Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yükseltmelere nereden başlayayım?

Konu, 'Dağ Bisikleti / MTB / Mountain Bike' kısmında toprakakalin1 tarafından paylaşıldı.

  1. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bisiklet geldi, güzel güzel sürüyorum fakat aklımda planladığım şey tüm parçaları yükselttikten sonra tüm parçaları en son alacağım güzel bir karbon kadroya geçirmek. Şimdi sorum, yükseltmeye nereden başlayayım ve yükselttiğim parçaların yeni alacağım kadroya uygun olmama sıkıntısı çeker miyim? Önce maşayı ve gidonu değiştirmek istiyorum (1 kilo ağırlık azaltır en azından), daha sonra jantlar, ardından vitesler en son da frenler. Doğru mu yapmış olurum?
     
  2. Umut Kılınç37

    Umut Kılınç37 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    ISTANBUL~BAĞCILAR
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bence ilk lasitkleri değiştirin ortalama olarak 200-300 belkide 400 gram hafifletmeyi başarabilirsin.
     
  3. Furkan Çınar

    Furkan Çınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    219
    Şehir:
    Çengelköy / İstanbul
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    Yükselteceksen ilk kadroyu değiştir o kadro üzerine geliştir. Sırasıyla kadro, maşa, vitesler-frenler,jantlar
     
  4. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Düzgün bir kadro alacak param olsa zaten direkt daha ucuz ve daha iyi donanımlı bisiklet alırdım. Bisikleti taksit taksit yükseltmek istiyorum. Sele+sele borusu 620 gram geliyor çok mu fazla acaba?
     
  5. ToffieBoi

    ToffieBoi Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.484
    Beğeniler:
    7.051
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan
    Bisiklet:
    Orbea
    Seviye:
    Size sürüş kalitesi verecek olan kadro ve maşadır. Sonra sele borusu, gidon boğazı ve gidon gelir.
    Buna ek olarak ağırlık farkını en çok farketedeceğiniz yerler dönen parçalardır. Dıştan içe doğru önem sırası azalır.
     
    Serkan Mıstınoğlu ve revan55 bunu beğendi.
  6. ProfessionaL

    ProfessionaL Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    6 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.119
    Beğeniler:
    609
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Hasan Kılınç
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Yükseltme yapmak istiyorsunuz ve ileride karbon kadroya geçmek istiyorsunuz. Bence yükseltme yapmak istiyorsanız öncelikle maşadan başlayın ve önerebileceğim maşa EPİCON (linkte) alırsanız hem bisikletinizden 1 kilo kurtulmuş olursunuz hem de ileride karbon kadroya da yakışır.

    Daha sonra jant setini değiştirerek Shimano MT55 (linkte) alırsanız herhalde bir kilo daha hafifler.

    Daha sonra Vites sisteminde aynakolu, ön arka attırıcıları, vites kollarını, ruble, zincir Deore XT serisi yapabilirsin. Böyle parçalara sahip olduğunuzda alacağınız karbon kadroda (en az 750 TL ikinci el fiyatları) bu parçalar kendini çok iyi gösterir.

    Kolay gelsin :)
     
  7. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Jantlar ve lastikler, sele ve sele borusu, maşa ve gidon, vitesler ve pedallar, frenler ve en son kadro yapsam nasıl olur?
     
  8. Ramazan Gürel

    Ramazan Gürel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    87
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    ben anlamıyorum arkadaş bi fren seti 500 600 euro bi jant seti nası 400 euro bi kadro nasıl bin 1500 euro oluyor nası bir piyasa bu nası dehşet fiyatlar yaw .
     
  9. Gökhan ÇİÇEK

    Gökhan ÇİÇEK Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bende buna cevap bekliyorum :)
     
  10. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Vitesleri sram düşünüyorum aslında. :) Onun dışında tavsiyelerinizi dikkate alacağım.
     
  11. Alperen ERTEN

    Alperen ERTEN Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2010
    Mesajlar:
    854
    Beğeniler:
    270
    Şehir:
    Fethiye
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Ilk jantlardan başlayabilirsiniz. 1600 gr ayarlarında bir jant seti is görür. daha sonra masaya gecersiniz. 1550 gr fox. ondan sonra vites sistemi hala sorunsuz ise gidon gidon bogazi sele sele borusu değişebilir. her birinden 100 gr tasarruf edilse 400 gr. zaten geriye vites sistemi kalıyor ve en sonda kadro.
     
  12. Çağatay TURHAN

    Çağatay TURHAN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2011
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    arkadaşım jantı falan bosver sen daha bsiklet kullanmaya baslamadan agırlıgı azaltmayı planlıyorsun agırlıkla ne ısın var senın sen once konforunu arttır ik once maşanı değiştir sonra vites kolu arka aktarıcı frenler aynakol sonra ağırlıgı azaltmak ıcın selenı borunu gıdonunu degiştirirsin jantını da degiştireceksen tubeless janta geçeceksen değiştir yoksa ona para harcama
     
  13. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Parça parça yükseltmek zordur. En önemlisi önceden değiştirdiğiniz parçaların daha sonra alacağınız kadroya uyup uymayacağıdır. Bence hiçbir değişiklik yapmadan ayırdığınız parayı biriktirmek ve bir kerede değişiklik yapmak hem daha ekonomik hem de daha kolay olacaktır.
     
  14. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Bir kerede değişiklik yapmak demek yeni bir bisiklet almak demek. 200 lira üstü parayı biriktirmekte zorlanmasam dediğinizi yapacağım ama olmuyor işte, parça parça, yavaş yavaş yükseltmeler yapmak daha iyi olur benim için. O zaman ilk maşa diyelim.
     
  15. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.256
    Beğeniler:
    1.106
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Peki aldığınız maşanın alın boyu ile daha sonra alacağınız kadronun alın boyu uyacak mı?
    Sele borusu çapları, ön vites kelepçe çapı, orta göbek uyumu vs. gibi konular hakkında düşündünüz mü?
    Jantların her durumda uyacağının dışında(ki burada da fren seçimi devreye giriyor, disk fren, V fren) hiçbir paraçanın uyacağının garantisi yok. Şimdi para biriktirmekte zorlanıyorsanız sonra uymayan parça için nereden para bulacaksınız.
    Ben sadece uyarıyorum para harcamadan önce bunları düşünün diye. Bisiket toplarken bile önce kadro alınır sonra diğer parçalar kadroya uygun seçilir.
     
  16. Serbay Akar

    Serbay Akar Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Ankara-Çankaya
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Bence öncelikle ağırlıktan ziyede akıcılığı arttırmalısın. Aynakolunu hallowtech 2 destekleyen bir aynakolla değiştir. Göbeklerde de Slx yaparsın. Tadından yenmez.
     
  17. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    İş yaş iş çıktı diyorsunuz. :) Neyse artık yavaş yavaş toplayacağız.
     
  18. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Şimdiki vitesimi 9lu sram x5 ile değiştirsem set olarak (uygun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim bu arada) sonradan alacağım kadroya uygun olmama olasılığı nedir? Bence alacağım kadronun beşte dördüne uygun olur, zaten ona göre alırım kadroyu.