Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yol tutuşa katkısı iyi olan,hafif bir amortisör?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Onur Kula tarafından paylaşıldı.

  1. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Arkadaşlar merhabalar.Yol tutuşa katkısı iyi olan,hafif bir amortisör olarak neyi önerirsiniz? fiyat olarak sınırım 175 ytl civarı.

    Bir de fiyat-performans olarak aşağıdaki amortisörleri nasıl değerlendirirsiniz?

    -SR Suntour XCM
    -RST Omega SL 100mm. kilitli
    -RST Gila SL 100mm. kilitli

    İlginiz,bilginiz ve emeğiniz için şimdiden teşekkürler.
     
  2. nuriaktürk

    nuriaktürk Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Şubat 2005
    Mesajlar:
    2.525
    Beğeniler:
    1.474
    Şehir:
    cappadocia ürgüp
    Seviye:
    bak bu yazını okumadan benim aklıma geldi ve zac 19 bölümüne yazımı yazmıştım yazdıkdan sonra gördüm burayı ğerçi benden bilğili arkadaslar var burda sana yardımcı olurlar ama benim başıma geldiği için biliyorum simdi aslan gibi bir corretec extreme aldım ve kafam cok rahat
     
  3. powered

    powered Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2006
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Eskişehir Merkez
    Seviye:
    benim corratecimde rst gila sl 100 mm var kilitlemeli ve gayet güzel bi model fiyatını bilmiyorum ne kadar ????? eğer pahalı bişey almayacaksan rst yi öneririm.yada önümüzdeki yaz alırım dersen amortisörü sana 70 ytl ye veririm:D
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Omega, Gila'dan daha üst model bir amortisör. En basit karşılaştırma ile Gila Air diye bir model yok ancak Omega Air diye bir model var :).
    Yol tutuştan kastın eğer asfatl ise 100 mm.lik bir amortisör alma derim. Çünkü önü fazlaca havaya kalkan amorsitör düz yoldaki sürüş dinamiğini olumsuz etkileyebilir. Ancak arazide kullanıyorum, arazideki performans ve yol tutuştan bahsediyorum dersen o zaman tabi ki kullanıcının tercihine kalmış kaç mm.lik bir amortisör kullanacağı ;).
    Benim tercihim yukarıdakiler arasında Omega olurdu, hatta mümkünse Air modeli. Ancak onlardan da az da olsa boşluk yapıyor şikayeti geliyor. Ama bu zaten bir kaç yüz euro'luk amortisörlere çıkana kadar hemen her modelde bu şekilde zaten ;). O yüzden dert etmemek gerekir.
     
    tayfur ve Onur Kula bunu beğendi.
  5. Ertan ABA

    Ertan ABA Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.057
    Beğeniler:
    3.956
    Şehir:
    ANTALYA
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    bizim arkadaş rst omega sl serinin 100 mm
    kilitli modelini kullanıyor gayet memnun.ama sen bilirsin. daha iyisini de alabilirsin.karar senin .kolay gelsin.
     
  6. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    onların içinden en iyisi bence rst omega 100 mm kilitlemeli olan çünkü diğerlerine göre daha hafif ve kaliteli bende xcm çatal var bisikletten az da olsa
    anlıyan biri bisikleti kaldırdığında bisikletin ön kısmı ağır diyor xcm amartisör ağırlık yapıyo diyiyorlar.
     
  7. Uğur Taşdemir

    Uğur Taşdemir Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.030
    Beğeniler:
    658
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:

    Yol tutuştan kasıt, arazideki tutuş ise; rebound ayarı olan bir amortisör olması lazım. Binicinin kilosu, arazinin karekteri ve hız göz önüne alınarak doğru sertlik ve rebound ayarı yapılmalı, doğru lastik seçimi,doğru lastik basınç ayarı, sürücünün teknik kabiliyeti vb. etkenler de unutulmamalıdır.Yukarıda adı geçen 3 modelde rebound ayarını yakalamak biraz zor gibi geliyor bana. Yüksek performanslı amortisörleri düşünürsek amortisörün yol tutuşuna etkisinden bahsedebiliriz ama yukarıdaki gibi hobi-gezi seviyesi amortisörlerde bu detayları düşünmek gerekli değil zira bu tür detaylar bisiklette performans seviyesine ulaşıldığında sonucu etkileyen etkenler olmaya başlıyor.
     
    Murat CER ve Alican bunu beğendi.
  8. reco feat

    reco feat Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    SAMSUN UNIVERSITE OGRENCISI
    Seviye:
    Arkadaslar Bende Amortİsor Hakkinda Bilgilenmek Istiyorum Suan Orta Halli Bisi Ne Kadara Alinir...bende Zoom 580 Var Ama Baya Eskidi
     
  9. reco feat

    reco feat Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    SAMSUN UNIVERSITE OGRENCISI
    Seviye:
    Birde Gecende Orta Gobegi Degistirdim Gobek Mili Kisa Geldi Ayna Kol Biraz Kadroyu Asindirdi Ve Ayna Kolu Degistirdim Acera Ildim Ama Asinan Yerecanim Sikliyo
    Teselli Verirmisiniz Arkadaslar
     
    Uğur Taşdemir bunu beğendi.
  10. boreas

    boreas Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    533
    Beğeniler:
    169
    Şehir:
    Edirne
    Seviye:
    ahh geçmiş olsun yazık olmuş(teselli):)
     
  11. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Orta halli bir amortisör sanıyorum 150 euro'dan aşağı alınmaz. Çünkü artık piyasada uç modeller ciddi anlamda uçtuğu için, eski lüks amortisörler artık orta sınıf oluverdi :).
    Ayna kolunun kadroyu aşındırması her ne kadar buraya ait bir konu değilse de yanıtlayayım, teselli vermek sana zarar vermekten başka bir işe yaramaz. Aşınma ciddi seviyelerde ise tehlikeli olabilir.
    Eğer aşınma konusuna devam etmek istiyorsan lütfen ilgili bölüme (Atölye/Kadrolar) yeni bir konu aç ;).
     
  12. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Biraz geç olacak ama geçen ay parayı başka malzemelere yatırdığım için amortisörü bu ay anca alabiliyorum.O yüzden açıklamalar biraz geç oldu.Genelde asfaltta kullanacağım.Yol tutuşa kakısının iyi olması için galiba hızlı tepki vermesi ve asfaltta da sert olması gerekiyor.?
    Yani aradığım amortisör biraz sert olmalı ve hızlı çalışmalı.
    Sıfırı 200 ytl'yi aşmayacak bu özelliklerde hangi modeller bana uyar, tavsiyelerinizi için şimdiden çok çok teşekkürler.
     
  13. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Onurcum aynı zamanda hoplamayı zıplamayı sevdıgınıde eklersen tavsıyeler bıraz daha degısecektır!Ama benım tavsıyem saydıklarının arasında OMEGA olacak:) Neden dersen hem sertlık ayarlı hemde kılıtlı:) Ben kullandım ama neyazıkkı beraberlıgımız uzun surmedı ve kırıldı.Sanırım benım agresıf kullanmamdan kaynaklandı:eek: :eek: :eek: Ama rst'nın bahsettıgın dıger modelını cenap kullanıyor performansını sorabılırsın o daha ıyı anlatır:D Gorusmek uzere............!
     
    Onur Kula ve dümenci bunu beğendi.
  14. bikernomad

    bikernomad Kıdemli Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2006
    Mesajlar:
    272
    Beğeniler:
    247
    Şehir:
    Dağlar
    Seviye:
    Merhaba,
    ben bir bisikletimde sontour xcr sr kullanıyorum.diğerinde de omega sl var.prensipte omega daha üst sınıf olmasına rağmen daha ağır olan xcr sr geri tepme reaksiyonunda daha iyi gibi geldi.Bakımı da bir hayli kolay.tabii ki bunlar alt sınıf amörtüsörlü çatallar.eğer biraz daha harcayabileceksen rock shox duke race öneririm.fayda maliyet açısından sanırım çok uygun.ben rock shox reba sl almayı düşünüyorum.aslında amörtüsörlü çatal seçiminde nerede kullanmak istiyorum ve ağırlık benim için ne kadar önemli soruları öne çıkıyor.bir tek gerçek var çok alt sınıf amörtisörler hiç anlamlı değil.
    bol pedallı günler
     
    Onur Kula bunu beğendi.