Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yüksek kadans antrenmanı

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında toprakakalin1 tarafından paylaşıldı.

  1. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Yokuş aşağı inerken (vites 3 e çıkmıyordu) ön vites 2. çarkta, arka 7. çarkta iken 50 kmlerde falan pedal boşa dönüyordu. Sanırım yüksek kadans çalışmam lazım. Yüksek kadans çalışmam için düz yolda vitesi kaç yapmalıyım? 1-2, 1-3 uygun olur mu?
     
  2. Barış Güney

    Barış Güney Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.362
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
  3. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    75 okumaya 1 yorum. Herkes eylemde sanırım. :) Teşekkür ederim barış bey inceleyeceğim.
     
  4. Mr. Potato

    Mr. Potato Giggity

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Dağ bisikletinde 50 kmlerde 2-7'nin boşa dönmesi gayet normal bir durum olsa gerek. Ben de yüksek devirde pedal çevirmeye çalışıyorum. Ortalama 75-80 tutturuyorum şu an. 2-3, 2-4 uygulamaya başlamak için uygundur sanırım. Kondisyonunun nedir bilemiyorum gerçi. Ön 1'deyken düz yolda, yeniyseniz, zor olur büyük ihtimalle. Siz tempoyu mümkün olduğunca artırın, vücudunuz zaten şurada dur diyecektir. Çok yıpratmadan kendinizi yüksek devirlerde sabitlemeye çalışın. Sele üstünde hoplamaya başladığınızda mesela daha o devire rahat çıkamıyorsunuzdur, vites değiştirip veya hızı azaltıp çalışmaya devam edince bir süre sonra o zıplama da ortadan kalkıyor, daha yüksek devirlere hazır oluyorsunuz.

    Bu gerçekten önemli bir mesele. Mesela geçenlerde hafif bir rampadan çıkıyorduk, aramızda biraz mesafe vardı, önümdeki kişi hızlıydı ama pedallara öyle bir yükleniyordu ki acıdım dizlerine. Benim devir sayım onunkinin neredeyse iki katıydı, o tıkandı bir süre sonra, ben de vites yükseltip, farkı kapattım rahatça. Takip ediyor olmasaydım rampa sonlarına doğru geçip gidebilirdim onu.
     
  5. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    2-3, 2-4 çok rahat hızlanıyorum. Ben aslında istediğim zaman 1de rahat rahat sürüyorum tabi arka düzde 4 ya da 5 yokuş yukarı 2 ya da 3 oluyor. Her türlü en çok zorlandığım 1-1 oluyor.
     
  6. Mr. Potato

    Mr. Potato Giggity

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Ön 1 arka 5 kullanıyorsan, baya bir yanlış olur o.
     
  7. toprakakalin1

    toprakakalin1 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Şubat 2012
    Mesajlar:
    205
    Beğeniler:
    45
    Şehir:
    Mersin
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Çapraz olduğundan dolayı mı? Onu da farkettikçe düzgün yapmaya çalışıyorum ama tabi genelde gelişigüzel yapıyorum. Alışacağım.
     
  8. Mr. Potato

    Mr. Potato Giggity

    Kayıt:
    30 Nisan 2013
    Mesajlar:
    517
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    Doğru kullanım şu şekilde, parça ömürlerini daha uzun tutar.

    [​IMG]
     
    Nurettin Murat Önder ve FatihC. bunu beğendi.
  9. FatihC.

    FatihC. Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2013
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Ahmet bey son attığınız şema çok güzel olmuş ellerinize sağlık