Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol yaparken hızlı gitmek ve en az miktarda yorulmak nasıl olur?

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında HarryBlade tarafından paylaşıldı.

  1. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Yeni aldığım Geotech bisikletimle uzun yol kat ettim 1 ayda..
    Fakat hiç yüksek hız yapmadım , genellikle dağ tepe çıkıp tanıdık yerlerde kalıp bir gün sonra yokuş aşşağı indim şehir içinde 7 . viteste gittim yorulmadan ..Fakat bugün biraz hızlı gitmeyi denedim 4 km kadar 1 km 35-40 km arasında gittim , ama ışıklara geldiğimde canım çıkmıştı adeta ..Gece olmasına rağmen çok terlemiştim..
    Çıktığım yokuşlar 12 km vardı..(Fethiye Kaya köy , Ovacık , Ölüdeniz yokuşları )
    Bu kadar yorulmamıştım yokuşlarda dinlenmemin faydası var ama beşinci ve altıncı çıkışlarda arkaşlarım dinlenirken ben yola devam ediyordum .Artık alışmıştım.
    Düz yolda yüksek hızada alışkanlık kazanabilir miyim?
    Günümün hepsi boş , hep bisiklet sürüyorum dolaşıyorum.
    Önerilerinizi bekliyorum.
    İyi geceler :)
     
  2. mtbiker

    mtbiker Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Ocak 2007
    Mesajlar:
    527
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    Erdi
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    ilk olarak vitesleri cok ıyı kullanman gerek bence yanı kadansını sabıt tutup vıteslerle ayarlama yaparsan bayagı bı dayanırsın buyuk vıteste az pedal cevırmek yerıne uygun vıteste fazla pedal cevırmen senı daha az yoracaktır gercı bunların cogunu bılıosundurda yınede paylasmak ıstedım:)
     
    AydınGünaydın ve HarryBlade bunu beğendi.
  3. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    genelde vites yükseltip düşürüyorum sollama yaparken falan bugün baya uğraştım en sonunda ayağa kalkıp pedal atıcak halim kalmadı eve 1 km kala soluk soluğa geldim..
     
  4. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Dakikada 85-95 arası pedal çevirmek bu işin kesin çözümü. Bu işin uzmanı forum üyelerinin tavsiyesi ve tamamen amatör olan benim de kişisel tecrübemdir. Bu konuda Hakan Yazman abi tarafından uzun uzun yazılmış konuları antrenman bölümüne göz atarsanız bulabilirsiniz.
     
    HarryBlade bunu beğendi.
  5. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Daha yeni üye oldum , her tarafım ağrıyor ..Keşke o kadar hızlı gitmeseydim..
    85 pedal çevirmek demişsiniz vitesi yükselttikçe devir sayım düşüyor..
     
  6. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    o zaman çok basit: vitesi yükseltmeyeceksiniz. :)
     
    HarryBlade bunu beğendi.
  7. encralis

    encralis Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İSTANBUL Çerkezköy
    Seviye:
    Dağ bisikletiyle özellikle dişli lastiklerle 35-40 arası gitmek seni çok yorar.

    Sana göre en uygun hızı 28-30 gibi bir hızı tutturup yol eğimi değişmediği sürece devrini mümkün olduğunca sabit tutarak daha rahat edersin.

    Daha hızlı gitmek istiyorsan rüzgarı keseceksin.
    Bunun en güvenilir yolu dağ bisikletinde eğilerek yol bisikletinde ise aero-barlardan tutarak yapabilirsin.

    Eğilerekten kastım vücudunu mümkün olduğunca yatay konuma getirip -mümkünse önden yukarıya doğru bombe verip- kanat şeklini almaya çalışmak.
    (Ee tabi uçak mühendisi adayından da araba benzetmesi beklenmezdi :D)
    Bu şekilde rüzgarı ensenden sırtına girdiğini hissersen rüzgarı epey kesersin.
    Bu aerodinamik kısmı benim tecrübelerimden edindiklerim.
    Kabaca doğru olsa da ufak tefek ayrıntılarda farklar olabilir.
    Ayrıca bu şekilde uzun süre gitmek belinizde ağrıya sebep olabilir.
    Beğendiyseniz lütfen...[​IMG]
     
    caglarmetin, mhmmd, kolbe ve 2 kişi daha bunu beğendi.
  8. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Mesela 1. viteste son devirimde 10 la gidiyorsam 7. viteste 20 ile gidebiliyorum ama devir sayım daha az ..
    Hızlı gitmek istiyorum , belli bir süre yapıp kondisyon kazanabilir miyiz?

    Dişli lastik demişssiniz ben lastiğimi yaktım düm düz oldu..
     
  9. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Allah aşkına ne aerodinamisi? Dişli oranları duruyor, bacak kaslarını geliştirmek duruyor, efektif pedal çevirmeyi, vites değiştirmeyi, doğru zamanlarda fren yapmayı öğrenmek duruyor da gidonun üzerine eğilme kaldı?

    Gidonun üzerine falan eğilmeye gerek yok.

    85-95 arası kadans yapmayı öncelikle oturtmak lazım. Vitesi yükselttikçe pedal çevirme sayısı düşmemeli aynı kalmalı. Pedallara düzgün basmak lazım. Ayaklar yere paralel olacağı gibi kadroyla da tamamen aynı yönde, dümdüz duracak. Topuklar içeri ya da dışarı bakmayacak.

    Bacaklar pedal çevrilirken içeri dışarı oynamayacak. Dümdüz yukarı kalkacak ve inecek.

    Sele uygun yükseklikte olacak, öyle ki sadece bacaklar hareket edecek, belden yukarısı pedal çevirmenin etkisiyle sağa sola gitmeyecek. Aynı şekilde popoda bir sağa aşağı bir sola aşağı gitmeyecek devamlı selenin üzerinde sabit olacak.

    Gidonu ne şekilde tuttuğunuza bağlı olarak sele üzerindeki pozisyonu ayarlamak lazım. Dik otururken daha geride, gidona eğilip de sprint atarken daha ileride oturulacak.

    Pedal çevirirken aşağı hababam bastırıp da dönüşün kalan kısmında güçsüz pasif olunmayacak, pedallara tepe noktasından hemen sonra en fazla yük verilecek.

    Frene olabildiğince az basılacak. Daha az fren yaparak daha güvenli kullanmaya alışılacak. Çukurlara, tümseklere, taşlara dikkat edilecek, fren yapmadan etraflarından dönülmeye çalışılacak.

    Konsantrasyona dikkat edilecek. Bisiklet üzerinde dikkat bisiklete verilecek. Kalp atışlarının bir artıp bir azalmasından, yani bir pedallara yüklenip hemen sonra pedal atmadan ilerlemekten kaçınılacak. Düzenli olarak pedallar çevrilecek. Sağa sola değil yola dikkat edilecek.

    Bir gün bakarsınız ki en yüksek viteste 110 kadans kurtarıyorsunuz, eh o zaman aerodinamiye sıra gelir.

    Yanlış anlaşılma olmasın, yelken açıp da kendinizi engelleyin demiyorum ama yarışta değilseniz, yarışa hazırlanmıyorsanız, peşinizden kovalayan yoksa, bisiklete keyif için biniyorsanız, selenin gidondan 30 santim yukarıda olmasına gerek yok. Kendinizi geliştirmek için dahi bu tarz yarışçılığa özenmeye gerek yok. Hepimizin en büyük hatası yarışçıların yaptıklarını Eurosport'ta ya da kendi gözümüzle görüp neden yaptıklarını ve bizim neden yapmamız/yapmamamız gerekeceğini düşünmeden taklit etmektir.
     
  10. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Ön tekerleğin üzerine yük vererek pedal çeviriyorum bu yanlış bir yöntem mi?
    Yaptığınız yorumlar için hepinize teşekkür ederim..
     
  11. encralis

    encralis Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Mart 2008
    Mesajlar:
    422
    Beğeniler:
    594
    Şehir:
    İSTANBUL Çerkezköy
    Seviye:
    Arabalarda olduğu gibi bisiklette de yüksek vitese geçmek için önce yüksek devire geçince geçilir
    ön 2 arka 4'teyken biraz devir alır ve hızlanırsın.
    Sonra vitesi alt dişliye -yükseğe- geçirirken hafif ayağını devirden düşürürsün, hızın düşmeden ve vites geçtikten sonra da devrini sabitlersin.
    Yüksek vitese devir yükseldikçe yani pedal gevşek gelmeye başladıkça geçmen daha iyi olur.
    Lastikleri yaktıysan arazide kumlu zeminde dikkatli ol.
    Onlar da seni yakabilir. :in:
    Beğendiyseniz lütfen...[​IMG]
     
    mhmmd, bebeto_6149 ve Görkem Kılınç bunu beğendi.
  12. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    Denize giderken kumsaldan geçiyorum tekerlek baya bi batıyor ama yüksek devir attığımdan çıkıyorum baya gidiyorum hiç ayaklarımı yere koymadan..Bir çok kişi orda batıyordu..
    Tekerleği kaydırarak değil ön frene basarak migros gibi alışveriş merkezlerinin önündeki zeminde patinaj çektirerek yaktım..

    Kaydırarak düzleştirdim tabi ..
     
  13. gokhancan

    gokhancan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    801
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    istanbul/bayrampaşa
    Seviye:
    çok hızı ne yapacaksın hocam?

    Burada ultramaratoncu (gunluk 300-400 km mesafe) kateden arkadaşlarımız bile 25-28 km yol ortalaması ile gidiyor.

    bence yeni baslayan icin 20-22 km ideal. Zamanla ortalaman 25 i geçer.

    20-25 km hızı az zannetme bu 8-10 saat pedal çevirme sürelerine vardığında yaklaşık 200 km yol almanı sağlar.

    Kesinlikle kendi tatlı canını sıkma, kadans tekniğini iyi öğren, dayanıklılık antremanları yap özellikle bel ve karın kaslarını güçlendir.

    Zaten zamanla performansın gelişir.

    Zaten ilk baslarda ferrari hızında gelişir merak etme.
     
    tuninger_haa, d.berkay ve HarryBlade bunu beğendi.
  14. hido_karas

    hido_karas Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2007
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    40
    Şehir:
    istanbul - Ankara
    Seviye:

    Ultramaraton ile hız birarada olmaz. Hakan abi'lerle maraton antreman yapmış biri olarak, maraton yapmak istiyorsan enerjini bilinçli kullanacaksınız. Onların 50 km mesafeleri 35 km/h ortalama ile gittiklerinide gördüm. Yani maraton mesafelerin hızla bir alakası olamaz.

    Şimdi şöyle düşünün:
    1. Elinizde bir kavanoz reçel var. Bu sizde var olan enerji miktarı olsun. Bu reçeli çorba kaşığıyla 100 kaşıkda bitirebilirsin. Enerjinizin hızlı ve çabuk tükenişi.

    2. Şimdi aynı kavanoz reçeli, tatlı kaşığıyla 300 kaşıkda bitirin. Bunuda enerjinizin daha uzun süre ve istikrarlı kullanılması olarak düşünün.

    Burada söz konusu olan hız ise, en başdaki etken, bisikletin buna uygun özellikte olmasıdır.
     
    encralis ve HarryBlade bunu beğendi.
  15. gokhancan

    gokhancan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    801
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    istanbul/bayrampaşa
    Seviye:
    Tamam ancak arkadasımıza bilgi vermek adına yaptım bunu.
     
    HarryBlade bunu beğendi.
  16. HarryBlade

    HarryBlade Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Muğla / Fethiye
    Seviye:
    5-6 kere hızlı gittiğim süre olay için kondisyon kazanabilir miyim?
    Kısa mesafelerde hızlı gitmek istiyorum..
     
  17. lord

    lord Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    90
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    istersen neden olmasin
     
  18. Murat Çiftci

    Murat Çiftci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Şubat 2008
    Mesajlar:
    373
    Beğeniler:
    250
    Şehir:
    çanakkale
    Seviye:
    Sürat için en iyi yöntem interval ant.yöntemidir.Bence öncelikle planlı,programlı bir ant.prog.hazırlamalısın.Antrenman olmadıkça ne bacak devrini ayarlayabilirsin nede yorulmamayı başarabilirsin.Gerçi insan yapısı gereği doyumsuzdur ve sen ne kadar hız kazanırsan kazan hep daha fazlasını isteyeceksin yani hep yorulacaksın,kendimi biraz daha geliştireyim derken.Böyle oluncada o yorgunluk hissi hep olacaktır ;)
    Bu arada bir not;
    Fransa Turu koşan sporcuların bacak devri 110-120 arasındaymış.
     
  19. gokhancan

    gokhancan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2008
    Mesajlar:
    801
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    istanbul/bayrampaşa
    Seviye:
    Evet bu performans artış konuları çok önemli. Öncelikle yapılan en büyük yanlışlardan biri vücudun kendisini toparlama fırsatı verilmemesidir.

    Her gun yüksek tempoda bisiklete binmek, ağrıyan kaslarımızı devamlı çalıştırmak, kaybolan mineralleri yerine koyamamak yapılan buyuk yanlışlar.

    Performans artışı sağlamanın en iyi koşullarından bir taneside az kilo çok tekrarlı ağarlık çalışmaları, bedenin geri kalan kısımlarınıda güçlendirecek çalışmalardır.

    Dahada önemlisi eğer ciddi ciddi 100 km den fazla eforlu bir sürüş ve vücudu yoracak tarzda antremanlar sonucu ertesi gün bacak kaslarınızı sıktıgınızda bir ağrı varsa o gun antreman yapmayın.

    Ağrıyan kasların gelişimini devam ettirmesi için 48-72 saat kadar süreye ihtiyac vardır.

    Çalışan kaslar antreman anında yıkılırlar. Ancak yıkılan kaslar hipertofi ile bölünüp tekrar yapılanmak için dinlenmeye ihtiyaç duyulur.

    Her gün Yüksek efor sarfeden birisine göre haftada 2-3 defa çok yüksek efor sarfeden birisinin gelişimi daha yüksek olur.

    Bu şu demektir bisikletin dışında hayatta yaptıgımız (yürümek, çalışmak gibi)faaliyetler içinde enerjiye ihtiyacımız vardır.

    Çok yüklenme sonucu gelişim gerçekleşsede, bu ağır kondüsyon yüklemeleride kas ve kemik sisteminizde olası sorunlara sebeb olabilir.

    eğer ciddi ciddi gelişim kaydetmek istiyorsak iyi planlanmış bir beslenme, iyi planlanmış bir egzersiz programı ve iyi bir dinlenme en önemlisi sağlam bir azim, acıya karşı direnç ve spor disiplininden kopmamak gerekiyor.

    saygılar.
     
    Fausst, mahmut16, HarryBlade ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  20. abdullahabdullah

    abdullahabdullah Forum Bağımlısı

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    645
    Beğeniler:
    699
    Şehir:
    GÖKÇEADA
    Adı:
    Abdullah YEŞİLTAŞ
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Hızın en güzeli, performansın en güzeli istikrarlı olanıdır.

    Lastik konusunda da şunu söyleyeyim, suyun üstünden geçin ve kuru yolda ki izinize bakın kalınlığı kaç santim? 1.35 lastik kullanlar var ve bende ki 2.0 lık silik lastiğe göre daha güzel gidişi var ama tutuş güvenliği de az.

    Bacaklar, beyin, amacınız sizi zafere götürür. Beyin-ruh buna inanıp, bacaklar da ona göre çalışacak ve bisiklet donanımı da ona göre olacak.

    Devamlı olarak programa uymanız gerekir. Dinlenmekse dinlenmek, çalışmaksa çalışmak. BEslenme de çok önemli. Cips ve koladan uzak durunuz. Kahve de az olsun. Bunlar su alınımını çok kötü etkiliyor. Beslenme düzgün olunca vücut daha rahat çalışıyor. Sigara içenlerden de uzak durunuz, eğer siz de sigara kullanıyorsanız bu çalışma planını rafa kaldırabilirsiniz. Artık doktorlar bile sigara içenleri tedavi etmiyor.

    Ben 10 Ağustos'da askere gideceğim ve döndüğümde banlanmamışsanız sizden gelişmeleri öğreneceğim.

    İyi sürüşler size.
     
    yawuzisci ve HarryBlade bunu beğendi.