sebebi nedir peki? belki o zaman daha iyi bir sekilde yardımcı olunabilir.
     
  4. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    diğer baslıgını gördüm, vidayı cıkarmak icin wd-40 würth gibi seyler sıkıp vidayı cıkarabilirsen teker setini cıkardıgında daha rahat duzeltebilirsin, bu tarz ürünleri tekzen koctas vs gibi yerlerde 10tl civarına bulabilirsin. yanlıs hatırlamıyorsam eryamandaydın; tekzen de satılıyor. Ama bir vida icin o kadar para veremem diyorsan, zincir sökme aparatı bulabilirsen zinciri sokmek ve sonra tekrar takmak da bir çözüm.. Ön aktarıcın gördügün gibi kırılmıs; özellikle aynakolda büyük dişliye gecerken sıkıntı yaşaman muhtemel, ben derim ki idare etsin diyorsan ön vitesi orta dişliye göre ayarla bir daha da dokunmamaya gayret et =)
    .
    Bir de rubleyi, arka teker seti ya da arka aktarıcıyı cıkartmadan da düzeltmen muhtemel, tabi biraz sabırla, öncelikle zinciri biraz düzeltmeye calıs, ayrıca fotoda gördügüm kadarıyla arka vites kablosu arka aktarıcının arkasına gecmis, onu dikkatlice alt taraftan dışa dogru cıkar.. zaten o zaman zincir de dolanmaktan büyük olcude kurtulacaktır. sonra zinciri pedalın oldugu taraftan ön dişliye gecir.. Tercihen orta dişliye oturt.. Daha sonra arka aktarıcıyı zinciri germeyecek sekilde elinle destekleyerek zincirde biraz bosluk olustur ve zinciri ön aktarıcıya kırık olan yerden sok... Tekrar pense vs ile o arayı tekrardan düzeltirsin.. SOnra ön aktarıcıyı zincire sürtmeyecek sekilde ayarla ve tercihen bir süre kullanma; aynı yer zorlanarak acılabilir ve zincir aynı yerden tekrar cıkabilir.. Önü orta dişlide bırakmanı tavsiye ederim.. arka aktarıcı ayarı bozulmus olabilir, onu bu kademeleri yaptıktan sonra göreceksin..
    .
    Bol bol yağlanacaksın, istersen bir eldiven kullan; eldivenle calısmak hic rahat degildir ama yağa bulanmanı bir nebze azaltır; olmadı daha sonra yag sokucu bulasık deterjanı ile elini bol bol yıkarsın =)
    .
    Hatırladıgım kadarıyla eryamandaydın, özelden ulas istersen bana ben de eryamandayım; yapamazsan söz vermeyeyim ama carsamba-persembe sonrası yardımcı olmaya calısırım.
     
  5. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    bence boyle olma nedenleri
    1)kalitesizlik ya da yagsizlik
    2)bisikletcinin cekmeye calistigi ayar
    ayrica yaga bulabmak sorun degil O:)
    bu arada eryamandayim o.m den haberlesiriz ve galiba buralarda daha.once.ununu duydum O:)
     
  6. observer

    observer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    herkese teşekkürler sorunu büyük ihtimal hallettim yarın sürüşten sonra anlayacağız durumu pedalı çevirdiğimde dişli sistemi çalışıyor şu anda.
    nasıl yaptığımı da kısaca anlatayım ama belirtmek isterim ki benim yönteme güven olmaz :) özellikle bisiklet 300 tl + ve yeniyse zorlamaya değmez :D
    ilk önce arka tekeri çıkarttım(ruble olmayan taraftaki vidayı sökerek)
    ruble üzerinde 3-4 tur sarılmış zinciri aldım ve rubleden tamamen ayırdım.
    arka tekeri geri taktım.
    3.adım/rublenin olduğu taraftaki vidayı çıkarttım.
    arka vites boşta artık
    zincir katlı halde onu çözmek lazım şu mantıkla gidelim.cut the rope, un block me, where is my water-perry mantığı :D ilk önce yaklaşık 3-4 hamle sonrasını düşünüp çevirince ne olacağını düşünmemiz lazım en sonunda zincir dümdüz oluyor.ön attırıcı yamulmuş paralel değildi penseyle eğerek düzelttim.aradan zinciri geçirdim zinciri en düşük dişli sayısına sahip çarka taktım.
    sonra da zincirin içerde kalmasını sağlayam kafesi penseyle eğerek kapadım.
    arka vites elimde.
    orda bi vida var anahtarla açacağız(bu vida arka vites üstünde)
    vidayı açtık arka vites teli artık boşta.
    teli kurtardık ve geri taktık.
    zinciri arka vites üzerindeki 2 makarada düzgün şekilde taktık zincir kaçmasın diye makaraların kafes gibi şeyleri var onları penseyle eğdim.
    zinciri orta daki çarklardan birine taktım.
    arka vitese doğru eğimi vererek taktım.
    3.adımda çıkarttığım vidayı geri taktım.
    geriye vites ayarı kaldı onuda yapacağım.
    şimdi ben bisikleti temizlemek istiyorum zinciri,ruble ve aynakola direk wd-40 sıksam yeter mi acaba?yoksa ilk sudan geçirip sonra mı wd-40 sürmeliyim?wd-40 ın yağlama özelliği var mıdır wd-40 dan sonra yağlamaya gerek var mı?

    şimdiden herkese çok teşekkürler.
     
  7. Levent Kırça

    Levent Kırça Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Kasım 2009
    Mesajlar:
    587
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Bursa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    WD40 sonrası sabunlu su ile temizleyip sonra kurulayıp sonra yağlaman en uygunu. WD40 yağlama özelliği yok.
     
    observer bunu beğendi.