Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Zefal patlak önleyici şerit

Konu, 'Tekerlekler' kısmında CandanC tarafından paylaşıldı.

  1. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    merhaba arkadaşlar,
    forumu bir süredir takip ediyorum ve pek çok konuda sadece okuyarak bile pratik yapmış kadar bilgi sahibi oldum.
    herşeyden önce foruma yazdığınız herşey için çok teşekkür ederim. parmaklarınıza sağlık =)

    dedikten sonra, yardıma ihtiyacım olan konuya geçiyorum =)

    patlayan lastiklere bir önlem olarak, benim için en pratik ve uygun yolun zefal patlak önleyici şerit kullanmak olduğuna karar verdim ve geçen cuma gittim aldım. henüz takıcak fırsatım olmadı ama bugün muhtemelen takabilicem.

    yalnız, bi yazıda lastiklerin patlama nedeni olarak, yanlış takılmış/tam yerleştirilmemiş şeritleri de okuyunca, korktum açıkçası.

    şeridi doğru yerleştirdiğimden nasıl emin olabilirim?

    bir de şeridin iki ucu arasında 2 cm'lik boşluk bırakılması gerekiyormuş. bu boşluğun bırakılma nedeni ne?

    iyi bi'şey yapıyım derken, lastiğimin patlama ihtimalini arttırmış olur muyum ki :S
     
  2. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var benim...

    biraz önce taktım şeritleri... yarın akşam üstü de kullanmaya başlıycam...
    ama deneme-yanılma operasyonuna geçmeden önce, gözle görülür hatalar varsa takışımda, en azından onları düzeltmek istiyorum... göz göre göre kesilmesin, patlamasın lastiğim :S

    bazı kişişler bu şeritlerin lastikleri kestiğini söylenmiş, bazı kişiler ise çok verimli kullanmış... çok memenunlar

    kullananlar bana birkaç ipucu verebili mi? takarken nelere dikkat etmeliyim-etmeliydim?
    mesela iki uç üst üste gelirse bir sorun olur mu?

    (NOT: lütfen acil yardım... ben artık bisikletime kavuşmak istiyorum =) )
     
  3. abdullah gökduru

    abdullah gökduru Aktif Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2009
    Mesajlar:
    185
    Beğeniler:
    202
    Şehir:
    DENİZLİ-İSTANBUL
    Seviye:
    efenim selamlar. kimseden cevap gelmemiş bari ben cevap yazayım.
    bence tek dikkat etmeniz gereken şeritin iki ucunu makasla güzelce yuvarlak olarak kesin ve mümkünse zımpara yapın, ki sivri uç kalmasın. o iki ucun arasında 2 cm bosluk kalması kuralına ben uymadım. iki ucu üst üste bindi ama sorun da yaşamadım 8 ay oldu. tek patlak yok :)

    ben takarken şöyle yaptım:
    1. jantları bisikletten ayırmadım. yani direk bisikletin üzerinde iken bisikleti ters yatırıp taktım.
    2. önce dış lastiğin yanlızca bir kenarını jantdan söktüm. aynen lastik patladıgında söktüğümüz gibi.
    3. sonra iç lastiğe biraz hava basın, fazla değil sedece iç lastil o simit şeklini alana kadar.
    4. sonra da şeriti bi ucundan yerleştirmeye başlayın. kendinize göre lastiği ortalayacak şekilde bir referans çizgisi belirleyip o çizgiye göre hizalayıp yerleştirin.lastiğin açık olan kenarında elinizle itip çekerek ortalayın
    5. lastiği ortaladığına emin olduktan sonra iç lastiğin havasını indiirmeden dış lastiğin çıkardığınız tarafını geri takın. takarken zorluk çıkmaması için iç lastiğe ona göre hava basın.
    6. en son olarak da kilonuza uygun olarak nihai hava yı basın veee
    kullanıma hazır
    [​IMG]

    resimde görüldüğü gibi ortalanmış olsun
    yardımcı olabildi isem ne mutlu. sorunuz olursa yine sorun.kolay gelsin
     
    Serden Us bunu beğendi.
  4. soner kulak

    soner kulak Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    5 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    426
    Beğeniler:
    242
    Şehir:
    kocaeli
    Seviye:
    bi ara bende almayı düşünmüş ancak ancak lastiğin dönme direncini artıracağını düşünerek vazgeçmiştim.sizde nasıl oldu lastik performansında herhangi bir düşüş yaşadınızmı ve tavsiye edermisiniz.
     
  5. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    slm candan abi öncelikle lastik kesme gibi falan bir problem yok o bandın üst üste gelirsede lastik bozuk gibi sürekli seker o 2cm bosluk bırakılma sebebi mesela bi kaldırıma vurdugunuzda lastik esneyecekdir ama şerit esnemiycekdir ve birbirine yaklaşıcakdır bu durumda şerit içerde üst üsste gelip kayabilir bunu önlemek için 2 cm bosluk bırakılıyor ve bir kullanıcı olarak keinlikle cok faydasını görüyorum anca lasgtik yandan darbe alırsa patlıyor
     
  6. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    @abdullah: ne güzel söylemişsin, "kimseden cevap gelmemiş bari ben cevap veriyim" diye =) baktım kimseden cevap gelmiyo, bu kadar basit bi iş için rahatsız etmek istemesem de, kimseden cevap gelmeyince, yine gürsel abiyi aradım. sağ olsun bütün ayrıntılarıyla anlatarak yine hayatımı kurtardı =) burdan kendisine bir kere daha teşekkür ediyorum =)

    sana da teşekkürler... yazdıklarını okuyunca, "e tamam ben bu lastik sök tak işini öğrenmişim" dedim ;) iyi moral oldu. güzel bi check list oldu ;)

    senin listeye uçları yuvarlatmayı, zımparalamayı, bir de pudralama işini eklemek lazımmış ama.

    şeridin bi ucu yuvarlak, bi ucu köşeli. köşeli kısımlar lastiği kesebiliyormuş. o yüzden köşeli kısmı, yuvarlak uca benzer şekilde düzgünce kesip zımparalamak/törpülemek gerekiyormuş.

    bir de, aralara pudra dökmekte fayda varmış. bu forumda da yazıyordu, lastiklerin birbirine yapışmasını engelliyo vs vs...

    @soner: bu benim cevap verebileceğim bi soru değil.. öyle performans merformans ölçebilecek seviyede değilim malesef... keşke olsaydım ama =)

    henüz deneme sürüşüne bile çıkamadım hatta. işten gelir gelmez tekerlerin başına geçtim, ancak bitirebildim... malum acemilik =)

    @alkan: alkan kardeş, öncelikle abi diil, abla =)

    2 cm'ye gelince, boşluk bırakmamak lastiği koruma açısından daha iyiymiş. uçlar iyice düzeltilmişse, üst üste gelen kısmın lastiği kesmesi gibi durum da yaşanmıyormuş...

    bu kadar =)
     
    soner kulak bunu beğendi.
  7. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    bayağı eski bir konuyu canlandırdım ama merakımı gidermezsem olmayacak:) Şimdi sorum şu 2 cm boşluk tam olarak nerede olacak yani şerit dış lastikten 2cm aşağıda mı olacak.Ben de 1 ay içinde para biriktirip almayı düşünüyorum ama ben takmıcam bisikletçiye taktırıcam.Açıkçası bisikletçilerede pek güvenim kalmadı.Şimdi diyorum ki adam şeritleri takarken nelere dikkat etmem gerek????
    Bidldiklerimin bazıları şunlar şerit üst üste gelmeycek yoksa teker seker:)
    Bir de tam ortalanacak.
     
    M.Burak KARADAĞ bunu beğendi.
  8. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Sevgili kardeşim ben senin yerinde olsam dış lastiğimin içine yapıştırırım :) daha öönce 1 sene böyle kullandım gayet iyi gitti.
     
  9. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    lastikçilere güvenmeyin.. (çünkü sizin kadar özenme ihtimalleri oldukça düşük) dış lastiğin tam ortasına gelicek şekilde yerleştirin...
    oldu bitti :)

    bence yapıştırmayın... sonra nasıl söküceksiniz de dış lastiği değişiriceksiniz... zaten hava basınca çok sabit kalıyo....
     
  10. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Candan abla ( yaşım gereği abla demem de bir sakınca yoktur umarım ), ürünü alıp kullanmış olduğunuz için sormak istedim. Bu kullandığınız Zefal şerit MTB için olan mıdır ? MTb için olan ise bu koruyucu şerit iç lastik esnekliğinde midir oksa sert bir mâlzeme midir ? Eğer iç lastikten sert ve ciddi anlamda koruyabiliyorsa ona göre para verelim. yok aynı esneklikteyse elimdeki eski bir iç lastik ile bu şeridi lastiğin yanaklarını kapsayacak şekilde eski bildiğim sistemde yapacağım.
     
  11. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    tabi ki yok abla demende bi sakınca... canan demediğin sürece abla da demesen olur hatta, adım doğru olsun yeter :)

    bu çok sert bi madde diiil, silikonlu plastik gibi... lastik boyuna göre kendin kesiyosun... iç lastik kadar ince ve elastik diil...

    bazı arkadaşlar, lastik patlamalarının allahla lastik arasında olduğunu söylüyolar... ki onlara sonuna kadar katılıyorum, yol bisikletiyle bi yıl ormanda gezdim, bi kere patladı :) ben sadece, yaşadığım garip koşullarda bu şeritlerden memnun olduğum... içim daha rahat kullanıyorum bisikleti..

    sonuçta bisiklette herkesin farklı tercihleri var, birine uyan diğerine uymuyo... o yüzden çok kesin bi'şey de söyleyemiyorum...
     
    Koray06 bunu beğendi.
  12. Koray06

    Koray06 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2012
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    90
    Şehir:
    Ankara-Natoyolu
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Anlıyorum, yani sözün kısası iç lastiklerimizden daha kalın ve daha sert bir maddedir. Öyleyse 2. iç lastikle uğraşıp yormayayım kendimi. 200km 'nin üzerine çıktı, bisikletimde yeni lastiklerde daha bisikletçide basılan havayla duruyor lastikler şükür patlak yüzü görmedim ama tedbiri elden bırakmamak gerek. :) yardım için teşekkürler, sadece yapısını merak ettiğimden gidip ürüne para vermek istememiştim şimdi almaya değecek gibi görünüyor.
     
  13. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Peki bu 2 cm boşluk olayı nasıl oluyor onu bana anlatabilir misiniz??????
     
  14. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    şeridin iki ucu arasında 2 cm kadar boşluk bırakılması gerekiyormuş..

    ben bırakmadım.. zaten öyle milimetrik ayarlamalar da mümkün diil, en azından beni aşar :) uç kısmı törpüleyip düzgünce taktım. hatta üst üste bindi... sorun yaşamadım.
     
  15. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Tamam artık merakımı gidermiş bulundum:) Çok sağolun:)
     
  16. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Sonradan aklıma geldiği için bir soru daha soracağım:) Şimdi şeriti takarken şeriti dış lastiğin iç kısmına elektrik bandı ile tuttursam bir şey olur mu yani yerinden oynamasın diye?????
     
    aynakol bunu beğendi.
  17. CandanC

    CandanC Onursal Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    2.181
    Beğeniler:
    1.658
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    yorum yok :)
     
  18. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    20 senedir benzeri malzemeleri kullaniyorum. Burada sahsi tecrübelerimi aktarayim.
    Yol bisikletimde, Trekking bisikletimde, dag bisikletimde yillarca Proline Antiplatt kullandim. Ne ziplama, ne patlama, .. gibi hic bir sorun yasamadim. (Prolinelar hem bitis uclari, hemde kenarlari ince, en ortasi kalin bantlar, bence en kaliteli olanlari)
    Ne zaman ki yol bisikletinde kullandigim sari renkli prolinelarin ortasinda uzunlamasina bir yarik olustu. Bu yariklar sürtünme gevme nedeniyle patlamalara yolactilar. Markayi degistirip Contec taktim. Conteclerin her kesimi ayni kalinlikta. Dolayisiyla lastigin hareketi ve esnemesine bagli sürtünme sonucu patlaklara yolactilar.
    Onlari da cikarip Zefal aldim. Zefallerin kenarlari biraz ince ama bitis uclari kalin. Bu uclarini 30 mm. bir uzunluga dagilacak sekilde sifira kadar incelttim. Fakat yine patlaklara yol actiklari icin cikardim ve yol bisikletime bantsiz biniyorum. Bir yerlerden yine Proline Antiplatt buluncaya kadar bu sekilde devam edecegim.
    Diger bisikletlerimde hala Proline var ve hic bir sorun yasamiyorum. Fakat onlarin hava basinci daha düsük ve daha genis lastikler.
    Bantlari kullananlara bir iki tavsiyem olacak:
    Eger agirlik konusunda süpheniz varsa sadece 50 mm. si üstüste gelecek sekilde kisaltabilirsiniz.
    Bantlari takarken bantin orta noktasinin jantin supap deliginin karsisinda olmasina dikkat edin, lastik balansi acisindan.(Kilometre saati icin miknatis, supap, bant gibi seylerin balansi etkileyen seyler oldugunu biliyorsunuz)
    Diger yorumlari da göze alin.
    Ben yol bisikleti icin Zefal tavsiye etmem!:boese157:
     
    herdagli bunu beğendi.
  19. farukbas77

    farukbas77 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2012
    Mesajlar:
    320
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Yalova
    Seviye:
    Ben zaten mtb kullanıyorum benim için sorun yok ama yol bisikleti sahiplerine bir şey diyemem.Bu arada bu anlattıklarınız yol bisikletinde mi gerçekleşti?????????
     
  20. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Demek ki türkçemde eksiklik var. İyi izah edememişim. YOL BİSİKLETİ!
     
    mehmet karakas bunu beğendi.