Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol Tutuşu

Konu, 'Tekerlekler' kısmında Salih Dinçer tarafından paylaşıldı.

  1. Salih Dinçer

    Salih Dinçer Bisikletkolik

    Kayıt:
    30 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.031
    Beğeniler:
    781
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Merhaba,

    Dün hiç bir lastiğin değmediği (Kocaeli/Karamürsel) asfaltta bisiklet sürdüm. Konu bu değil tabi...:)

    Eski, yeni veya sıfır asfaltta pek hız farkı olmuyor. Sanki daha çok yolun ne kadar temiz olduğu (küçük taş parçaları) ile ilgili. Oysa Şile yolunda tırtıklı beton yol benzeri (zannedersem ezilmiş mıcır) size daha çok hız yapmanıza sebep oluyor. Yani asfalt lastiklerim asfaltta değil, asfalt dökmeden hemen önce hazırlanmış özel tırtıklı yolda (çok derin tırtıklar yok) çok daha iyi ilerliyor.

    Aslında silik lastiklerin asfalta daha iyi tutuş yaptığı söyleniyor. Dolayısıyla hız için bu lastikleri tercih etmeli. Ama şehir bisikletimdeki asfalt lastiğinin nasıl olurda 3 farklı tip asfaltta da hız artışı sağlamasın. En hayret vericisi de yukarıda bahsettiğim Şile Yolu üzerindeki duble yol çalışmasının tamamlanmak üzere olan son etabındaki performans!

    Bu arada taşlı yoldan da yavaşını yine dün İzmit yolunda yaşadım. Sanki Karamürsel'de de vardı ama daha çok Gölcük yollarında asfaltın tırtıklandığı (kazıma değil 45 derece kurşun girmiş gibi yuvalar) bölümlerde bisiklet çok yavaşlıyor. Hissettiğiniz titreşim ise cabası. Arnavut kaldırımdan daha kötü olduğunu söyleyebilirim.

    Son olarak Karamürsel merkezdeki asfalt olmayan beton yollar çok ilgimi çekti. Bilgi olan var mı? Yani şehir girişine yeni asflat döktükleri halde şehrin bir çok yeri tıpkı benzin istasyonlarındaki gibi hücre hücre (sanırım genleşmeden dolayı çatlak oluşmaması için) beton yol yapılmış. Üstelik üzerindeki yol çizgileri de çok eskiye benziyordu. Bakalım bir daha geçmek nasip olursa oralara asfalt dökmüşler mi diye dururuz inşaallah.

    Sevgiler, saygılar...