uguryilmaz144
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 1 Nisan 2015
- Mesaj
- 1.619
- Tepki
- 2.755
- Yaş
- 32
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Uğur Yılmaz
- Bisiklet
- Mosso
Arkadaşlar merhabalar;
Yol bisikleti almanın arefesindeyken yoldan vazgeçmek gibi bir niyetim olmasa da cyclocross bisikletleri de incelemeye başladım. Zaten dişli oranları, lastik, frenler farklar ortada. Benim merak ettiğim sora setli bir yol bisikleti 9kg civarındayken, yine sora setli bir cyclocross alüminyum kadro ve alüminyum maşa olduğu halde nasıl 12kg geliyor. Bunun 1kg'su lastik ve jant olsa, ve maşada da 200 gr kadar fark çıksa geriye yine 1.8 kiloluk bir fark kalıyor. Hakikaten kadroda 1.8 kg fark var mı? Yoksa atladığım bir nokta mı var? Eğer 1.8 kg fark hakikaten kadrodan kaynaklanıyorsa cyclocross'ların kadroları amortisör hariç mtb'lerden çok daha ağır diyebilir miyiz? Yada bu farkın çıkmasında ritchey sele borusu ve ritchey gidon kullanılmasının payı ne kadardır ?
Tabi ki Mosso'nun yaptığı ağırlık ölçümlerinin doğru olduğunu kabul ederek... Buyrun detaylar, yorumlarınızı bekliyorum...
Yol bisikleti almanın arefesindeyken yoldan vazgeçmek gibi bir niyetim olmasa da cyclocross bisikletleri de incelemeye başladım. Zaten dişli oranları, lastik, frenler farklar ortada. Benim merak ettiğim sora setli bir yol bisikleti 9kg civarındayken, yine sora setli bir cyclocross alüminyum kadro ve alüminyum maşa olduğu halde nasıl 12kg geliyor. Bunun 1kg'su lastik ve jant olsa, ve maşada da 200 gr kadar fark çıksa geriye yine 1.8 kiloluk bir fark kalıyor. Hakikaten kadroda 1.8 kg fark var mı? Yoksa atladığım bir nokta mı var? Eğer 1.8 kg fark hakikaten kadrodan kaynaklanıyorsa cyclocross'ların kadroları amortisör hariç mtb'lerden çok daha ağır diyebilir miyiz? Yada bu farkın çıkmasında ritchey sele borusu ve ritchey gidon kullanılmasının payı ne kadardır ?
Tabi ki Mosso'nun yaptığı ağırlık ölçümlerinin doğru olduğunu kabul ederek... Buyrun detaylar, yorumlarınızı bekliyorum...