Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@furkan.zaman
Eğer öyleyse 2.50 lik lastikle 700*23 lastiğe aynı basınç hava bastığımızda ikisinin de sürtünmesi aynı olmalı aynı hamurdan yapıldıklarını farzedersek? Bu mu yani?
 
Scudo

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Ya da aynı Bir lastiğe zincir taktığımızda basıncı değişmediyse eğer zincirli ve zincirsiz halinin sürtünmesi aynıdır? Sizin mantığınız buna çıkıyor
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@ihsnn_zyvl kardesim sen bunu bir fizik hocana danis bence . anlatiyorum ama anlamiyorsun . yuvarlanma direnci tabiki var sen yuvarlanma direncinden bahsediyorsun fakat bisikleti onunla durdurmuyoruz .
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@furkan.zaman
O zaman lastik koymayalım? Neden fren performansını etkiliyo lastik açıklar mısınız hiç bi etkisi yoksa? Neden ince lastik fren mesafesi uzunken kalın lastikde daha kısadır??? Eğer lastik önemli değilse frenlemede bunlar nasıl oluyor???
 

CevdetBilge

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Ağustos 2012
Mesaj
576
Tepki
576
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
(link) yine ingilizce oldu ama burada da iki sistemi karşılaştırmış ve sonunda da bir yorum yapmış
tüm sorulara rağmen ister sevin ister nefret edin önümüzdeki 5 yıl içinde yol bisikletlerinin pek çoğunda disk fen sistemi donatılmış olacak deniyor.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@ihsnn_zyvl aciklarim tabiki . diyelim ki a lastiginin surtunme katsayisi 10 olsun b lastiginin ise 5 olsun . bu demektirki bu lastikleri ayni yuk altinda yere surtsek biri 10 birim biri 5 birim surtunme kuvvetine sebep olacak . simdi biz bisiklette freni iki sekilde yapabiliyoruz birincisi tekeri tamamen kitleyip yani durdurup yere surtmesini saglayarak bu durumda birisi 10 birim birisi 5 birim surtunme kuvveti uyguluyordu . ikinci durum ise tekerler donerken yani tekerleri durdurmadan , kilitlemeden , donmesine izin verirken yavasladigimiz sekil . ikinci sekilde surtunme kuvveti yer ile teker arasinda degil , teker cemberi ile fren pabucu arasinda olur . fakat bu teker cemberi ile fren pabucu arasindaki surtunme kuvvetinin bir limiti vardir . bunuda lastik belirler . yani teker cemberi ile fren pabucu arasinda 9.9 birim surtunme kuvveti oldugunda a lastigi donmeye devam edecektir ve bisikleti durduran surtunme kuvveti 9.9 olacaktir . b lastiginde ise teker cemberi ile fren pabucu arasindaki surtunme kuvveti 5 oldugu an teker kilitlenir ve b lastiginin uretebilecegi en buyuk surtunme kuvveti 5 birimdir. İste iyi lastik ile kotu lastigin neden farkli fren yaptigi bu sekilde aciklanir .
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Hidrolik disk'in v frenden daha ağır olmasından dolayı asla hidrolik diski kötüleyen arkadaşlar var. Herhalde bu yorumu yapan arkadaşların vücutlarındaki yağ oranı %5 diye tahmin ediyorum. Fazladan 300gr'dan dolayı kıyamet koptuğuna göre...

Benim görüşüm, kesinlikle hidrolik frenler yol bisikletlerinde daha yaygın olmalı. HD'nin fren gücü yarışlarda oluşacak birçok kazayı önleyecektir. Dolayısıyla kaza olursa diskler tehlikeli olur endişesini sığ buluyorum. Bu konuda lami cimi yapmanın anlamı yok, hidrolik disk çok daha üstün bir sistem. Ayrıca öyle burada yapılan yorumlarda abartıldığı gibi sorunlu, ayar tutmayan bir sistem değil, kesinlikle daha uzun süre ayarlarını koruyan güven veren bir sistem. Akort problemiyle uğraşılmaması da çabası...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeni_kullanıcı

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@furkan.zaman
Yalnız bisikleti durduran şey lastiğin yerle olan sürtünmesi laatiğin enerjisi ısıya dönüşüyor tüm bisikletin enerjisini sürtünmeyle yok edemezsiniz frenler sayesinde yalnızca tekerlerin enerjisi azaltılır ardından tekere ileri doğru bir kuvvet etki etmediğinden geriye doğru etkiyen sürtünme bisikleti yavaşlatır
 

ilker

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Haziran 2011
Mesaj
640
Tepki
987
Yaş
50
Şehir
Zonguldak
İsim
İlker
Bisiklet
b'Twin
@uguryilmaz144
Dönen aksamdaki ağırlıkla taşınan yükün ağırlığı çok farklı etkilerde bulunur bisikletin akıcılığına. Dümdüz kilo olayı değil, kilonun nerede olduğu konuşuluyor.
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Öyleyse dönen ağırlığın dönme eksenine ulan uzaklığının da çok önemli rolü olduğunu bilirsiniz. Jant çemberinin ağırlığının 300 gr artması ile jant'a bir disk eklenmesi aynı etkiyi oluşturmaz. O yüzden bu söylediğiniz burada çok geçerli değil. Yol bisikletlerinde genellikle 140mm rotor kullanılıyor. Çap küçük olduğu için dönme ataleti jant çemberine göre ihmal edilebilir seviyede olur.
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
@uguryilmaz144
Evet ama yine de dönme ataletini etkileyecektir rotorlu ve rotorsuz jant arasında mutlaka fark olacaktır
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Tabiki. Diskli bisiklet kağıt üzerinde daha zor hızlanacaktır. Ama bu o kadar büyük bir fark değil, onu söylemeye çalışıyorum.
 

İhsnn_zyvl

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Haziran 2015
Mesaj
434
Tepki
207
Yaş
24
Şehir
Malatya
İsim
İhsan
Bisiklet
Salcano
Bu arada ben de görüntü çirkin olur diyenlere katılmıyorum bence rotor çok daha güzel bi hava katıyo bisiklete tabi aerodinamik açıdan olumsuz onu gözardı etmemek lazım
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
ihsnn_zyvl ugrasmaya gerek yok fazla , sen kendi bildigini oku ben kendi bildigimi :) anlatiyorum ama yazdiklarimi anlamaya calismiyorsun pek , senin yazdiklarinda acik degil .
 

metalikfb

Aktif Üye
Kayıt
27 Mart 2015
Mesaj
180
Tepki
131
Yaş
27
Şehir
ankara
İsim
furkan A.
Bisiklet
Claud Butler
Yol bisikleti yarışlarında gramların hesabı yapılırken (bence düz rotalı parkurlarda vites bile gereksiz ) hd fren kullanılmamalı
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
@metalikfb
Uci ağırlık alt limiti olarak 6800gr olarak belirlemiş. Takımlar bu barajın üstünde kalmak için bisiklete ağırlık koyuyor. Dolayısıyla ağırlık bir problem değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.

Bektaş Duran

Aktif Üye
Kayıt
11 Mayıs 2012
Mesaj
129
Tepki
26
Şehir
İstanbul
İsim
Bektaş
Bisiklet
Orbea
Hiç bir sıkıntısı olamaz dostlarım bu hidrolikler tam dağ bisikletlerindeki gibi bir sistemi yok mekanik disk hidrolik disk karşımı gibi bir sistem önden tel olarak geliyor arka haznede hidrolik sistemi çalıştırıyor bir kere görmüştüm garip bir sistem doğrusu tam hidrolik gibi tam tutmuyor fakat mekanik gibi uzak mesade değil resim bulamadım benim görüşüm buydu bi sistem böyle var birde
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/04/SRAM-Hydro-R-Hydraulic-Road-Rim-Brakes-compare02.jpg
Sramın getirmiş olduğu resimde olduğu gibi bir sistem geldi fakat hangisinin daha iyi olduğunun kanaatine kullananlar varabilir :D benden bu kadar iyi forumlar...
 

Ahmet Onur Çakmak

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Şubat 2014
Mesaj
1.366
Tepki
2.562
Yaş
37
Şehir
Zeytinburnu
Dakika 1 gol 1 ilk kazadan görüntü. Velonews'deki görüntü . Turkce cevirisi ise (ironi var) cardoso'nun karisini gece endiseden uyutmayacak olan sey disk frenin potansiyel tehlikesi olmayacak diyor.
image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan

Migel

Daimi Üye
Kayıt
2 Mayıs 2015
Mesaj
237
Tepki
431
Şehir
Çanakkale
İsim
Migel
Bisiklet
KTM
Ben yol bisikletinin sadeliğini ve basitliğini seven bir adamım.Tamiri kolay bir kere.Mtb kullandığım zamanlarda yağmurlu havalarda hidrolik disk frenleri sıkmaya utanır hale gelmiştim çıkardığı iğrenç ses yüzünden.Ne yaparsanız yapın belli zamandan sonra sürtme de oluyordu.Düzeltiyorsun bir süre zarfı sonra yine oluyor.Tamam zımba gibi duruyor lakin v frenle arasında inanılmaz fark yok bana göre.Ayrıca mtb bir kez önüme kıran taksiye çarpmamak için kontrolsüz frenlere asıldığımda arka kaldırıp beni taksiye doğru atmıştı :) V fren normal kullanımda bisiklet için yeterli ve kontrollü bana sorarsanız.