Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yolculuk Çantası

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Murat Bütün tarafından paylaşıldı.

  1. Murat Bütün

    Murat Bütün Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Arkadaşlar uzun yolculuklar için çantama neler koymalıyız.
     
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Uzun derken ne kadar uzun belirtirseniz daha faydalı olacaktır.Akşam tekrar evinize dönecekseniz lazım gelenler:
    yama seti ,yedek iç lastik(ben çok uzun turlarda katlanabılır dış lastık de yedek alıyorum) zincir anahtarı bulunan bir çakı alyan takımı, varsa yedek zincir baklası veya pimi,eğer zorunlu kalırsanız geri dönüşe vasıta için yetecek kadar para :) ,biraz atıştırmalık yiyecek(çok uzun tur ise iş değişir ayrı bir besin proğramı lazım) pompa , varsa plastik levyeniz (bazı durumlarda parmak kuvveti lastiği çıkarmaya yetmiyor) herhangi kötü bir durum çin nufus cüzdanı ve içerisinde kredi yüklü olan cep telefonu ,yine cok uzun bir tursa zincir yağı.
    Bunlar benim olmaz ise olmazlarım cok gibi göründüğüne bakmayın ben hydrapak su çantasının 3-5 litrelik kısmına bunların hepsini sığdırıyorum.
     
    Kamil BULUT bunu beğendi.
  3. Murat Bütün

    Murat Bütün Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    şuanlık günü birlik turlar için yeni başladım daha musaözlü eti at çiftliği civarlarında takılıyorum ama giderek mesafeyi artıracağım tekerim patladı geçenlerde kaldım köyün birinde allahtan araç bulabildim o yüzden yolda kalmaycak kadar malzeme almak istiyorum
     
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Yolda kalmamak elindeki alet edevat ile birlikte tecrübene de bakar.Herşeyi yanında taşıyamazsın fakat bazı pratik çözümlerle sorunu eve dönecek kadar halledebilirsin.Mesela kırılan zincirde yanında ek bakla olmayabilir zinciri kısaltıp devam edebilirsin.yama setin muhakkak olmalı 2-5 lira.yedek iç lastiğin muhakkak olmalı 5 lira.Bir pompa olmalı en ucuzu 10 lıra.çakı alyan setin olmalı onunda en ucuzu 10 lıra cıvarı bunları biran önce edinmen lazım.En önemlisi bu işleri kendi başına yapabilmen için tecrüben olmalı çünkü ben tüm seti olup ta bir lastiğe yama yapamayan cok arkadaş gördüm :) köydeki bir teyzeden iğne iplik alarak yarılan dış lastiğini dikerek eve dönen arkadaşım da var :)
     
    Kamil BULUT bunu beğendi.
  5. Murat Bütün

    Murat Bütün Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    56
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    yok o kadar el becerim var sadece taşla kopmuş zinciri yapmışlığım da oldu :D ama iğne iplikte dış lastikte iyi miş
     
  6. serhat toy

    serhat toy Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Nisan 2011
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    356
    Şehir:
    İzmir-Bandırma
    Seviye:
    :in:

    Yama herkes tutturamayabiliyor(Yol bisikleti için konuşuyorum),iç lastik kesin lazım,yamayı evde yapmak hem daha sağlıklı sonuç verir hem de daha az zaman kaybı,ayrıca daha az sabır istiyor,Yama takımı genelde yolculukta ikinci ve ya daha fazla oluşan patlamalarda kullanılıyor,sonuçta yedek iç lastiği de abartmamak lazım,günü birlik turlarda bir tane yeter. :)

    Diğer durumları ise yolda kalınca kafa yorup halledebiliyorsun.. Yeter ki malzemen olsun...
     
    Kamil BULUT bunu beğendi.
  7. Kamil BULUT

    Kamil BULUT Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2011
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    Konya
    Seviye:
    20 yıl bisiklete binmeye ara veren biri olarak tarifiniz sanki beni anlatıyor :) (14 yaşımda en son bisiklete binmiş idim.)Dediğiniz takımlardan çakı alyan anahtarını, pompayı henüz aldım.Ama yama setini alsam da şimdilik kullanabileceğimden şüpheliyim.:rolleyes: Çocukluğumun tek eğlencesi olan yurtdışından bir tanıdığımızın getirdiği, pinokyo tarzı kontra pedal 2 vitesli bisiklette her türlü söküp takmayı, kırılan gidonu kaynak makinesiyle kaynaklamayı yapan, defalarca üzerinden düşerek yara bere içinde eve dönen birisi olarak bugün ne kadar yabancılaştığımı farkettim.Nasıl mı?Yeni almış olduğum bisikletimin arka tekerine hava bastırmak için gittiğim bisikletçinin "Bisikletinizin sibobu nasıl?" diye sorması üzerine "Ne bileyim sibop işte" cevap verdikten sonra, ustanın sibop kapağını söktüğünde gördüğüm "Sibop" şekline bakakaldım.Ben çocukluğumdaki gibi serum lastiği ile delikleri kapatılan sibop beklerken 20 yıl aradan sonra tuhaf bir şey çıkageldi."Sibop" evrim geçirmişti.:rolleyes:
    Sonrasınde ise kendi kendime "Öğreneceğin çok şey var." dedim.
    Dediğiniz gibi "tecrübe" uzunca bir aradan sonra ihtiyacım olan ve yeniden edinmem gereken bir durum sanırım.:in:
     
  8. emrahozkan

    emrahozkan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    739
    Beğeniler:
    1.289
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    merhabalar,

    bence yama daha pratik, hiç tekeri sökmeden yama yapabilirsiniz nasıl mı. ?

    diğelim lastik indi, dış lastiği bir tarafını janttan sıyırmak gerekiyor, bozuk para gibi keskin olmayan bir şey kullanılabilir. sonra iç lastiği elimizle dışarı çekiyoruz. pompa ile şişirmeye başlıyoruz. zaten delik olan yerden mutlaka hava çıkışını fark edersiniz. o bölgeyi mutlaka zımparalıyoruz, sonra yapıştırıcıyı sürüyoruz, biraz kurumasını bekliyoruz, sonra da yamayı yapıştırıyoruz ve elimizle kuvvetlice eziyoruz...

    hepsi bu kadar.

    not : eğer lastik yapıştırıcı kurumuşsa balli-derby diye satılan yapıştırıcılarda gayet güzel iş görür

    yama pompa taşıyorsanız, bence iç lastiğe gerek yok...
     
  9. GiciK eRay ADALI

    GiciK eRay ADALI Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Nisan 2009
    Mesajlar:
    829
    Beğeniler:
    730
    Şehir:
    Ankara (Eryaman) || Edirne (Merkez)
    Seviye:
    Ferhat hocam bu konuda bizi biraz daha bilgilendirebilir misiniz? cidden merak ettim =)


    Bir de (pompa haric hic bir ekipman olmadan yakalandıgımızı varsayarsak) deligin oldugu kısma düğüm atsak ne olur? hic deneyen oldu mu? nedense igne iplik gibi alternatifleri okuyunca aklıma geldi; düğüm yönteminden bahsedildigi olmustur ama yapan oldu mu onu merak ettim..
     
  10. hakan aydın55

    hakan aydın55 Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Mart 2011
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    304
    Şehir:
    Kırklareli/BABAESKİ
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    gerekli tamir ve yedek malzemer ile birlikte en önemlisi nakit para...... :)
     
  11. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Eray konunun uzmanı Alik Aktaş tır.Tur anlatımlarında varmı bilemiyorum ama facedeki anlatımında görmüştüm.Yol bisikleti lastikleri yarılabiliyor ya dağın tepesinde başına gelmiş.resimlerle güzelce anlatmış köydeki teyzeden aldığı iğne iplik ile dış lastiği resmen dikmiş :)
    Diğer soruna da gelirsek düğüm olmaz ama eğer sadece yapıştırıcın varsa eski iç lastik parçasından gayet güzel yama oluyor.Zeten eskiden iç lastiklerimizi yarılınca atmaz yama olarak kullanırdık.Sonra benim en çok sevdiğim ateşle yakılarak ufakcık mengenesinde sıkıştırdığımız yamalar çık tı ki bulsam hala kullanırım fazla bulunmuyor.Sonra bu piyasadaki hazır yamalar çıktı en son da kendinden yapıştırmalılar var ben her an lazım olur diye kendinden yapışkanlılardan da taşıyorum ama pahalı diye önceliğim tutkal ile yapıştırılanlar.Eğer zor durumda kalırsam kendinden yapışkanlı devreye girecek :)
    Birde patlak önleyici ve tamir edici sıvılar varki cidden güzel şeyler.benim ön tekerde basılı.Geçen ay patladı ön lastik belirli bir basınca kadar indi tekrar şişirdiğimde patlak kısım tamir olmuştu.Üşenmedim eve gidince açtım olay nedir diye :) sıvı kauçuğun temel maddesi yapışkan bir sıvı iç lastikteki basınç düşünce delik kısıma yapışıp kalıyor bir süre bekleyincede aynen donuyor aynı iç lastiğin parçası gibi oluyor zaten bulana kadar canım çıktı :)
     
    GiciK eRay ADALI bunu beğendi.