Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yüksek Hızın Sakıncaları

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Onur Kula tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Özellikle bisiklete yeni başlayanlar ya da yüksek sürat deneyimi az olan bisikletci arkadaşlarım için nacizane kendi tecrüblerimden yola çıkarak böyle bir yazı yazma gereği hissettim.:)


    Yüksek Hızın Sakıncaları

    1 - Yavaş hızda çok iyi tutabilen frenler, yüksek hızda yavaşlatma performansını azaltıyor. (Özellikle mekanik frenler.) Ve bu yüksek hızlarla sert bir viraja yaklaşırken, biraz risk alıp geç fren yapayım derseniz, büyük ihtimalle umduğunuz mesafede yavaşlayamıyor, kendinizi beklenmedik ve istenmedik şekilde viraj dışına çıkarken bulabiliyorsunuz. (Tecrübeyle sabittir:) ) Kışın Bozdağ patika inişi ve aniden karşılaştığım çamurda düşüş.:D


    2 - Yokuşu sürekli çok sert frenle indiyseniz, iç lastik çember içinde kayıp , sibop yerinden kesilebilmekte ve ani bir şekilde lastik patlayabilmekte.(Tecrübeyle sabittir:) ) Ben bu durumu yavaşlama sırasında 30km/s hız ile yaşadım. İlk başta maşa kırıldı zannettim; çünkü ön taraf inanılmaz sağa sola çekti ve çok zor toparladım. Biraz daha hızlı olsaydım kesinlikle düşmüştüm.

    3 - Önceden yağış almış bir yolsa, bütün yol kuru bile olsa, sürekli gölgede kalan yerler yaş kalabilmekte.(Genelde Kış aylarında) Hele burası bir de virajsa:eek: (Tecrübeyle sabittir:) )

    Sizlerde aklınıza gelenleri,

    4 -
    5 -

    diye yeni maddeler şeklinde eklerseniz, yeni arkadaşlar için durumun tehlikesi daha iyi anlaşılacaktır

    (Tabi bu yazdıklarımı kask, eldiven gözlük falan zaten kesinlikle takılı varsayıyorum.)

    Yani bir bisiklet gözlüğü yoksa, bir arı; hatta sinek bile bu hızlarda çok tehlikeli olabiliyor.
     
    civil, skyline_gt, Can Sonbay ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    İyide bisiklette ne kadar hızlı olabilirsinki mtbde.Adamlar fransa turunda saatte 100 km ile viraja giriyorlar ama.
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  3. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Doğru dedin, mtb 40-50km/s hız yapamıyor zaten, adamlar da fransa turunda 100 km ile viraj alıyorlar. Eee yani:confused: ?
     
  4. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Ya 40 50 km çok yüksek bir sürat değil demek istiyorum.Ve lastik seçimi önemli bir olay.
     
  5. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Dur dur konu karıştı:D

    Toparlayayım:D şimdi ben aslında bu yazıyı "Şimdiye kadar ki en yüksek süratiniz" başlığı altına yazacaktım. Yani orada 80-90-100 gibi hızlara çıkanlar (ben de varım:) ) var. Ve bu hızların aslında çok sakıncalı olduğunu belirtmek için o başlığa yazacaktım.

    Sonradan ForumCafe'ye yazmanın daha doğru olacağını düşündüm.
    Ama içeriği ForumCafe başlığı altında okunacakmış gibi düzeltmedim. Yani yüksek süratin sakıncaları derken çok yüksek süratin sakıncaları diye belirtmem daha alaşılır olacaktı.
    Ama yazıyı değiştirmeyi unuttum.:) :eek:

    Bu yüzden tam anlaşılmamış olabilir.Yani başlık "Çok yüksek hızın sakıncaları" ya da "uzun dik inişlerde hızın sakıncaları gibi bi şey olmalıydı. Sea84 arkadaşım da ben konuyu tam anlatamadığımdan, mesajımı tam anlayamadı ve ilk mesajındakini yazdı.

    Bense hatamı farkedemediğimden, Sea84 arkadaşın mesajını kusura bakmasın boş bi mesaj gibi değerlendirdim; (ama sorun bendeymiş, yani arkadaş haklı:in: ) ve esprili ve azcık ters bi mesaj attım:eek:
    O farketmedi mesajın esprisini. vs...

    Sonuçta Konu başlığı "Bisiklette Çok Yüksek Hızın Sakıncaları" olarak değiştirilebilirse sevinirim

    Neyse Ben niye bu kadar uzattım. Toparlayayım derken iyice karıştırdım. Konu neydi nereye geldi?
    Kafam karıştı?:eek: N’oluyo ya?:bilmiom: Ben kimim? :25:

    :D
     
    placan bunu beğendi.
  6. placan

    placan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    240
    Beğeniler:
    204
    Şehir:
    istanbul - nisantasi
    Seviye:
    Özellikle ön freni disk fren olan güzel insanlar lafım size.! Tek elinizle gidonu kontrol ediyorken eğer ön frene basıyorsanız o tekerlek bir tarafa çeker. çekerse gidonun dengesi kaybolmaya müsait olur. 5 km hızda da olur bu. kontrolü kaybetmemek ve iki eli de gidondan ayırmamak gerekiyor her daim.


    Güzel bir başlık. Dikkatle okuyup takip etmek gerekir. Özellikle tecrübeli insanlar önerilerini yazarlarsa daha da iyi olacaktır.
     
    Hempel ve Onur Kula bunu beğendi.
  7. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    mtb de yokus asagi hiz yapan arkadaslar bir sure sonra farkederki masa titremeye baslar ,o yuzden yokus asagi el birakmayin :)
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  8. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Fark ettim merak etme.Ben bisiklete ilk başladığım senelerde saatte 56 km hızla viraja girdiğimde düştüm o yüzden virajlarda hala temkinli davranırım.Ve çoğu yarışlarda kastamonu da koştuğum gençler yol yarışında 2002 de saatte 75 km hızla grubun arkasında kalıyodum.Gerçekten ben korkuyorum hızlı viraja girmekten ama yol bisikletim olsa hala gene hızla girerim galiba
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  9. fecredall

    fecredall Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    498
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Ya hızda pek korkulacak birşey yokta aşırıya kaçmadık sürece. Ama viraj konusunda bende çok korkuyorum. Bisiklete bindiğim sürelerde hep geçtiğim bir nokta var. 40 km hız ile geçiyorum genelede, gerçekten dönmesi o kadar negatif his veriyorki :) içim bir hoş oluyor tırsmaktan :D. Virajlara daha yavaş girmekte fayda var. :)
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  10. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Ya virajda düşmesi çok kötü oluyo daha öncede dişimi kırdım ben virajda yer ıslak mış fark etmedim.Fark ettiğimde zaten yerdeydim.
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  11. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yüksek hızdan ani bir duruşa geçerken, dengesiz fren kullanımı yüzünden (arka frenin ihtiyaç fazlası sıkılması) arka lastikte vibrasyon olabilir. Yüklüyken bunun ihtimali daha düşük, ancak işi şansa bırakmayın, fren gücünü dağıtın.
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  12. fecredall

    fecredall Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    570
    Beğeniler:
    498
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Evet frende çok önemli bir unsur. Geçmişe nazaran sizin dediğiniz gibi freni dağıtıyorum. İşimi daha sağlama alıyorum ;)
     
  13. Serdar Emre ACAR

    Serdar Emre ACAR Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    384
    Şehir:
    âksaray
    Seviye:
    Valla iş bazen frene kalmıyor bile neye uğradığınızı anlamıyosunuz bisiklet altınızdan kayıp gidiyor.
     
  14. ecanaksoy

    ecanaksoy Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    187
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    istanbul-bakırköy
    Seviye:
    güzel paylaşım,Sağolun
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  15. ozgur_jeo

    ozgur_jeo Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    170
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    benimde hissettiğim bişeyde ben mtb ile asfaltta yüksek hızlı inişlerde direksiyon titremeye başlıyor hafif hafif zannederimki lastklern tam düzgün oturtulmamasından kaynaklanıyor onada dikkat etmeliyiz
     
  16. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.827
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:

    tabikide herşey fren demek değil. neye uğradığını anlamadan yere çakılmak istemiyorsan tekniği geliştirmek gerekli diye düşünüyorum.
     
  17. İLKER TAŞ

    İLKER TAŞ SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    10 Aralık 2005
    Mesajlar:
    1.955
    Beğeniler:
    864
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    İLKER
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    cok yüksek bir hızla aşşagı doğru bir eyimli yoldan inecekseniz gözlük kesinlikle şart ve kask frenleri tanımanız ve sağlam olması gerekir ve nerde ve ne zaman duracağınızı kestirdikten sonra artık gerisi zevkli hale geliyor..
    en önemlisi virajlara dikkat edin ve yoldaki unsurlara yaya taş (vb)
     
  18. Can Sonbay

    Can Sonbay Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.184
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    Caddebostan, İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Eğer yağmur sağanak değilde,çiselemişse ve yollar çok hafif ıslaksa , daha çok dikkat edilmelidir.Çünkü sağanak yağmur yoldaki tozu toprağı temizler ve lastiğinizi ıslatır.Hafif çiseleme yerdeki tozu u çamura ve yağ gibi kaygan bir maddee çevirir.Lastikerde ıslanmaz.Sonucunda yağ gibi kayar yollar..ve siz :)
    (Buda babamın ve benim tecrübemizle sabittir:) )
    Konu çok güzel ,teşekkürler.
     
    Onur Kula bunu beğendi.
  19. Güvenç Terzierol

    Güvenç Terzierol Bisikletkolik

    Kayıt:
    18 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.224
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    evt özellikler virajlarda ve yavaslarken...
    basımdan geceni anlatıyım ki baskaları böyle bi hataya düşmesin...
    arkadasın ddiği gbi çiselmis b yağmur du bitmisti ve ben bisiklet le giderken dalgınlığıma geldi kuru zeminde nasıl yavaslıyosam aynı sekilde ilk önce ön freni sıkıp hızılımı azalttım sonrada arkayıda kullanarak durucaktım fakat kuru zeminde sıktığım şiddette sıktım ön freni ve ön teker kitlendi kitlenincede si anda yolunda eğiminden dolayı sağa çekti ve bi baktım suratım yere paralel:D sonrasını da siz düşünün löp diye yapıştım ve çenem faln soyuldu... bunu anlattım çünkü bir laf vardır ki herkes bilir tecrübeyi tecrübe etmek aptallıktır diye...:in: :in:
     
  20. EmirhanKarasu

    EmirhanKarasu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    557
    Beğeniler:
    393
    Şehir:
    İstanbul/Göztepe
    Seviye:
    Ben bi keresinde virajı alırken çok da hızlı değildim yavaşça dönüyodum, nasıl olduysa dalgınlığıma gelmiş pedal yere sürttü ve ben yerdeyim:eek: Bunu nası yaptım çok şaşmıştım böyle bi sakarlık diyim yada artık ne deniyosa hiç yapmamıştım.