Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

zamana karşı etaplarda arka jantın kapalı olması neden?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında çağrı kolçak tarafından paylaşıldı.

  1. çağrı kolçak

    çağrı kolçak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2009
    Mesajlar:
    255
    Beğeniler:
    171
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    Seviye:
    arkadaslar zamana karsı etaplarda arka tekerin disk ile kapalı olmasının sebebi nedir? normal etaplarda olmuyo onlar. simiden tesekkurler
     
  2. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Arka tekere devir vermesi için, % 10-20 gibi fayda sağladığı söylenir.
     
    çağrı kolçak bunu beğendi.
  3. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Bülent kardeşimin verdiği bilgiye şunları eklemek istiyorum.
    Örneğin ZİPP: Zipp in disc tekerinin modeli "sub 9 disc" tam tamına 1003 gr dır(sadece arka).Genelde yarış takımları tarafından diğer etaplarda kullanılan Zipp 404 arka teker 628gr dır.
    Bülent in dediği gibi zamana karşıda (tek başına veya TTT)ivme kazandıktan sonra bu ivmeyi en iyi daha ağır ama aynı anda daha "hızlı" çünkü daha aerodinamik bir tekerle (tekerleklerle) sağlarsınız.Çünkü ön tekerdede 808 veya 1080 kullanılır.
    Çünkü daha hafif tekerin sağlayacağı avantaj alanı olan tırmanma bölgeleri TT ve TTT de son derece azdır veya eğimi az ve daha kısadır.Normal etaplarda bulunan özellikle dağlı bölgelerde daha hafif ve disk olmayan teker setleri kullanılır.
    Yani zamana karşı da daha hafif = daha hızlı... değildir.

    Ayrıca Peloton da giderken disk tekerler veya 80mm veya daha derin jantlar kullanmak son derece tehlikelidir.Çünkü rüzgar ansızın yandan esmeye başladığında dışta bulunan bisikletçileri peloton içine doğru itip domino taşı gibi düşmelerine yol açabilir.
    Tek başına veya takım zamana karşıda bu tehlike son derece azdır.
    Hız düştükçe yanal rüzgarlardan etkilenme daha fazladır.
    Hatta Zipp daha ileri giderek bazı özel yan açılı gelen yanal rüzgarlarda (arka yanal) disk tekerleklerinin "yelken" efekti sağladığı ve sizi daha hızlı yaptığını iddia etmektedir.

    Sevgili Sarper Günsal disk teker konusuna geçen gün TdF etap esnasında değindi.Sadece normal etaplarda yukarıda andığım nedenlerden dolayı UCI kurallarına göre disk teker kullanımının yasak olduğunu anlatmadı sanırım.
    Çünkü çoğu kişi "disk daha hızlıysa neden sürekli kullanılmıyor?" gibi sorular soruyor.