Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yollardaki Tehlikeler

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında BF Okuru tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Bisikletçilik eşsiz bir spordur; çünkü alanı açık havadır. Bu alan maalesef trafik, derin çukurlar, hırlayan köpekler ve dikkatsiz yayalarla çepeçevre kuşatılmıştır. Ancak bazen düşmanımızı kendi içimizde barındırırız. Dikkatsizlik ve zayıf teknik en az diğer tehlikeler kadar önem taşır. Aşağıdaki öneriler bunu minimuma indirgemek için size yardımcı olacaktır...


    Her zaman karşıya bakın. Yol üstünde seyrederken gerek ön lastiğin hızla dönüşü, gerekse kilometre saati, nabız sayacı gibi ayrıntılar dikkatinizi dağıtabilir. Bir anlık dalgınlık size pahalıya patlayabilir. Bu gibi unsurların dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin.


    Odaklanın. Pedal çevirmenin akıcı ve ritmik devinimi bisikletçide bir nevi hipnotizma etkisi yaratabilir. Gündüz düşü gören bisikletçilerin yolda seyrederken aniden bir arabanın arkasına çarptıkları, trafiğin içine daldıkları bilinen olaylardır. Renkli hayal gücünüzün sizi dış dünyadan koparmasına izin vermeyin. Beyniniz oyunun içinde olsun.


    Bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin. Eskiyen/bozuk parçaları ihmal etmeden değiştirin veya tamir edin. “Birkaç sürüş daha idare eder” demek olası kazalara davetiye çıkarmaktır. Yollardaki tehlikelere karşı koymanız, meydan okuyabilmeniz için ayaklarınızın altında tıkır tıkır çalışan bir bisikletinizin olması gerekir.


    Patlaklar

    Her bisikletçinin kaderi... Ama patlakların oluş sıklığını azaltmak elimizde:


    ·Seyrettiğiniz yolu iyi seçin. Patlaklardan korunmanın en iyi yolu aynı zamanda en kolayıdır: Cam kırıkları, moloz birikintileri ve çukurlu zeminleri zamanında fark etmek ve çevresinden geçmek. Cam kırıklarının çevresinden geçecek kadar zamanınız ve alanınız yoksa mümkün olduğunca yavaşlayın ve ayağa kalkın. Böyle anlarda lastiklere mümkün olduğunca az yük verin.

    ·İki günde bir lastik basıncını kontrol edin.Lastikler gözeneklidir ve her geçen gün bir miktar hava kaçırırlar. Az hava basılmış lastikler sizi yavaşlatır, viraj almanızı zorlaştırır, çabuk yıpranır ve jantlarınızı riske atar.


    Çukurlar


    [​IMG]

    Çukurlara çarpmak jantlarınızı tamir edilemez hale getirebilir. Eğer yarık çok derinse, bisiklet aniden duracak ve sizi gidonun üzerinden savuracaktır.İşte bu gibi durumlardan kaçınmak için ipuçları:

    Çukurların yerlerini not edin. Rutin antrenman planınızı yaparken alacağınız yolu ve yol üstündeki tehlikeli çukurları önceden hesaplayın. Yolun durumunun her zaman aynı kaldığını düşünmeyin. Yollardaki çukurların/kasislerin ne zaman ortaya çıkacağı belli olmaz; ama özellikle kış ayları ve ilkbahar başlangıcında (buzların/karların eridiği dönemler) daha dikkatli olun.


    [​IMG]



    Çukurlara cam gibi davranın. Arkanızdaki trafiğe dikkat ederek onların etrafından dolanın. Arkanızdan gelen bisikletçi varsa onu da kollayın. Yeni oluşmuş çukurlar iki türlü tehlike sunarlar—çukurun kendi derinliği ve etrafındaki dağılmış toprak/moloz kümesi. Eğer çukur jantınıza zarar vermezse bile moloz birikintisinin keskin uçları lastiğinizi patlatabilir. Bu otoyol kraterlerine geniş bir açı verin.

    Çukurun üstünden atlayın. Eğer bunu için yeterli tecrübeniz ve yeteneğiniz varsa, trafik yetersizse ve çok yakınınızda başka bisikletçiler varsa bu hareketi yapmanız kaçınılmaz olabilir. Otlak bir alanda bu hareketi öğrenin. Pedal açılarını eşitleyin, selenin dışına doğru büzülün, sonra sıçrayın ve elleriniz ve ayaklarınız aracılığıyla yükselin. Önce bir çizgi üzerinde sıçramayı deneyin, daha sonra bunu bir derece yükselterek bir obje üzerinden atlamayı deneyin.


    Demiryolu

    Bütün diğer tehlikelerin aksine demiryolu civarında bisiklete binilmemesi gerekir. Bisiklet tekerleğinizin demiryoluna girmesi sonucu mutlak bir kaza geçirebilirsiniz. Maksimum güvenlik önlemi alın ve aşağıdaki güvenlik adımlarını takip edin:

    Yavaşlayın! Demiryolu çok katıdır ve şiddetli bir çarpma yaşamasanız bile “yılan ısırığı” dediğimiz iç lastiğin jantın arasına sıkışması sonucu oluşan zedelenmeye yol açabilirsiniz. O yüzden bu gibi zeminlere yaklaşınca mümkün olduğunca yavaşlayın.

    Hafifçe seleden yükselin. Ellerinize ve ayaklarınıza eşit ağırlık vererek, bisikletin üstünden hafifçe yükselin. Bisikletin ağırlığınızdan bağımsız ilerlemesine izin verin. Kollarınızı ve bacaklarınızı şok darbelere karşı absorbe edici olarak kullanın.

    Açınızı ayarlayın. Eğer demiryolu yola diagonal (çapraz) döşenmişse uygun açı kullanarak üstünden geçebilirsiniz. Özellikle yağmurlu havalarda bu türden dikey geçiş elzemdir. Çünkü demiryolu özellikle ıslakken çok tehlikelidir. En küçük bir dengesizlik veya yanlış bir hareket sizi yere serebilir.



    Diğer tehlikeli noktalar:


    ·Yol çizgileri.Bu çizgiler, özellikle geniş olanları, yaya geçitleri ve benzeri yerlerde bulunur ve çok kaygan olabilir. Çizgilerde kullanılan boya, asfaltın dokusunu değiştirir ve asfalt üstünde kararsız bir yüzey oluşturur. Bu yüzey, ıslanınca ölümcül olabilir. Eğer boya yeniyse bu tehlikeyi iki kat artırıyor.

    ·Kuru mazot. Bunlar göze zor görünürler, ama yol üstündeki petrol/mazot gibi yağ lekelerini asfalt üstündeki gri lekelerden anlayabilirsiniz. Virajları alırken çok dikkatli olun. Eğer düz yolda petrol/mazot karışımı üzerinde ilerliyorsanız güvende değilsiniz demektir. Özellikle köşeleri dönerken yağlanmış yüzey ciddi tehlike oluşturur.

    [​IMG]


    · Islak mazot. Yağmur yağdığında küçük yağlı bir leke bütün yolu kaplayana kadar yayılır. Rengarenk suları gördüğünüzde tetikte olun. Çünkü bu gökkuşağının altında bizi maalesef kadeh dolusu altın değil, kaldırımda mor ve siyah karışımı bir buluşma bekliyor olacak. :)


    ·Islak metal.Eğer yağmur yağıyorsa yol üstünde her an ıslak ve kaygan metalden bir objeye denk gelebilirsiniz (rögar kapağı, köprü yolu üstünde bulunan plakalar, yol tamir levhaları), ıslak metal üstünde pedallamak, buz üstünde olmak kadar tehlikelidir. Islak metalin üzerinden bisikletinizle yavaşlayarak ve kontrollü olarak geçin. Ani fren veya hız yapmayın.


    ·Islak yapraklar.Sonbahar aylarında dikkatli olun. Yol kuru olsa bile nemli ve muhtemelen ıslanmış yapraklar seyrinizi tehlikeye atabilir. Yol üstünde yapraklar gördüğünüzde yavaşlayın ve yaprakların üstünden dikkatlice geçin.


    [​IMG]



    · Mazgallar. Yola paralel yapılmış eski tip mazgallar maalesef hala mevcut ve bir bisiklet tekerleğinin geçeceği genişliğe sahipler. Bir yolda en çok dikkat gerektiren tehlike görünüşe bakılırsa mazgallar. İçinde bulunduğunuz bölgenin karakteristik yol/mazgal yapısını ezberleyin ve mazgallara yaklaşırken nasıl manevra alacağınızı refleks haline getirin; ta ki bir gün onlardan tamamen kurtuluncaya kadar…



    roadbikerider.com
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Yararlı bilgiler için çok teşekkürler Zuhâl.

    Ne yalan söyliyim, bazen yolda ilerlerken dağ bisikleti kullandığıma dua ediyorum. Allah yolcu arkadaşlara sabır ve şans versin...
     
  3. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    trafik canavarı sürücülerden korunmayla ilgili tavsiyeleriniz neler acaba, bence çukurlar, mazgallar ve kaygan zemin onların yanında çok masum kalıyolar:)
     
  4. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tedbir kuldan gerisi Allah`tan Savaş abi, biz çukurlara, mazgallara, kaygan zeminlere ve yukarıdaki tavsiyelere dikkat edelim de, trafik canavarlarının önüne biraz zor geçeriz.Ayağınızdan pedal eksik olmasın...
     
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:

    Savaş bey, "trafik canavarları" tek başına tez konusu olabilecek apayrı bir başlık diyebiliriz.:) Ancak kişisel tecrübeme dayanarak şunları söyleyebilirim ki:

    - Trafiğin sakin olduğu saatlerde yola çıkmak.

    - Yolun çok kıyısında olmamakla birlikte sağından gitmek, emniyet şeridi varsa onu kullanmak, trafik kurallarına uymak.

    - Arkadan gelen araçları kollamak, arkayı belirli aralıklarla gözlemek.

    - Kavşaklarda ve dönemeçlerde yavaşlamak, dikkatli olmak ve motorlu araçlara (istemeyerek de olsa) öncelik tanımak.

    - Dikkat çekecek bizi belli edecek renkte kıyafet giymek.

    - Trafiğin akışını gözlemlemek ve yayalara da çok dikkat etmek.

    - Ve eğer varsa lisansımızı muhakkak yanımızda taşımak.


    Yolda ve trafikte olduğumuz sürece biz de bir taşıtız. O yüzden motorlu taşıtların sahip olduğundan daha az sorumlu değiliz. Böyle olduğu sürece de onlardan aynı saygıyı beklemeye hakkımız var.
     
  6. A.Bülent Yamaner

    A.Bülent Yamaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    6 Şubat 2005
    Mesajlar:
    1.218
    Beğeniler:
    326
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Arkadaşlar,
    2918 sayılı Karayolları trafik kanununun 66. maddesine göre Bisiklet yolu bulunmayan
    yollarda en sağdaki şeritte veya varsa emniyet şeridinde yan yana giden ikiden fazla bisikletli
    olmamak şartıyla ve tabiki diğer trafik kurallarına uyarak bisiklet kullanmak hakkına sahibiz.
    Sadece otoyollar ile paralı yollara bisikletin girmesi trafik kanununca yasaklanmıştır.
    Bu bilinçle hareket ederek diğer sürücülere, bizlerinde en az onlar kadar bu yolları kullanmaya
    hakkımız olduğunu göstermeye ve anlatmaya çalışmalıyız.
    herkez'e bol pedallı sürüşler dilerim.

    A.Bülent Yamaner
     
  7. Haşim Okyay

    Haşim Okyay Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    5.246
    Beğeniler:
    4.692
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yolda ve trafikte olduğumuz sürece biz de bir taşıtız evet, ama gelde bunu trafikteki kendini bilmezlere anlat.Biz trafikte nasıl davranacağımızın, nelere dikkat edeceğimizin bilincindeyiz tabiki.Ama motorlu taşıt sürücüleri değiller ne yazık ki.Biz de " motorsuz taşıtız, bize ceza yazılmaz " mantığında olmamalıyız.Çünkü en büyük cezayı Azrail kesebilir.
     
    tecadisk bunu beğendi.
  8. İskilipli

    İskilipli Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara/Sincan
    peki bisikletli gördüğünde havlayarak kovalama gibi huyları olan köpekler ne olacak, bunu çok sık yapıyorlar, dertleri ne anlamıyorum. çok tırstığımdan, havlamalarını duyar duymaz onlardan uzaklaçmak adına yolun içine doğru kırıyorum reflekssel olarak ve bu da ciddi tehlike yaratıyor.
     
  9. Tufan Yuzseven

    Tufan Yuzseven Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    494
    Beğeniler:
    406
    Şehir:
    beşiktaş/yıldız
    Seviye:
    paylaşım ve bilgiler için teşekkürler...
    köpek kovalamalarında yaptığım tek şey ayağa kalkıp basabildiğim kadar kuvvetli ve hızlı pedallamak... tavsiye ederim... bir yerden sonra sıkılıyor ve peşinizi bırakıyorlar:D
     
    İskilipli bunu beğendi.
  10. çağatay_çankaya

    çağatay_çankaya Onursal Üye

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Eylül 2004
    Mesajlar:
    2.828
    Beğeniler:
    844
    Şehir:
    İstanbul / Eyüp
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    bu güzel bilgiler için tşkler zuhal abla
     
  11. blackuo

    blackuo Üye

    Kayıt:
    24 Kasım 2008
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    köpeklere karşı en güzel yöntem(tabi sokak köpeklerine,mesela bi alman kurdu kovalarsa farklı :p) durmak :D, durunca onlarda duruyo ,kopek durmazsa bi şey atıyor gibi yapmak oda olmadı en son tercihim kaçmak :D
     
  12. polo34

    polo34 Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    ben gece bisiklet sürdüğüm için dazer marka köpek kovucu kullanıyorum, sokak köpekleri duvara çarpmış gibi geri kaçıyorlar ama evcil köpeklerde nedense işe yaramıyor, 2 ayaklı hayvanlar için elektro şok tabanca almayı düşünüyorum...

    bu arada siz siz olun istanbulda avrupa yakasında boğazda geziyorsanız kesinlikle kaldırıma çıkıp denizi seyrederek benim gibi gecenin bir vakti hız yapmayın:) kaldırımlar arası belediyenin bıraktığım yüksek kot farkı sebebiyle adeta uçtum ve takla attım, 3 ayda anca düzelir gibi oldum ama hala dizimde hareket kaybı yaşıyorum
     
    MertSayın bunu beğendi.
  13. outoftune

    outoftune Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Nisan 2008
    Mesajlar:
    447
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    demin bbc de bir program seyrettim
    adam bisiklet ile iskoçyadan geliyor
    yolda başına türlü zorluklar geliyor ama
    sonuçta istanbula geldiğinde cümle bu - cruel hours of my journey- görüntüler eşliğinde nasıl bir manyaklığın içinde yaşadığımızı bbc den seyrediyoruz!
     
    MertSayın bunu beğendi.
  14. polo34

    polo34 Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    117
    Beğeniler:
    79
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    aklıma geldi ve aşağıdaki linkteki zımbırtıyı da aldım, artık tam techizatlıyım:)

    2IN1 MİNİ ŞARJLI ŞOK CİHAZI + EL FENERİ
    http://www.gittigidiyor.com/main/urun.php?id=14129061
     
  15. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Yol bisikletlileri rahatsız eden konular çok güzel toparlanmış.Başta konuyu açan olmak üzere herkese teşekkürler.Ben de bir iki saptamamı yazmak isterim.
    şehirler arası yollarda seyrederken(ki biz bisikletin üstünde hertürlü tehlikeye açık ve tamamen korunmasız durumdayız.ve aynı zamanda müzik filan dinlemiyorsak bütün sesleri de duyuyoruz.) klakson magandaları en fazla tehlike yaratanlardan.Mazgallardan hepimiz gibi ben de çok rahatsızım.

    Dışarıdan iki örnek.Yakın zamanda bir arkadaşım Avusturya'ya gitti.Gelince anlatttı.Tramvaylar bile bisiklete yol veriyor diye.

    Yine aynı arkadaşım başka bir arkadaşımla İtalya/Varese'ye gitti.Yol bisikleti dünya şampiyonasına.Birinin sporcusu yarışmacıydı.Diğeri de davetli.valla dediler.-Bisikletle alakalı alakasız her işyerinin vitrinleri bisikletlerle
    süslenmişti.

    Yabancıların izlenimleri.Türkiyeden transit geçen,ya da sadece burada uzun süre pedal çeviren ecnebi bisiklet severler de buralara pek bayılıyorlar.(maganda saldırıları hariç).
     
  16. Aytekin Erzan

    Aytekin Erzan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.575
    Beğeniler:
    2.422
    Seviye:
    teşekkürler iyi yazmışsın genel kurallar bunlar ama eline sağlık
     
  17. Mertcan Özmen

    Mertcan Özmen Aktif Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2008
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    67
    Şehir:
    Ankara/Çayyolu
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    çok güzel bilgiler...
     
  18. İskilipli

    İskilipli Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Kasım 2008
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Ankara/Sincan
    Tüm gücüyle pedal çeviren bir bisikletliyi sıkılacak kadar uzun süre kovalayabildiklerini, yani o kadar kızlı koşabildiklerini bilmiyordum. Eğer öyleyse yandık. Gerçekten aşağı yukarı ne kadar süre takip edebiliyorlar?
     
  19. murat bursa

    murat bursa Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    183
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Paylaşım ve hassasiyetiniz için teşekkürler.
     
  20. dinamo_35

    dinamo_35 saygi

    Kayıt:
    1 Aralık 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    kiel
    Adı:
    ucar
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    slm.
    dinamo burada...
    geçen izmirde antreman yapıyorum.bir motorlu çocuk arkasına arkadaşını bindirmiş yanıma yanaştı
    böle meraklı sorular sormaya başladı.yarışalımm mı?abi nereye gidiyon? ne güzel bisikletin var? o kadar yolu bisikletle nasıl gidiyosun? türünden...
    sağ tarafıma yanaştılar bi ara arkadan bir gölge fakettim
    formanın cebine elini uzatmaya çalıştığını farkettim aschlok
    ne yapıyon demem le kaçmaları bir oldu...
    10 seneden fazla antremany apıyorum böle bir olayla ilk defa karşılaşıyorum ne gözü kara insanlar var...
    acaba bıçak yada göz yaşartan spreylerden mi kullansam .der oldum...